Taip įvertinti objektyviai negalima. Prieš metus geležinkelyje tame ruože buvo rimti eismo apribojimai dienos metu, traukiniai važiuodavo ryte, vakare ir naktį. Dabar tokių jau mažiau, todėl susidaro iliuzija, kad traukinių mažiau.
Tarkim, pastatytas ne iš karto su stotimi, bet vėliau. 120-130 metų agresyviomis sąlygomis kažin ar išsilaikytų. Stogas ir viršutinė dalis, matyti, kad pakeista, ir tikriausiai tarpukaryje ar pokaryje. Jei sienos būtų tik mūrinės... Bet dabar tos medinės sijos apačioje tikrai supuvo ir paprasčiau buvo viską nugriauti bei perstatyti iš naujo...
Prieš porą mėnesių jau buvo skelbimas apie griovimo paslaugų viešąjį pirkimą. Pasižiūrėjus į senas maždaug Pirmojo pasaulinio karo laikų nuotraukas, matyti, kad tualetas toks pats. Vargu ar fiziškai tai tas pats tualetas, bet tikriausiai tarpukaryje ar pokaryje buvo perstatytas išlaikant pirmojo tualeto išvaizdą.
Toks galbūt nelabai reikšminis dalykas šioje temoje, bet šiandien buvo pradėtas griauti kadaise buvęs lauko tualetas, prie Kazlų Rūdos geležinkelio stoties. Kadaise berods teko girdėti kalbas, kad jis saugomas ir jo griauti negali. Bet gal tai tik plektai tebuvo.
Vakariniame stoties kelyno gale atsišakoja atšaka į elevatorių ir buvusį betono mazgą (ar gelžbetonio gamyklą???).
Vakarinio kelyno galo link. Dešinėje keliai į minėtas įmones.
Einu jais. Vaizdas atgal, stoties kelyno link.
Ir įmonių link.
Už pervažos (kuri matosi nuotraukoje aukščiau).
Paėjus arčiau prie elevatoriaus.
Grįžtu prie stoties kelyno. Stoties panorama.
Stoties pastatas. Tipinis tarpukario, toks pats Palemone.
Mauručiai. Kadangi RailBalticos tiesimo darbai jau prasidėjo, po kelių mėnesių vaizdas gali keistis radikaliai.
Pradedu nuo rytinio kelyno galo (nuo Kauno pusės). Vaizdas stoties link.
Pasisukus dešinėn. Dabar tai gyvenamasis namas, bet buvo statytas tikriausiai kaip kareivinės.
Kauno link.
Pravažiavo traukinys Kaliningradas - Sankt Peterburgas.
Vėl Kauno link. Silikatinių plytų iešmininko namas nebenaudojamas.
Einu stoties centro link.
Žvilgsnis kairiau.
Stoties kelynas.
Dar paeinu stoties link.
Ten pat, vaizdas atgal.
Kairėje kelyno pusėje (žvelgiant Kauno link). Kairėn suka privažiuojamasis kelias į asfaltbetonio gamyklą. Pirmojo pasaulinio karo metais maždaug toje vietoje turėjo kairėn sukti kelių kilometrų ilgio linija nuo Mauručių stoties iki Aleksoto aerodromo ir kitų objektų.
Tai kuriais metais geležinkelio elektrinės pradėjo veikt?
na bendrai ziurint kai tik pradejo tiesti gelzkelius nuo 1861, turejo panasiu metu ir elektrines rastis. Aisku cia tas pirmumo klausimas gan juokingas (skirsis greiciausiai keliais metais). Bet vistiek. Pvz. ponas Bilys savo knygoje (pirma tik turiu) apie elektrines LT net neuzsimena apie stociu elektrines. Bet gal dar uzsimins?
Nežinau, bet tai buvo XIX a. Ir visgi, pagalvojus, tai galėjo būti įrengta vėliau nei Rietavo. Telegrafui pradžioje užteko elektrostatinių mašinų ir baterijų.
Kiek ieškojau visur spaudoj mini 1865 metus, tačiau tai yra data ant pastato - nėra visiškai aišku ar ji sutampa su elektrinės veiklos pradžia (nors ir galima būtų tai teigti). Reiktų patikimo šaltinio apie Kybartų/Virbalio istoriją arba geležinkelio istoriją.
Komentuoti: