Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkelių istorija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kokie paieškos žodžiai?

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Įdomus vokiškas 1918 m. Šiaulių direkcijos geležinkelių žemėlapis (schema). Apima taip pat dalį Latvijos ir (maždaug) carinę Kauno guberniją. Pavaizduotos ir naujos linijos Bajorai - Priekulė, Lauksargiai - Mankiškiai, pieštuku pažymėta linija Šiauliai - Jelgava. Pavaizduota siaurojo geležinkelio Lauksargiai - Kelmė schema.

    PDF'as Mokslų akademijos bibliotekos puslapyje.

    https://aleph.library.lt/F/UQ6G57YF3...008&format=999

    Comment


      Man atidaro paspaudus ant nuorodos. Bet gal dėl to, jog aš tame puslapyje jau buvau.

      Paieškos žodis - Übersichtskarte
      Ieškoti čia: http://aleph.library.lt/F?func=find-...cal_base=mab01

      Comment


        Parašė Kosovo Rodyti pranešimą
        Nes broliai latviai bevaldydami šią apygardą labiausiai savęs tik žiūrėjo, to pasekoje sovietmečiu Lietuvoje nedaug naujų geležinkelių nutiesta, o pas latvius?
        Dalies siaurųjų geležinkelių Latvijos šiaurėje perdarymas į plačiuosius, daugiau nieko.

        Comment


          Estijoje taip pat buvo rimtas siaurųjų geležinkelių persiuvimas. Deja, Lietuvoje tik pradėtas ir neužbaigtas.

          Comment


            Parašė Kosovo Rodyti pranešimą
            Nes broliai latviai bevaldydami šią apygardą labiausiai savęs tik žiūrėjo, to pasekoje sovietmečiu Lietuvoje nedaug naujų geležinkelių nutiesta, o pas latvius?
            Tai, kad ne broliai "latviai" postuose ir tarnybose sėdėjo, o didysis brolis.

            Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
            Dalies siaurųjų geležinkelių Latvijos šiaurėje perdarymas į plačiuosius, daugiau nieko.
            Apie kokį laikotarpį eina kalba?
            Lietuvoje irgi perdarė į patųjį Švenčionėlių-Utenos ir Šiaulių (Radviliškio)-Petrašiūnų ruožą, rengėsi perdaryti iki Biržų ir Panevėžio-Utenos.
            Paskutinis taisė Salvijus; 2012.01.14, 13:00.

            Comment


              DP Klaipėdos geležinkelio stotyje. Žurnalas "Švyturys" 1953m.

              Comment


                Įdomiu kokiu maršrutu. Vilnius-Klaipėda?
                GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                Comment


                  Dar įdomiau pažiūrėt koks interjeras.

                  Comment


                    Parašė Salvijus Rodyti pranešimą
                    Dar įdomiau pažiūrėt koks interjeras.
                    http://rt200.narod.ru/dpphoto2.html

                    Comment


                      Nuostabiai atrodo, vos ne liukso klasė.

                      Comment


                        Susisiekimo Ministerio įsakymas.

                        1920 m. balandžio m. 21 d. Nr. 50.

                        Žemiau pažymėtų gelžkelio stočių pavadinimus pakeisti taip:
                        st. Pilvelė vadinti Užpelkiai,
                        ,, Papilviai vadinti Jūra ir
                        ,, Aleksandrinė vadinti Kalnėnai.

                        V. Čarneckis
                        Susisiekimo Ministeris
                        Surasta per www.lrs.lt 1918 - 1940 metų dokumentų paiešką.

                        Comment


                          Tarpukario Lietuvos geležinkelių prekinių vagonų inventorius.



                          Knygutėje yra pateiktos vien tik lentelės pagal vagonų tipus - dengti, platformos ir t.t.
                          Atskirai pateiktos europietiško tipo ir rusiško tipo vagonų lentelės. Lentelėje pagal tipus pateiktas kiekvieno vagono numeris, ašių skaičius, keliamoji galia, gamybos metai (jei žinomi), gamintojas (jei žinomas) arba gamybos šalis (jei žinoma).

                          LG 1435 mm prekinių vagonų parką sudarė Vakarų Europos ir labai nedaug JAV gamintojų vagonai ir carinės Rusijos gamintojų vagonai, perdaryti iš 1524 mm. Tiesa, keli prie V. Europos gamintojų priskirti vagonai buvo pagaminti Rusijoje, tačiau matyt jie iškart buvo skirti 1435 mm vėžei. Taip pat kai kurie rusiško tipo vagonai buvo Vakarų gamybos importuoti į Rusiją iki Pirmojo pasaulinio karo.

                          1927 m. didžioji dalis (virš 95 proc.) vagonų buvo pagaminti iki Pirmojo pasaulinio karo. Kai kurie buvo pagaminti karo metais iki 1918 m. Dalis vagonų buvo pagaminti 1890-1990 m. Ir nedaug iki 1890 m.
                          Ir tik labai nedidelė dalis vagonų buvo pagaminti po 1920 m. Didžiausią vagonų parko dalį sudarė dviašiai vagonai, keli triašiai ir kelios dešimtys keturašių, didžioji dalis kurių įsigyta jau nepriklausomos Lietuvos laikais.

                          Europietiško tipo vagonai buvo numeruojami keturženkiu numeriais, o rusiško tipo - penkiaženkliais.

                          Knygutės gale lentelės pavidalu pateikta rusiško ir vakarietiško tipo vagonų santrauka





                          Specialieji vagonai tai:
                          sniego valytuvai
                          - europietiško tipo dviašis ir triašis (po 1 vnt.)
                          - rusiško tipo dviašis 1921 m. Sormovo gamyklos (Rusija) gamybos (1 vnt.) ir suomiški (3 vnt.)
                          taip pat svarstyklių meistro vagonai tiek europietiško tiek rusiško tipų
                          pagalbos vagonai, dezinfekcijos vagonas, parako vagonai (2 vnt.), centralizacijos dirbtuvių vagonas, centrinio šildymo vagonas.
                          Paskutinis taisė Al1; 2012.01.26, 21:06.

                          Comment


                            Žurnalas "Geležinkelininkas" 1938m.







                            Comment


                              Trumpai ir aiškiai
                              GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                              Comment


                                1975m. Švenčionėlių-Utenos siaurojo geležinkelio atkarpoje buvo nutiestas platusis geležinkelis. Pirmasis reisas Vilnius-Utena. Žurnalas "Švyturys" 1975m.

                                Comment


                                  Po galais, kai pagalvoji, kiek maršrutų dabar nebėra...

                                  Comment


                                    Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
                                    1975m. Švenčionėlių-Utenos siaurojo geležinkelio atkarpoje buvo nutiestas platusis geležinkelis. Pirmasis reisas Vilnius-Utena. Žurnalas "Švyturys" 1975m.

                                    Atvaizdas
                                    Ne nutiestas, o rekonstruotas siaurasis, darbai buvo tęsiami ruože Utena-Rubikiai.

                                    Comment


                                      Žurnalas "Geležinkelininkas" 1935m.







                                      Paskutinis taisė AutoLiet; 2012.02.11, 12:06.

                                      Comment


                                        Parašė disident Rodyti pranešimą
                                        Po galais, kai pagalvoji, kiek maršrutų dabar nebėra...
                                        Tada juk automobilių (lengvųjų) praktiškai nebuvo, todėl visi keleivių srautai turėjo du pasirinkimus - geležinkelį arba autobusą. Autokeliai taip pat nebuvo išvystyti, todėl geležinkelio transportas dominavo.
                                        Šiandien kiti laikai, kiti poreikiai ir kitos galimybės.
                                        Paskutinis taisė Kasnis; 2012.02.12, 14:48.

                                        Comment


                                          Berlyne 1925 m. buvo išleista knyga "Die Wiederherstellung auf dem Eisenbahnen östlichen Kriegsschauplatz", autorius Wilhelm Kretzschmann. Joje aprašomi Vokietijos okupuotų teritorijų geležinkeliai - atstatymas, perstatymas ir naujos bei suplanuotos linijos.
                                          Knyga yra Lietuvos mokslų akademijos Vrublevskių bibliotekoje. Didelio formato knyga su nuotraukomis atspausdinta gotikiniu šriftu. Tarpukaryje, 1931 m. majoras Kutka išvertė šios knygos dalį, tą, kuri apėmė Lietuvą, taip pat ir Lenkijos okupuotą dalį. Šią knygą patalpinsiu kiek vėliau. O kol kas iš vokiškos knygos įdomus žemėlapis (jo dalis, apimanti Lietuvą ir gretimas šalis). Žemėlapio nėra lietuviškame leidime.

                                          Žemėlapis didelio formato, apie 1,3 Mb.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X