Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Draudimai fotografuoti geležinkelius
Collapse
X
-
Parašė digital Rodyti pranešimąO tai kam trynei? Nereikėjo trinti ir iš viso nekreipti į ją dėmesio.Keista, kad konduktorė imasi apsauginio pareigų... Tekstą panaudotą citatoje nurašiau nuo tos nuotraukos, tik be latviškų žymenų.
Paskutinis taisė Haski; 2016.06.06, 20:27.
Komentuoti:
-
RPM
RAŽOŠANAS
PETNIECISKA
MAŠINBUVES
FIRMA RIGA
VAGONA MODERNIZACIJA - 1996
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąO kur nustatytos vietos, jos turi būti pažymėtos. Jei to nėra - galima visur. Tačiau su fotografavimo draudimu neturi nieko bendro.
"8. Geležinkelio kelių, elektros tiekimo, ryšių ir signalizacijos įrenginių (toliau vadinama – įrenginiai) apsaugos zona smulkiau skirstoma taip:
8.1. geležinkelio viešojo (bendrojo) naudojimo kelių ir jų įrenginių apsaugos zona:
8.1.1. miestuose po 20 metrų abipus kraštinių kelių ašių, bet zonos riba negali būti arčiau kaip 5 metrai iki kelio statinio;
8.1.2. kaimo vietovėse – po 45 metrus abipus kraštinių kelių ašių, bet zonos riba negali būti arčiau kaip 5 metrai iki kelio statinio;
8.1.3. nesaugomose pervažose kaimo vietovėse – po 70 metrų abipus kraštinių kelių ašių; palengva ši zona siaurinama iki 45 metrų (400 metrų nuotoliu abipus pervažos)".
Bet tai iš tikrųjų nesusieta su draudimu fotografuoti nuo peronų ir tiltų.
Komentuoti:
-
O kur nustatytos vietos, jos turi būti pažymėtos. Jei to nėra - galima visur. Tačiau su fotografavimo draudimu neturi nieko bendro.
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimąDaugelyje šalių už tai būtum suareštuotas ir nubaustas nekuklia pinigine bauda (už buvimą neleistinoje vietoje, ne už fotofrafavimą). Kaip su įstatymais Lietuvoje šiuo požiūriu? Ar leidžiama būti ant/šalia geležinkelio?
užtraukia baudą nuo penkiasdešimt septynių iki vieno šimto keturiasdešimt keturių eurų."
Komentuoti:
-
Tai D. Britanijoje dar ir elektrifikacija trečiuoju bėgiu... Tokios linijos privalo būti aptvertos. O ką saugumas? Jei pats nesisaugosi, tai niekas nepadės. No Trespasas ne geležinkeliams sugalvotas, o privačios nuosavybės "apsaugai" kur kas anksčiau, nei geležinkeliai atsirado. Ir su saugumu nieko bendro neturi.
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąBūtent, kad ne netoli bėgių, bet už kažkokios tai zonos, kuri pažymėta ženklu. Arba nestovint geležinkeliui priklausančioje teritorijoje, į kurią įeina ir apsauginė geležinkelio zona. Nes visa tai "šventos" privačios nuosavybės pažeidimas, už kurį gali teisėtai net ir nušauti. Laukinė šalis, laukiniai žmonės ir laukiniai įstatymai - nuosavybė aukščiau visko.
Komentuoti:
-
Būtent, kad ne netoli bėgių, bet už kažkokios tai zonos, kuri pažymėta ženklu. Arba nestovint geležinkeliui priklausančioje teritorijoje, į kurią įeina ir apsauginė geležinkelio zona. Nes visa tai "šventos" privačios nuosavybės pažeidimas, už kurį gali teisėtai net ir nušauti. Laukinė šalis, laukiniai žmonės ir laukiniai įstatymai - nuosavybė aukščiau visko.
Komentuoti:
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąKitaip sakant - fotografuoti galima nuo tilto, pro traukinio langą, stovint netoli bėgių arba ant perono ir pan. Bet negalima - stovint geležinkelio gabarite (net jeigu tuo metu traukinių nesimato).
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimąEsmė ta, kad stotyse fotografuoti galima visada ir visur, jei tik ten apskritai leidžiama patekti (t.y., jei stotis tuo metu dirba). Dėl geležinkelių, tu čia kalbi apie draudimą apskritai būti ant/šalia jų. Tai skirtingi dalykai. Kalba eina apie fotografavimą, kur galima laisvai patekti t.y. viešas vietas. Niekas nekalba apie tokias vietas, kur apskritai draudžiama būti pašaliniams.
Komentuoti:
-
Tai jei negalima patekti, negali ir nufotografuoti. Koks skirtumas? Juk galutinis tikslas - nuotrauka.
