Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Buv. geležinkelis Alytus-Varėna
Collapse
X
-
Esu pėsčias ėjęs nuo Varėnos geležinkelio stoties iki Merkio. Pėsčiomis labai lengva atsekti trasą, bet įdomesnio ten tik sugriuvusios pralaidos ties Varėnos mariomis ir išlikęs tiltas per upelį.
-
Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimąAtrodo, bėgiai nurinkti nuo šio taško.
Komentuoti:
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąNesi teisus - tikrai ne ta vieta. Kepyklos ir Gelezinkelio gatvės yra išardyta jau šios nepriklausomybės laikas.
Kepyklos gatve eina kaireje pylimo puseje, lygiaigreciai, Gelezinkelio gatve yra desineje puseje, irgi lygiaigreti gelezinkeliui, bet siek tiek toliau nuo pylimo. Gelezinkelio gatve ir pylima skiria garazai ir buve baldu parduotuves sandeliai. Gi ta kokiu 50 m. atkarpele tarp gelezinkelio gatves ir pylimo jokio pavadinimo neturi.
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąAlytus, 1955. Kaip matyti nuotraukoje, per miesta ejusios linijos begiu visiskai nera. Pokaryje buvo isardyta ne tik Alytaus - Varenos linija, bet ir gelezinkelis nuo Alytaus iki, berods, Sestoku.
Tolumoje matosi tilto per gelezinkeli liekanos. Gelezinkelio tiltelis (pravaziavimas po gelezinkeliu) dabar jungia Kepyklos ir Gelezinkelio gatves.
Komentuoti:
-
Parašė railman Rodyti pranešimąGeras. Sunku patikėti, koks kaimas aplinkO dar sunkiau patikėti, kad nėra bėgių.
Komentuoti:
-
Parašė taccido Rodyti pranešimąBuvau visą ruožą atsekęs, bet prie Varėnos truputį sunkoka, o taip tai visai nesunku.
Komentuoti:
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąAlytus, 1955. Kaip matyti nuotraukoje, per miesta ejusios linijos begiu visiskai nera. Pokaryje buvo isardyta ne tik Alytaus - Varenos linija, bet ir gelezinkelis nuo Alytaus iki, berods, Sestoku.
Tolumoje matosi tilto per gelezinkeli liekanos. Gelezinkelio tiltelis (pravaziavimas po gelezinkeliu) dabar jungia Kepyklos ir Gelezinkelio gatves.
Nuotrauka is www.alytausgidas.lt
Atvaizdas
Atvaizdas
O dar sunkiau patikėti, kad nėra bėgių.
Komentuoti:
-
Alytus, 1955. Kaip matyti nuotraukoje, per miesta ejusios linijos begiu visiskai nera. Pokaryje buvo isardyta ne tik Alytaus - Varenos linija, bet ir gelezinkelis nuo Alytaus iki, berods, Sestoku.
Tolumoje matosi tilto per gelezinkeli liekanos. Gelezinkelio tiltelis (pravaziavimas po gelezinkeliu) dabar jungia Kepyklos ir Gelezinkelio gatves.
Nuotrauka is www.alytausgidas.lt
Komentuoti:
-
Parašė disident Rodyti pranešimąGalbūt ne taip pasakiauBuvau radęs tą žemėlapį, tiesiog norėjau pasakyt, kad
nelengva atsekti per google maps, o apie realybę nedrįstu kalbėt, nė kart ten nebuvęs.
Komentuoti:
-
Parašė AnD Rodyti pranešimąKodėl neįmanoma? Atsekta yra viskas.
http://www.olitaorany.puslapiai.lt/d...rutas_oo_1.htmBuvau radęs tą žemėlapį, tiesiog norėjau pasakyt, kad
nelengva atsekti per google maps, o apie realybę nedrįstu kalbėt, nė kart ten nebuvęs.
Komentuoti:
-
Kodėl neįmanoma? Atsekta yra viskas.
http://www.olitaorany.puslapiai.lt/d...rutas_oo_1.htm
Komentuoti:
-
Panaikintas Alytaus geležinkelis. Šiek tiek foto iš Google maps.
Vagonai - cisternos stovi ant išardytos atšakos
Aiškiai matosi, kur bėgiai yra, o kur ne,
Na o čia tilto likučiai. Deja, už tilto niekaip nebeįmanoma atsekti kur ėjo geležinkelis be istorinių žemėlapių. Pernelyg viskas pasikeitė nuo 1927...
Komentuoti:
-
/\
XIX a. pabaigoje atsiradus poreikiui stiprinti vakarinę Rusijos imperijos sieną buvo nutarta fortifikuoti miestus prie Nemuno - Kovno (dabar Kaunas), Olita (dabar Alytus), Grodna (dabar Gardinas). Statybinių medžiagų tiekimui ir greitam susisiekimui į Olitą buvo nutiestas geležinkelis.
1899 m. gegužės 1 d. traukiniai pradėjo kursuoti naująja 185 varstų (1 varsta = 1,0668 km) ilgio geležinkelio atkarpa Grodna - Suvalki (Suvalkai) - Olita.
Ankščiau, 1895 m. vasario mėn., buvo atidarytas geležinkelio ruožas nuo Peterburg - Warsawa (Varšuva) geležinkelio magistralės stoties Orany (dabar Varėna) iki Poterancy (dabar Poteronys) (žr.žemėlapį). Poterancų stotis buvo pastatyta dešiniajame Nemuno krante tilto per Nemuną statybų poreikiams tenkinti. Pasibaigus statyboms stotį planuota panaikinti. Olitą ir Poterancus skyrė Nemunas, ir kai 1899 m. spalio 15 d. buvo atidarytas geležinkelio tiltas, sujungęs šias dvi atšakas, traukiniai ėmė kursuoti didžiuoju puslankiu Grodna - Avgustov - Suvalki - Olita - Artilerija - Orany, kurio abu galai jungėsi su Peterburg - Warsawa geležinkelio magistrale
Komentuoti:
-
Iš šio kelio išvykdavo medinukai D1 į Kauną. Ir aš esu keletą kartą iš senosios Alytaus stoties važiavęs...
Fotografuota 2007 metų vasarą...
Komentuoti:
-
"Alytaus naujienos" 2008-08-16
Geležinkelio istorijos kvapas
Šiandien siūlome Kraštotyros muziejaus direktorės Audronės Jakunskienės apmąstymus šia tema.
Leido miestui augti
Geležinkelis - tai gyvybės arterija, nuo kurios priklauso ir vietovės gyvenimo intensyvumas, ir gerovė, ir augimas. XIX a. pabaigoje geležinkelio linija Varėna-Alytus-Šeštokai-Suvalkai-Augustavas-Gardinas, aišku, pirmiausia buvo tiesiama kariniais tikslais, sklandant artėjančio karo nuotaikoms. Fortai, kareivinės, karinė įgula ir geležinkelis - tai kompleksas, rodantis, kad Alytus minėto amžiaus pabaigoje virto nedidele tvirtove buvusioje Rusijos imperijoje. Visos šios statybos tiesiogiai darė įtaką ir miestelio augimui - Alytuje padaugėjo gyventojų, susiformavo prekybos aikštė, steigėsi parduotuvėlės, amatininkų dirbtuvėlės, atsirado daugiau darbo apylinkių gyventojams. Geležinkelis intensyvino Alytaus gyvenimą ir tuomet, kai buvo atidarytas jo eismas, ir vėliau, jau 1959 m., atstačius geležinkelio ruožą Alytus-Šeštokai. Su geležinkeliu tiesiogiai susijusi miesto plėtra, jis prisidėjo prie to, kad Alytus septintajame dešimtmetyje taptų didžiausiu Pietų Lietuvos miestu, stambiu pramonės, transporto, kultūros ir švietimo centru.
Keitėsi, augo Alytus - keitėsi ir geležinkelio veidas. Daugelis senųjų alytiškių nostalgiškai prisimena per miestą riedėjusius traukinius, nors, tiesa, būta visokiausių nuomonių: atseit traukiniai miesto nepuošia, trukdo plėtrai, gadina vaizdą, kelia triukšmą, todėl reikia iškelti.
1984 m. birželio 20 d. 18 val. 17 min. iš senos Alytaus geležinkelio stoties (Gardino g.14) išvyko paskutinis keleivinis traukinys,
1997 m. kovo 14 d. 16 val., surinkęs paskutinius vagonus, iš senos stoties išriedėjo, ties „Žuvintu“ ūktelėjo atsisveikinti garvežys ir Alytų paliko paskutinis traukinys.
2001 m. kovo 23 d. į Kauną iš Alytaus išriedėjo ir paskutinis keleivinis traukinys iš naujos geležinkelio stoties
(...)
Įkvėpkime takui istorijos
Alytuje apie geležinkelį galėtų suktis ir intensyvesnis kultūrinis gyvenimas - šį ruožą norėtųsi papuošti ir įprasminti moderniosios skulptūros akcentais, tako grindinyje pažymėti buvusio geležinkelio pėdsakus, rengti įvairias dviratininkų keliones su pasižymėjimo punktais, kuriuose suvenyrinėse Alytaus miestą bei geležinkelį pristatančiose knygelėse galima gauti tai patvirtinantį antspaudą, gal net kai kurias miesto šventes priderinti prie šios temos ir rengti palei geležinkelį ir t. t. Kaip smagu, kad važiuojant, einant buvusiu geležinkeliu būtų galima užsukti ir į seną geležinkelio stotį (atrodo, ji privatizuota, bet gal būtų galima atpirkti), kuri galėtų tapti ir įvairios informacijos teikimo vieta, ir atraktyvia ekspozicijų erdve.
Dar smagiau (labai jau utopiška) būtų atgaivinti su senuoju geležinkeliu susijusias vietas, restauruoti ir sustabdyti įvairių dar išlikusių inžinerinių konstrukcijų irimą kitoje Nemuno pusėje. (...) Aš manau, kad daugelis miestiečių, entuziastų turi įvairių idėjų, kaip padaryti šį taką (vis noriu sakyti - geležinkelį) įdomesnį. Pirmiausia, aišku, norėtųsi informacijos, suoliukų, gal net vieno kito dviračių nuomos punkto. (...) Džiaugiuosi, kad mes diskutuojame šia tema, kad naujos idėjos kyla iš apačios. Būtų tikrai prasminga susitikti „geležinkelio“ entuziastams į diskusiją ar į diskusiją su miesto valdžia, išgvildenti idėjas ir priimti sprendimus.
Komentuoti:
-
Parašė Miningan Rodyti pranešimąAš nelabai suprantu apie koki Alytaus geležinkelį kalbat? Žinau, kad buvo Alytus - Vilnius (nesu tikras) tikriausiai prieš karą ar dar seniau, berods dar ir tilto liekanos per Nemuną yra...Bet apie tokį Alytus - Varėna neteko girdėt, arba čia aš kažką maišau...
Komentuoti:
-
Aš nelabai suprantu apie koki Alytaus geležinkelį kalbat? Žinau, kad buvo Alytus - Vilnius (nesu tikras) tikriausiai prieš karą ar dar seniau, berods dar ir tilto liekanos per Nemuną yra...Bet apie tokį Alytus - Varėna neteko girdėt, arba čia aš kažką maišau...
Komentuoti:
Komentuoti: