Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Atliekų rūšiavimas ir tvarkymas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Arunasx
    replied
    Parašė transpondster Rodyti pranešimą
    Kažaip keistai skamba 14 kt žiemą vs 4 kt vasarą teiginys, turbūt tiesiog maišo kad vasarą kelias savaitęs metinei priežiūros / remonto darbams stoja, bet šilumos poreikio turėtų pilnai užtekt šiukšlinei ar bent jau 80-90%.
    Man irgi keistai pasirodė, nes jei dirbdavo tai varydavo pilna galia >1400 MWh/d

    Komentuoti:


  • transpondster
    replied
    Kažaip keistai skamba 14 kt žiemą vs 4 kt vasarą teiginys, turbūt tiesiog maišo kad vasarą kelias savaitęs metinei priežiūros / remonto darbams stoja, bet šilumos poreikio turėtų pilnai užtekt šiukšlinei ar bent jau 80-90%.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Straipsnyje visokios info nemažai ir pasvarstymai uždaryti MA, MBA yra keistoki, jei atsižvelgti į tai, kad:
    Savo ruožtu Lietuvos regioninių atliekų tvarkymo centrų asociacija priduria, kad mišrias komunalines atliekas vežti tiesiai į deginimo įrenginius, neįmanoma, nes tokių didelių nepavojingų atliekų deginimo pajėgumų Lietuvoje nėra. „Bendras visų nepavojingų atliekų deginimo įrenginių pajėgumas – 595 tūkst. t. per metus, o tai yra tik 44,89 proc. viso susidarančio mišrių komunalinių atliekų kiekio.
    Vilniaus MBA įrenginius administruojančios įmonės vadovas atkreipia dėmesį, kad dalis plastikų nėra tinkami perdirbti, nes jie turi PVC (polivinilchlorido – standaus, gana sunkaus konstrukcinio plastiko) arba yra per ploni. Tokie plastikai, kaip pabrėžia pašnekovas, yra išsiunčiami į Akmenę SRF (kietojo antrinio kuro, gaminamo ne tik iš plastiko, bet ir popieriaus, kartono, medienos ar tekstilės) pavidalu ir galiausiai yra panaudojami betonui gaminti.
    „Anksčiau šiuos plastikus nukreipdavome tiesiai į Vilniaus kogeneracinę jėgainę deginti. (…). Dabar šis srautas yra susmulkinamas, iš jo per valandą pagaminame apie 30 tonų SRF (…). Perkant cementą, galima nusipirkti ir Vilniaus regiono atliekų, kurios buvo tinkamai apdorotos ir perdirbtos“
    „Manau, kad MA ir MBA uždarymas būtų didžiulė klaida, netgi žala aplinkai“, – teigia jis. A. Blazys atkreipia dėmesį, kad didžiausias MA ir MBA įrenginių iššūkis ir yra susijęs būtent su atliekų deginimo pajėgumais bei šios veiklos sezoniškumu.
    „Visas sukauptų atliekų kiekis pas mus ne šiaip sau atsirado. Atliekas mes gauname kasdien nepriklausomai nuo metų laiko, o kogeneracinėms jėgainėms jų prireikia tik šildymo sezonu, nes jų pagrindinis produktas – šiluma, tad poreikis šiltuoju metų laiku krenta drastiškai. Jeigu žiemą Vilniaus kogeneracinė jėgainė iš mūsų paima apie 14 tūkst. tonų atliekų per mėnesį, tai vasarą būna ir 4 tūkst. tonų. Kyla labai svarbus klausimas, kur tą 10 tūkst. tonų padėti“, – nuogąstauja Vilniaus MBA įrenginius administruojančios įmonės direktorius.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Dvejonės dėl beveik 150 mln. eurų kainavusių rūšiavimo įrenginių: uždaryti negalime, o atnaujinti – brangu madeinvilnius
    Kaip jau rašyta, Lietuvos regionuose iš viso veikia 10 MA ir MBA įrenginių. Valstybės kontrolės parengtoje valstybinio audito ataskaitoje rašoma, kad būtent dėl jų ir atsiradusių naujų deginimo jėgainių atliekų, šalinimų sąvartynuose, kiekiai sumažėjo nuo 747,5 tūkst. t 2014 m. iki 206,6 tūkst. 2021 m., t. y. daugiau nei 3,5 karto.
    Įdiegus pakuočių užstato sistemą ir plečiant rūšiavimui skirtą infrastruktūrą, mažėjo ir mišrių komunalinių atliekų kiekis – nuo 0,97 mln. t. 2011 m. iki 0,72 mln. t 2021 m., tai yra 25 proc.
    Valstybinio audito ataskaitoje taip pat pabrėžiama, kad mažėjant mišrių komunalinių atliekų kiekiui, dalyje MA bei MBA įrenginių mažėjo ir apdorotų mišrių komunalinių atliekų kiekis, tad šiuo metu dalis įrenginių dirba ne visu pajėgumu. „Šių įrenginių išnaudojimas atsižvelgiant į jų pajėgumus regionuose skiriasi, vidutiniškai sudaro apie 65 proc. Geriausiai pajėgumus išnaudoti sekasi Klaipėdos, Tauragės ir Vilniaus regionuose (79–87 proc.), prasčiausiai Telšių regione (42 proc.)“, – pažymima ataskaitoje.
    Valstybinio audito ataskaitoje dėmesys atkreipiamas ir į tai, kad nors mišrioms komunalinėms atliekoms apdoroti sukurti MA ir MBA įrenginiai pasiekė jiems numatytus projektinius rodiklius ir leido sumažinti sąvartynuose šalinamų biologiškai skaidžių ar po biologinio apdorojimo likusių atliekų kiekį, kitas šių įrenginių tikslas – iš mišrių komunalinių atliekų srauto atrinkti kuo daugiau antrinių žaliavų – įgyvendintas minimaliai. Valstybinio audito duomenys rodo, kad 2021 m. šiuose įrenginiuose iš visų atvežtų atliekų išskirtų antrinių žaliavų dalis vidutiniškai sudarė vos 2,86 proc.
    Vilniaus MBA įrenginius administruojančios įmonės vadovas A. Blazgys pabrėžia, kad šiose gamyklose būtų galima atrinkti kur kas daugiau antrinių žaliavų, jei tik rinkoje joms būtų paklausa ir tokias atliekas kažkas nupirktų.
    „Iš esmės galėtume viską atskirai atrinkti, bet kadangi poreikis rinkoje yra tiktai kai kurioms atliekų rūšims, jas atrenkame, o visa kita paliekame su bendru srautu. (…). Mūsų kaip privataus verslo tikslas yra uždirbti pinigų, tad viską, kas rinkoje yra paklausu, paimame. (…). Jeigu atliekoms nėra pirkėjo, nėra realizacijos galimybių, jų neatrenkame“, – sako A. Blazgys.
    „Mūsų veikimo principas yra toks – atliekos atvažiavo pro vartus, gavome pinigus. Ką su jomis daryti, yra mūsų atsakomybė. Jeigu atliekas atiduodame deginti, turime už jas susimokėti. Todėl labiausiai apsimoka sugalvoti, kaip jas panaudoti – diegti naujus technologinius sprendimus, ieškoti kitų rinkų, kur kažkas atliekas nupirktų ir iš to gautume naudos“, – priduria jis.