Komentuoti:
-
Esmė ta, kad stotyse fotografuoti galima visada ir visur, jei tik ten apskritai leidžiama patekti (t.y., jei stotis tuo metu dirba). Dėl geležinkelių, tu čia kalbi apie draudimą apskritai būti ant/šalia jų. Tai skirtingi dalykai. Kalba eina apie fotografavimą, kur galima laisvai patekti t.y. viešas vietas. Niekas nekalba apie tokias vietas, kur apskritai draudžiama būti pašaliniams.
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimąJeigu taip ir yra, tai aiškiai nurodoma ženkluose arba apskritai užtverta tvora (kaip UK) ir parašyta, kad "trespassers will be prosecuted". Bet tai neturi nieko bendro su fotografavimu savaime. O šiaip fotografuoti geležinkelių ar stočių niekas niekur nedraudžia nei JAV, nei Kinijoj ir turbūt netgi Š.Korėjoj
Kalbos apie "strateginius objektus" čia irgi ne vietoje.
Anglosaksų teisinė sistema kitokia. Ir ten, jei draudimas prisiartinti ar įžengti į teritoriją yra absoliutus, o jo nesilaikymas gresia rimtomis pasekmėmis, jei sugaus. Pas mus gi tokių draudimų nesilaikymas, jei teritorija nėra aptverta, gresia tik nemaloniu incidentu iki kelių valandų. Aš nekalbu apie tuos atvejus, jei asmuo bus pagautas privačioje teritorijoje.
Kas dėl JAV, tai ten stotyse galima fotografuoti. O arti geležinkelių tai padaryti sunku. Todėl ir dauguma nuotraukų iš JAV yra arba iš toli, arba nuo kokio nors tilto, arba nuo pervažos ir t.t. ir pan., kur galima neribotai būti.
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąMatot, geležinkelis šiaip jau ne vieša vieta. Tai įmonės nuosavybė. Ar kokioje nors fabriko teritorijoje, ceche gali laisvai fotografuoti? Ne. Taip ir geležinkelyje. Kas kita yra keleivinės stotys.
Geležinkelio stoties teritorija yra vieša vieta
Taigi, toms erdvėms turi galioti ir visuomenės informavimo įstatymas. Šiais draudimais uždraudžiama fotografuoti viešosiose vietose, nors jokie visuomenės informavimo įstatymo straipsniai nėra pažeidžiami.
Kaip ir sakiau, manau kad čia yra vienintelė įstatymo dalis leidžianti uždrausti fotografuoti:
4. Naudojimasis informacijos laisve gali būti saistomas tokių reikalavimų, sąlygų, apribojimų ar bausmių, kuriuos nustato įstatymai ir kurie demokratinėje visuomenėje būtini Lietuvos valstybės saugumui, teritorijos vientisumui, viešajai tvarkai, konstitucinei santvarkai apginti, teisminės valdžios nešališkumui garantuoti, siekiant užkirsti kelią teisės pažeidimams ir nusikaltimams, konfidencialios informacijos atskleidimui, apsaugoti žmonių sveikatą bei dorovę, taip pat jų privatų gyvenimą, orumą ir kitas teises.
Nors apie jokius strateginės reikšmės objektus nėra užsiminta nei žodžiu. Jei draudimas fotografuoti grindžiamas ypatinga statinio svarba gal tada uždrauskime fotografuoti ir kelius, nes kai kurie keliai taip pat yra strateginės reikšmės objektai.
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąMatot, geležinkelis šiaip jau ne vieša vieta. Tai įmonės nuosavybė. Ar kokioje nors fabriko teritorijoje, ceche gali laisvai fotografuoti? Ne. Taip ir geležinkelyje. Kas kita yra keleivinės stotys.
O jei rimtai, tai JAV už geležinkelių fotografavimą gresia zona. Stotyse galima, o visur kitur vaikščiojimas per geležinkelį ar prisiartinimas iki jo per tam tikrą atstumą yra nusikaltimas - trespass (ne tik geležinkeliui galioja, tai plati sąvoka). Gali ir nušauti. Teisėtai. Taigi, fotografuoti galima tik per atsatumą, nelendant į geležinkelio apsaugos zoną ir pan.
Geriausia mandagiai paaiškinti apsauginiui, ką ir kodėl fotgrafuoji ir tikriausiai to pakaktų. Svarbiausia neeskaluoti konflikto ir nesielgti kaip nors arogantiškai ar bandyti "pamokyti". To reikia imtis tik tuo atveju, jeigu civilizuoti būdai neduoda rezultatų.
Kalbos apie "strateginius objektus" čia irgi ne vietoje.
Komentuoti:
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąGeležinkelis nėra strateginės reikšmės objektas.2. Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turi šie valstybei nuosavybės teise priklausantys įrenginiai:
1) Klaipėdos valstybinio jūrų uosto hidrotechniniai įrenginiai, krantinės, navigacijos keliai ir kanalai, navigaciniai įrenginiai ir kiti infrastruktūros objektai;
2) valstybinės reikšmės keliai pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) patvirtintą sąrašą;
3) skrydžių valdymo sistemos įrenginiai;
4) viešojo naudojimo geležinkeliai.
Komentuoti:
-
Komentuoti: