Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. geležinkelis Alytus-Varėna

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • laSSas_
    replied
    Esu pėsčias ėjęs nuo Varėnos geležinkelio stoties iki Merkio. Pėsčiomis labai lengva atsekti trasą, bet įdomesnio ten tik sugriuvusios pralaidos ties Varėnos mariomis ir išlikęs tiltas per upelį.

    Komentuoti:


  • Vytautas_LT
    replied
    Bandydamas atsekti buvusį kelią, užstrigau ties šia vieta.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
    Atrodo, bėgiai nurinkti nuo šio taško.
    Taip. Tai 1997 pavasari buvo padaryta.

    Komentuoti:


  • Vytautas_LT
    replied
    Atrodo, bėgiai nurinkti nuo šio taško.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė udrius Rodyti pranešimą
    Nesi teisus - tikrai ne ta vieta. Kepyklos ir Gelezinkelio gatvės yra išardyta jau šios nepriklausomybės laikas.
    Deja, teisus. Simtus kartu pro cia eita ir vaziuota.
    Kepyklos gatve eina kaireje pylimo puseje, lygiaigreciai, Gelezinkelio gatve yra desineje puseje, irgi lygiaigreti gelezinkeliui, bet siek tiek toliau nuo pylimo. Gelezinkelio gatve ir pylima skiria garazai ir buve baldu parduotuves sandeliai. Gi ta kokiu 50 m. atkarpele tarp gelezinkelio gatves ir pylimo jokio pavadinimo neturi.


    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Alytus, 1955. Kaip matyti nuotraukoje, per miesta ejusios linijos begiu visiskai nera. Pokaryje buvo isardyta ne tik Alytaus - Varenos linija, bet ir gelezinkelis nuo Alytaus iki, berods, Sestoku.

    Tolumoje matosi tilto per gelezinkeli liekanos. Gelezinkelio tiltelis (pravaziavimas po gelezinkeliu) dabar jungia Kepyklos ir Gelezinkelio gatves.
    Nesi teisus - tikrai ne ta vieta. Kepyklos ir Gelezinkelio gatvės yra išardyta jau šios nepriklausomybės laikas.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė railman Rodyti pranešimą
    Geras. Sunku patikėti, koks kaimas aplink O dar sunkiau patikėti, kad nėra bėgių.
    Bet ir dabar, nors ir miestas, bet begiu nera...

    Komentuoti:


  • Kosovo
    replied
    Parašė taccido Rodyti pranešimą
    Buvau visą ruožą atsekęs, bet prie Varėnos truputį sunkoka, o taip tai visai nesunku.
    Pabandžiau ir aš atsekti su Google Earth. Buvai teisus, lengva pamesti jau tik prie Varėnos

    Komentuoti:


  • railman
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Alytus, 1955. Kaip matyti nuotraukoje, per miesta ejusios linijos begiu visiskai nera. Pokaryje buvo isardyta ne tik Alytaus - Varenos linija, bet ir gelezinkelis nuo Alytaus iki, berods, Sestoku.

    Tolumoje matosi tilto per gelezinkeli liekanos. Gelezinkelio tiltelis (pravaziavimas po gelezinkeliu) dabar jungia Kepyklos ir Gelezinkelio gatves.

    Nuotrauka is www.alytausgidas.lt

    Atvaizdas

    Atvaizdas
    Geras. Sunku patikėti, koks kaimas aplink O dar sunkiau patikėti, kad nėra bėgių.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Alytus, 1955. Kaip matyti nuotraukoje, per miesta ejusios linijos begiu visiskai nera. Pokaryje buvo isardyta ne tik Alytaus - Varenos linija, bet ir gelezinkelis nuo Alytaus iki, berods, Sestoku.

    Tolumoje matosi tilto per gelezinkeli liekanos. Gelezinkelio tiltelis (pravaziavimas po gelezinkeliu) dabar jungia Kepyklos ir Gelezinkelio gatves.

    Nuotrauka is www.alytausgidas.lt


    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė disident Rodyti pranešimą
    Galbūt ne taip pasakiau Buvau radęs tą žemėlapį, tiesiog norėjau pasakyt, kad
    nelengva atsekti per google maps, o apie realybę nedrįstu kalbėt, nė kart ten nebuvęs.
    Buvau visą ruožą atsekęs, bet prie Varėnos truputį sunkoka, o taip tai visai nesunku.

