Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Dviračių takai Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kartais mūsų diskusijos būna nevaisingos, diskutuojame urbanistinėm temom. Manau, kad urbanistika yra viskas kas yra mieste ir kokia jų sąveika.
    Automagistralės, namai, pėsčiųjų ir dviračių takai, medžiai, krūmai ir žmonės. Visi šie elementai miestui yra ne tik geri, bet ir būtini. Svarbu, kad kiekvienas elementas geriausiai atitiktų savo paskirtį. Nėra klausimo ar galima pasodinti arba nukirsti medį, nutiesti ar panaikinti gatvę? Bet reikia pagrįsti tą veiksmą. PVZ.: vakarinis aplinkelis - įgilintas, kad minimaliai skleistų triukšmą ir nuodingas dujas, nėra jokio kontakto nei su pėsčiaisiais nei su dviračiais - automobilų rojus - puiku (nežiūrint, kad buvo iškirstas miškas). Pilies arba Vilniaus gatvės - uždraustos mašinos, patogus grindinys, visi pirmi aukštai skirti parduotuvėm ir užeigom - pėsčiųjų rojus - puiku. Konstitucijos prospektas - eksperimentas, geros salygos automobiliams, viešajam transportui, pėstiesiems ir dviratininkams. (mano nuomone jaukiausiai ten automobiliams) Narbuto-Pilaitės prospektai - ne ideali automagistralė, nes yra šviesoforų, pasitaiko pėsčiųjų ir dviratininkų, bet po kokių 5 metų jį išsivystys, vietoj dviračių takų pasodinus žalią sieną, manau taps beveik ideali. (šalia jos labai tinka degalinės, autoplovyklos, kelių policija, visokie "drive in")
    Na o pėsčiuosius ir dviratininkus siūlyčiau perkelti į Viršuliškių skg. - rajono centrinė gatvė, nėra tranzito, dviračių viadukas per aplinkelį sujungtų su Outlet'u, o Sidaronių gatve su Pilaitės Smalinės gatve, čia parduotuvės ir kavinės turėtų klientų - ateityje galėtų būti jauku pėstiesiems ir dviratininkams. Kita pėsčiųjų ir dviratininkų ašis galėtų eiti Karoliniškių centru - Kavoliuko gatve ji irgi gana centrinė ir galėtų būti jauki pėstiesiems ir dviratininkams (vienam gale miškas į Žvėryną, kitam pastačius dviratininkų viaduką per vakarinį aplinkelį miškas į Pilaitę ir tunelis į Outletą), tik reiktų padauginti visuomeninių traukos objektų ir labiau apželdinti. Man atrodo atskyrus tranzitinį transportą ir pėsčiuosius galima pasiekti abipusio jaukumo ir naudos.

    Comment


      Parašė mantasm Rodyti pranešimą
      Bet pokytis prasidėjo prie Zuoko. Kas galėtų paneigti, kad Zuokas būtų nutiesęs tiek pat kiek Šimašius?
      Zuokas būtų toliau pumpavęs milijonus į savo oro liniją, o ne į takus, kiemus ir darželių subsidijas. Tikrai nebūtų tiek takų, jei meru liktų Zuokas.

      Comment


        Parašė deep'as Rodyti pranešimą

        Prie Zuoko prasidėjo nebent pasityčiojimas iš dviratininkų takus paišant su stulpais ir gėlių klombom per vidurį. Nebuvo tada nei menkiausio noro nei supratimo kaip reikia takus projektuoti. Pokytis prasidėjo kažkur po poros metų nuo Šimašiaus meravimo pradžios. Tada buvo pradėta visokios takų rengimo rekomendacijos pagal gerasias praktikas dėl ko Vilnius toliau sėkmingai kuria World Class takų infrastruktūrą, na o visokių smulkmenų visada ir visur pasitaiko ir ypatingai kuriant naują infrastruktūrą visame mieste kuriai vietos niekada ir nebuvo palikta
        Prie Zuoko buvo du dvirtakių variantai. Prie ankstyvojo Zuoko buvo pirmi paišyti takai. Prie vėlyvojo Zuoko buvo pirmi raudono takai. Kažkur tarpe dar buvo pilko asfalto dvirtakiai. Eurovelo, Ateities ir t.t. Nepamenu prie kurio mero projektuoti ir įgyvendinti šiti.

        Jei nebūtų ankstesnių lūžių - gal prie Šimašiaus visi džiaugtųsi lūžiu, kad pradėti daryti paišomi dvirtakiai

        Aišku geriausia būtų buvę, kad nuo 60ųjų būtų pradėję tiest raudonus dvirtakius aplenkiant Olandijas Bet prisimenant koks kelias nueitas visuomenės požiūryje į dviračius nuo vėlyvų 90ųjų..

        Comment


          Parašė alga Rodyti pranešimą

          Zuokas būtų toliau pumpavęs milijonus į savo oro liniją, o ne į takus, kiemus ir darželių subsidijas. Tikrai nebūtų tiek takų, jei meru liktų Zuokas.
          Zuokos neatrastų, kad galima plaut pinigus per dvirtakius ir neturi draugų darželių versle? Nemanau

          Comment


            Parašė mantasm Rodyti pranešimą

            Zuokos neatrastų, kad galima plaut pinigus per dvirtakius ir neturi draugų darželių versle? Nemanau
            Kitur maržos didesnės, Zuokas manau nesismulkintu su dvirtakiais.

            Comment


              Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

              Kitur maržos didesnės, Zuokas manau nesismulkintu su dvirtakiais.
              Daryti viena didelį grandiozinį projektą yra daug legviau, nei sukurti sistemą, kur sistemiškai planuojama, projektuojama, tiesiama ir užtikrinama kokybė pastoviai, monitorinamas susidėvėjimas itt. Aišku visa tai dabar toli nuo idealumo, bet padaryti labai rimti žingsniai sistematingume.

              Comment


                Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                Jei nebūtų ankstesnių lūžių - gal prie Šimašiaus visi džiaugtųsi lūžiu, kad pradėti daryti paišomi dvirtakiai
                Šimašiaus administracijos esminis lūžis -- tikras dviračių entuziastas paskirtas valdyti dviračių infrastruktūros plėtrą, katalogizuoti ir ištaisyti smulkias kliurkas. Gal pamiršot, kaip prieš kokius 6 metus staiga buvo perdaryti, nupjauti, ištiesinti visokie statūs bortai, išimti ženklai iš dvirtakių vidurio? Jei Zuokas savo laiku būtų skyręs bent kiek dvirtakiais besinaudojantį žmogų vadovauti jų plėtrai, tai paišytos infrastruktūros nebūtų ir reikėję kurt, būtume sutaupę.

                Comment


                  Bent jau Zuoko kadencijos pabaigoje, patarėju dirbo minėtas Eduardas (kiek supratau). Na, kai atsirado raudonas asfaltas. Nuėjo Zuokas, dingo ir Eduardas. Manau, bent kiek besidominčiam nekiltų klausimų ar geltonsnapis ką tik studijas baigęs ar buvęs Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas būtų tas „tikras dviračių entuziastas”. Antonas, kiek žinau, net dviračio neturėjo pradėjęs eiti pareigas.

                  Taip pat Dviračių takų specialusis planas įsigaliojo nuo 2014 m., kai dar Anton nedirbo. Jis atėjo tik 2014–2015 m., atrodo. Įtariu tą planą padėjo sudaryti būtent Eduardas. Va ką Anton „tikras dviračių entuziastas be dviračio” padarė su planu, tai pradėjo takus įrenginėti eilės tvarka iš kito galo. Pvz. T. Narbuto g. takas – būtent ant palei kalną – yra 9-as eilėje, bet vietoj to, tako dar dabar nėra, bet užtat 82 nr. pažymėtas Birutės vingis nutiestas su fanfaromis ir benzo pjūklais prieš TV kameras. Vau.

                  Click image for larger version

Name:	Untitled-1.png
Views:	880
Size:	261,5 kB
ID:	1874634

                  Kalbant apie bortus, tai dar yra ir jų, nors 2014–2020 m. turėjo jau būti 400 km dviračių takų tinklas. E kat. rajoninis takas Žemynos g. šią žiemą:

                  Click image for larger version

Name:	IMG_20210121_143013.jpg
Views:	858
Size:	1,20 MB
ID:	1874635

                  Click image for larger version

Name:	IMG_20210121_143214.jpg
Views:	853
Size:	951,0 kB
ID:	1874636

                  Click image for larger version

Name:	IMG_20210121_143504.jpg
Views:	855
Size:	1,09 MB
ID:	1874637

                  Comment


                    Parašė dondc Rodyti pranešimą

                    Naujas Anton ženklas nuo Trinapolio ir esamas iš kitos pusės nuo Valakampių tilto:
                    Click image for larger version

Name:	20210329_1617039895_1493059_20210329_1.jpg
Views:	1147
Size:	47,1 kB
ID:	1874045

                    Dar galima pridėti kelių žmonių prašymus prieš 4 m., kad būtų atnaujintas ženklinimas Eurovelo 11 tarp Šilo tilto ir Asmens duomenų išrašymo centro. Ženklinimo ten nei gramo nelikę nei ištisinių juostų šonuose, nei dviračio tako simbolių, o abu takai pilko asfalto.
                    Man kaip dažnai tais takais bėgiojančiam Vilniaus miesto gyventojui, yra visiškai nusišikti ant Eurovelo. Eurovelo negyvena Vilniuje ir mokesčių nemoka, nenuliūs jeigu į jo interesus laikinai nusispjausim. Kai bus biudžetas ir prioritetas sutvarkyti taip, kaip tai yra padaryta Antakalnio pusėje atkarpoje iki Šilo tilto, gali būti ženklai leidžiantys raudonu asfaltu važiuoti tik dviračiams. O iki to laiko yra pragmatiška ir į žmogų orientuotą leisti pėsčiajam eisti asfaltu ir nevaryti jo į purvą. Neturint galimybių sutvarkyti gerai, per didelė prabanga ten turėti gerą dangą tik dviračiui.

                    Beje, įdomi čia pastoviai priešprieša keliama tarp Zuoko ir Šimašiaus/Antono, nors pats Anton 2011-2013 dirbo Zuoko komandoje

                    Comment


                      Parašė dondc Rodyti pranešimą
                      Bent jau Zuoko kadencijos pabaigoje, patarėju dirbo minėtas Eduardas (kiek supratau). Na, kai atsirado raudonas asfaltas. Nuėjo Zuokas, dingo ir Eduardas.
                      Mano atmintyje yra, kad Eduardas dirbo ne pabaigoje, o bent 3 metus, jeigu ne visą kadenciją. Pataisykit, jeigu yra žinomi tikslūs faktai.

                      Comment


                        Parašė dondc Rodyti pranešimą
                        Taip pat Dviračių takų specialusis planas įsigaliojo nuo 2014 m., kai dar Anton nedirbo. Jis atėjo tik 2014–2015 m., atrodo.
                        Tamsiai mėlyna spalva šitame brėžinyje -- "Esamos E1 kategorijos magistralinės dviračių takų trasos". Laisvės prospektas pažymėtas kaip egzistuojantis, Narbuto g. nuo stotelės žemyn, Justiniškių gatvė pažymėta kaip egzistuojanti, visa Žalgirio gatvė ir t.t. Visa dažų ant plytelių infrastruktūra. Matyt, nedaug politinio svorio Eduardas Zuoko administracijoj turėjo, jei pavyko išgaut tik kilometrą normalaus tako.

                        O dėl Tujų tako 82, tai jį pastatė vietoj nr 1 Mickevičiaus g., ir teisingai padarė. Viena malonesnių vietų mieste. Kelias 900 m. ilgesnis, užtat nėra dviejų šviesoforų.

                        Comment


                          Parašė Kristisz Rodyti pranešimą

                          Beje, įdomi čia pastoviai priešprieša keliama tarp Zuoko ir Šimašiaus/Antono, nors pats Anton 2011-2013 dirbo Zuoko komandoje
                          Tai žiūrint ką dirbo. PR nėra dviračių takai. Mokėjimas meluoti ir žadėti aukso kalnus neliko nepastebėtas FB.

                          Click image for larger version  Name:	download.png Views:	0 Size:	58,0 kB ID:	1874802

                          Prie susisiekimo tik 2014 m. viduryje prisėdo, tad prie Dviračių takų spec. plano tikrai neprisidėjo. Jo įgyvendinimą tik absoliučiai ignoravo:

                          Click image for larger version  Name:	download (1).png Views:	0 Size:	93,3 kB ID:	1874803

                          https://www.linkedin.com/in/nikitina...alSubdomain=lt

                          Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                          Mano atmintyje yra, kad Eduardas dirbo ne pabaigoje, o bent 3 metus, jeigu ne visą kadenciją. Pataisykit, jeigu yra žinomi tikslūs faktai.
                          Pabaigoje turėjau omenyje visą Zuoko istoriją, visas kadencijas. Ne esmė, bet kuriuo atveju. Norėjau konstatuoti tik faktą, kad ne Anton buvo tas pirmasis „dviračių entuziastas savivaldybėje”.

                          Parašė alga Rodyti pranešimą

                          Tamsiai mėlyna spalva šitame brėžinyje -- "Esamos E1 kategorijos magistralinės dviračių takų trasos". Laisvės prospektas pažymėtas kaip egzistuojantis, Narbuto g. nuo stotelės žemyn, Justiniškių gatvė pažymėta kaip egzistuojanti, visa Žalgirio gatvė ir t.t. Visa dažų ant plytelių infrastruktūra. Matyt, nedaug politinio svorio Eduardas Zuoko administracijoj turėjo, jei pavyko išgaut tik kilometrą normalaus tako.

                          O dėl Tujų tako 82, tai jį pastatė vietoj nr 1 Mickevičiaus g., ir teisingai padarė. Viena malonesnių vietų mieste. Kelias 900 m. ilgesnis, užtat nėra dviejų šviesoforų.
                          Kaip matom, tenka dar ir šiandien naudotis ta „dažų ant plytelių infrastruktūra” T. Narbuto g. Eduardas yra davęs viešą interviu, kad dviračių takai buvo / yra beveik nefinansuojami. Žinant, kad nebuvo jokių ES fondų nukreiptų į trinkeles, tai dar įdomu kaip reiktų vadinti – ar nutiesė tik 1 km raudono tako, ar nutiesė net 1 km raudono tako, žinant tuometines aplinkybes.

                          Birutės (nr. 82) nutiesė ne vietoj Mickevičiaus (nr. 1), nes planas numatė tiesti ir tą, ir aną. Nr. 82 buvo skirtas desertui – rekreacinis takas, kai jau bus išvystytas būtinasis susisiekimas. Pradirbau Žvėryne 10 mėn., teko kasdien įveikinėti visą rajoną išilgai, kartais skirtingomis kryptimis, bet taip ir nebuvo progos užsukti į tą rekreacinį taką, užtat vos mirtinai nenuskynė mašina sankryžoje, kur numatytas takas (nors ir pats buvau kaltas, su tinkama infrastruktūra išvengti klaidų ir minimizuoti padarinius kur kas lengviau). Jeigu būtų įgyvendintas planas eilės tvarka ir pagal pažadus (numatytus tempus), tai labai tikėtina tas dviratininkas nebūtų miręs ant tų T. Narbuto g. laiptų.

                          Gal žinot kodėl Anton dabar ruošiasi tiesti Žaliųjų Ežerų g.–Europos Parko g. (nr. 70) taką? Nepaisant, kad priešarauja STR dėl nuolydžių (ir turbūt pločiams), DJMP dėl tako tipo ir pločių, Dviračių takų spec. planui dėl eiliškumo.

                          Taip pat kodėl daromas nusileidimas „parkingo-kiemo pravažiavimo tipo” gatvele nuo Žaliųjų Ežerų g. iki ežero? Prieštarauja irgi STR dėl nuolydžių. Taip pat ta jungtis DJMP buvo panaikinta ir numatyta nauja jungtis priešinga kryptimi į pietus link upės.

                          Įdomu kas čia per taupymo būdas, tiesti ne tai ką reikia, ne tai kas numatyta pačių VMS, ne tai ką numatė atskiras, kiek suprantu, nepriklausomų ekspertų kurtas DJMP.

                          Comment


                            Nežinom, bet įtariu tam, kad galėtų kuo daugiau STR pažeisti.

                            Comment


                              Parašė dondc Rodyti pranešimą
                              Jeigu būtų įgyvendintas planas eilės tvarka ir pagal pažadus (numatytus tempus), tai labai tikėtina tas dviratininkas nebūtų miręs ant tų T. Narbuto g. laiptų.
                              Pasikartosiu: šiame spec plane Narbuto laiptai neturi numerio, nes laikomi egzistuojančiu, pabaigtu taku.

                              Comment


                                Įsižiūrėjau, gerai, dabartiniams laiptams nesuteiktas numeris. Užtat suteiktas 9 nr. dar iki laiptų ir 8 nr. už laiptų. Kaip ir 1 nr. Mickevičiaus g. (Eurovelo) bei 11 nr. tarp Vingio tilto ir T. Narbuto g., kur mirtinai pavojinga nereguliuojama sankryža su nematymo zona dėl pastato (kur vos neišsitaškiau). Visgi įrengė 82 nr. kur neįmanoma pakliūt specialiai ten nevažiuojant (nors dirbau būtent ten visiškai šalia to tako, Birutės g.) arba įrengs 69 nr. (panaikintą jungtį DJMP) bei 70 nr. jungtį į Vilniaus rajoną, nors dar DJMP atskirai rašo, jog pradžioje reikia miesto branduolyje tiesti takus, o ne į užmiestį, kur jų ir tipas kitas, ir kategorija skiriasi su savo tikslais.

                                Comment


                                  Upės g. takas, panašu, irgi susiduria su panašiomis problemomis, kaip daugelis kitų naujųtakų. Išilginiai skilimai pakraščiuose. Kol kas tik dviejose vietose, kurios yra šalia viena kitos





                                  Comment


                                    Aš pradėdu galvoti, kad reglamentuotas 2,5 cm storio viršutinis asfalto sluoksnis nėra gerai.

                                    Comment


                                      Parašė Kaid Rodyti pranešimą
                                      Aš pradėdu galvoti, kad reglamentuotas 2,5 cm storio viršutinis asfalto sluoksnis nėra gerai.
                                      Jei atluptumėm viršutinį sluoksnį ir paaiškėtų, jog apatinis sluoksnis sveikas, tuomet pritarčiau. Kol kas labiau įtarimas ant klaidingai projektuojamų pagrindų pakraščiuose. Užvažiuoja sunkioji technika ant vejos bortelio (pastatyto smėliuke) ir viskas smunka.
                                      P.S. jei kas galit surasti projekte skerspjūvį - įmeskit. Įdomu būtų pamatyti, kas suprojektuota po borteliu.
                                      Paskutinis taisė Ginthus; 2021.04.05, 09:16.

                                      Comment


                                        Jeigu tai ne dėl plono raudono asfalto sluoksnio, tai tada įdomu kodėl ikišimašiniai takai nesusiduria su tokiom problemom, nors kai kuriais jų sunkioji technika važinėja jau daugiau nei 10 metų. Jeigu dėl plono raudono sluoksnio, tada jeigu tai jau tokia neišsprendžiama problema, kad per 5 metus nerado sprendimo, gal tiesiog tegul tiesia iš paprasto asfalto. Taip, raudonas estetiškai gražiau ir yra aiškiau, kad tai dvirtakis, bet jeigu rinktis tarp brangesnių suskilusių takų, nuolatinių remontų ir tvarkingų, bet ne raudonų takų, tai aš rinkčiaus antrą variantą. Juolab, kad iš pigesnio asfalto teoriškai turėtų nutiesti daugiau km.

                                        Comment


                                          Parašė ttttt Rodyti pranešimą
                                          Jeigu tai ne dėl plono raudono asfalto sluoksnio, tai tada įdomu kodėl ikišimašiniai takai nesusiduria su tokiom problemom, nors kai kuriais jų sunkioji technika važinėja jau daugiau nei 10 metų.
                                          Na, raudonas Pilaitės pr. takas, nutiestas dar prie Zuoko, irgi vietomis buvo suskilinėjęs ir susibangavęs (vienoje vietoje dėl medžių šaknų, kitoje turbūt tiesiog pagrindas nusėdo), tai gal čia bendrai susiję su raudono asfalto kokybe?

                                          Dar pastebėjau, kad po važinėjimo šlapiu raudonu asfaltu, padangos irgi labai greitai tampa raudonos
                                          Už dviračius ir troleibusus!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X