Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. geležinkelis Alytus-Varėna

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • railman
    replied
    ...per Dzūkijos smėlynus kadaise nusidriekęs Alytaus – Varėnos geležinkelis, o vėliau išardytas yra manyčiau daugiausia dėmesio pastaraisiais metais gavęs geležinkelio objektas. Sukurtas fantastiškas saitas www.olitaorany.projektas.lt, o dviračių maršrutas Alytus-Varėna senuoju geležinkeliu išrinktas įdomiausia 2008 metų „Vivattur” kelione Lietuvoje.

    http://www.olitaorany.puslapiai.lt/vivattur2008_an.htm

    Komentuoti:


  • ili
    replied
    cia jei kam idomu is gelezinkeliu istorijos lietuvoje
    http://www.olitaorany.puslapiai.lt
    (labai foto neblogos)

    Komentuoti:


  • Rolandas.
    replied
    Parašė anaiptol Rodyti pranešimą
    per paiešką čia minimo tokio dalyko neradau, tai sorius, jei tiesiog neradau.
    entuziastų projektas, skirtas Alytaus geležinkeliui: http://www.olitaorany.projektas.lt/titulinis.htm
    interaktyvi kelionė nuo Alytaus, visokios įdomybės kaip "druidų geležinkelis"... gerbiu.
    Yra ši nuoroda Varėnos temoje. Kelis kartus netgi ten ji kartojasi. Bet aišku ji čia irgi nemaišo. Kai kurie gi nežino.

    Komentuoti:


  • anaiptol
    replied
    per paiešką čia minimo tokio dalyko neradau, tai sorius, jei tiesiog neradau.
    entuziastų projektas, skirtas Alytaus geležinkeliui: http://www.olitaorany.projektas.lt/titulinis.htm
    interaktyvi kelionė nuo Alytaus, visokios įdomybės kaip "druidų geležinkelis"... gerbiu.

    Komentuoti:


  • Linas
    replied
    Buv. geležinkelis Alytus - Varėna

    Parašė Llinass Rodyti pranešimą
    Manau Lietuvos prioritetas priešingai nei Lenkijos buvo geri keliai, tad jų tinklas neblogai išplėtotas, na, o geležinkeliai liko apleisti. Iš Alytaus irgi bėgiai yra tik iki Marijampolės.
    Na tikrai ne, bėgiai eina iki Kauno, o jei žiūrėti konkrečią liniją - tai iki Kazlų Rūdos. Čia jau reikia žiūrėti į istoriją. Pro Alytų ėjo linija Varėna - Suvalkai, lenkams užgrobus Vilniaus kraštą, Lietuvoje liko tik ruoželis Šeštokai - Senoji Varėna, bet jis buvo nefunkcionalus, be to po I Pasaulinio karo Alytuj per Nemuną buvo atstatytas tik medinis tiltas, greitai pasidaręs pavojingu, be to nebuvo kur per jį važiuoti. Taigi iki 1924 metų šis geležinkelis neveikė, kol buvo nutiesta linija Šeštokai - Kazlų Rūda ir taip jis buvo prijungtas prie Lietuvos geležinkelių sistemos.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Buv. geležinkelis Alytus - Varėna

    Pridedu nuorodas paieškai apie geležinkelį Alytus - Varėna ir kitomis kalbomis:
    lenk. Kolej Olita - Orany,
    rus. Железная дорога Олита - Ораны / Алитус - Варена,
    vok. Eisebahn ..., ang. Railway ...

    Šis geležinkelis gyvavo vos 28 metus (1899 - 1927), tačiau jo poveikis Pietų Lietuvai buvo didžiulis. Jei ne šis geležinkelis, vargu ar šiandien būtų išaugę Alytus ir Varena II (dabar tiesiog Varėna).
    Kai buvo tiesiamas geležinkelis, Alytus buvo tik miestelis Trakų ir Kalvarijos apskrityse, kuriame kūrėsi tvirtovė, o Varėna II tebuvo stotelė ir kaimelis - miestelis buvo Varėnoje I.

    Caro laikais XIX a. pabaigoje buvo nutiestas geležinkelis Varėna - Alytus - Šeštokai - Suvalkai - Augustavas - Gardinas. 1899 m. prasidėjo eismas. Šis geležinkelis nebuvo sujungtas su kitomis linijomis. Jo tikslas buvo tik strateginis - pervežti daug kariuomenės.
    Caro laikais prie Varėnos I buvo artilerijos poligonas. Ten buvo Artilerijos stotis. Apie 1927-1933 poligonas iškeltas į Gaižiūnus.
    1920 m. spalio mėnesį Varėnos stotyje lenkai užėmė stotį ir šarvuotą traukinį "Gediminas". Ištisinis susisiekimas nutrūko. Kadangi Lietuvos kariuomenė buvo sutelkta Suvalkų trikampyje, nebuvo galimybės jos perkelti ginti Vilniaus.
    Nors Varėnos stotis buvo užimta, bet iki 1927 m. dar vyko eismas iki Artilerijos stoties.

    Atkarpoje tarp Alytaus ir Varėnos buvo šios stotys (pridedami pavadinimai ir kitomis kalbomis):
    - stotis Poteronys (Poterańce, Потеранцы)
    - pusstotė Pavartėnai (Powortany, Повортаны)
    - Daugų stotis Bukaučiškėse (st. Daugi / Bykowrzyszki, ст. Дауги / Быковшишки)
    - pusstotė Druckūnai (Gaj / Druckuny, Гай / Друцкуны)
    - Artilerijos stotis netoli Varėnos I poligono (Aleksandryjska / Artyleria, Артилерийский лагерь)
    Dėl stočių pavadinimų abejonių nedaug, o apie pusstotes sužinojau skaitydamas žemėlapius.

    Geležinkelio tiltas per Nemuną buvo pastatytas 1899 metais, tiesiant Varėnos-Gardino geležinkelį per Alytų, Suvalkus. Nemuno vagoje įmūryti du 20 metrų aukščio taurai ir bemaž pustrečio šimto metrų ilgio tilto santvara.
    Dėl konstrukcijos geležinkelio tiltas Alytuje tapo rusų inžinierių pasididžiavimu, nes tuo metu buvo vienintelis toks Rusijos imperijoje. Jo projektuotojas ir statytojas - rusų inžinierius Nikolajus Beleliubskis.
    Statinys išsprogdintas 1915-ųjų vasarą, rusų kariuomenei besitraukiant iš Alytaus. Miestą užėmę vokiečiai susirūpino geležinkelio tilto atstatymu, šie darbai truko vos kelis mėnesius. Per tokį trumpą laiką atstatytas naujas labai drąsios konstrukcijos medinis tiltas keliais metrais aukštesnis už senąjį. Statinys nebuvo labai tvirtas (juo neleisdavo sunkesnių traukinių), tačiau 1915-1916 metų potvynį atlaikė.
    1919-aisiais atnaujintas reguliarus susisiekimas geležinkelio tiltu per Nemuną ties Alytumi. Tiesa, istoriniai šaltiniai liudija, kad važiuojant traukiniams jis braškėdavo ir linguodavo, todėl keleiviai būdavo priversti išlipti ir kitą krantą pasiekti pėsčiomis. Ten sulaukdavo traukinio, ir kelionė į Varėną būdavo tęsiama. 1927 metais tiltas buvo uždarytas, o vėliau - išardytas.
    http://cl1.balsas.lt/naujiena/306233...ai-aukstaitija
    Kitos Varėnos - Alytaus - Suvalkų geležinkelio atkarpos irgi patyrė istorijos smūgius.
    > Užėmus 1920 m. rudenį Varėną lenkams, atkarpoje liko daug riedmenų, bet nebuvo ryšio su kitomis linijomis. Apie 1924 m. nutiesta linija Kazlų Rūda - Marijampolė - Šeštokai.
    > Susisiekimas tarp Šeštokų ir Suvalkų nebuvo atnaujintas visą tarpukarį, atrodo, kad eismą atnaujino vokiečiai.
    > Po II pasaulinio karo metais vokiečiai sugriovė geležinkelį, eismas nuo šeštokų iki Alytaus atnaujintas tik 1959 m.
    > Lenkijoje po karo buvo nutiesta atkarpa iš Augustavo į Sokulką (Sokółka), o ruožas į Gardiną išardytas.
    > Sovietmečiu Šeštokų - Suvalkų ruožas, atrodo, intensyviau buvo naudotas prieš 1968 m. sovietų armijos invaziją į Čekoslovakiją.
    > 1992 m. atnaujintas eismas ruože tarp Suvalkų
    > Jau mūsų laikais (kolegos patikslins laiką) Alytaus mieste panaikinta senoji stotis, geležinkelio vietoje nutiestas dviračių takas.
    > Šiuo metu yra planuojama pastatyti dviejų lygių (?) pėsčiųjų - dviratininkų tiltą vietoj sugriauto tilto per Nemuną Alytuje

    Šioje temoje diskutuokime tik apie išardytą ruožą nuo Alytas naujosios stoties iki Varėnos
    Apie kitus Varėnos - Alytaus - Suvalkų geležinkelio ruožus yra atskiros temos:
    - Geležinkelis Kazlų Rūda-Šeštokai-Alytus / Trakiškiai
    - LT-PL. Vilnius - Šeštokai - Suvalkai - Varšuva
    Paskutinis taisė Romas; 2009.10.04, 18:41. Priežastis: Sukurta nauja tema 2009.10.03

    Komentuoti:


  • Romas
    pradėjo temą Buv. geležinkelis Alytus-Varėna

    Buv. geležinkelis Alytus-Varėna

    Sukurta nauja tema buvusiam Alytaus - Varėnos geležinkeliui:

    Lietuvos žemėlapis 1935 m.

    www.mapywig.org
    Paskutinis taisė Romas; 2009.10.04, 18:00. Priežastis: Sukurta nauja tema 2009.10.03 d.
Working...
X