Alytuje atidarytas viadukas
Naujosios gatvės atkarpos nuo geležinkelio viaduko iki Alytaus miesto ribos rekonstrukcija baigta, šia gatvės atkarpa jau kurį laiką vyksta intensyvus eismas, o spalio 18 d. teatralizuoto renginio metu perkirpta Alytaus transporto mazgo (Naujosios gatvės nuo geležinkelio viaduko iki miesto administracinės ribos ir geležinkelio viaduko virš Naujosios gatvės) simbolinė atidarymo juostelė.

Naujoji gatvė jungia šiaurinį miesto įvažiavimą su miesto centru. Šioje gatvėje sukoncentruoti patys didžiausi eismo srautai – šia gatve kiekvieną parą pravažiuoja daugiau kaip 9000 automobilių. Rekonstravus geležinkelio viaduką, sudarytos sąlygos Naująją gatvę platinti, ne tik įrengiant keturias eismo juostas vietoje dviejų, bet ir atskirti pėsčiųjų ir dviračių taką nuo važiuojamosios dalies, taip užtikrinant transporto priemonių judumą ir eismo saugumą.
Alytaus Naujosios gatvės rekonstrukcijos darbai užtruko beveik dešimtmetį, o galimybių gauti lėšų viadukui rekonstruoti ieškota ne vienerius metus. Naujosios gatvės rekonstrukcijos techninis projektas, kaip dalijasi savivaldybė, parengtas prieš 15 metų – dar 2006-aisiais. 2010 m. šios 4,6 km ilgio gatvės projektas buvo padalintas į etapus.
Dar po poros metų, pasinaudojant įvairiais finansavimo šaltiniais, buvo įrengta 2,8 km ilgio Naujosios gatvės II eilės atkarpa nuo miesto centro iki Putinų ir Kalniškės gatvių sankirtos, kurios vertė daugiau kaip 6 mln. Eur. Šios atkarpos rekonstrukcijos darbai užtruko trejus metus. Jau tuomet Alytaus miesto savivaldybė pradėjo ieškoti būdų gauti lėšų viaduko rekonstrukcijai ir Naujosios gatvės platinimui. Deja, pastangos nedavė rezultatų.
2016 m. pradėta Naujosios gatvės rekonstrukcija nuo Putinų ir Kalniškės gatvių sankryžos iki geležinkelio viaduko. Šios atkarpos rekonstrukcijos darbai užtruko dvejus metus ir kainavo 1,3 mln. Eur. Tuomet ir vėl buvo prašoma Vyriausybės ir susisiekimo ministerijos skirti lėšų viadukui virš Naujosios g. rekonstruoti, kad atsirastų techninė galimybė ties viaduku pabaigti vykdyti gatvės rekonstrukciją.
2018-2019 m. buvo pasirašytos sutartys Naujosios gatvės rekonstrukcijai nuo geležinkelio viaduko iki miesto administracinės ribos, įrengiant žiedinę sankryžą, kurių vertė – 3,4 mln. Eur.
2018 m. kartu su AB „Lietuvos geležinkeliai“ buvo parengtas investicinis projektas dėl viaduko rekonstrukcijos. Susisiekimo ministerija patvirtino šį investicinį projektą ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ viešojo konkurso būdu geležinkelio viaduko rekonstrukcijai parinko rangovą, bet Susisiekimo ministerija projektui finansavimo neskyrė. Nepasirašius finansavimo sutarties viaduko rekonstrukcija taip ir neprasidėjo. Tik 2020 m. viduryje šiems darbams buvo gauti 2 mln. Eur.
„Šios dienos Alytus laukė labai ilgai, galbūt net per ilgai. 2006 m. pradėtas projektas galvoje gimė 2003 m. Kol buvo gautos lėšos, atsirado projektas prabėgo keliolika metų ir dabar galime matyti tai, ką matome. Galiu drąsiai pasakyti, kad senasis viadukas buvo Alytaus miesto gėda, kurios nei vienai kadencijai nepavyko išspręsti, kol pagaliau praėjusiais metais mes įtikinome ministeriją skirti lėšas. Tai buvo ne tik miesto gėda, bet ir politikų galvos skausmas, tai buvo vieta, kurioje įvykdavo daugybė eismo įvykių, daugybė žmonių vėlavo į darbus. Ir žinote ką, man labai patinka žodis „buvo“, nes to jau nebebus“, – savivaldybės pranešime cituojamas Alytaus miesto savivaldybės meras Nerijus Cesiulis.
https://www.statybunaujienos.lt/nauj...viadukas/17614

Naujoji gatvė jungia šiaurinį miesto įvažiavimą su miesto centru. Šioje gatvėje sukoncentruoti patys didžiausi eismo srautai – šia gatve kiekvieną parą pravažiuoja daugiau kaip 9000 automobilių. Rekonstravus geležinkelio viaduką, sudarytos sąlygos Naująją gatvę platinti, ne tik įrengiant keturias eismo juostas vietoje dviejų, bet ir atskirti pėsčiųjų ir dviračių taką nuo važiuojamosios dalies, taip užtikrinant transporto priemonių judumą ir eismo saugumą.
Alytaus Naujosios gatvės rekonstrukcijos darbai užtruko beveik dešimtmetį, o galimybių gauti lėšų viadukui rekonstruoti ieškota ne vienerius metus. Naujosios gatvės rekonstrukcijos techninis projektas, kaip dalijasi savivaldybė, parengtas prieš 15 metų – dar 2006-aisiais. 2010 m. šios 4,6 km ilgio gatvės projektas buvo padalintas į etapus.
Dar po poros metų, pasinaudojant įvairiais finansavimo šaltiniais, buvo įrengta 2,8 km ilgio Naujosios gatvės II eilės atkarpa nuo miesto centro iki Putinų ir Kalniškės gatvių sankirtos, kurios vertė daugiau kaip 6 mln. Eur. Šios atkarpos rekonstrukcijos darbai užtruko trejus metus. Jau tuomet Alytaus miesto savivaldybė pradėjo ieškoti būdų gauti lėšų viaduko rekonstrukcijai ir Naujosios gatvės platinimui. Deja, pastangos nedavė rezultatų.
2016 m. pradėta Naujosios gatvės rekonstrukcija nuo Putinų ir Kalniškės gatvių sankryžos iki geležinkelio viaduko. Šios atkarpos rekonstrukcijos darbai užtruko dvejus metus ir kainavo 1,3 mln. Eur. Tuomet ir vėl buvo prašoma Vyriausybės ir susisiekimo ministerijos skirti lėšų viadukui virš Naujosios g. rekonstruoti, kad atsirastų techninė galimybė ties viaduku pabaigti vykdyti gatvės rekonstrukciją.
2018-2019 m. buvo pasirašytos sutartys Naujosios gatvės rekonstrukcijai nuo geležinkelio viaduko iki miesto administracinės ribos, įrengiant žiedinę sankryžą, kurių vertė – 3,4 mln. Eur.
2018 m. kartu su AB „Lietuvos geležinkeliai“ buvo parengtas investicinis projektas dėl viaduko rekonstrukcijos. Susisiekimo ministerija patvirtino šį investicinį projektą ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ viešojo konkurso būdu geležinkelio viaduko rekonstrukcijai parinko rangovą, bet Susisiekimo ministerija projektui finansavimo neskyrė. Nepasirašius finansavimo sutarties viaduko rekonstrukcija taip ir neprasidėjo. Tik 2020 m. viduryje šiems darbams buvo gauti 2 mln. Eur.
„Šios dienos Alytus laukė labai ilgai, galbūt net per ilgai. 2006 m. pradėtas projektas galvoje gimė 2003 m. Kol buvo gautos lėšos, atsirado projektas prabėgo keliolika metų ir dabar galime matyti tai, ką matome. Galiu drąsiai pasakyti, kad senasis viadukas buvo Alytaus miesto gėda, kurios nei vienai kadencijai nepavyko išspręsti, kol pagaliau praėjusiais metais mes įtikinome ministeriją skirti lėšas. Tai buvo ne tik miesto gėda, bet ir politikų galvos skausmas, tai buvo vieta, kurioje įvykdavo daugybė eismo įvykių, daugybė žmonių vėlavo į darbus. Ir žinote ką, man labai patinka žodis „buvo“, nes to jau nebebus“, – savivaldybės pranešime cituojamas Alytaus miesto savivaldybės meras Nerijus Cesiulis.
https://www.statybunaujienos.lt/nauj...viadukas/17614
Komentuoti: