Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kelių ir gatvių ženklinimas Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Nesiskundžiu, bet šiaip įdomu: praneši apie smegduobę / įgriuvą, nuvažiuoja pažiūrėt po 10 d. https://tvarkaumiesta.lt/pranesimai/435378
    ♚ instagram.com/street.skins.intl ♚

    Comment


      Eismo dalyvius nustebino nauji kelio ženklai

      Klaipėdiečiai pastebėjo, jog miesto centre eismo dalyvius apie dviračių takus informuoja neįprasti kelio ženklai – šviečia ant stulpų pakabinti prožektoriai, o ant asfalto atsispindi jų projekcija. Idėjos autoriai viliasi, jog toks ženklinimas bus saugesnis nei įprastas.

      Klaipėdos senamiestyje dviračių takuose spindi ryškiai mėlyni ženklai, kurie informuoja, jog šioje kelio dalyje vyksta dviratininkų eismas, o vairuotojai nuo jų turi palikti bent 1,5 metro atstumą, kad būtų išvengta nelaimių.

      Tokią inovaciją pastebėję uostamiesčio gyventojai su portalu „Delfi“ pasidalijo savo mintimis. Esą toks vaizdas nustebino gerąja prasme – ženklai atrodo gerai, yra ryškūs ir puikiai matomi. Be to, nereikės jų nuolat peržiūrėti. Tiesa, kiek suabejojo jų naudingumu dienos metu.

      Paskutinis taisė digital; 2025.09.25, 17:58.

      Comment


        Tokio ženklinimo didelis pliusas yra tas kad po metų nebus nublukęs išvažinėtas ir neįskaitomas. Aišku dar kyla klausimas kiek ilgai tie projektoriai veiks be priežiūros.

        Įdomu, kaip šitas ženklas atrodytu saulės nušviestoje gatvėje, ar matytųsi?

        Comment


          Kadangi įrengti ant apšvietimo stulpų, didelė tikimybė, kad jie veikia tik tamsiu paros metu - dienomis stulpuose nėra fazės, o kad ji buvo specialiai atvesta iš nuotraukos irgi nepanašu.

          Comment


            Man įdomu, kaip vairuotojai pamatys tuos ženklus, kai jie net nėra ištempti dėl perspektyvos iš vairuotojo pozicijos..

            Comment


              Tai čia gi tik pradžia - ištemps, kokios problemos? Svarbu pradėjo.

              Comment


                15min.lt 2025.09.24
                Kelio ženklų labirintas rekonstruotame kelyje
                Automobilių apžvalgininkas Justas Lengvinas atkreipė dėmesį į keistą situaciją kelyje: ar tik nepersistengta su ženklais kelyje Vievis-Aukštadvaris?
                iki rekonstrukcojos šis kelias buvo labai nelygus, juo važiuoti greitai nebuvo saugu. Tačiau tokių ženklų iki asfalto dangos pagerinimo nebuvo.
                „Čia jau matyt visai visai negalima lenkti? Net jei labai nori?
                Visur lenkti draudžiama, o greitis 50 km/val. Ir taip virš 30 km.
                O lenkimą draudžiantys ženklai kas kelis šimtus metrų susodinti. Anksčiau, kai asfaltas labiau priminė prastą žvyrkelį, greitis čia buvo 90 km/val.

                Tai išvada – kad nauji keliai mažiau saugūs už senus?
                Logikos daug nerandu, bet turbūt Via Lietuva tą logiką gali paaiškinti? Panaši istorija ir naujame Utenos kelyje“, – rašo Justas Lengvinas.

                „Via Lietuva“ komunikacijos projektų vadovas Vytenis Radžiūnas paaiškino, kad pirmadienį vienas iš pastatytų ženklų „Lenkti draudžiama“ minėtoje vietoje buvo nusuktas: (...)
                Rangovas, atlikdamas darbus, turi naudoti laikinas aptvėrimo schemas (ženklus), tuo pačiu metu rangovas įrengia ženklus, kurie numatyti pagal projektą. Šiuo atveju nutiko taip, kad laikini ženklai beveik sutapo su nuolatiniais.

                https://www.15min.lt/verslas/naujien...i-1662-2531368
                Paskutinis taisė Romas; 2025.09.27, 08:55.

                Comment


                  Ai, jei nusuko vieną ženklą, tai viskas gerai.
                  Po to važiuos laikiną visai nuimti. E - Efektyvumas.
                  Bet užtai BVP kyla.
                  -

                  Comment


                    Tačiau taip ir nėra rišlaus paaiškinimo, kam reikia išvis statyti tokį patį greičio ribojimo ženklą už 10 metrų.
                    Paaiškinimai apie "laikino ženklinimo projektą rekonstrukcijos metu" gal tiktų dabartiniam "kultūros ministrui", o ne loginį mąstymą turintiems turėti kelininkų inžinieriams.

                    Comment


                      Parašė Premier Rodyti pranešimą
                      ten dirbtinio intelekto darytas koliažas? ar išties yra "per daug" ženklų tame kelyje?
                      Čia toks LAKD ir rangovo sumanymas.

