Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Draudimai fotografuoti geležinkelius

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Al1
    replied
    Ir ne prie ko čia jokia LG panika, o tik kai kurių darbuotojų saviveikla.
    Paskutinis taisė Al1; 2016.06.06, 20:33.

    Komentuoti:


  • Haski
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    O tai kam trynei? Nereikėjo trinti ir iš viso nekreipti į ją dėmesio.
    Aš ir netryniau, tik pasakiau, kadanors įkelsiu Keista, kad konduktorė imasi apsauginio pareigų... Tekstą panaudotą citatoje nurašiau nuo tos nuotraukos, tik be latviškų žymenų.
    Paskutinis taisė Haski; 2016.06.06, 20:27.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    O tai kam trynei? Nereikėjo trinti ir iš viso nekreipti į ją dėmesio.

    Komentuoti:


  • Haski
    replied
    RPM
    RAŽOŠANAS
    PETNIECISKA
    MAŠINBUVES
    FIRMA RIGA
    VAGONA MODERNIZACIJA - 1996
    Kas šioje lentelėje, pakabintoje virš durų DR1A traukinio (važiavo šiandien Kaunas-Kybartai 15:40) vagone, tokio slapto yra, kad nufotografavus šią gražią lentelę (skirtą informuoti, kad vagonas buvo modernizuotas paskutinį kartą prieš 20 metų) prie manes naglai prisikabino konduktorė? Mano klaida, kad nepastebėjau jos sėdinčios vagone. Prisikabino kam fotografuoji, kam fotografuoji, reikia leidimo, negalima fotografuot. Gerai sakau, ištrinsiu... Juk aš tik vieną kadrą iš arti padariau, nei žmonių, nei salono, nieko nefotografavau ir nesiruošiau. Panikuodama nubėgo dar pas mašinistą, grįždama dar žvilgtelėjo į tą lentelę. Daugiau nieko nesakė. Ar nemanote, kad tokie smulkūs priekabiavimai nėra L G panikos, paranojos kad ilgesniam laikui pasiliksiu tai kas viešai matoma, ženklai?

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    O kur nustatytos vietos, jos turi būti pažymėtos. Jei to nėra - galima visur. Tačiau su fotografavimo draudimu neturi nieko bendro.
    Nereikia jokių ženklų - yra Lietuvos vyriausybės 2004-02-04 nutarimas:
    "8. Geležinkelio kelių, elektros tiekimo, ryšių ir signalizacijos įrenginių (toliau vadinama – įrenginiai) apsaugos zona smulkiau skirstoma taip:
    8.1. geležinkelio viešojo (bendrojo) naudojimo kelių ir jų įrenginių apsaugos zona:
    8.1.1. miestuose po 20 metrų abipus kraštinių kelių ašių, bet zonos riba negali būti arčiau kaip 5 metrai iki kelio statinio;
    8.1.2. kaimo vietovėse – po 45 metrus abipus kraštinių kelių ašių, bet zonos riba negali būti arčiau kaip 5 metrai iki kelio statinio;
    8.1.3. nesaugomose pervažose kaimo vietovėse – po 70 metrų abipus kraštinių kelių ašių; palengva ši zona siaurinama iki 45 metrų (400 metrų nuotoliu abipus pervažos)".
    Bet tai iš tikrųjų nesusieta su draudimu fotografuoti nuo peronų ir tiltų.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    O kur nustatytos vietos, jos turi būti pažymėtos. Jei to nėra - galima visur. Tačiau su fotografavimo draudimu neturi nieko bendro.

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Daugelyje šalių už tai būtum suareštuotas ir nubaustas nekuklia pinigine bauda (už buvimą neleistinoje vietoje, ne už fotofrafavimą). Kaip su įstatymais Lietuvoje šiuo požiūriu? Ar leidžiama būti ant/šalia geležinkelio?
    ATPK 111 straipsnis: "Daiktų išmetimas iš geležinkelių riedmenų, taip pat pašalinių asmenų buvimas, vaikščiojimas ar važinėjimas geležinkelio keliais ir jų įrenginių apsaugos zonose tam nenustatytose vietose –
    užtraukia baudą nuo penkiasdešimt septynių iki vieno šimto keturiasdešimt keturių eurų."

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    UK 2012.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tai D. Britanijoje dar ir elektrifikacija trečiuoju bėgiu... Tokios linijos privalo būti aptvertos. O ką saugumas? Jei pats nesisaugosi, tai niekas nepadės. No Trespasas ne geležinkeliams sugalvotas, o privačios nuosavybės "apsaugai" kur kas anksčiau, nei geležinkeliai atsirado. Ir su saugumu nieko bendro neturi.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Būtent, kad ne netoli bėgių, bet už kažkokios tai zonos, kuri pažymėta ženklu. Arba nestovint geležinkeliui priklausančioje teritorijoje, į kurią įeina ir apsauginė geležinkelio zona. Nes visa tai "šventos" privačios nuosavybės pažeidimas, už kurį gali teisėtai net ir nušauti. Laukinė šalis, laukiniai žmonės ir laukiniai įstatymai - nuosavybė aukščiau visko.
    Ne dėl nuosavybės, o dėl saugumo (health&safety). Lietuvoje geležinkelų kiekis mizerinis, bet žuvusių daugiau, nei UK.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Būtent, kad ne netoli bėgių, bet už kažkokios tai zonos, kuri pažymėta ženklu. Arba nestovint geležinkeliui priklausančioje teritorijoje, į kurią įeina ir apsauginė geležinkelio zona. Nes visa tai "šventos" privačios nuosavybės pažeidimas, už kurį gali teisėtai net ir nušauti. Laukinė šalis, laukiniai žmonės ir laukiniai įstatymai - nuosavybė aukščiau visko.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Kitaip sakant - fotografuoti galima nuo tilto, pro traukinio langą, stovint netoli bėgių arba ant perono ir pan. Bet negalima - stovint geležinkelio gabarite (net jeigu tuo metu traukinių nesimato).
    Daugelyje šalių už tai būtum suareštuotas ir nubaustas nekuklia pinigine bauda (už buvimą neleistinoje vietoje, ne už fotofrafavimą). Kaip su įstatymais Lietuvoje šiuo požiūriu? Ar leidžiama būti ant/šalia geležinkelio?

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Esmė ta, kad stotyse fotografuoti galima visada ir visur, jei tik ten apskritai leidžiama patekti (t.y., jei stotis tuo metu dirba). Dėl geležinkelių, tu čia kalbi apie draudimą apskritai būti ant/šalia jų. Tai skirtingi dalykai. Kalba eina apie fotografavimą, kur galima laisvai patekti t.y. viešas vietas. Niekas nekalba apie tokias vietas, kur apskritai draudžiama būti pašaliniams.
    Kitaip sakant - fotografuoti galima nuo tilto, pro traukinio langą, stovint netoli bėgių arba ant perono ir pan. Bet negalima - stovint geležinkelio gabarite (net jeigu tuo metu traukinių nesimato).

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tai jei negalima patekti, negali ir nufotografuoti. Koks skirtumas? Juk galutinis tikslas - nuotrauka.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Esmė ta, kad stotyse fotografuoti galima visada ir visur, jei tik ten apskritai leidžiama patekti (t.y., jei stotis tuo metu dirba). Dėl geležinkelių, tu čia kalbi apie draudimą apskritai būti ant/šalia jų. Tai skirtingi dalykai. Kalba eina apie fotografavimą, kur galima laisvai patekti t.y. viešas vietas. Niekas nekalba apie tokias vietas, kur apskritai draudžiama būti pašaliniams.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Jeigu taip ir yra, tai aiškiai nurodoma ženkluose arba apskritai užtverta tvora (kaip UK) ir parašyta, kad "trespassers will be prosecuted". Bet tai neturi nieko bendro su fotografavimu savaime. O šiaip fotografuoti geležinkelių ar stočių niekas niekur nedraudžia nei JAV, nei Kinijoj ir turbūt netgi Š.Korėjoj

    Kalbos apie "strateginius objektus" čia irgi ne vietoje.
    Kalbos apie strateginius objektus vietoje. Juos fotografuoti uždrausti yra lengviausia - atseit, kad kyla grėsmė tokių objektų ir valstybės saugumui. Bet kol kas geležinkelių fotografuoti nedraudžiama, o vidiniai įmonės nurodymai, įsakai ne įmonės darbuotojui negalioja.
    Anglosaksų teisinė sistema kitokia. Ir ten, jei draudimas prisiartinti ar įžengti į teritoriją yra absoliutus, o jo nesilaikymas gresia rimtomis pasekmėmis, jei sugaus. Pas mus gi tokių draudimų nesilaikymas, jei teritorija nėra aptverta, gresia tik nemaloniu incidentu iki kelių valandų. Aš nekalbu apie tuos atvejus, jei asmuo bus pagautas privačioje teritorijoje.
    Kas dėl JAV, tai ten stotyse galima fotografuoti. O arti geležinkelių tai padaryti sunku. Todėl ir dauguma nuotraukų iš JAV yra arba iš toli, arba nuo kokio nors tilto, arba nuo pervažos ir t.t. ir pan., kur galima neribotai būti.

    Komentuoti:


  • Xedos
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Matot, geležinkelis šiaip jau ne vieša vieta. Tai įmonės nuosavybė. Ar kokioje nors fabriko teritorijoje, ceche gali laisvai fotografuoti? Ne. Taip ir geležinkelyje. Kas kita yra keleivinės stotys.
    Apie keleivines stotis ir eina kalba. Manau, kad jas vadinti viešosiomis vietomis tikrai galima.

    Geležinkelio stoties teritorija yra vieša vieta
    http://eteismai.lt/byla/170336303749...-7708-536/2014

    Taigi, toms erdvėms turi galioti ir visuomenės informavimo įstatymas. Šiais draudimais uždraudžiama fotografuoti viešosiose vietose, nors jokie visuomenės informavimo įstatymo straipsniai nėra pažeidžiami.

    Kaip ir sakiau, manau kad čia yra vienintelė įstatymo dalis leidžianti uždrausti fotografuoti:

    4. Naudojimasis informacijos laisve gali būti saistomas tokių reikalavimų, sąlygų, apribojimų ar bausmių, kuriuos nustato įstatymai ir kurie demokratinėje visuomenėje būtini Lietuvos valstybės saugumui, teritorijos vientisumui, viešajai tvarkai, konstitucinei santvarkai apginti, teisminės valdžios nešališkumui garantuoti, siekiant užkirsti kelią teisės pažeidimams ir nusikaltimams, konfidencialios informacijos atskleidimui, apsaugoti žmonių sveikatą bei dorovę, taip pat jų privatų gyvenimą, orumą ir kitas teises.
    http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpai..._query=&p_tr2=

    Nors apie jokius strateginės reikšmės objektus nėra užsiminta nei žodžiu. Jei draudimas fotografuoti grindžiamas ypatinga statinio svarba gal tada uždrauskime fotografuoti ir kelius, nes kai kurie keliai taip pat yra strateginės reikšmės objektai .

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Matot, geležinkelis šiaip jau ne vieša vieta. Tai įmonės nuosavybė. Ar kokioje nors fabriko teritorijoje, ceche gali laisvai fotografuoti? Ne. Taip ir geležinkelyje. Kas kita yra keleivinės stotys.
    O jei rimtai, tai JAV už geležinkelių fotografavimą gresia zona. Stotyse galima, o visur kitur vaikščiojimas per geležinkelį ar prisiartinimas iki jo per tam tikrą atstumą yra nusikaltimas - trespass (ne tik geležinkeliui galioja, tai plati sąvoka). Gali ir nušauti. Teisėtai. Taigi, fotografuoti galima tik per atsatumą, nelendant į geležinkelio apsaugos zoną ir pan.
    Jeigu taip ir yra, tai aiškiai nurodoma ženkluose arba apskritai užtverta tvora (kaip UK) ir parašyta, kad "trespassers will be prosecuted". Bet tai neturi nieko bendro su fotografavimu savaime. O šiaip fotografuoti geležinkelių ar stočių niekas niekur nedraudžia nei JAV, nei Kinijoj ir turbūt netgi Š.Korėjoj

    Geriausia mandagiai paaiškinti apsauginiui, ką ir kodėl fotgrafuoji ir tikriausiai to pakaktų. Svarbiausia neeskaluoti konflikto ir nesielgti kaip nors arogantiškai ar bandyti "pamokyti". To reikia imtis tik tuo atveju, jeigu civilizuoti būdai neduoda rezultatų.

    Kalbos apie "strateginius objektus" čia irgi ne vietoje.

    Komentuoti:


  • Xedos
    replied
    Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
    Geležinkelis nėra strateginės reikšmės objektas.
    2. Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turi šie valstybei nuosavybės teise priklausantys įrenginiai:
    1) Klaipėdos valstybinio jūrų uosto hidrotechniniai įrenginiai, krantinės, navigacijos keliai ir kanalai, navigaciniai įrenginiai ir kiti infrastruktūros objektai;
    2) valstybinės reikšmės keliai pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) patvirtintą sąrašą;
    3) skrydžių valdymo sistemos įrenginiai;
    4) viešojo naudojimo geležinkeliai.
    http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpai..._l?p_id=350522

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    LG kaip įmonė turi strateginę reikšmę.

    http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpai...470219&p_tr2=2
    Paskutinis taisė Al1; 2015.03.16, 13:36.

    Komentuoti:

Working...
X