Teko dabar suvažinėt iki Austrijos po keliolikos metų pertraukos, tai Lenkijos greitkeliai išties efektingi. Ir erdvė šonuose plati, lyg ten žemė būtų pigesnė nei pas mus.
O tie kurie dejuoja dėl mūsų autostradų, galėtų jas palygint ne su Lenkija, o tarkim su Čekija, Austrija
Beje Lenkijoj yra perliukų tokių kaip linksmieji kalneliai, kur lėtini ne dėl ženklų, o dėl automobilio šuoliavimo. Pas mus nieko panašaus greitkeliuose nerasi.
O tie kurie dejuoja dėl mūsų autostradų, galėtų jas palygint ne su Lenkija, o tarkim su Čekija, Austrija

Beje Lenkijoj yra perliukų tokių kaip linksmieji kalneliai, kur lėtini ne dėl ženklų, o dėl automobilio šuoliavimo. Pas mus nieko panašaus greitkeliuose nerasi.
Bet ir atkarpoj Varšuva-Balstogė, nors kaip ir gerai lyg, tačiau atskiras atkarpas darė skirtingi statytojai ir asfaltas skiriasi.

Skamba logiškai.
Dabar ES padovanojo daug milijardų, kažkiek patys lenkai sumokėjo ir pastatė visiškai naujus kelius po 2005 metų, ypač intensyviai nuo 2010. Tai jų visoms autostradoms dar dažniausiai net nieko remontuot nereikia, viskas nauja. Pažiūrėsim kai lenkai turės tūkstančius kilometrų autostradų, bet kuriom bus 30-40 metų, ar nebus kaip kokioj Italijoj kur grandioziniai tiltai tiesiog ima ir nukrenta iš senatvės, nes nėra pinigų visko prižiūrėti, remontuoti. Pažiūrėsim kokia liks kokybė, kokia bus priežiūra - pastatyti yra pusė darbo.
Tada liktų pinigų naujoms reikiamoms autostradoms: pilnas kelias Via Baltica nuo Lenkijos iki Latvijos, pilna autostrada tarp Šiaulių ir Panevėžio,autostrada iš Kauno į Alytų, Vilnius-Nemenčinė pilnai 4 juostos, Vilnius-Trakai pilnos 4 juostos, iš Klaipėdos iki Palangos ir Šilutės kryptimi bent iki sodų, bent 3 juostos nuo Vilniaus iki Utenos (apie 2005 m. žadėjo autostradą, bet gavome špygą) ir bent 20 miestų (ir kelių tranzitinių miestelių) aplinkkelių, įskaitant tikrąjį Kauno šiaurinį aplinkkelį, Karmėlavos, Zarasų ir daugelį kitų. Čia yra visiškas minimumas. Užteks tiest asfaltą į kaimus, miškus, to tikrai nereikia depopuliavusiai šaliai, kurios kaimiški rajonai sumažėjo 40%, kai kurie 50% per 30 metų. Jei trūksta pinigų, metas apmokestinti kelius ir tiesti naujus, kaip yra kitur Europoje, įskaitant Lenkiją.


Comment