Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. geležinkelis Alytus-Varėna

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Al1
    replied
    Gelezinkelis dar ne vienus metus po to, kai Lenkija uzgrobe Vilniaus krasta, nuo Alytaus iki Artilerijos stoties buvo naudojamas. Iki 1927 m. Todel jis galejo buti isardytas tik nuo Artilerijos link demarkacines linijos. Ar po 1927 m. gelezinkleis buvo isardytas, ar tik nenaudojamas - klausimas? Taip, gelezinkelis butu tapes reikalingu, jei Vilniaus krasta Lietuva butu atgavusi. Taciau 1927 m. uzdarius eisma, laikyti rudijancius begius ir pustancius pabegius nelabai buvo prasmes. Juk jie cia gulejo nuo pat gelezinkelio nutiesimo, siek tiek daugiau nei ketvirti amziaus. Ir linija tikrai nebuvo kapitaliai remontuoa - iki prasidedant Pirmajam pasauliniam karui ji dar buvo pakankamai nauja, o karo metais niekas kapitaliai neremontavo. Po karo, kaip kad rasoma, ji buvo naudojama ne visai legaliai. Todel taip pat niekas jos kapitaliai neremontavo.
    Lietuvai tarpukaryje buvo ne pagal jegas atstatyti tilta per Nemuna. Truko lesu, be to buvo daug svarbesniu liniju, kurias reikejo rekonstruoti ar nutiesti. Vilniaus krasto okupacija taip pat padare sia linija nesvarbia. Tol, kol Vilnius priklause lenkams. Galbut, jei begiai butu buve nenurinkti, tai po Antrojo pasaulinio karo butu buvusi si linija atstatyta. Taciau po karo Alytus buvo visiskai menkas ir nuskurdes provincijos miestas. Juk net linija nuo Sestoku is naujo nutiesta 1959 m.

    Komentuoti:


  • Kosovo
    replied
    Buvau radęs knygoje "Lietuvos energetika" I-as tomas žemėlapį 1940 m., kur jis pavaizduotas, kaip veikiantis... Panašu, kad jis išardytas nebuvo, nes žemėlapis jau su Vilniumi, bet be Klaipėdos krašto, tai gal atgavus Vilnių, jis pradėjo veikti?
    O jeigu buvo išardytas/nenaudojamas, tai gal vokiečiai jį atstatė/sutvarkė ir jis karo metu buvo naudojamas?

    P.S. Kad knyga apie elektros ūkį, tai dar nereiškia, kad ten nieko apie transportą... Priešingai, apie transportą kiekvieno skyriaus pabaigoje yra atskiras skyrelis jam, apžvelgiantis valstybės ir didžiųjų miestų transporto plėtrą ir ūkį.

    P.P.S. Kiek sužinojau, kad smulkesnę info apie tą ruožą būtų galima gauti iš Susisiekimo ministerijos 1937 m. metraščio, išleisto 1938 m. ir rusų kalba: Gulbinskas A. "Formirovanie i soverešenstvovanie transportnoi sistemy Litovskoi SSR", 1977 m. leidimo, reiks pasiieškot
    Paskutinis taisė Kosovo; 2009.10.04, 22:57.

    Komentuoti:


  • lietus
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Manau, kad buvo isardytas arba atsitraukiant vokieciams (kaip kad buvo isardytas ruozas Alytus - Sestokai), arba iskart po Antrojo pasaulinio. Kaip minejau, pokariniuose topografiniuose zemelapiuose jis pavaizduotas kaip isardytas. Kazkaip netikiu, kad jis butu buves isardytas tarpukaryje. Juk Lietuva "be Vilniaus nenurimo". O atgavus Vilniaus krasta, sio gelezinkelio butu prireike. Taciau atgautas jis buvo zinom kokiom aplinkybem. Iki uzpuolant Vokietijai atstatymas buvo nesvarbus. Svarbesnis reikalas tuomet buvo "persiuti" gelezinkelius i rusiska veze.
    Kiek žinau buvo išardytas Lietuvos-Lenkijos konflikto metu, dabar neprisimenu ar lenkai ar lietuviai pirmi išardė ir šitame išardymę rolę suvaidino Lietuvos šarvuotas traukinys Gediminas. Berods pirmi lenkai nuo demarkacinės linijos išardė, kad šis traukinys pas juos neįvažiuotų.

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    /\
    1939 metų tarybinis žemėlapis, geležinkelis pažymėtas kaip nuardytas.
    http://greif.uni-greifswald.de/geogr...35-49-sued.jpg

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Manau, kad buvo isardytas arba atsitraukiant vokieciams (kaip kad buvo isardytas ruozas Alytus - Sestokai), arba iskart po Antrojo pasaulinio. Kaip minejau, pokariniuose topografiniuose zemelapiuose jis pavaizduotas kaip isardytas. Kazkaip netikiu, kad jis butu buves isardytas tarpukaryje. Juk Lietuva "be Vilniaus nenurimo". O atgavus Vilniaus krasta, sio gelezinkelio butu prireike. Taciau atgautas jis buvo zinom kokiom aplinkybem. Iki uzpuolant Vokietijai atstatymas buvo nesvarbus. Svarbesnis reikalas tuomet buvo "persiuti" gelezinkelius i rusiska veze.
    Paskutinis taisė Al1; 2009.10.04, 19:02.

    Komentuoti:


  • Salvijus
    replied
    Įdomi tema. Gal kas galėtų pasakyt kada tiksliai buvo nurinktas šis geležinkelio ruožas? kam priklauso šis žemės ruožas - t.y. buv. geležinkelio ruožas? Valstybės, privatizuota ar LG?

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Buvęs Alytaus - Varėnos geležinkelis

    Pabaigai - kelios didesnės Alytaus - Varėnos geležinkelio nuotraukos

    1. Poteronių apylinkės


    2. Alovės - Šaukėnų apylinkės


    3. Šaukėnų apylinkės


    4. Novoplentos apylinkės


    5. Novoplentos apylinkės


    6. Rimėnų - Arčiūnų apylinkės


    7. Buv. Daugų geležinkelio stotis Bukaučiškėse

    Komentuoti:


  • lietus
    replied
    http://www.giedriaus.xz.lt/Praeities%20palikimas.html
    Įmesiu brolio svetainės puslapiuko nuorodą į temą )

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Bukaučiškės - (Druckūnai)

    Paskutinė atkarpa


    Dzūkijos kalvos


    Tarka vis prastėja


    Kairėje - Daugų (Didžiulio) ežero atšaka






    Kažkur ties Alytaus ir Varėnos rajonų riba baigėme kelionę


    Atgal vėl važiavome iki Rimėnų, po to plentu į Daugus




    Gerai būtų, jei visą trasą būtų galima pravažiuoti dviračiais ar net mašinomis
    Paskutinis taisė Romas; 2009.10.04, 16:53.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Bukaučiškės. Daugų geležinkelio stotis

    Kryžkelė prieš Bukaučiškes. Po kiekvieno atsišakojimo kelias vis prastėja


    Bukaučiškės. Daugų geležinkelio stotis
    Vaizdas Varėnos link


    Vaizdas Alytaus link


    Kažkuriame iš stoties pastatų vėliau buvo įsikūrusi mokykla








    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Rimėnai - Bukaučiškės

    Iš pradžių žvyrkelis visai normalus


    Tiltas per Karmės upelį ties Arčiūnais.
    Vaizdas į Alytaus pusę


    Geležinkelio sankasa naudojama kaip žvyro karjeras




    Akmenys išlupti






    Sankasa į Varėnos pusę

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Bogušiškės - Rimėnai

    Nuo Bogušiškių įsiremiame į Pocelonių - Rimėnų plentą.
    Pirmą kartą šiuo asfaltuotu keliu važiavau, kai 2001 ar 2002 m. čia buvo apylanka per Rimėnus, rekonstruojant Alytaus -Daugų plentą


    Iš dešinės įsiliejantis miško keliukas - buvęs geležinkelis Alytaus link


    Kažkur čia buvo Pavartėnų platforma, bet jos vietos ieškoti turbūt beprasmiška


    Ši atkarpa, turbūt, buvo išasfaltuota dėl šio karjero ties Rimėnais


    Sankryža su Daugų - Ilgininkų keliu


    Asfaltuotas kelias suka į dešinę, link Daugų
    Buvęs Alytaus - Varėnos geležinkelis eina tiesiai.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Alytaus mieste gelezinkelis isardytas 1997 pavasari. Pirmuosiuose pokariniuose tarybiniuose topografiniuose zemelapiuose gelezinkelis tarp Alytaus ir Varenos pavazduotas kaip isardytas. Taip pat ir nuo Alytaus iki Sestoku. Lenkai, sudarinedami zemelapius, naudojosi pasenusia informacija.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Aplinkkelis. Novoplenta - Bogušiškės

    Poros šimtų metrų atkarpa nuo buv. geležinkelio į Novoplentos kaimą atrodo taip:






    Novoplenta


    Keliukas į Alytaus pusę lygiaigrečiai geležinkeliui ne ką geresnis nei tas geležinkelis


    Žvilgsnis atgal




    Normalus vieškelis į Rimėnų pusę. Ten ir važiuojame


    Bogušiškės. Sankryža su Pocelonių - Rimėnų plentu. Dalis jo eina buvusiu Alytaus - Varenos geležinkeliu

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Šaukėnai - Novoplenta



    Tilto per bevardį upelį likučiai


    Čia prasilenkėm su vietinio gyventojo mašina


    Pylimas - dešiniau, keliukas eina apačia


    Vaizdas į Alytaus pusę


    Vietiniai gyventojai išsilupo akmenis iš tilto


    Vaizdas į Varėnos pusę


    Važiuojam toliau




    Vietiniai gyventojai patarė važiuoti per Novoplentą - geležinkelis tiesiai link Bogušiškių sunkiau pravažiuojamas.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Šaukėnai - Novoplenta

    Ši buv. geležinkelio atkarpa pravažiuojama tik geru oru, jei prieš tai bent savaitę nelijo






    Kažkoks nepažymėtas vandens telkinys kairėje






    Kažkur čia vos neužklimpom




    Šviesa tunelio gale

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Alovė - Šaukėnai

    Ši Alytaus - Varėnos geležinkelio atkarpa pravažiuojama bet kokiu oru


    Posūkiai nėra staigūs


    Vieškelis tampa lauko keliuku








    Išlikusi iškasa rodo čia buvusį geležinkelį


    Įvažiuojame į mišką
    Paskutinis taisė Romas; 2011.07.12, 11:47.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Alovės apylinkės

    Alovėje to geležinkelio taip ir nepastebėjome - nors pagal žemėlapį skaičiavome vingius, nuvažiavome Alovės "šiauriniu aplinkkeliu", o kai atsirėmėme į vieškelį, supratome, kad važiavome paprastu vieškeliu.

    Vietiniai gyventojai nelabai suprato, apie kokį geležinkelį mes čia klausinėjam, bet atsirado vienas ponas, kuris mus savo mašina palydėjo iki geležinkelio vietos.

    Vaizdas į Alytaus pusę nuo asfaltuoto keliuko Alovė-129 kelias
    Šita medžių eilė ir buvo geležinkelis prieš kokius 82 metus...


    Į Varėnos pusę - visiškai normalus žvyrkelis

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Poteronių apylinkės

    Foto 2009.08

    Vietovėje geležinkelį ne taip lengva rasti.
    Važiuodami nuo tilto link Kaniūkų kryžkelės bandėme kažką įžiūrėti, bet tiap ir nepavyko pamatyti pylimo ar medžių juostos, rodančių, kad čia buvo geležinkelis

    Šiek tiek pavažiavę 129 keliu link Merkinės, sukome pirmame posūkyje į kairę, po to vėl į kairę


    Gana aiškiai matosi geležinkelio pylimas
    Pylimas naudojamas kaip žvyro karjeras (kažkas panašaus yra geležinkelio Pabradė - Adutiškis trasoje)


    Vaizdas nuo geležinkelio pylimo į Varėnos pusę. kažkur toliau turėtų būti medinės Poteronių stoties likučiai, bet jų neieškojome
    Mes atvažiavome tuo keliuku iš dešinės.


    Tokiu keliuku nelabai norėjosi važiuoti

    Toliau važiavome į Alovę plentu

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Mūsų maršrutas automobiliu geležinkelio Alytus - Varėna trasa
    Iškart pasakysiu, kad esant rudeniniam orui kai kurių atkarpų jau nebūtume įveikę
    Paskutinis taisė Romas; 2009.10.04, 07:12.

    Komentuoti:

Working...
X