    Komentuoti:


  • kotofeich1
    replied
    Parašė TBR Rodyti pranešimą
    Pagal tai, kaip mažai žmonių esu sutikęs stambiagabaričių atliekų aikštelėje šeštadieniais, tai atrodo, kad miškeliai daugumai vis dar patogiau. Matyt, yra kažkokių priežasčių. Pvz., su kuo susidūriau aš:

    - atvežus senus langus (garaže liko šlamšto iš senų laikų), darbuotojas siūlo išardyti rėmus nuo stiklo, nes kitaip nepriims;
    - darbuotojai labai uoliai klausinėja, ką turi bagažinėje ir kur, kaip ką turi dėti, ką ardyti ir pan. Nors su nediduke mašina tikrai ne kalnus atsiveži;
    - visokie parašų rinkimai, svėrimai atvažiavus, nuvažiavus;
    - kitąkart prašo pasisverti tik atvažiavus, nes išvažiuojant tiesiog atidaro šlagbaumą ir mosteli važiuoti;
    - klausinėja visokių keistų klausimų apie tai, iš kur tokios atliekos ir pan., nors absoliučiai nieko ypatinga neatveži, ko negalėtų būti prikaupę dauguma žmonių. Pasijuntu tarsi būčiau prisidirbęs ir atėjęs prašyti kažkokios malonės.

    Iš to, kiek kartų aikštelėje patogiausiu laiku (pvz., šeštadienį apie prieš pietus ar apie pietus) buvau vienas ar buvo max vienas kitas žmogus ir pagal tai kaip elgėsi darbuotojai, susidarė, kad dauguma žmonių kažkaip kitaip tuo šlamštu atsikrato. Realiai prie pat mano garažo durų (garažų masyve) yra nuolat kaupiamas didžiulis sąvartynas, kur iš savo garažų žmonės tempia absoliučiai viską (elektroniką, baldus, plokštes, plytgalius, tepalus, ratus, padangas, kėbulo dalis - ką tik nori).

    Plius, ne visi turi mašinas, tai tada neš šlamštą kelis metrus nuo konteinerio, kur neveiks ta signalizacija. Stambiagabaričių atliekų konteinerių prie savo namų n metų nemačiau, nors kažkur giliai dokumentuose parašyta, kad du kartus metuose turėtų pastatyti konteinerį savaitei ar pan. Kažką girdėjau, kad dabar daug kur nebestato tų konteinerių ir, pranešus dieną ar max kelias dienas prieš, pravažiuoja pro daugiabučius kažkoks sunkvežimis, kurį turėtum pagauti būtent tuo metu ir staigiai išnešti pusę metų bute laikytą statybinį šlamštą, seną sofą, šaldytuvą ir pan.
    Man dėl to patinka važiuoti į Sudervės pusę, nes ten kiek kartu buvau (o teko remontuoti būtą), tai nesijaučiau idiotu nekarto.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Klaidų pasitaiko visur ir nemanau kad Jono atveju buvo piktybinė veikla. Kiek turiu patirties, tai įdėjus minimaliai pastangų nesunkiai galima tai išspręsti. Prie mano buto buvo 5 m3 konteinerio maišas siūtas įkištas ir toks mažesnio turio tai nufotkinau 18val grižęs iš darbo kad jau pilnas ir nusiunčiau, tai pakeitė į visai naują.
    Veža kasdien, svoris iš tų 5 m3 būna ~150 - 190 kg ribose. Perpildytas praktiškai nebūna, kitaip nei popieriasu/plastiko, nes glušai kemša dėžes kokias neišardytas kuris užima tūrį.
    Lyginant su senoviniais laikais šioje miesto gyvenimo srityje yra kosminis šuolis, beveik idealu. Sutvarko iš šlamštą šalia konteinerių.
    Šiukšlės neskraido, katės, bomžai nesiknisa ir išveža kasdien nesmirdančias vasarą po kelias dienas.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Nikas Rodyti pranešimą

    Taip, jeigu nėra tik vienam objektui skirtas, tada neskaičuoja konkrečiai kiek išvežė: https://vasa.lt/vietines-rinkliavos-apskaiciavimas
    O kaip žinoti? VASA rodo kiekvieno išvežimo svorį. Jis kažką reiškia?

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė PredatorGTR Rodyti pranešimą

    Na aikštelė tikrai arčiau..
    Tik kartais savi niuansai. Pvz. šiferio, plytų laužas... sumanei pasikeist stogą, išgriovei kokį koklinį pečių turi tėvą, senelį ir uošvį vežtis, nes žmogui tik 300kg. Išsinuomoji įmonės transportą - vėl kreivai žiūri ar ne įmonės atliekas veži, o ką daryt jei sava auto be kablio?
    O visa kita puiku.
    Arba padangas ir žiemines, ir vasarines pasikeitei tais pačiais metais ir garažinėj montažkėj nenorėjo priimt. Bet iš principo labai pusė velnio dirbanti sistema. Tik galėtų būti pigus būdas priduot šiek tiek pertekliaus, kad nereiktų giminių ar jų tapatybės kortelių vežiotis. Bet irgi ne neribotai, kad nebūtų piknaudžiaujama.

    Komentuoti:


  • Nikas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Nori pasakyti nėra jokio kainos skirtumo, nepriklausomai ar išveža 7 kartus per savaitę, ar 1 kartą?
    Taip, jeigu nėra tik vienam objektui skirtas, tada neskaičuoja konkrečiai kiek išvežė: https://vasa.lt/vietines-rinkliavos-apskaiciavimas

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Tai gi yra konteinerių išvežimo grafikai.
    Svetimų neima, jau išbandyta.
    Tai čia ir problema, kad išvežimas neatitiko grafiko.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Nori pasakyti nėra jokio kainos skirtumo, nepriklausomai ar išveža 7 kartus per savaitę, ar 1 kartą?
    Tai gi yra konteinerių išvežimo grafikai.
    Svetimų neima, jau išbandyta.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Nikas Rodyti pranešimą

    Kiek žinau, niekam nerūpi kas ir kaip buvo faktiškai vežama. Moki pagal gyvenamąjį plotą ir tiek.
    Nori pasakyti nėra jokio kainos skirtumo, nepriklausomai ar išveža 7 kartus per savaitę, ar 1 kartą?

    Komentuoti:


  • PredatorGTR
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Šiais laikais stambiagabaričių aikštelė dažnai arčiau nei miškas.
    Na aikštelė tikrai arčiau..
    Tik kartais savi niuansai. Pvz. šiferio, plytų laužas... sumanei pasikeist stogą, išgriovei kokį koklinį pečių turi tėvą, senelį ir uošvį vežtis, nes žmogui tik 300kg. Išsinuomoji įmonės transportą - vėl kreivai žiūri ar ne įmonės atliekas veži, o ką daryt jei sava auto be kablio?
    O visa kita puiku.

    Komentuoti:


  • Nikas
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Dabar aiškinsimės su VASA ir žiūrėsiu, ar sumažins rinkliavą, mes, panašu, ilgą laiką mokėjom už kažkur kitur kažkieno kito šiukšlių išvežimą, kai patys gavom nežinia kam skirtą keliskart retesnį išvežimo grafiką. Neaišku, kiek laiko tai tęsėsi, bet, gali būti, kad labai ilgai.
    Moral of the story: verta susitikrinti, kad realūs konteinerių numeriai atitinka tuos, kurie rodomi VASA sistemoje.
    Kiek žinau, niekam nerūpi kas ir kaip buvo faktiškai vežama. Moki pagal gyvenamąjį plotą ir tiek.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Šiaip fun patirtis su Ekonovus ir VASA. Kažkaip visai netyčia išsiaiškinau, kad konteineriai prie mano daugiabučio turi kitokius numerius, nei rodo VASA online sistema, kur rodomas "faktinis" šiukšlių išvežimas, svoris etc.
    Vienas konteineris kažkaip vis persipildydavo, nors pagal grafiką yra (t.y. turi) būti ištuštinamas kasdien.
    Kai konteineris pilnas, aplinkui ima kauptis šiukšlynas, nes žmonės tiesiog palieka šiukšles šalia konteinerio. Iš pradžių galvojau, kad nepravažiuoja šiukšliavežių sunkvežimis pro blogai suparkuotas mašinas, bet VASA sistemoje rodo, kad viskas ok ir šiukšlės išvežamos kasdien, pranešimų apie nepravažiavimą nėra. Tada patikrinau abiejų konteinerių numerius ir guess what, ogi jie neatitinka tų, kurie yra VASA sistemoje.
    Paskambinau Ekonovus ir paaiškinau sutuaciją. Paprašė padiktuoti numerius, užklijuotus ant konteinerio. Pasirodo, tokių numerių net "nėra sistemoje", o iš jų pusės viskas gerai, nes šiukšlės "tikrai išvežamos kasdien pagal grafiką" su kažkokiais visai kitais numeriais. Paaiškinus, kad šiukšlės tikrai tikrai nėra išvežamos ne tik pagal grafiką, bet vietoj kasdieninio išvežimo yra išvežamos tik kartą per savaitę, persigalvojo ir patikino, kad atliks "patikrinimą". Po kelių dienų VASA sistemoje konteinerių numeriai pasikeitė į tuos, kurie iš tikrųjų yra ant konteinerių ir šiukšles iš tikrųjų pradėjo išvežti kasdien t.y. pagal grafiką.

    Žodžiu, buvo taip, kad vežė šiukšles pagal kažkokios kitos lokacijos grafiką, kuris buvo žymiai retesnis ir užtruko nemažai laiko, kol susigaudėm, kame problema, nes VASA sistemoje viskas gražu ir šiukšlės "išvežamos" kasdien. Dabar aiškinsimės su VASA ir žiūrėsiu, ar sumažins rinkliavą, mes, panašu, ilgą laiką mokėjom už kažkur kitur kažkieno kito šiukšlių išvežimą, kai patys gavom nežinia kam skirtą keliskart retesnį išvežimo grafiką. Neaišku, kiek laiko tai tęsėsi, bet, gali būti, kad labai ilgai.
    Moral of the story: verta susitikrinti, kad realūs konteinerių numeriai atitinka tuos, kurie rodomi VASA sistemoje.
    Paskutinis taisė John; 2024.03.28, 12:55.

    Komentuoti:


  • TBR
    replied

    Pagal tai, kaip mažai žmonių esu sutikęs stambiagabaričių atliekų aikštelėje šeštadieniais, tai atrodo, kad miškeliai daugumai vis dar patogiau. Matyt, yra kažkokių priežasčių. Pvz., su kuo susidūriau aš:

    - atvežus senus langus (garaže liko šlamšto iš senų laikų), darbuotojas siūlo išardyti rėmus nuo stiklo, nes kitaip nepriims;
    - darbuotojai labai uoliai klausinėja, ką turi bagažinėje ir kur, kaip ką turi dėti, ką ardyti ir pan. Nors su nediduke mašina tikrai ne kalnus atsiveži;
    - visokie parašų rinkimai, svėrimai atvažiavus, nuvažiavus;
    - kitąkart prašo pasisverti tik atvažiavus, nes išvažiuojant tiesiog atidaro šlagbaumą ir mosteli važiuoti;
    - klausinėja visokių keistų klausimų apie tai, iš kur tokios atliekos ir pan., nors absoliučiai nieko ypatinga neatveži, ko negalėtų būti prikaupę dauguma žmonių. Pasijuntu tarsi būčiau prisidirbęs ir atėjęs prašyti kažkokios malonės.

    Iš to, kiek kartų aikštelėje patogiausiu laiku (pvz., šeštadienį apie prieš pietus ar apie pietus) buvau vienas ar buvo max vienas kitas žmogus ir pagal tai kaip elgėsi darbuotojai, susidarė, kad dauguma žmonių kažkaip kitaip tuo šlamštu atsikrato. Realiai prie pat mano garažo durų (garažų masyve) yra nuolat kaupiamas didžiulis sąvartynas, kur iš savo garažų žmonės tempia absoliučiai viską (elektroniką, baldus, plokštes, plytgalius, tepalus, ratus, padangas, kėbulo dalis - ką tik nori).

    Plius, ne visi turi mašinas, tai tada neš šlamštą kelis metrus nuo konteinerio, kur neveiks ta signalizacija. Stambiagabaričių atliekų konteinerių prie savo namų n metų nemačiau, nors kažkur giliai dokumentuose parašyta, kad du kartus metuose turėtų pastatyti konteinerį savaitei ar pan. Kažką girdėjau, kad dabar daug kur nebestato tų konteinerių ir, pranešus dieną ar max kelias dienas prieš, pravažiuoja pro daugiabučius kažkoks sunkvežimis, kurį turėtum pagauti būtent tuo metu ir staigiai išnešti pusę metų bute laikytą statybinį šlamštą, seną sofą, šaldytuvą ir pan.
    Paskutinis taisė TBR; 2024.03.28, 12:49.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė TBR Rodyti pranešimą

    Vadinasi, daugiau veš į miškus.
    Šiaip galima užsakyti kad atvažiuotų ir iš namų paimtų DGA (didžiagabarites atliekas). Berods kartą per metus, iki 200 kg išvežimas - nemokamas. Truputi paprasčiau net nei tįsti iki konteinerio.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė TBR Rodyti pranešimą

    Vadinasi, daugiau veš į miškus.
    Šiais laikais stambiagabaričių aikštelė dažnai arčiau nei miškas.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Štai iš ko galima pildyti gynybos biudžetą.
    Jeigu užtektų "pildyti" biudžetą tik popieriuje, tuomet taip. Nes tokių baudų, iš akivaizdžia nelegalia veikla užsiimančių asmenų ar įmonių neišsiieškosi. Geriausiu atveju kelis ar keliolika tūkstančių ir viskas.

    Komentuoti:


  • TBR
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    – Jie informuoja gyventojus, kad atliekų prie konteinerio palikti negalima. Mūsų operatoriai pastebėję, kad gyventojas ruošiasi atliekas palikti prie konteinerio paleidžia garsinį signalą, kad atliekų nepaliktų.
    Vadinasi, daugiau veš į miškus.

    Komentuoti:

Working...
X