Parašė Romas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Buv. geležinkelis Alytus-Varėna
Collapse
X
-
Galit prisijungto prie projekto "Olita - Orany" entuziastų - jie gan pastoviai organizuoja keliones dviračiais šiuo maršrutu - taip vadinamą "dviratininkų traukinį"
-
Gelezinkelis dar ne vienus metus po to, kai Lenkija uzgrobe Vilniaus krasta, nuo Alytaus iki Artilerijos stoties buvo naudojamas. Iki 1927 m. Todel jis galejo buti isardytas tik nuo Artilerijos link demarkacines linijos. Ar po 1927 m. gelezinkleis buvo isardytas, ar tik nenaudojamas - klausimas? Taip, gelezinkelis butu tapes reikalingu, jei Vilniaus krasta Lietuva butu atgavusi. Taciau 1927 m. uzdarius eisma, laikyti rudijancius begius ir pustancius pabegius nelabai buvo prasmes. Juk jie cia gulejo nuo pat gelezinkelio nutiesimo, siek tiek daugiau nei ketvirti amziaus. Ir linija tikrai nebuvo kapitaliai remontuoa - iki prasidedant Pirmajam pasauliniam karui ji dar buvo pakankamai nauja, o karo metais niekas kapitaliai neremontavo. Po karo, kaip kad rasoma, ji buvo naudojama ne visai legaliai. Todel taip pat niekas jos kapitaliai neremontavo.
Lietuvai tarpukaryje buvo ne pagal jegas atstatyti tilta per Nemuna. Truko lesu, be to buvo daug svarbesniu liniju, kurias reikejo rekonstruoti ar nutiesti. Vilniaus krasto okupacija taip pat padare sia linija nesvarbia. Tol, kol Vilnius priklause lenkams. Galbut, jei begiai butu buve nenurinkti, tai po Antrojo pasaulinio karo butu buvusi si linija atstatyta. Taciau po karo Alytus buvo visiskai menkas ir nuskurdes provincijos miestas. Juk net linija nuo Sestoku is naujo nutiesta 1959 m.
Komentuoti:
-
Buvau radęs knygoje "Lietuvos energetika" I-as tomas žemėlapį 1940 m., kur jis pavaizduotas, kaip veikiantis... Panašu, kad jis išardytas nebuvo, nes žemėlapis jau su Vilniumi, bet be Klaipėdos krašto, tai gal atgavus Vilnių, jis pradėjo veikti?
O jeigu buvo išardytas/nenaudojamas, tai gal vokiečiai jį atstatė/sutvarkė ir jis karo metu buvo naudojamas?
P.S. Kad knyga apie elektros ūkį, tai dar nereiškia, kad ten nieko apie transportą... Priešingai, apie transportą kiekvieno skyriaus pabaigoje yra atskiras skyrelis jam, apžvelgiantis valstybės ir didžiųjų miestų transporto plėtrą ir ūkį.
P.P.S. Kiek sužinojau, kad smulkesnę info apie tą ruožą būtų galima gauti iš Susisiekimo ministerijos 1937 m. metraščio, išleisto 1938 m. ir rusų kalba: Gulbinskas A. "Formirovanie i soverešenstvovanie transportnoi sistemy Litovskoi SSR", 1977 m. leidimo, reiks pasiieškotPaskutinis taisė Kosovo; 2009.10.04, 23:57.
Komentuoti:
-
Kiek žinau buvo išardytas Lietuvos-Lenkijos konflikto metu, dabar neprisimenu ar lenkai ar lietuviai pirmi išardė ir šitame išardymę rolę suvaidino Lietuvos šarvuotas traukinys Gediminas. Berods pirmi lenkai nuo demarkacinės linijos išardė, kad šis traukinys pas juos neįvažiuotų.Parašė Al1 Rodyti pranešimąManau, kad buvo isardytas arba atsitraukiant vokieciams (kaip kad buvo isardytas ruozas Alytus - Sestokai), arba iskart po Antrojo pasaulinio. Kaip minejau, pokariniuose topografiniuose zemelapiuose jis pavaizduotas kaip isardytas. Kazkaip netikiu, kad jis butu buves isardytas tarpukaryje. Juk Lietuva "be Vilniaus nenurimo". O atgavus Vilniaus krasta, sio gelezinkelio butu prireike. Taciau atgautas jis buvo zinom kokiom aplinkybem. Iki uzpuolant Vokietijai atstatymas buvo nesvarbus. Svarbesnis reikalas tuomet buvo "persiuti" gelezinkelius i rusiska veze.
Komentuoti:
-
/\
1939 metų tarybinis žemėlapis, geležinkelis pažymėtas kaip nuardytas.
http://greif.uni-greifswald.de/geogr...35-49-sued.jpg
Komentuoti:
-
Manau, kad buvo isardytas arba atsitraukiant vokieciams (kaip kad buvo isardytas ruozas Alytus - Sestokai), arba iskart po Antrojo pasaulinio. Kaip minejau, pokariniuose topografiniuose zemelapiuose jis pavaizduotas kaip isardytas. Kazkaip netikiu, kad jis butu buves isardytas tarpukaryje. Juk Lietuva "be Vilniaus nenurimo". O atgavus Vilniaus krasta, sio gelezinkelio butu prireike. Taciau atgautas jis buvo zinom kokiom aplinkybem. Iki uzpuolant Vokietijai atstatymas buvo nesvarbus. Svarbesnis reikalas tuomet buvo "persiuti" gelezinkelius i rusiska veze.Paskutinis taisė Al1; 2009.10.04, 20:02.
Komentuoti:
-
Įdomi tema. Gal kas galėtų pasakyt kada tiksliai buvo nurinktas šis geležinkelio ruožas? kam priklauso šis žemės ruožas - t.y. buv. geležinkelio ruožas? Valstybės, privatizuota ar LG?
Komentuoti:
-
Buvęs Alytaus - Varėnos geležinkelis
Pabaigai - kelios didesnės Alytaus - Varėnos geležinkelio nuotraukos
1. Poteronių apylinkės

2. Alovės - Šaukėnų apylinkės

3. Šaukėnų apylinkės

4. Novoplentos apylinkės

5. Novoplentos apylinkės

6. Rimėnų - Arčiūnų apylinkės

7. Buv. Daugų geležinkelio stotis Bukaučiškėse
Komentuoti:
-
http://www.giedriaus.xz.lt/Praeities%20palikimas.html
Įmesiu brolio svetainės puslapiuko nuorodą į temą )
Komentuoti:
-
Bukaučiškės - (Druckūnai)
Paskutinė atkarpa

Dzūkijos kalvos

Tarka vis prastėja

Kairėje - Daugų (Didžiulio) ežero atšaka



Kažkur ties Alytaus ir Varėnos rajonų riba baigėme kelionę

Atgal vėl važiavome iki Rimėnų, po to plentu į Daugus


Gerai būtų, jei visą trasą būtų galima pravažiuoti dviračiais ar net mašinomis
Paskutinis taisė Romas; 2009.10.04, 17:53.
Komentuoti:
-
Bukaučiškės. Daugų geležinkelio stotis
Kryžkelė prieš Bukaučiškes. Po kiekvieno atsišakojimo kelias vis prastėja

Bukaučiškės. Daugų geležinkelio stotis
Vaizdas Varėnos link

Vaizdas Alytaus link

Kažkuriame iš stoties pastatų vėliau buvo įsikūrusi mokykla




Komentuoti:
-
Rimėnai - Bukaučiškės
Iš pradžių žvyrkelis visai normalus

Tiltas per Karmės upelį ties Arčiūnais.
Vaizdas į Alytaus pusę

Geležinkelio sankasa naudojama kaip žvyro karjeras


Akmenys išlupti



Sankasa į Varėnos pusę
Komentuoti:
-
Bogušiškės - Rimėnai
Nuo Bogušiškių įsiremiame į Pocelonių - Rimėnų plentą.
Pirmą kartą šiuo asfaltuotu keliu važiavau, kai 2001 ar 2002 m. čia buvo apylanka per Rimėnus, rekonstruojant Alytaus -Daugų plentą

Iš dešinės įsiliejantis miško keliukas - buvęs geležinkelis Alytaus link

Kažkur čia buvo Pavartėnų platforma, bet jos vietos ieškoti turbūt beprasmiška

Ši atkarpa, turbūt, buvo išasfaltuota dėl šio karjero ties Rimėnais

Sankryža su Daugų - Ilgininkų keliu

Asfaltuotas kelias suka į dešinę, link Daugų
Buvęs Alytaus - Varėnos geležinkelis eina tiesiai.
Komentuoti:
-
Alytaus mieste gelezinkelis isardytas 1997 pavasari. Pirmuosiuose pokariniuose tarybiniuose topografiniuose zemelapiuose gelezinkelis tarp Alytaus ir Varenos pavazduotas kaip isardytas. Taip pat ir nuo Alytaus iki Sestoku. Lenkai, sudarinedami zemelapius, naudojosi pasenusia informacija.
Komentuoti:
-
Aplinkkelis. Novoplenta - Bogušiškės
Poros šimtų metrų atkarpa nuo buv. geležinkelio į Novoplentos kaimą atrodo taip:



Novoplenta

Keliukas į Alytaus pusę lygiaigrečiai geležinkeliui ne ką geresnis nei tas geležinkelis

Žvilgsnis atgal


Normalus vieškelis į Rimėnų pusę. Ten ir važiuojame

Bogušiškės. Sankryža su Pocelonių - Rimėnų plentu. Dalis jo eina buvusiu Alytaus - Varenos geležinkeliu
Komentuoti:
-
Šaukėnai - Novoplenta

Tilto per bevardį upelį likučiai

Čia prasilenkėm su vietinio gyventojo mašina

Pylimas - dešiniau, keliukas eina apačia

Vaizdas į Alytaus pusę

Vietiniai gyventojai išsilupo akmenis iš tilto

Vaizdas į Varėnos pusę

Važiuojam toliau


Vietiniai gyventojai patarė važiuoti per Novoplentą - geležinkelis tiesiai link Bogušiškių sunkiau pravažiuojamas.
Komentuoti:
-
Šaukėnai - Novoplenta
Ši buv. geležinkelio atkarpa pravažiuojama tik geru oru, jei prieš tai bent savaitę nelijo



Kažkoks nepažymėtas vandens telkinys kairėje



Kažkur čia vos neužklimpom


Šviesa tunelio gale
Komentuoti:
-
Alovės apylinkės
Alovėje to geležinkelio taip ir nepastebėjome - nors pagal žemėlapį skaičiavome vingius, nuvažiavome Alovės "šiauriniu aplinkkeliu", o kai atsirėmėme į vieškelį, supratome, kad važiavome paprastu vieškeliu.
Vietiniai gyventojai nelabai suprato, apie kokį geležinkelį mes čia klausinėjam, bet atsirado vienas ponas, kuris mus savo mašina palydėjo iki geležinkelio vietos.
Vaizdas į Alytaus pusę nuo asfaltuoto keliuko Alovė-129 kelias
Šita medžių eilė ir buvo geležinkelis prieš kokius 82 metus...

Į Varėnos pusę - visiškai normalus žvyrkelis
Komentuoti:
-
Poteronių apylinkės
Foto 2009.08
Vietovėje geležinkelį ne taip lengva rasti.
Važiuodami nuo tilto link Kaniūkų kryžkelės bandėme kažką įžiūrėti, bet tiap ir nepavyko pamatyti pylimo ar medžių juostos, rodančių, kad čia buvo geležinkelis
Šiek tiek pavažiavę 129 keliu link Merkinės, sukome pirmame posūkyje į kairę, po to vėl į kairę

Gana aiškiai matosi geležinkelio pylimas
Pylimas naudojamas kaip žvyro karjeras (kažkas panašaus yra geležinkelio Pabradė - Adutiškis trasoje)

Vaizdas nuo geležinkelio pylimo į Varėnos pusę. kažkur toliau turėtų būti medinės Poteronių stoties likučiai, bet jų neieškojome
Mes atvažiavome tuo keliuku iš dešinės.

Tokiu keliuku nelabai norėjosi važiuoti

Toliau važiavome į Alovę plentu
Komentuoti:







Komentuoti: