Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Geležinkeliai Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Visgi intuicija neapgavo http://www.kontrastai.lt/?p=13226

    Lietuvoje ruošiamasi minėti geležinkelio Sankt-Peterburgas – Varšuva statybos 150 metų jubiliejų

    Vilniuje ir Trakų rajone 2008 metų lapkričio 21-22 dienomis vyko seminaras, skirtas pasirengti 2009 metais Lietuvoje minėti pirmojo Lietuvoje pastatyto geležinkelio Sankt-Peterburgas – Varšuva 150 metų jubiliejų.

    Svečiai iš Sankt-Peterburgo, Daugpilio, Gardino ir Varšuvos kartu su aktyviais visuomenės veikėjais ir valstybės valdymo institucijų atstovais iš Lietuvos aptarinės keliavimo šiuo istoriniu geležinkeliu esamą padėtį bei jo panaudojimo gerinimo galimybes verslui, turizmui, kultūrai bei žmonių susisiekimui ateityje. Patogiausia naudotis minimu geležinkeliu yra Zarasų rajono, Visagino, Ignalinos rajono, Švenčionių rajono, Vilniaus miesto ir rajono, Varėnos rajono ir Druskininkų savivaldybių gyventojams bei jų svečiams.

    Nepriklausomybės Akto signataras, Lietuvos Respublikos seimo narys Kazimieras Uoka yra idėjos minėti Lietuvoje 2009 metais geležinkelio Sankt-Peterburgas – Varšuva statybos 150 metų jubiliejų, sujungiant į vieną interesų grupę Rusijos, Latvijos, Lietuvos, Baltarusijos ir Lenkijos regionų, per kurių teritorijas eina šis geležinkelis, autorius ir šio projekto lyderis. Projekto lyderis tikisi, kad seminare bus sudarytas priežiūros komitetas projekto tęstinumui užtikrinti ir veiklos gairės tarptautinei konferencijai Vilniuje 2009 metais surengti bei geležinkelio 150 metų jubiliejui tinkamu mastu minėti.

    Informaciją parengė projekto administratorius
    Jonas Aleknavičius

    Comment


      /\ Visgi man labiau patiktų minėti 1919m. liepos 6d. sukaktį - žinomi ne tik metai, bet ir konkreti data, pagaliau tai visiškai lietuviška sukaktis. Manau, kad ir nuotraukų su pirmojo traukinio išvykimu/atvykimu bus išlikę. Tik tiek kad laiko iki sukakties liko ne tiek jau ir daug...
      Ir čia dar truputį įdomios informacijos:
      Šaltinis: Romas Juzefovič Tarptautinio susisiekimo geležinkeliais organizavimas Lietuvoje (1919 — 1940 m.);p.5,6


      1919–1921 m. laikytini tarptautinio susisiekimo gele
      -žinkeliais organizavimo parengiamuoju laikotarpiu. Jau 1919 m. liepos 6 d. buvo paleistas pirmas traukinys plačiuoju geležinkeliu iš Kaišiadorių į Radviliškį. Taip buvo pradėtas eismas iš vokiečių okupacinės valdžios perimamais geležinkeliais. Formuojant Nepriklausomos Lietuvos geležinkelių ūkį buvo sudaryta administravimo sistema. Pirmasis geležinkelių vadovas Antanas Macijauskas inicijavo Lietuvos geležinkelių eismo paleidimą, organizavo parengiamuosius kursus darbuotojams. Lietuvos susisiekimo ministerijos institucijų ataskaitose ir kituose dokumentuose duomenys apie Lietuvos geležinkelių reguliarius tarptautinius pervežimus fiksuojami nuo 1921 m. Kuriant geležinkelių susisiekimą iš pradžių buvo Vokietijoje bei kitose šalyse nuomojamos, o vėliau perkamos susisiekimo priemonės, atnaujinami ir tiesiami nauji keliai, tobulinama signalizacijos ir eismo valdymo sistema, statomi keleivių ir krovinių pervežimui organizuoti reikiami pastatai. Tarptautinio susisiekimo požiūriu buvo svarbūs dar iki 1918 m. įrengti Šiaulių–Jelgavos, Klaipėdos–Tilžės, Liepojos–Klaipėdos ir kiti ruožai. Tarptautinių linijų panaudojimu buvo itin suinteresuoti Vokietijos, Latvijos, Sovietų Sąjungos vežėjai. Taip pat buvo projektuojamos ir statomos kitos naujos atšakos Šiaurės Lietuvoje, numatomos jų jungtys su Kaunu, kurios tapo itin svarbios netekus Vilniaus krašto su jo tarptautinėmis geležinkelių susisiekimo linijomis.

      Paskutinis taisė Wycka; 2009.04.20, 17:44.
      I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

      Comment


        Man visgi patiktų švęsti 150 m. carinio geležinkelio jubiliejų. Jeigu nebūtų buvę carinio geležinkelio, abejoju 1919m. liepos 6d. mūsų seneliai būtų šventę pirmojo lietuviško traukinio išvykimą iš Kaišiadorių į Radviliškį.

        Comment


          Parašė specialistas Rodyti pranešimą
          Man visgi patiktų švęsti 150 m. carinio geležinkelio jubiliejų. Jeigu nebūtų buvę carinio geležinkelio, abejoju 1919m. liepos 6d. mūsų seneliai būtų šventę pirmojo lietuviško traukinio išvykimą iš Kaišiadorių į Radviliškį.
          Galima minėti ir abi datas. Juk ir Lietuva mini tiek vasario 16-ąją, tiek ir kovo 11-ąją. Tik Jūs man pasakykite — kurią konkrečiai dieną minėsite 150 metų carinio geležinkelio jubiliejų???
          I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

          Comment


            Siūlyčiau būti apolitiškais. Juk geležinkelis, kaip transporto rūšis, Lietuvos žemėje užgimė būtent caro sprendimu. Kaip ten bebūtų, bet šis pirmasis geležinkelis prisidėjo prie Lietuvos pramonės ir kultūros vystymosi, nors tuo metu Lietuva ir buvo carinės imperijos dalis.

            Comment


              Parašė specialistas Rodyti pranešimą
              Siūlyčiau būti apolitiškais. Juk geležinkelis, kaip transporto rūšis, Lietuvos žemėje užgimė būtent caro sprendimu. Kaip ten bebūtų, bet šis pirmasis geležinkelis prisidėjo prie Lietuvos pramonės ir kultūros vystymosi, nors tuo metu Lietuva ir buvo carinės imperijos dalis.
              Na uostą Klaipėdoje pirmieji pastatė vokiečiai, bet ar žinote kodėl mes Jūros šventę minime būtent liepos 31d.???
              I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
              Parama Siaurojo geležinkelio klubui

              Comment


                Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                Na uostą Klaipėdoje pirmieji pastatė vokiečiai, bet ar žinote kodėl mes Jūros šventę minime būtent liepos 31d.???
                Na, gal Hitleris atplaukė aplankyti prie Vokietijos prijungto krašto. juokauju.

                Iš tikrųjų tai ir nežinau. Nesu Klaipėdietis.

                Comment


                  Parašė specialistas Rodyti pranešimą
                  Na, gal Hitleris atplaukė aplankyti prie Vokietijos prijungto krašto. juokauju.

                  Iš tikrųjų tai ir nežinau. Nesu Klaipėdietis.
                  Na aš ir pats nedaug susimaišiau. Ši data yra rugpjūčio 1d.:
                  1935 m. rugpjūčio 1 d. kariuomenės vado generolo Stasio Raštikio įsakymu buvo įsteigtas Lietuvos karinis laivynas. Ši data yra oficiali Lietuvos Karinių jūrų pajėgų įkūrimo data.
                  Šaltinis: http://lt.wikipedia.org/wiki/Lietuvo...3_paj%C4%97gos

                  Taigi nors Klaipėdos miestas įkurtas 1252m., o uostas tik 1475m., tačiau mes minime 1935m. sukaktį. Tai kodėl negalima minėti geležinkelių 90 metų sukakties?
                  P.S.: Vos ne tas pats su Lietuvos aviacija.
                  I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                  Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                  Comment


                    Švęsti galima visus jubiliejus, tačiau svarbesnis iš jų yra pats gimimas, t. y. pati pradžia, o ne "pašventinimas", ar dar su kuo nors tai galima būtų sulyginti.
                    Manau, kad taip ir su jūrų uostu. Juk uostas S. Raštikio įsakymu įsteigtas, kai visa uosto infrastruktūra ir kt. jau gyvavo nuo 1475 m. Tai nebuvo naujo uosto įsteigimas, o tik esamo perėmimas.

                    Comment


                      Parašė specialistas Rodyti pranešimą
                      Švęsti galima visus jubiliejus, tačiau svarbesnis iš jų yra pats gimimas, t. y. pati pradžia, o ne "pašventinimas", ar dar su kuo nors tai galima būtų sulyginti.
                      Manau, kad taip ir su jūrų uostu. Juk uostas S. Raštikio įsakymu įsteigtas, kai visa uosto infrastruktūra ir kt. jau gyvavo nuo 1475 m. Tai nebuvo naujo uosto įsteigimas, o tik esamo perėmimas.
                      Tokia logika sekant, kad Lietuvos kariuomenės pradžia yra ne 1918m. lapkričio 23d., nes tai tebuvo tik tomečio premjero A. Voldemaro įsakymas, o pati karinė infrastruktūra gyvavo dar nuo paskutinio ledynmečio ir pirmųjų indoeuropiečių. Taigi paskelbus nepriklausomybę Lietuva iš pradžių tik perėmė tai, ką jau buvo sukūrusios ir sukaupusios svetimos kariuomenės.
                      I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                      Comment


                        Parašė robertas Rodyti pranešimą
                        Visgi intuicija neapgavo http://www.kontrastai.lt/?p=13226
                        Na labai abejoju, kad galima tai vadinti jubiliejumi. Visų pirma ar tada Lietuvoje važinėjo traukiniai? Ar magistralė buvo sujungta? Ne. Buvo tik bandomieji tyrinėjimai. Taigi, logiška ir protinga būtų jubiliejų švęsti kitais metais, kai iš tiesų linija pradėjo bent jau pusę bėdos funkcionuoti. Beje, kas labiau domisi LG istorija tikrai verta pavartyti Geležinkelininką 1939 metų, berods 11-12 numeris. Super medžiaga...

                        Comment


                          Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                          Tokia logika sekant, kad Lietuvos kariuomenės pradžia yra ne 1918m. lapkričio 23d., nes tai tebuvo tik tomečio premjero A. Voldemaro įsakymas, o pati karinė infrastruktūra gyvavo dar nuo paskutinio ledynmečio ir pirmųjų indoeuropiečių. Taigi paskelbus nepriklausomybę Lietuva iš pradžių tik perėmė tai, ką jau buvo sukūrusios ir sukaupusios svetimos kariuomenės.
                          Kariuomenės sukūrimo neturėtume lyginti su infrastruktūros objektų įsteigimu, tai yra skirtingi dalykai. Kariuomenė yra visuma, kurioje svarbiausi yra žmonės (kariai). Kariuomenė iš esmės gali neturėti ir infrastruktūros, kadangi jos funkcijos yra gynyba ir gyventojų sauga.
                          Tačiau ir šioje vietoje galėčiau pasiginčyti. Aš siūlyčiau kariuomenės įkūrimo datos ieškoti karaliaus Mindaugo laikuose. Galbūt sieti ją su liepos 6-ąja valstybės įkūrimo data.

                          Comment


                            Parašė specialistas Rodyti pranešimą
                            Kariuomenės sukūrimo neturėtume lyginti su infrastruktūros objektų įsteigimu, tai yra skirtingi dalykai. Kariuomenė yra visuma, kurioje svarbiausi yra žmonės (kariai). Kariuomenė iš esmės gali neturėti ir infrastruktūros, kadangi jos funkcijos yra gynyba ir gyventojų sauga.
                            Tačiau ir šioje vietoje galėčiau pasiginčyti. Aš siūlyčiau kariuomenės įkūrimo datos ieškoti karaliaus Mindaugo laikuose. Galbūt sieti ją su liepos 6-ąja valstybės įkūrimo data.
                            Valstybė gali egzistuoti be kariuomenės; taip pat kariuomenė gali egzistuoti be valstybės. Bet tai nieko bendra nebeturi su geležinkeliais. Dar kartą pasikartosiu, kad man prie širdies švęsti abi datas. Bet kurią konkrečiai dieną Jūs siūlysite minėti 150 metų jubiliejų? Ar tai bus rugsėjo 4d.?
                            I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                            Comment


                              Parašė robertas Rodyti pranešimą
                              Pripažįstu: galbūt ir suklydau. Bet cituodamas knygą, nurodyk jos autorių ir pavadinimą.
                              specialus leidinys "Lietuvos Geležinkeliai"

                              Comment


                                Parašė wanderer Rodyti pranešimą
                                specialus leidinys "Lietuvos Geležinkeliai"
                                Jei dar tiksliau - Liubomiro Žeimanto knyga "Sankt Peterburgo - Varšuvos geležinkelis".

                                Comment


                                  Parašė wanderer Rodyti pranešimą
                                  Pasiskaityk Lietuvos gelezinkeliu istorija ir neklaidink forumieciu-jubiliaujaus 150metu siemet nera
                                  Ir aš taip maniau, bet... Lietuvos paštas 2009 08 08 išleidžia pašto ženklą nr.17 "Geležinkeliui Lietuvoje - 150 metų", tad atrodo, kad kažkas jau nusprendė švęsti būtent šią datą, o ne 1919 07 06. Už nuorodą ačiū forumiečiui negative
                                  http://www.post.lt/lt/?id=109
                                  I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                  Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                  Comment


                                    Sveiki!norečiau paklausti jusu kiek kainuoja bilietas vilnius-šiauliai?ir kiek i diena buna traukiniu Vilnius-Klaipeda?

                                    Comment


                                      Parašė Siemens Rodyti pranešimą
                                      Sveiki!norečiau paklausti jusu kiek kainuoja bilietas vilnius-šiauliai?ir kiek i diena buna traukiniu Vilnius-Klaipeda?
                                      O čia žiūrėjai? http://www.litrail.lt/wps/portal/!ut...0255JSNBO1R46/#

                                      Važiuoja tie patys Klaipėdos traukiniai.
                                      Paskutinis taisė spirit; 2009.05.01, 11:03.
                                      You might surprise yourself.

                                      Miestai.net FB

                                      Comment


                                        Traukiniu į Šiaulius

                                        Parašė Siemens Rodyti pranešimą
                                        Sveiki! norečiau paklausti jusu kiek kainuoja bilietas Vilnius-Šiauliai?ir kiek i diena buna traukiniu Vilnius-Klaipeda?
                                        Netingėsiu paaiškinti, kad Klaipėdos traukinio bilietas iš Vilniaus į Šiaulius dabar kainuoja 34,40 Lt. Kiek jis kainuos po mėnesio, trijų, pusmečio, nežino nieko.
                                        Teisingai pasakyta, kad kitokio keleivinio traukinio iš Vilniaus į Šiaulius ir nėra. Anksčiau penktadieniais ir sekmadieniais važiuodavęs "dyzeliukas" Vilnius-Kaunas-Šiauliai nevažinėja nuo kovo pabaigos. Žinoma, vėl: dar niekas nežino, kaip keleiviniai traukiniai važinės nuo 20009 m. gegužės 31 dienos (tvarkaraštis keisis, o informacijos apie jį dar nėra). Dabar traukiniai iš Vilniaus į Klaipėdą išvažiuoja 6:30, 8:40 ir 17:30h.

                                        Comment


                                          Parašė Vytautas_LT Rodyti pranešimą
                                          Tame žemėlapyje matau siauruko depą ir šalia yra bazė, kur buvo perkraunami kroviniai iš siaurojo į platųjį.
                                          Panevėžyje pernai dirbo 2 M62. Dabar jau vienas liko?

                                          Beje, Panevėžyje tikriausiai visi iešmai rakinamieji?
                                          Kalbu apie žemėlapio centre nebaigtą pastatą, o siauruko depas buvo dešniau, žemėlapį nesimato,ten visi keliai tame nebaigtame pastate 1524 mm, nėra jokio 750
                                          "I killed the Bank" - Andrew Jackson

                                          Comment

                                          Working...
                                          X