                      Comment


                        Lenkti draudžiama reiktų ten kur matomumas mažesnis nei 100 metrų į priekį. Tik reiktų įvertinti kokiam aukštyje yra matomas kelias. Iš fūros kelias matosi lengviau ir toliau (pvz. baigiant užkilti į kalną), iš lengvosios sunkiau. Tai reiktų atsižvelgti į lengvojo automobilio vairuotojo akių aukštį ir dar su atsarga, kad tai žemesnis automobilis. Taip pat bendruoju atveju nereiktų drausti lenkti ties sankryžomis kai esi pagrindiniame kelyje. Išimtis kada reiktų draust lenkt yra aukštesnis eismo intensyvumas ir didesnio intensyvumo sankryžos (pvz. sankryža su keliu turinčiu bent pora šimtų automobilių per parą). Jau net nekalbu apie atvejus kai prieš sankryžos yra įrengtos salelės, kurie fiziškai apriboja lenkimą. Sudėtingiausi atvejai yra kai yra prastai matomas išvažiavimas iš žemos reikšmės kelio, kai net matant sankryžą iš toli gali netikėtai iš šalutinio išlįst auto. Pilna ir visokių keliukų kur mašinų eismo beveik nėra, bet dėl jų lenkimo ribojimus įvedinėti būtų neadekvatu.
                        Paskutinis taisė PoDV; 2025.09.27, 17:11.

                        Comment


                          Pridėsiu savo komentarų apie ženklinimą Lietuvoje.

                          Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                          Lietuvoje šiai dienai labiausiai trūksta:
                          1. Kelio ženklų skaičiaus sumažinimo. Jų yra per daug. Šimašiaus gatvių standartas liepė mažinti (nors Vilniaus ribose), bet proveržio dar nėra. Per didelis ženklų skaičius blaško.
                          • Visokie Pagr. kelias ženklai dažniausiai yra nereikalingi, nebent gal žemos reikšmės gatvelėse kur daug vienodo pločio gatvelių susikerta, ir viskas išskirta zona 30 ir kokie nors parkavimą reguliuojantys mažo dydžio ženklai.
                          • Kryptis rodantys ženklai, oi kaip čia reikia reformos. Vietoje dviejų mažiukų eismo kryptys sankryžoje ženklų, reiktų vieno didelio su išimtimis jei įrengta visokių nuovažėlių į kiemus ir prieš pat sankryžą nepamatys juostų konfigūracijos jei bus kelias užsnigtas ar (nepageidautina) nepaženklintas. Jei reikia įrengti nuorodas ten į miestus, gyvenvietes tai tokius ženklus įrengti kartu su eismo kryptys sankryžoje ženklais, o ne keliolikos m atstumu pamėtyti vienas šalia kito su dar kokiu degalinės ženklu.
                          • Greičio ribojimo ženklas galiotų iki artimiausio pirmumo ženklo. Kaip minėjau pagr. kelio ženklų nebūtų dėliojama prieš kiekvieną akligatvy pagr. miesto arterijoje, ir jei reik greitį nurodyt tai šalutiniam kelyje su papildoma lentele rodyklės į šonus.
                          • Paslaugų kelio ženklus integruočiau kaip dar vienas informacinių kelio ženklų kryptis, leisčiau nurodyt degalinių ar valgyklų pavadinimus. Paslaugų kelio ženklas gali būt jei ta paslauga tikrai bus šalia kelio ir tai ne autostradoj, kur aktualiau gali būt paslaugos pavadinimas, Orlen Circle K ar Tėvynės restoranas-viešbutis.

                          2. Greičio kelio ženklų sistemos. Šiai dienai apynaujis automobilis su ženklų atpažinimo sistema visiškai pasimeta, nes negali įvertinti kur baigiasi apribojimas. Pvz. ženklas "70 + galiojimo zona 300 metrų", "ženklas balta lentelė "Viduklė" ir ženklas balta lentelė "Viduklės gatvė" - pirmu atveju riboja greitį, antru ne....
                          Neįvertina. Reikia bukai kaip Švedijoje dėti kelio ženklus, kai pasikeičia greitis - kad vairuotojui šviestų ant spidometro.
                          Nes dabar beviltiška sekti automobilio atpažintus ženklus ir spėlioti čia sankryža ar tik degalinės išvažiavimas.
                          Greičio ženklas ir galiotų iki artimiausio pirmumo ženklo (gal atpažinimo sistemos gebėtų tai atpažint?), arba iki ženklo "ribojimų pabaiga". Taip greičio ribojimo pabaiga reiktų vengti naudot, o tiesiog bukai dėt 50 km/h arba 90 km/h.

                          Gatvių pavadinimas ženklus reiktų įrengti taip kaip Estijoje, o tų su rodyklėm gal net atsisakyt, gatvių pavadinimą nurodyt kitose informaciniuose kelio ženkluose (pvz. kelio ženkle nr. 604)

                          Comment


                            Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                            Pridėsiu savo komentarų apie ženklinimą Lietuvoje.
                            Gatvių pavadinimas ženklus reiktų įrengti taip kaip Estijoje, o tų su rodyklėm gal net atsisakyt, gatvių pavadinimą nurodyt kitose informaciniuose kelio ženkluose (pvz. kelio ženkle nr. 604)
                            Pirmas kartas. Tolimosios šviesos apšviečia didelę baltą lentą. Stabdai link 50 km/h. Ai... taigi nereikėjo.

