Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Dviračių takai Lietuvoje
Collapse
X
-
Per Lentvarį arčiau gaunasi. Nebent kažkada atsiras dvirtakis į Savanorių kalną. Nors ir tada daugumai per Gariūnus ir Lentvarį bus arčiau.
-
atsidarai google.maps ir matai kad netelpa. Dvirtakis turi būti ir ten ir ten. Ar manote kad su dviračiu lengviau minti didesnį lanką, jei jiems tarkim arčiau per čia? Kodėl ne vieta šalia magistralinio kelio? Kaip atrodo geriau važiuotų dviratis magistraliniu keliu ar šalia kelio?
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Dviračių takas iki Trakų ir numatytas per Lentvarį šalia senojo plento. Kartu su magistraliniu keliu jam tikrai ne vieta.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
Klausimas turėtų būti, ar telpa 2x2 kelias + dviračių takas
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė abruo Rodyti pranešimąO koks yra realus to viaduko plotis? Ar telpa ten 2x2 kelias?
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Jei kas sugalvotų iš Vilniaus arba Bezdonių krypties važiuot į Nemenčinės miesto Lidl šaldytos tešlos kruasanų, tai kelionė būtų tokia:
nuo Vilniaus palei Nemenčinės pl. seniau rekonstruoto dviračių ir pėsčiųjų tako pabaiga
Nuo Bezdonių nepilnamečiai vyrai varo, kaip motociklininkai, nes šis takas nėra pažįmėtas, kaip dviračių ar dviračių ir pėsčiųjų
Už kelių metrų tako danga pereina į plytelinę
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąJei būtų ne iš lempos paimtas o išdiskutuotas dviračių kelių karkasas (kažkur išnaudojami mažesnio intensyvumo asfaltuoto keliai, kažkur - nutiesiami dvirtakiai šalia intensyvaus esimo kelių ) su turistinėmis kryptimis, tai aplink tą karkasą savivaldybės ir prisiplanuotų kelių kuriuso iš savo biudžeto kažkada ir įgyvendintų.
Dabar yra apgailėtina, kad nėra net numatyta trasos į Kernavę, ar trasos Vilnius - Kaunas, kai ten yra senasis lygiagrečiai autostradai einantis kelias RK4728 Vievis-Žebertonys-Elektrėnai, RK1816 Bačkonys-Žiežmariai-Rumšiškės ir keli šalia autostrados einantys keliukai, kai kurie net asfaltuoti.Paskutinis taisė alga; 2023.04.06, 12:01.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimąŠitą žemėlapį pristatė rugsėjį, šios temos praeitam puslapy aptarėm:
https://www.miestai.net/forumas/foru...99#post1993199
Kas jis yra, tai ministerijos organizuotas savivaldybių suneštinis balius. Valdžia išvis nežinojo, kokie takai egzistuoja, tai pabandė sukurti vieną vietą, kur būtų pažymėti visi turimi takai, o savivaldybės pvz. galėtų matyti kaimynų plėtros takus planuodami savuosius, kad būtų mažiau nesąmonių su takais pasibaigiančiais žole ties administracine riba. Jis skirtas institucijoms bendrauti, o ne maršrutų planavimui.
Šiaip tai apgalėtina, kad ministerija kaltina savivlldybes ,bet pati neturi jokios vizijos kokiams dešimtmečiui.
Kai apie 1999-2000 metus buvo keičiamas krašto kelių numeracija, dalis naujų jų buvo žvyrkelia, bet po dešimtmečiuo jau visur buyvo asfaltas.
Jei būtų ne iš lempos paimtas o išdiskutuotas dviračių kelių karkasas (kažkur išnaudojami mažesnio intensyvumo asfaltuoto keliai, kažkur - nutiesiami dvirtakiai šalia intensyvaus esimo kelių ) su turistinėmis kryptimis, tai aplink tą karkasą savivaldybės ir prisiplanuotų kelių kuriuso iš savo biudžeto kažkada ir įgyvendintų.
Dabar yra apgailėtina, kad nėra net numatyta trasos į Kernavę, ar trasos Vilnius - Kaunas, kai ten yra senasis lygiagrečiai autostradai einantis kelias RK4728 Vievis-Žebertonys-Elektrėnai, RK1816 Bačkonys-Žiežmariai-Rumšiškės ir keli šalia autostrados einantys keliukai, kai kurie net asfaltuoti.
Nyku, kai ministerija nenumato dviračių maršruto kairiuoju Nemuno krantu Kaunas -Kačerginė -Zapyškis - Kriukai - Plokščiai - Gelgaudiškis - Sudargas. Ten beveik visur yra asfaltas, o šalia - daugybė unikalių objektų.
Nėra ištisinės trasos iš Vilniaus į Dzūkijos NP ar link Anykščių , nėra trasos iš Kauno link Šiluvos, Tytuvėnų ir Šatrijos.
Kas trukdė ministerijos klerkams iškišti nosį iš prospekto kavinių ir nubrėžti keletą prieoritetinių krypčių, kurias po diskusijų ir savaldybių galimybių įvertinimo būtų galima koreguoti o paskui įgyvendinti.
Tačiau kai nėra vizijos , tai tas planas su daugybe nesujungtų "žvaigždučių" yra nevykęs dokumentas.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Institucijos čia bent artimiausiu metu nepadės, nes nemato poreikio ir neturi motyvacijos. Kitas variantas – visuomenininkai entuziastai. Čia jau prieš daug metų vienas veikėjas sudėjo daug darbo, bet, lygtai, neteko intereso: https://velovilnius.lt/balticcycle/en/riga-vilnius/ Taip pat šitie maršrutai sukelti į OSM: https://www.openstreetmap.org/#map=9....5876&layers=C
Paišyti šituos maršrutus nėra taip paprasta, norint atlikti darbą gerai reikia išvažinėti daug alternatyvų, išrinkti geriausias, o tam reikia turėti aiškius kriterijus, tikslinė auditoriją. Geras maršrutas šeimai su vaikais bus viena, turistui su krepšiais kita, sportininkui trečia.
Komentuoti:
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąYra tarptautiniai Eurovelo maršrutai einantys per Lietuvą. Kažkada išvystytas būtų ir lokalus analogas?
Paišyti šituos maršrutus nėra taip paprasta, norint atlikti darbą gerai reikia išvažinėti daug alternatyvų, išrinkti geriausias, o tam reikia turėti aiškius kriterijus, tikslinė auditoriją. Geras maršrutas šeimai su vaikais bus viena, turistui su krepšiais kita, sportininkui trečia.
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Kėliau maršrutų tinklo klausimą ministerijos pristatyme rugsėjį, paskui kalbinau net viceministrę atskirai. Nepanašu, kad ministerijos klerkai ar net LDB suvoktų tai, kaip kažkokį prioritetą. Dvirtakiai atsiras ten, kur savivaldybės matys, kad reikia jų gyventojams kasdienėms trumpoms kelionėms, o ne ten, kad susijungtų Pagėgiai–Šiauliai–Ryga ar Kaunas–Klaipėda. Visokie veloturizmo ilgi maršrutai ar net kelių valandų ratukai laisvalaikui nėra jų prioritetuose. "Be abejo labai svarbu ir reikia, bet čia jau vėliau." Dėl turizmo tai iš viso "gal čia Ūkio ministerijos Turizmo departamentas turėtų užsiimti"?
Yra tarptautiniai Eurovelo maršrutai einantys per Lietuvą. Kažkada išvystytas būtų ir lokalus analogas?
Įdomūs žemėlapyje pasirodantys ilgesni maršrutai:
Kaunas-Šilutė-Klaipėda (Panemuniu). Trūksta tik ruožo ties Jurbarku, gal sudės.
Kaunas-Marijampolė
Marijampolė-Alytus
Plius besidomintiems pažįstamas Eurovelo 11 Lenkija-Druskininkai-Vilnius-Molėtai-Ignalina-Visaginas-Latvija.
Kiti įdomesni:
Kaunas-Birštonas (+galbūt pro čia eitų pilnas maršrutas Kaunas-Vilnius + jungtis su EV11).
Kaunas-Šiauliai-Joniškis-Ryga. Ne visa trasa sudėta, bet irgi įdomūs kontūrai gaunas kaip jungtis su Ryga. Grubiai turime ištisinę trasą nuo Raseinių per Šiaulius iki A12 kelio Latvijos sienos.
Taip pat susisiekimui būtų patogus Kauno-Vilkijos-Ariogalos takas.
Minusas, kad Panevėžys žemėlapyje gana izoliuotas.
Beje, atkreipiau dėmesį, kad jie berods vieninteliai turi lokalų dviračių maršrutų tinklą.
Iš vis jie gal net apskritai geriausiai kryptis ženklina iš LT miestų
Nu bet ok, žemėlapis preliminarus, reiks ne vieno dešimtmečio takų statymui.Paskutinis taisė PoDV; 2023.04.05, 23:47.
Komentuoti:
-
Klausiau už žemėlapį atsakingo susisiekimo ministerijos specialisto Nemuno Abukausko, kur pranešti apie problemas žemėlapyje, atsakė šitaip:
Savivaldybės, deja, daugeliu atvejų pateikė netikslius savo turimos infrastruktūros duomenis, arba jų visai nepateikė.
Taigi, mūsų užduotis dabar – skatinti savivaldybes naudotis šiuo įrankiu ir sukelti visus turimus duomenis arba, tokių neturint – inventorizuotis ir sukelti.
Kaip ir minėjau, žemėlapis nėra joks tikslas ir pasiekimas. Tai įrankis pradėti kaupti ir analizuoti situaciją.
Jei žemėlapyje pastebėjote netikslumų – maloniai prašome apie tai informuoti nurodytos infrastruktūros savininką: jei tai konkrečios savivaldybės infrastruktūra – reiktų informuoti tą konkrečią savivaldybę. Jei tai infrastruktūra šalia valstybinės reikšmės kelio – informaciją reiktų perduoti VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijai.
Patį žemėlapį administruoja ir prižiūri VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija, ar žemėlapyje laiku ir tinkamai atnaujinama informacija prižiūri Susisiekimo ministerija, todėl bet kokiu atveju, dėl duomenų koregavimo poreikio informaciją visais atvejais reiktų perduoti tiek Lietuvos automobilių kelių direkcijai (bendruoju el. paštu lakd@lakd.lt ), tiek ir Susisiekimo ministerijai (bendruoju el. paštu sumin@sumin.lt ).Paskutinis taisė alga; 2023.04.05, 23:41.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąLAKD. Nacionalinių pėsčiųjų ir dviračių takų plėtros žemėlapis
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimąPirma turi būt aiškus dviračių trasų tinklas.
Pagal to tinklo maršrutus mąstyti kokia dviračių infrastruktūra turi būti: mažo intensyvumo kelias, dviračių takas palei intensyvesnį kelią ir t.t.
Ne visur dviračių takų reikia. Kai kur galima tam paruošti mažesnio intensyvumo kelius.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąLAKD. Nacionalinių pėsčiųjų ir dviračių takų plėtros žemėlapis
[...]
Yra daug "žvaigždučių" aplink gyvenvietes, kurios tarpusavyje nesusijungia. Nėra jokio tako link tokių objekto kaip Žuvinto ežeras ar net Kernavė..
Planuojant keliones dviračiais didenę vertę turbūt turi turi naujai išasfaltuotų žyrkelių žemėlapis nei ši bet kaip nupaišta schema.
https://www.miestai.net/forumas/foru...99#post1993199
Kas jis yra, tai ministerijos organizuotas savivaldybių suneštinis balius. Valdžia išvis nežinojo, kokie takai egzistuoja, tai pabandė sukurti vieną vietą, kur būtų pažymėti visi turimi takai, o savivaldybės pvz. galėtų matyti kaimynų plėtros takus planuodami savuosius, kad būtų mažiau nesąmonių su takais pasibaigiančiais žole ties administracine riba. Jis skirtas institucijoms bendrauti, o ne maršrutų planavimui.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Bluefox Rodyti pranešimą
Tarpmiestinių dviračių takų klausimu mes tikrai atsilikę nuo, pavyzdžiui, Estijos. Čia man paliko įspūdį tai, kad minant Valga - Tartu - JarvaJaani - Talinas didelę kelio dalį teko minti arba plačiais asfaltuotais kelkraščiais, arba atskirtais nuo važiuojamosios dalies takais (tokiais, kaip takas Vilnius - Nemenčinė). Vietomis išvis dviračių trasos atsiskiria nuo pagrindinio kelio ir eina visiškai ramiais vietiniais keliais, ar pritaikius dviračių judėjimui buvusius automobilių kelius, kuomet transporto eismui pastatomi aplinkeliai, pavyzdžiui, ties Elva. Taip pat, nors ir gana prastai, vietomis yra ir dviračiams skirtos kelio nuorodos.