    Komentuoti:


  • disident
    replied
    Parašė AnD Rodyti pranešimą
    Kodėl neįmanoma? Atsekta yra viskas.
    http://www.olitaorany.puslapiai.lt/d...rutas_oo_1.htm
    Galbūt ne taip pasakiau Buvau radęs tą žemėlapį, tiesiog norėjau pasakyt, kad
    nelengva atsekti per google maps, o apie realybę nedrįstu kalbėt, nė kart ten nebuvęs.

    Komentuoti:


  • AnD
    replied
    Kodėl neįmanoma? Atsekta yra viskas.
    http://www.olitaorany.puslapiai.lt/d...rutas_oo_1.htm

    Komentuoti:


  • disident
    replied
    Panaikintas Alytaus geležinkelis. Šiek tiek foto iš Google maps.



    Vagonai - cisternos stovi ant išardytos atšakos



    Aiškiai matosi, kur bėgiai yra, o kur ne,



    Na o čia tilto likučiai. Deja, už tilto niekaip nebeįmanoma atsekti kur ėjo geležinkelis be istorinių žemėlapių. Pernelyg viskas pasikeitė nuo 1927...

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    /\
    XIX a. pabaigoje atsiradus poreikiui stiprinti vakarinę Rusijos imperijos sieną buvo nutarta fortifikuoti miestus prie Nemuno - Kovno (dabar Kaunas), Olita (dabar Alytus), Grodna (dabar Gardinas). Statybinių medžiagų tiekimui ir greitam susisiekimui į Olitą buvo nutiestas geležinkelis.

    1899 m. gegužės 1 d. traukiniai pradėjo kursuoti naująja 185 varstų (1 varsta = 1,0668 km) ilgio geležinkelio atkarpa Grodna - Suvalki (Suvalkai) - Olita.
    Ankščiau, 1895 m. vasario mėn., buvo atidarytas geležinkelio ruožas nuo Peterburg - Warsawa (Varšuva) geležinkelio magistralės stoties Orany (dabar Varėna) iki Poterancy (dabar Poteronys) (žr.žemėlapį). Poterancų stotis buvo pastatyta dešiniajame Nemuno krante tilto per Nemuną statybų poreikiams tenkinti. Pasibaigus statyboms stotį planuota panaikinti. Olitą ir Poterancus skyrė Nemunas, ir kai 1899 m. spalio 15 d. buvo atidarytas geležinkelio tiltas, sujungęs šias dvi atšakas, traukiniai ėmė kursuoti didžiuoju puslankiu Grodna - Avgustov - Suvalki - Olita - Artilerija - Orany, kurio abu galai jungėsi su Peterburg - Warsawa geležinkelio magistrale
    http://www.olitaorany.projektas.lt/o...y_istorija.htm

    Komentuoti:


  • railman
    replied
    Iš šio kelio išvykdavo medinukai D1 į Kauną. Ir aš esu keletą kartą iš senosios Alytaus stoties važiavęs...
    Fotografuota 2007 metų vasarą...


    Komentuoti:


  • railman
    replied
    "Alytaus naujienos" 2008-08-16
    Geležinkelio istorijos kvapas

    Šiandien siūlome Kraštotyros muziejaus direktorės Audronės Jakunskienės apmąstymus šia tema.


    Leido miestui augti
    Geležinkelis - tai gyvybės arterija, nuo kurios priklauso ir vietovės gyvenimo intensyvumas, ir gerovė, ir augimas. XIX a. pabaigoje geležinkelio linija Varėna-Alytus-Šeštokai-Suvalkai-Augustavas-Gardinas, aišku, pirmiausia buvo tiesiama kariniais tikslais, sklandant artėjančio karo nuotaikoms. Fortai, kareivinės, karinė įgula ir geležinkelis - tai kompleksas, rodantis, kad Alytus minėto amžiaus pabaigoje virto nedidele tvirtove buvusioje Rusijos imperijoje. Visos šios statybos tiesiogiai darė įtaką ir miestelio augimui - Alytuje padaugėjo gyventojų, susiformavo prekybos aikštė, steigėsi parduotuvėlės, amatininkų dirbtuvėlės, atsirado daugiau darbo apylinkių gyventojams. Geležinkelis intensyvino Alytaus gyvenimą ir tuomet, kai buvo atidarytas jo eismas, ir vėliau, jau 1959 m., atstačius geležinkelio ruožą Alytus-Šeštokai. Su geležinkeliu tiesiogiai susijusi miesto plėtra, jis prisidėjo prie to, kad Alytus septintajame dešimtmetyje taptų didžiausiu Pietų Lietuvos miestu, stambiu pramonės, transporto, kultūros ir švietimo centru.

    Keitėsi, augo Alytus - keitėsi ir geležinkelio veidas. Daugelis senųjų alytiškių nostalgiškai prisimena per miestą riedėjusius traukinius, nors, tiesa, būta visokiausių nuomonių: atseit traukiniai miesto nepuošia, trukdo plėtrai, gadina vaizdą, kelia triukšmą, todėl reikia iškelti.
    1984 m. birželio 20 d. 18 val. 17 min. iš senos Alytaus geležinkelio stoties (Gardino g.14) išvyko paskutinis keleivinis traukinys,
    1997 m. kovo 14 d. 16 val., surinkęs paskutinius vagonus, iš senos stoties išriedėjo, ties „Žuvintu“ ūktelėjo atsisveikinti garvežys ir Alytų paliko paskutinis traukinys.
    2001 m. kovo 23 d. į Kauną iš Alytaus išriedėjo ir paskutinis keleivinis traukinys iš naujos geležinkelio stoties
    (...)

    Įkvėpkime takui istorijos
    Alytuje apie geležinkelį galėtų suktis ir intensyvesnis kultūrinis gyvenimas - šį ruožą norėtųsi papuošti ir įprasminti moderniosios skulptūros akcentais, tako grindinyje pažymėti buvusio geležinkelio pėdsakus, rengti įvairias dviratininkų keliones su pasižymėjimo punktais, kuriuose suvenyrinėse Alytaus miestą bei geležinkelį pristatančiose knygelėse galima gauti tai patvirtinantį antspaudą, gal net kai kurias miesto šventes priderinti prie šios temos ir rengti palei geležinkelį ir t. t. Kaip smagu, kad važiuojant, einant buvusiu geležinkeliu būtų galima užsukti ir į seną geležinkelio stotį (atrodo, ji privatizuota, bet gal būtų galima atpirkti), kuri galėtų tapti ir įvairios informacijos teikimo vieta, ir atraktyvia ekspozicijų erdve.
    Dar smagiau (labai jau utopiška) būtų atgaivinti su senuoju geležinkeliu susijusias vietas, restauruoti ir sustabdyti įvairių dar išlikusių inžinerinių konstrukcijų irimą kitoje Nemuno pusėje. (...) Aš manau, kad daugelis miestiečių, entuziastų turi įvairių idėjų, kaip padaryti šį taką (vis noriu sakyti - geležinkelį) įdomesnį. Pirmiausia, aišku, norėtųsi informacijos, suoliukų, gal net vieno kito dviračių nuomos punkto. (...) Džiaugiuosi, kad mes diskutuojame šia tema, kad naujos idėjos kyla iš apačios. Būtų tikrai prasminga susitikti „geležinkelio“ entuziastams į diskusiją ar į diskusiją su miesto valdžia, išgvildenti idėjas ir priimti sprendimus.
    http://64.233.169.104/search?q=cache...lnk&cd=2&gl=lt
    Paskutinis taisė Romas; 2009.10.04, 18:28. Priežastis: Praplėsta citata

    Komentuoti:


  • railman
    replied
    Parašė Miningan Rodyti pranešimą
    Aš nelabai suprantu apie koki Alytaus geležinkelį kalbat? Žinau, kad buvo Alytus - Vilnius (nesu tikras) tikriausiai prieš karą ar dar seniau, berods dar ir tilto liekanos per Nemuną yra...Bet apie tokį Alytus - Varėna neteko girdėt, arba čia aš kažką maišau...
    Jei atidžiai pastudijuosi tai, kas parašyta www.olitaorany.projektas.lt, tikrai suprasi kas yra kas

    Komentuoti:


  • nagi
    replied
    tas geležinkelis į Vilnių ir ėjo per Varėną

    Komentuoti:


  • Miningan
    replied
    Aš nelabai suprantu apie koki Alytaus geležinkelį kalbat? Žinau, kad buvo Alytus - Vilnius (nesu tikras) tikriausiai prieš karą ar dar seniau, berods dar ir tilto liekanos per Nemuną yra...Bet apie tokį Alytus - Varėna neteko girdėt, arba čia aš kažką maišau...

    Komentuoti:

Working...
X