Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Al1
    replied
    Parašė udrius Rodyti pranešimą
    Tai gal apie skirtingus vagonus šnekame ? Aš pateikiau vieno ir to pačio vagono foto ir jis yra būtent durpyno gyvenvietėje (Žeimiuose).
    Aišku, apie skirtingus. Aš rašiau apie vagonus Jonavoje, prie namo ties Ukmergės ir Darbininkų g. sankryža.

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Paskutinis argumentas tai tikrai kvailas labai, jei tai ir tiesa. O dėl medžio kombinato katilinės nieko keista, štai į dab. "Klaipėdos medieną" ("fanierką") veždavo mazutą į katilinę, net nedidelė atšaka su išpylimo estakada buvo.

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Jonavos depas Infratruktūros teritorijoje. Jei išliko.
    Beje, tie minėti vagonai Jonavoje... Prekinis, matomas nuo gatvės tikrai prastos būklės ir savininkai gali jį tiesiog nugriauti. Vagonas-šaldytuvas, palyginus su Udriaus nuotraukose esančiais vagonais, dar padorus...
    Tai gal apie skirtingus vagonus šnekame ? Aš pateikiau vieno ir to pačio vagono foto ir jis yra būtent durpyno gyvenvietėje (Žeimiuose).

    Beje, vietiniai gyvnetojai pasakoja, kad durpės buvo taip pat vežamos į Ukmergės medžio kombinatą į Katilinę (sakyčiau kvailai skamba), o pačioje gyvenvietėje pavyko rasti naują tipinį siauruko depą, jis išpirktas ir naudojamas kitų įmonių reikmėm.

    Tiesa, naujame BRM turėtų būti straipsnis apie šį geležinkelį, na bet kol jo nemačiau, tol negaliu spręsti ar šis straipsnis rimtas... Tuo labiau ši linija turi tiek klaustukų...

    Vienas iš klaustukų - žmonės pasakoja, kad savo laiku traukinys pervažiavo moterį, to pasekoje buvos straipsnis Tiesoje ir tik tada nuspręsta uždaryti šią liniją...
    Paskutinis taisė udrius; 2011.08.22, 06:24.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Visiškai demontuotas, likusi tik atkarpa Ukmergėje. Matyt iš ten gabeno automobiliais arba durpes kūreno tik "Vienybės" katilinėje...
    Paskutinis taisė Al1; 2011.08.21, 22:12.

    Komentuoti:


  • rimsenas
    replied
    Geležinkelis į Plačiavos durpyną. Žemėlapis GUGK 1:100000 (deja tik toks), 1970.
    Beje, siaurasis geležinkelis iš Jonavos į Ukmergę jau dalinai demontuotas...


    Straipsnis apie Plačiavos durpyno eksploatavimo pradžią.
    Paskutinis taisė rimsenas; 2011.08.21, 21:48.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Jonavos depas Infratruktūros teritorijoje. Jei išliko.
    Beje, tie minėti vagonai Jonavoje... Prekinis, matomas nuo gatvės tikrai prastos būklės ir savininkai gali jį tiesiog nugriauti. Vagonas-šaldytuvas, palyginus su Udriaus nuotraukose esančiais vagonais, dar padorus...

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Parašė udrius Rodyti pranešimą
    Va ši tema šį kartą nėra gerai išnagrinėta... Pagal mato turimus duomenis, prieš II pasaulinį karą buvo pastatyti 4 siaurojo geležinkelio depai - Joniškyje, Skapiškyje, Kazlų Rūdoje ir Jonavoje. Joniškio ir Skapiškio depus pavyko rasti, jie gerai išsilaikę. Nei Jonavos , nei Kazlų Rūdos depų deja nepavyko rasti...

    Vietiniai pasakoja, kad šis siaurukas pokaryje buvo pratęstas iki už Ukmergės esančio Plačiavos durpyno, to durpyno gyvenvietėje pavyko rasti kelis vagonus, kurie su 90 proc tikimybe priklausė Ukmergės - Jonavos siaurukui. Vienas iš jų

    Atvaizdas


    Atvaizdas


    Be to, aplink Aklajį Ežerą buvo krūva durpyninių siaurukų, viena foto iš jo yra čia (Pagelažiai)

    Atvaizdas
    Vagonas dar ne Panevėžy?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Dėl silikatinio namo Laibiškiuose ir sakiau, kad galbūt jis geležinkelininkams statytas.

    Parašė rimsenas Rodyti pranešimą
    Sakyčiau geležinkelis Jonava-Ukmergė turėjo atšaką į Plačiavos (? -neradau tokio pavadinimo) durpyną (kaip ir į Aklojo ežero durpynus). Fragmentas iš 1950 m. topografinio žemėlapio.
    Atvaizdas
    Tabalos durpynas viršutinėje žemėlapio fragmento dalyje. Beje, vėliau jis buvo pratęstas iki ten, kur pažymėti barakai prie Gaidelių (dabar Tabalos) kaimo.
    Apačioje - Pageležių (Aklojo ežero) durpynas, bei Samaninės - kairiajame pakraštyje. Pageležių durpyni geležinkelis, beje, vėlesniais metais ėjo tolyn į rytus, dabartinio Rizgonių karjero link. Beje, Pramoninių geležinkelių temoje fororeportaže apie Jonavos - Rizgonių liniją yra nuotrauka prie buvusios pervažos Pageležių miške. Tik dabar sulyginus matyti, kad kelias, kuriam buvo skirta pervaža - anksčiau yra buvęs siaurojo geležinkelio pylimas į Pageležių raistą.

    Samaninės durpyno vietoje dabar mišku užželiantys laukai ir pievos...
    Aklojo ežero durpyno gyvenvietė - tipinė. Barakai gyvenami ir dabar, tik apmūryti silikatinėmis plytomis. Kelios nuotraukos iš ten ir Tabalos temoje apie durpynų siauruosius geležinkelius. (Už kelių minučių bus).
    Paskutinis taisė Al1; 2011.08.21, 21:36.

    Komentuoti:


  • rimsenas
    replied
    Apie 1950 geležinkelis Jonava-Ukmergė turėjo atšaką į Tabalių (?) durpyną kaip ir į Aklojo ežero durpynus. Fragmentas iš 1950 m. topografinio žemėlapio.


    Į Plačiavos durpyną geležinkelis buvo nutiestas vėliau 1954-1956 (pabandysiu taip pat surasti ką nors kartografiško...
    Paskutinis taisė rimsenas; 2011.08.21, 21:20. Priežastis: info ieškoma...

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Beje, tipinis silikatinis namas



    Jis galėjo būti bet kas, bene daug tokio projekto namų pastatyta yra girininkijoms. taip pat sutikau šių namų ir veterinarams...

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Va ši tema šį kartą nėra gerai išnagrinėta... Pagal mato turimus duomenis, prieš II pasaulinį karą buvo pastatyti 4 siaurojo geležinkelio depai - Joniškyje, Skapiškyje, Kazlų Rūdoje ir Jonavoje. Joniškio ir Skapiškio depus pavyko rasti, jie gerai išsilaikę. Nei Jonavos , nei Kazlų Rūdos depų deja nepavyko rasti...

    Vietiniai pasakoja, kad šis siaurukas pokaryje buvo pratęstas iki už Ukmergės esančio Plačiavos durpyno, to durpyno gyvenvietėje pavyko rasti kelis vagonus, kurie su 90 proc tikimybe priklausė Ukmergės - Jonavos siaurukui. Vienas iš jų





    Be to, aplink Aklajį Ežerą buvo krūva durpyninių siaurukų, viena foto iš jo yra čia (Pagelažiai)

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Ukmergė.


    Žemėlapis 1:25000 iš DVD disko "Tarpukario Lietuvos topografiniai žemėlapiai", VDA.

    Stotis tarpukaryje.



    Ta pati vieta dabar.



    Visgi tai ne stočiai statytas pastatas, nors čia ir baigėsi geležinkelis. Galbūt šiame pastate buvo nuomojamos ar nupirktos patalpos stočiai.



    Užtat šis pastatas už "Alaušos" degalinės tikrai geležinkelio sandėlis.



    Kaip ir šis, esantis prie Kauno gatvės. Vaizdas iš kiemo pusės.





    Nuo gatvės pusės. Tarpukario nuotraukoje šių pastatų nesimato, matyti kažkokie kiti. Tikriausiai jie buvo pastatyti vėliau.







    Kaip matyti iš žemėlapio, geležinkelis buvo nutiestas ir gilyn į miestą.
    Deltuvos g. kairiąja jos puse ėjo bėgiai.



    Geležinkelio atšaka baigėsi dabartiniame skverelyje tarp A. Smetonos, Sodų, deltuvos ir Vasario 16-osios gatvių. Žemėlapyje matyti kažkoks statinys tenai. Dabar nieko nėra. Deltuvos g. buvo kareivinės. Tikriausiai ta atšaka nutiesta dėl jų.
    Paskutinis taisė Al1; 2011.08.20, 19:27.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Jonava - Ukmergė.

    Geležinkelis prasidėjo prie Jonavos stoties. Tikriausiai jokio atskiro keleiviams skirto stoties pastato nebuvo. Dabar visa ta buvusios siaurojo geležinkelio kelyno teritorija patenka į Jonavos kelių ruožo teritoriją.


    Žemėlapis 1:25000 iš DVD disko "Tarpukario Lietuvos topografiniai žemėlapiai", VDA.

    Tačiau pro vartus kai ką galima pamatyti. Sena rampa. Atrodo, pagal žemėlapį ir ortofotonuotrauką, kad čia galėjo būti ir siaurojo rampa.



    Čia ortofotonuotraukoje pažymėjau, pasak vietinių gyventojų, buvusį blokpostą. Dabar tai gyvenamasis namas, pastatytas perstatant geležinkeliui priklausančią lūšną. Šio namo šeimininkai turi du vagonus - prekinį, labai prastos būklės, ir kiek geresnės būklės vagoną-šaldytuvą. Prekinis vagonas matosi nuo gatvės, šaldytuvas yra kieme. Gaila, kad nenufotografavau, nes žmonės degino visokį šlamštą ir buvo pilna dūmų.



    Toliau geležinkelis ėjo dabartine Ukmergės g. Mėlynai pažymėjau trasą pagal aukščiau esantį žemėlapį. Jokių pylimo liekanų nesimato. Toliau iki pat Ukmergės siaurasis geležinkelis ėjo kairiąją kelio į Ukmergę puse nei kiek nenutoldamas nuo jo. Galbūt netgi vokiečiai jį buvo nutiesę caro laikų plento Daugpilis - Kaunas pakraščiu. Todėl ir jokių jo pylimo liekanų neliko, nes viskas buvo sunaikinta platinant kelią į Ukmergę.



    Estakada per Lokio upės slėnį.



    Tas pats slėnis dabar.



    Už šio slėnio ties Jadvygava buvo pirmoji stotelė nuo Jonavos. Toliau ties 11,1 km būta Ilgabradų pralankos. Pageležiuose būta stoties. Tačiau 1:25000 žemėlapyje ji aiškiai nepavaizduota, o vietoje nieko panašaus į stotį neradau. Žinoma, tikriausiai būta vokiečių statyto barako. Arba pastatas galėjo būti nugriautas dėl to, kad buvo per arti platinamo plento. Tarpukario tvarkaraščiuose nurodyta, kad Pageležių stotyje veikia bufetas.


    Žemėlapis 1:25000 iš DVD disko "Tarpukario Lietuvos topografiniai žemėlapiai", VDA.

    Už Pageležių buvo Bernotiškio prakanka. Dar kita stotelė - Laibiškiai. Čia aptikau štai tokį tarybinių laikų pastatą. Panašių galima aptikti ne vieną prie geležinkelių ir statytų geležinkeliečiams. Taigi, galbūt šis namas pastatytas prieš geležinkelio likvidacijos pabaigą ar netgi po jos buvusiems darbuotojams. Tiesa, namas yra priešingoje nei buvo geležinkelis plento pusėje. Pro Laibiškius teka Armona ir per jos slėnį galėjo būti taip pat medinė estakada. Geležinkelis buvo nutiestas visiškai nekapitaliai, pagal karo lauko sąlygas. Toks jis tikriausiai ir išliko iki galo.

    Paskutinis taisė Al1; 2011.08.20, 19:11.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Galbūt smėlio karjeras buvo eksploatuojamas ir vėliau, todėl 1880-90 metų žemėlapyje geležinkelio atšaka kaip ir plačioji. O gal iš pat pradžių buvo nutiestas platusis geležinkelis? Tik per klaidą pavaizduotas kaip siaurasis. Jeigu buvo siaurasis, tai tikriausiai buvo stumdomos žmonių vagonetės arba bent jau naudojami arkliai.

    Pažiūrėjūs į maps.lt ortofotonuotraukas, karjero vietoje matosi dykvietė, o prie plačiojo geležinkelio išlikusi pylimo dalis, kuriuo ėjo geležinkelis į karjerą. Pylimas naudojamas kaip bevardis keliukas, o ne gatvė. Vėliau ten būta trikampio. Nors gali būti, kad išlikusi pylimo dalis yra būtent trikampio, o ne karjero geležinkelio, nors ir beveik toje pačioje vietoje.
    Paskutinis taisė Al1; 2011.07.24, 10:15.

    Komentuoti:


  • rimsenas
    replied
    Nors 1880-90 metų vokiškame topografiniame 1:100000 žemėlapyje geležinkelis į smėlio karjerą pavaizduotas, tačiau jau 1891 metų cariniame žemėlapyje matomas (vos matomas) tik pylimas arba likučiai:





    Manyčiau reikėtų ieškoti rašytinių šaltinių apie geležinkelio linijos statybą.
    p.s. Amerikiečių pokarinių žemėlapių labai rimtai nepriimčiau...

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    tai vadinasi pirmąjį Lietuvos siauruką galime datuoti 1862 metais? Bet iš kitos pusės - ar smėlio vežimui buvo naudojamos vagonetės, kurias stumdė žmonės , ar vis tik stumdymui buvo naudojami mechaniniai įrengimai?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    http://www.maps4u.lt/lt/viewpage.php?page_id=52 yra straipsnis apie senąsias Kybartų kapines.

    Tiesiant geležinkelį reikėjo užpilti didelę pelkėtą teritoriją būsimos Virbalio stoties vietoje, todėl šiauriau buvo įrengtas karjeras, iš kurio nutiestu siauruoju geležinkeliu buvo gabenamas smėlis.

    Radau tris žemėlapius (visi iš www.mapywig.org), kuriuose pavaizduotas karjero geležinkelis.

    Vokiškas 1943 m., sudarytas pagal 1934 m. žemėlapį. O šis sudarytas dar prieš Pirmąjį pasaulinį turėtą topografinę medžiagą. Visgi tarpukario Mestischblatt'uose siaurojo geležinkelio nėra.



    JAV armijos 1944 m. žemėlapis.



    Dunlop kelių žemėlapis, išleistas prieš Pirmąjį pasaulinį. Nors čia atšaka pavaizduota kaip plati, bet tik dėl to, kad žemėlapis ne topografinis.

    Paskutinis taisė Al1; 2011.07.23, 21:50.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Sukurtos atskiros temos

    Buvusioje temoje "Siaurieji geležinkeliai" liko tik veikiančio ruožo informacija:
    Siaurasis geležinkelis Panevėžys - Anykščiai - Rubikiai

    2011.04.19 pranešimai apie išardytus siauruosius geležinkelius buvo iškelti į atskirą temą Neveikiantys Lietuvos siaurieji geležinkeliai , kuri 2011.07.23 išskaidyta į tris temas:
    1) Buv. (Anykščių) - Rubikių - Utenos - Švenčionėlių - Lentupio siaurasis geležinkelis
    - Rubikių - Utenos - Švenčionėlių
    - Švenčionėlių - Lentupio - Kabylniko
    - Buv. siaurasis geležinkelis iki Berezvečiaus
    - Istorija (visas Panevėžio - Švenčionėlių - Berezvečiaus ruožas)

    2. Buv. Šiaurės Lietuvos siaurieji geležinkeliai (Panevėžys-Joniškis, Šiauliai-Biržai)
    Šiaurės Lietuvos siaurukai, uždaryti palyginti neseniai:
    - Panevėžys - Joniškėlis - Žeimelis - Joniškis
    - Gubernija - Petrašiūnai - Joniškėlis - Biržai (su atšaka į Petrašiūnus)

    3) Kiti Lietuvos siaurieji geležinkeliai (buv.)
    ŠIOJE TEMOJE - pranešimai apie kitus (daugiausia išardytus) siauruosius geležinkelius:
    Šiaurės Rytų Lietuvos
    - Skapiškis - Pandėlys - Suvainiškis
    - Dūkštas - Apsas - Druja
    Užnemunės
    - Kazlų Rūda - Pavilkijys
    - Vilkaviškis - Marijampolė
    Dzūkijos
    - Marcinkonys - Beržtai
    Kiti siaurukai
    - nutiesti vokiečių I pasaulinio karo metais (feldbahn'ai)
    - kai kurių miestų (Kauno, Vilniaus)
    - miško
    - ir t.t.

    2011.04.19 pranešimai apie durpynų siaurukus - temoje
    Durpynų ir pramoniniai siaurieji geležinkeliai Lietuvoje
    Klaipėdos krašto siaurukai ("kleinbahn'ai") turi atskirą temą
    Buvusieji Klaipėdos krašto geležinkeliai

    Užsienio siaurieji geležinkeliams - atskiros temos:
    [LV. EE] Siaurieji geležinkeliai Latvijoje ir Estijoje
    [PL] Siaurieji geležinkeliai Lenkijoje
    Siaurieji geležinkeliai užsienyje (2011.07.23)

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Rezervatas gerokai toliau.

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Ten rezervatinė zona, galima tik su leidimais.

    Geriau chebra balsuojame, kad Raguvėlės talka buvos geriausias projektas

    http://www.delfi.lt/news/daily/educa....d?id=46089033

    Iš vieno IP galima balsuoti 20 kakrtų, nepatingėkite

    Komentuoti:

Working...
X