Norėtųsi kažko panašaus ir Lietuvoje, kad šalia intensyvių kelių atsirastų atskirtos nenutrūkstamos tarpmiestinės dviračių trasos, arba žinoma kur galima ir tinkama sukurti dviračių trasas bendrame eisme mažo intensyvymo asfaltuotose keliuose. Taip pat panaudoti po aplinkelių atsiradimo likusias gatves, kuriose ženkliai sumažėja eismas. Man keistai pasirodė, kad rekonstruojant Via Baltica ties Marijampole dviračių takas įvažiuojant į Marijampolę numatytas tik iš vienos pusės, šiaurėje (jei neklystu), kai apie jungtis dviračiams buvo galima pagalvoti ties keletų gatvių, kurios pateks į Via Baltica projektą.
Iš esmės norėtųsi realios siekiamybės sukurti tikrą takų tinklą Lietuvoje, su tinkamu krypčių ženklinimu. Pagal dabartinį žemėlapį nepanašu, kad net būtų siekiama sujungti Vilnių ir Kauną. O norėtųsi, kad bent jau norint numinti atstumą tarp dviejų didžiausių miestų, kas įveikiama per vienos dienos žygį ar kelias valandas tinkamai pasiruošus, nereikėtų galvoti kur čia kaip minti, susidėlioti pačiam maršrutą, o būtų aiški, pažymėta, nenutrūkstama trasa, kuria būtų galima drąsiai pasikliauti ir keliauti. Taip kaip atsirado 100 km trasa po Vilniaus miškus, kur nebereikia pačiam galvoti kur eiti, o gali žygiuoti jau parengtu ir sužymėtu maršrutu, tokia pati 100 km trasa galėtų atsirasti ir dviratininkams tarp Vilniaus ir Kauno.
Pagal to tinklo maršrutus mąstyti kokia dviračių infrastruktūra turi būti: mažo intensyvumo kelias, dviračių takas palei intensyvesnį kelią ir t.t.
Ne visur dviračių takų reikia. Kai kur galima tam paruošti mažesnio intensyvumo kelius.
Nebūtina tiest dviračių tako palei Kaunas-Vilnius autostradą visame ilgyje, nes yra pilna tam geriau pritaikytų neintensyvių kelių išilgai autostrados. Vystai maršrutą pvz. 1, ir eitų Rumšiškės-Žiežmariai-Elektrėnai ar pan.
Jau nekalbu, kad būtų tvarkingos dviratininkams nuorodos.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąLAKD. Nacionalinių pėsčiųjų ir dviračių takų plėtros žemėlapis
https://gis.ktvis.lt/webappbuilder/apps/65/
Kai kurie maršrutai- tai atkartojami esami neseniai asfaltuoti žvyrkeliai. Neaišku, ar mažo intensyvumo keliusoe kur nors Labanoro girios miškuose ar Semeliškių apylinkėse dar bus tiesiami ir dviračių takai. Kai kuriuos trasos atrodo nelabai realistiškos - pvz. siauri ir vingiuoti KK134 Leipalingis - Veisiejai ar KK 114 Molėtai - Labanoras - Kaltanėnai, kai šalia yra mažo intensyvumo trasos.
Be vienos išimties (Lenkija- Trakia-Vilnius-Ignalina-Latvija) nėra maršrutų apimančių didesnes trasas ar didenio spindulio žiedines trasas.
Yra daug "žvaigždučių" aplink gyvenvietes, kurios tarpusavyje nesusijungia. Nėra jokio tako link tokių objekto kaip Žuvinto ežeras ar net Kernavė..
Planuojant keliones dviračiais didenę vertę turbūt turi turi naujai išasfaltuotų žyrkelių žemėlapis nei ši bet kaip nupaišta schema.
Norėtųsi kažko panašaus ir Lietuvoje, kad šalia intensyvių kelių atsirastų atskirtos nenutrūkstamos tarpmiestinės dviračių trasos, arba žinoma kur galima ir tinkama sukurti dviračių trasas bendrame eisme mažo intensyvymo asfaltuotose keliuose. Taip pat panaudoti po aplinkelių atsiradimo likusias gatves, kuriose ženkliai sumažėja eismas. Man keistai pasirodė, kad rekonstruojant Via Baltica ties Marijampole dviračių takas įvažiuojant į Marijampolę numatytas tik iš vienos pusės, šiaurėje (jei neklystu), kai apie jungtis dviračiams buvo galima pagalvoti ties keletų gatvių, kurios pateks į Via Baltica projektą.
Iš esmės norėtųsi realios siekiamybės sukurti tikrą takų tinklą Lietuvoje, su tinkamu krypčių ženklinimu. Pagal dabartinį žemėlapį nepanašu, kad net būtų siekiama sujungti Vilnių ir Kauną. O norėtųsi, kad bent jau norint numinti atstumą tarp dviejų didžiausių miestų, kas įveikiama per vienos dienos žygį ar kelias valandas tinkamai pasiruošus, nereikėtų galvoti kur čia kaip minti, susidėlioti pačiam maršrutą, o būtų aiški, pažymėta, nenutrūkstama trasa, kuria būtų galima drąsiai pasikliauti ir keliauti. Taip kaip atsirado 100 km trasa po Vilniaus miškus, kur nebereikia pačiam galvoti kur eiti, o gali žygiuoti jau parengtu ir sužymėtu maršrutu, tokia pati 100 km trasa galėtų atsirasti ir dviratininkams tarp Vilniaus ir Kauno.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Apie Vilnių. Legendoje teigiama, jog reikia remontuoti takus: Kirtimų g., Gariūnų g., į Grigiškes. Ką ten remontuoti, kai net įskilimo jokio dangoje nėra? Kelių skersinių įleistų bortų netrauks, o pervažų ženklinimas nėra remontas.
Molėtų pl. taip, ten pilnos rekonstrukcijos reikia.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
LAKD. Nacionalinių pėsčiųjų ir dviračių takų plėtros žemėlapis
https://gis.ktvis.lt/webappbuilder/apps/65/
Kai kurie maršrutai- tai atkartojami esami neseniai asfaltuoti žvyrkeliai. Neaišku, ar mažo intensyvumo keliusoe kur nors Labanoro girios miškuose ar Semeliškių apylinkėse dar bus tiesiami ir dviračių takai. Kai kuriuos trasos atrodo nelabai realistiškos - pvz. siauri ir vingiuoti KK134 Leipalingis - Veisiejai ar KK 114 Molėtai - Labanoras - Kaltanėnai, kai šalia yra mažo intensyvumo trasos.
Be vienos išimties (Lenkija- Trakia-Vilnius-Ignalina-Latvija) nėra maršrutų apimančių didesnes trasas ar didenio spindulio žiedines trasas.
Yra daug "žvaigždučių" aplink gyvenvietes, kurios tarpusavyje nesusijungia. Nėra jokio tako link tokių objekto kaip Žuvinto ežeras ar net Kernavė..
Planuojant keliones dviračiais didenę vertę turbūt turi turi naujai išasfaltuotų žyrkelių žemėlapis nei ši bet kaip nupaišta schema.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimąTame žemėlapyje nėra kai kurių prieš 2-3 metus įrengtų naujų takų Vilniuje. Nepanašu į kokybiškai atliktą darbą.
Kurios gatvės priklauso kelių direkcijai geriausia matosi maps.lt - jei ant gatvės šviečia ir kelio numeris, ji priklauso kelių direkcijai, jei kelio numerio nėra - savivaldybei.
Komentuoti:
Komentuoti: