Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. geležinkelis Alytus-Varėna

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Eimantas
    replied
    Ir paveldosaugininkai, panašu, kad miega.

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Ką aš galiu pasakyti- Alytaus valdžia bepročiai, kuriai rūpi tik "otkatas"....

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tiltelio antroje nuotraukoje jau nebėra. Jis išardytas rekonstruojant Naująją gatvę. Šioje vietoje bus žiedinė sankryža. Akmenis žadama panaudoti pėsčiųjų tilto buvusio geležinkelio tilto vietoje statybai.

    http://olitaorany.projektas.lt/kas_naujo.htm
    Paskutinis taisė Al1; 2010.08.07, 22:32.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Alytus.
    Gegužės vidurys. Buvusios Jazminų gatvės pervaža. Jau labai gretai ši vieta pasikeis iš esmės. O gal jau pasikeitė. Nebuvau šioje vietoje nuo tos dienos, kai fotografavau.

    Vaizdas link centro.



    Ar jo nenugriaus, įrengiant žiedinę sankryžą?





    Putinų pusėn (dabartinės stoties pusėn.).



    Buvusios pervažos signalizacijos spintos liekanos.



    Eglė kaip suvešėjo. Seniau ji buvo nuskurusi.

    Paskutinis taisė Al1; 2010.07.11, 12:55.

    Komentuoti:


  • railman
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Pertvaža buvo saugoma ir su užtvara. Berods apie 1985-1986 m. saugoma pervaža buvo panaikinta ir įrengta pervaža be užtvaros, reguliuojama šviesoforu.
    Vos kelių metų senumo Marijampolės ATĮ Ikaruso avarija įvyko 1988 arba 1989 m. Jį nuo pervažos manevrinis šilumvežis nustūmė maždaug ten, kur spinta antrojoje nuotraukoje. Autobusas nuo smūgio pasisuko 90 laipsnių kampu, išilgai bėgių.
    Dėl žuvusių nežinau. Sklandė kalbos, kad lyg ir vienas autobuso keleivis žuvo ar mirė ligoninėje. Kraujo ant autobuso šono tikrai buvo, bet nedaug. Jis galėjo užtikšti ir susipjausčius į stiklus...
    Ačiū už papildymą.


    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Gal tegul lieka, kur yra.
    Šita tema - nuo senosios Alytaus stoties iki Varėnos.
    O anoje temoje aptariama Šeštokų-Alytaus linija, kuri merdi ir po truputį trumpėja
    Žinoma, tegul lieka... Bet, kaip kažkas sakė:
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Šioje temoje diskutuokime tik apie išardytą ruožą nuo Alytas naujosios stoties iki Varėnos

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė railman Rodyti pranešimą
    Pranešimas http://www.miestai.net/forumas/showp...&postcount=127 taip pat turėtų priklausyti šiai temai.
    Gal tegul lieka, kur yra.
    Šita tema - nuo senosios Alytaus stoties iki Varėnos.
    O anoje temoje aptariama Šeštokų-Alytaus linija, kuri merdi ir po truputį trumpėja

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Pertvaža buvo saugoma ir su užtvara. Berods apie 1985-1986 m. saugoma pervaža buvo panaikinta ir įrengta pervaža be užtvaros, reguliuojama šviesoforu.
    Vos kelių metų senumo Marijampolės ATĮ Ikaruso avarija įvyko 1988 arba 1989 m. Jį nuo pervažos manevrinis šilumvežis nustūmė maždaug ten, kur spinta antrojoje nuotraukoje. Autobusas nuo smūgio pasisuko 90 laipsnių kampu, išilgai bėgių.
    Dėl žuvusių nežinau. Sklandė kalbos, kad lyg ir vienas autobuso keleivis žuvo ar mirė ligoninėje. Kraujo ant autobuso šono tikrai buvo, bet nedaug. Jis galėjo užtikšti ir susipjausčius į stiklus...
    Paskutinis taisė Al1; 2010.06.27, 21:06.

    Komentuoti:


  • railman
    replied
    Kadangi šioje temoje diskutuojame apie išardytą ruožą nuo Alytas naujosios stoties iki Varėnos, tai...
    Buvosios pervažos vieta Alytuje, Pulko gatvėje. Apie jos buvimą byloja "spintos" ir pervažos apšvietimo liekanos. Jei gerai pamenu, užtvaro ši pervaža neturėjo. Berods 1984 rudenį tarpmiestinio autobuso (geltono Ikarus) vairuotojas nepastebėjo manevrinio šilumvežio ir įvyko avarija. Smūgio nebūta didelio. Autobuso šonas, jei gerai pamenu, buvo nestipriai aplamdytas, bet aptaškytas krauju. Bobelės, buvusios netolies sakė, kad vienas keleivis lyg ir žuvo.








    Pranešimas http://www.miestai.net/forumas/showp...&postcount=127 taip pat turėtų priklausyti šiai temai.
    Paskutinis taisė railman; 2010.06.27, 20:52.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Nežinau, ar kas nors forumo dalyvių praėjusį savaitgalį važiavo šiuo maršrutu dviračiais

    Trumpa ataskaita projekto "Olita - Orany" tinklapyje
    Įvyko tradicinis dviračių žygis Olita – Orany

    Gegužės 8-9 dienomis įvyko kasmetinis tradicinis dviračių žygis Olita – Orany. Kaip galima nuspėti iš žygio pavadinimo dviratininkai mynė iš Alytaus (vadinto Olita) į Varėną (anuomet Orany) ir atgal.

    Tradicinis dviratininkų traukinys, kurio šūkis šiemet buvo „Balnokit, broliai, žirgus!“ buvo skirtas pirmojo traukinio atvykimui į Alytų 111-osioms metinėms paminėti.
    Šeštadienio rytmetį į senąją Alytaus geležinkelio stotį susirinko 34 dviratininkai – alytiškiai, vilniečiai, kauniečiai. (...)
    Kadangi vykstame jau penkti metai iš eilės, tai kiekvienos kelionės metu pastebime daug permainų. Apmaudu, kad geležinkelio objektai pamažu nyksta, yra niokojami.
    Dviratininkų traukinys „Balnokit, broliai, žirgus!“ į Varėnos geležinkelio stotį atvyko laiku (kuomet neplanuoji atvykimo laiko visada atvyksti laiku). Žygio dalyviai nakvojo Varėnos verslo ir technologijų mokyklos bendrabutyje (liko nakvoti 10 žygio dalyvių). Septynetas sportiškesnių žygio dalyvių dar šeštadienį parmynė į Alytų.
    Sekmadienį, gegužės 9 d., kiek pasikeitusiu maršrutu į Alytų sugrįžo 8 ( iš 34) žygyje dalyvavę dviratininkai, pora tikrų senojo geležinkelio fanų nusprendė grįžti senojo geležinkelio sankasa. Per abi dienas pagrindinė grupė neskubėdama nuvažiavo 115 kilometrų.

    http://www.olitaorany.projektas.lt/anonsas_BBZ.htm
    Vieno dalyvio nuotraukos iš kelionės: http://www.danielius.net/?p=7911#more-7911
    (tiesa, apsunkintas žiūrėjimas, kai nėra tarpų tarp nuotraukų)
    Paskutinis taisė Romas; 2010.05.14, 21:13.

    Komentuoti:


  • aRa
    replied
    Tradicinis dviratininkų traukinys „Olita – Orany“ nykstančios istorijos pėdsakais

    Puiki galimybė pasivažinėti "traukiniu" su šio geležinkelio entuziastais
    Info iš: www.olitaorany.puslapiai.lt
    Projekto Olita – Orany autoriai organizuoja tradicinį dviračių žygį. Dviratininkų traukinys vėl sujungs Alytų ir Varėną. Planuojame, kad dviratininkų traukinys išvyks iš Alytaus senosios geležinkelio stoties (Gardino g. 14) gegužės 8 d. (šeštadienį) 9 val. 37 min.

    Stebėkime orų prognozę. Laukite papildomos informacijos.

    Galite paskambinti telefonu Leonui - tel. nr. 8 675 39117.

    Komentuoti:


  • Depeche
    replied
    Šiandien teko pasivaikščioti didžiąja dalimi buvusio geležinkelio"

    Geležinkelio stotis "Artilerija", iš to dabartinio miško atvykdavo traukinys











    Geležinkelio tiltas





    Šalia pat buvusių bėgių prie kelio į Alytų radau atminimo akmenį kovoms su lenkais.



    Nuo buvusių bėgių matosi dvaro pėdsakai





    Paskutinis taisė Depeche; 2010.04.19, 13:19.

    Komentuoti:


  • LinS
    replied
    Adresą pataisykit kas. Jis yra: http://www.olitaorany.projektas.lt

    Komentuoti:


  • Depeche
    replied


    neblogas tinklapis apie šį ruožą

    http://www.olitaorany.projektas.lt

    Beje tiltas buvo aukščiausias (traukinių) visoje Rusijos imperijoje.
    Paskutinis taisė Depeche; 2010.02.02, 12:39.

    Komentuoti:


  • Neju
    replied
    Kultūros vertybe pripažintos Alytaus geležinkelio tilto liekanos

    Kultūros paveldo departamento Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos posėdžio metu, į Kultūros vertybių registrą buvo įrašytos Alytaus geležinkelio tilto liekanos. 1893 – 1899 m. rusų inžinieriaus Nikolajaus Beleliubskio suprojektuoto ir statyto tilto liekanoms suteiktas vietinio reikšmingumo lygmuo.

    Tiesiant Varėnos – Gardino geležinkelį (per Alytų į Suvalkus), 1899 m. baigtas statyti neįprastai aukštas tiltas. Nemuno vagoje buvo įmūryti du 20 m aukščio taurai ir Gerberio sistemos 239.2 m ilgio tilto santvara. Geležinkelio tiltas, dėl savo konstrukcijos tapęs rusų inžinierių pasididžiavimu, buvo aukščiausias Rusijos imperijoje.

    Rusų kariuomenė, pasitraukdama iš Alytaus, 1915 m. išsprogdino tilto dalį. Vokiečiai, užėmę Alytų, susirūpino geležinkelio tilto atstatymu. Per kelis mėnesius buvo pastatytas aukštesnis nei buvęs tiltas. Tačiau dėl silpnos konstrukcijos 1927 m. tiltas buvo uždarytas ir išardytas.

    Šiuo metu buvusio tilto vietoje, išsaugant išlikusias autentiškas senojo geležinkelio tilto liekanas ir nepažeidžiant vertingųjų savybių, planuojama pastatyti naują tiltą.



    Tekstas ir nuotraukos iš http://www.kpd.lt/lt/node/1109

    Komentuoti:


  • Neju
    replied
    Geležinkelio tiltas Alytuje

    XX a. pradžioje Alytų buvo galima vadinti trijų tiltų miestu. Tai buvo sudėtingos ir tuo metu modernios konstrukcijos statiniai, kuriais didžiavosi visi alytiškiai, o ypač patys inžinieriai, projektuotojai, statytojai. Vargu ar rasi miestą mylintį alytiškį, kuris nežinotų apie senąjį geležinkelio pylimą, perskyrusį vargšę Dailidę į dvi dalis. Įspūdingą pylimą matom ir šiandien. Lankom jį grožimės nuo jo svaiginančio aukščio šveicariška panemunės panorama, o paties tilto net neįsivaizduojame. Alytiškiai, gimę prieš Pirmąjį pasaulinį karą prisimena ir kiek įmanydami nupasakoja. Tačiau ar žodžiais apsakysi to tilto vaizdą.

    Tadas Navickas savo knygoje „Alytus ir jo apylinkės" rašo apie dideles statybas mieste ir apylinkėse 1890-1900 m. Tuo metu rusai nutiesė du geležinkelio ruožus: 1897 m. Alytus-Simnas-Šeštokai-Trakiškiai-Suvalkai ir 1899 m. Alytus-Poteronys-Daugai-Varėna II. Pažymima, kad pastarąjį ruožą nutiesti buvo daug sunkiau, nes reikėjo statyti didžiulį geležinkelio tiltą per Nemuną. Geležinkelio tiltas ties Alytumi buvo pastatytas 1899 m. Dar prieš jį baigiant statyti, 1896 m. pastatyta vienaaukštė mūrinė „plytų stiliaus" geležinkelio stotis.

    Tiltas buvęs geležinis, pastatytas visame Nemune srauniausioje ir siauriausioje vietoje. Aukštis siekė 33 metrus, o ilgis 241 metrą. T. Navickas rašo, kad tiltas beveik 240 metrų ilgumo ir buvo dažomas žaliai. Projektą kūrė žymus to meto tiltų projektuotojas inžinierius Mikalojus Beleliubskis, kuris savo profesinės karjeros metu buvo pastatęs 70 tiltų. Tiltą statė inžinierius N.Charlamovas. Tai drąsios ir gražios konstrukcijos tiltas, įtrauktas į pasaulinį tiltų katalogą.

    ...
    Visas tekstas su įdomiomis nuotraukomis: http://www.grazitumano.lt/wiki/index...INKELIO_TILTAS

    Komentuoti:


  • railman
    replied
    Parašė lietus Rodyti pranešimą
    bet turbūt šią trasą Alytuje reiktų pradėt nuo naujosios Alytaus stoties ir miestą aplenkti iš pietų pusės, todėl seną tiltą atsatinėt būtų netiksinga nes už jo Alytaus pusėje būtų geležinkelis į niekur.

    Alytaus apskrities teritorijos generaliniame plane (TERITORIJŲ REZERVAVIMAS SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪRAI) yra rezervuota teritorija naujai geležinkelio linijai Valkininkai-Alytus. Daugiau apie tai temoje "Nenutiesti geležinkelio ruožai": http://www.miestai.net/forumas/showthread.php?t=6927

    Komentuoti:


  • lietus
    replied
    bet turbūt šią trasą Alytuje reiktų pradėt nuo naujosios Alytaus stoties ir miestą aplenkti iš pietų pusės, todėl seną tiltą atsatinėt būtų netiksinga nes už jo Alytaus pusėje būtų geležinkelis į niekur.

    Komentuoti:


  • railman
    replied
    Spalio 2 d. susisiekimo ministras Eligijus Masiulis lankėsi Alytuje. Susitikimo su meru metu, ministras sakė, "kad Alytus turi potencialo atsigauti kaip stiprus pramonės miestas. Jo nuomone, miestui atsigauti padėtų ir atnaujinta geležinkelio atšaka į Valkininkus. Miesto meras Č. Daugėla papildydamas ministrą sakė, kad buvęs geležinkelio pylimas yra neblogai išsilaikęs, tad geležinkelio tiesimui reikia tik politinės valios, aišku, išsamių ekonominių skaičiavimų." O trumpos ekskursijos po Alytų metu aplankė ir "senąjį geležinkelio tiltą per Nemuno upę". Visas straipsnis: http://www.alytausgidas.lt/lt/naujie...nkesi-alytuje/

    Komentuoti:


  • disident
    replied
    Parašė Jotvingis
    O ar bėgiai dar yra?
    Nu parašei bele parašyt, o reikėjo šiek tiek pasiskaityt ir fotografijas peržiūrėt. Nėra jau senų seniausiai tų bėgių.

    Komentuoti:


  • aRa
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Gerai būtų, jei visą trasą būtų galima pravažiuoti dviračiais ar net mašinomis
    Galit prisijungto prie projekto "Olita - Orany" entuziastų - jie gan pastoviai organizuoja keliones dviračiais šiuo maršrutu - taip vadinamą "dviratininkų traukinį"

    Komentuoti:

Working...
X