                            Septintas kartas. Priekyje važiuojanti stabdo 90->50 km/h. Aplenki. Nors lenkimas nereikalingas. Prieš tai ji gerai važiavo.

                            Comment


                              Smagu, kad visi taip pasikalbėjo nuomonėmis.

                              Aš šiai dienai pasakyčiau - ESMINIS trūkumas:
                              Mašinos kelio ženklų atpažinimo sistema negali orientuotis Lietuvoje.

                              Kol šito neišspręsime - negerės.
                              Mano darbo labai ekonominės klasės kablukas atpažįsta kelio ženklus ir totaliai grybauja. Pavyzdys - 300 m iki sankryžos "70" - atpažįsta, o kad sankryža ir nusinulino greitis - tai ne.

                              Comment


                                Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                                Kol šito neišspręsime - negerės.
                                Mano darbo labai ekonominės klasės kablukas atpažįsta kelio ženklus ir totaliai grybauja. Pavyzdys - 300 m iki sankryžos "70" - atpažįsta, o kad sankryža ir nusinulino greitis - tai ne.
                                O mano atpažįsta.

                                Comment


                                  Jūs tuomet puikioje padėtyje.

                                  Aš naudojuosi sakykim 7 automobiliais per mėnesį, skirtingų gamintojų - visi grybauja.

                                  Per Kauną, A1, tenka varyti bilekai, nes greičio režimas yra miglotas net žmogaus akiai. Nekalbant apie e-sistemas.

                                  Gerai, kad nematuoja. Nors kitavertus - neįrodytų net teismui. Paprasčiau matuot ties Ariogala.

                                  Comment


                                    Čia labai nuo mašinos priklauso (ir ne tik Lietuvoje). Per praeitas dvi keliones į Prancūziją (2024 ir 2025) nuomavausi skirtingo lygio mašinas (viena link prabangesnių, kitą vietoje gavau visišką ekonominį spuogą), tai skirtumas ženklų atpažinimo kaip diena ir naktis. Kur prabangesnė grybaudavo 5-10 proc. ir būdavo vienas malonumas su ja važiuoti (nuomota mašina, svetima šalis, stengiesi važiuoti pagal taisykles), tai spuogo ženklų atpažinimu faktiškai nebuvo galima naudotis. Net kur autostradoje ženklas 70 ant nusukimo būdavo, nesuprasdavo, nepaisant to kad mašina buvo tų pačių metų. Galiausiai kaskart užvesdami tiesiog lysdavome gilyn į meniu ir atjungdavome tą nesąmonę velniop, nes nervai nelaikydavo nuolatinio pypinimo.
                                    Kiek man vėliau pasakojo draugas (naujų mašinų pardavėjas), ženklų atpažinimas yra ES reikalavimas (privaloma) ir dažnai jį gamintojai realizuoja tik dėl pliuso. Tai aš nei kiek nesistebiu, kad tokie paskui nieko neatpažįsta, nes net vakarų Europoje normaliai neveikia, ne tai kad pas mus.

                                    Comment


                                      Vienas iš variantų - normaliai dubliuoti ženklus kas sankryža.
                                      Pavyzdys - Švedija, siekianti “zero” ir pan.

                                      Comment


                                        Kai kur ženklinimas tikrai yra grybaujantis. Vakar važiavau į oro uostą tai prisiminiau.

                                        Ženklas 60: https://www.google.com/maps/@54.6504...oASAFQAw%3D%3D

                                        Sankryža galima nustatyti iš matomo šalutinio kelio ženklo, po jos jau nebegalioja 60: https://www.google.com/maps/@54.6480...oASAFQAw%3D%3D

                                        Dar viena nereguliuojama sankryža (ženklą užstoja sunkvežimis: https://www.google.com/maps/@54.6454...oASAFQAw%3D%3D

                                        Seniai nebegaliojančio greičio ribojimo 60 km/h pabaiga: https://www.google.com/maps/@54.6437...oASAFQAw%3D%3D

                                        Comment


                                          Pas mus su ženklinimu yra žiauriai didelė problema, kad net sunku sugalvoti iš kurios pusės apie ją kalbėti Opiausia problema yra vakarų Lietuvoje.

                                          Jeigu kalbėti apie automatinį ženklų atpažinimą, tai labai priklauso nuo automobilio amžiaus ir yra ar nėra jo atmintyje vidinių žemėlapių. Kadangi nematydami ženklų (kaip pvz. apribojimų pabaiga ties sankryžomis Lietuvoje) jie ima info iš žemėlapio ir ten suprogramuotų duomenų. Tai čia priklauso kokio aktualumo tas žemėlapis yra.

                                          O iliustruojant bardaką ženklinime, tai pasidalinu puikia ir saugia perėja 90 km/h kelyje:
                                          Taikos g. - Google Maps

                                          Comment

                                          Working...
                                          X