Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

    2012 m. gegužės 1 d. keičiasi naujų šviesoforų įrengimo tvarka. Susisiekimo ministras patvirtino naujas Kelių šviesoforų įrengimo taisykles. Jas galite parsisiųsti ir peržiūrėti čia:

    http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpai...das?p_id=52802

    2012 m. gegužės 1 d. nustos galioti Lietuvos standartas LST 1405:1995. „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“, kuris atgavus nepriklausomybę buvo nukopijuotas nuo rusiško standarto GOST. LST 1405 skyrė daug dėmesio skyrė tik šviesoforų statymo vietoms, o Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse numatyta ypatingai daug eismo saugumo priemonių.

    Šioje temoje noriu pradėti diskusiją apie naują šviesoforų įrengimo tvarką bei palyginimus su senąja, kadangi gatvėse laukia daug pasikeitimų. Pamažu šioje temoje bus galima talpinti nuotraukas tų sankryžų, kurios bus įrengtos pagal naujas Taisykles. Kaune jau turime tris sankryžas prie prekybos centro Prisma, kurios įrengtos avansu atsižvelgus į Kelių šviesoforų įrengimo taisykles (šviesoforų išdėstymas, išskyrus tai, kad jie padubliuoti už sankryžos; tikslūs šviesoforų simbolių matmenys). nors Taisyklės tuo metu (2010 m. spalį) dar negaliojo. Šių sankryžų nuotraukos čia:
    http://www.miestai.net/forumas/showt...t=9655&page=10

    Visų pirma, keičiasi šviesoforų statymo vieta. Praktiškai visais atvejais šviesoforai įrengiami virš važiuojamosios dalies. Be to, visi reikalingi šviesoforai statomi tik prieš sankryžą. Taigi šviesoforai nebus dubliuojami už sankryžos – privalumas, kad vairuotojai turės sustoti prieš „Stop“ liniją, kad matytų šviesoforus. Dabar gi įprasta, užvažiuoti ant pėsčiųjų perėjų ar degant raudonam signalui įvažiuoti į sankryžą.

    Šviesoforų išdėstymo pavyzdys pagal senąją (kairėje) ir naująją tvarką (dešinėje):



    Dar vienas svarbus momentas – posūkiams numatyti trijų sekcijų šviesoforai su rodyklėmis. Taigi, jei posūkis į kairę ar dešinę draudžiamas, dega raudonas signalas su rodykle, jei leidžiamas – dega žalia rodyklė. Priartėjome prie Europos ir likusio civilizuoto pasaulio

    Šviesoforų išdėstymo pavyzdys, kai kairysis posūkis reguliuojamas atskirai, pagal senąją (kairėje) ir naująją tvarką (dešinėje):



    Be to, naujose taisyklėse nebeliko punkto, kad pėstiesiems turi būti įrengti transporto šviesoforai, jei degant žaliam signalui, jų trajektoriją kerta automobiliai. Tad dabar sankryžoje matysime tik dviejų sekcijų pėsčiųjų šviesoforus Atskiri šviesoforai pėstiesiems ir transportui yra ypač svarbūs ir dėl valdymo režimo. Pagal Taisykles, pėsčiųjų šviesoforo žalias signalas turi būti įjungiamas 1-2 s anksčiau nei sukančioms transporto priemonėms, kad pėstieji pėsčiųjų perėją pasiektų prieš pradedant sukti transporto priemonėms. Taip pėstieji įgauna pirmumo teisę ir jų eismas transporto priemonėms nebūna netikėtas. Pagal senąjį LST 1405 pėstiesiems įrengus transporto šviesoforus, tiek transportas, tiek pėstieji pajuda vienu metu, pėstiesiems nesuteikiama pirmenybė, o transporto priemonėms pėsčiųjų eismas gali būti netikėtas.

    Taip pat numatytas stadartizuotas šviesoforų simbolių dizainas (nuo šiol visos rodyklės ir pėsčiųjų bei dviračių simboliai bus vienodi):



    Daugiau naujų šviesoforų taisyklių privalumų bus galima išdiskutuoti šioje temoje Esu paruošęs nemažai iliustracijų ir pasiruošęs pateikti daugiau naujų taisyklių privalumų Ir be abejo, daugiausiai diskutuoti bus galima, kai bus pradėtos įrengti naujos sankryžos ir bus galima pateikti pavyzdžių
    495
    Kai šviesoforai dubliuojami už sankryžos
    16,16%
    80
    Kai šviesoforai įrengiami tik prieš sankryžą
    12,32%
    61
    Kai posūkis reguliuojamas papildoma sekcija
    9,90%
    49
    Kai posūkis reguliuojamas atskiru šviesoforu su trimis rodyklėmis
    14,34%
    71
    Kai pėstiesiems įrengiami trijų sekcijų transporto šviesoforai
    1,01%
    5
    Kai pėstiesiems įrengiami dviejų sekcijų šviesoforai su spalvotais siluetais juodame fone
    21,62%
    107
    Kai lentelių su žaliomis rodyklėmis įrengimas praktiškai neribojamas
    8,89%
    44
    Kai lentelių su žaliomis rodyklėmis įrengimas ribojamas dėl eismo saugumo
    15,76%
    78
    Paskutinis taisė dsanto; 2013.12.28, 23:46.

    #2
    Ačiū už naują temą ir mirksinčius šviesoforus.
    Bus įdomu sužinoti naujienas iš pasiruošusio žmogaus

    Comment


      #3
      Tai kaip suprantu iki gegužės pirmos bus masiškai perdaromos šviesoforinės sankryžos? Ar pagal naują standartą bus daromos tik naujai įrengtos po gegužės pirmos?
      Dear Sir,

      Comment


        #4
        Parašė toleranceofculture Rodyti pranešimą
        Tai kaip suprantu iki gegužės pirmos bus masiškai perdaromos šviesoforinės sankryžos? Ar pagal naują standartą bus daromos tik naujai įrengtos po gegužės pirmos?
        Taisyklės galios tik naujai įrengiamiems šviesoforams. Nors aš būčiau nieko prieš, jei būtų numatytas pereinamasis laikotarpis ir seniems šviesoforams.

        Comment


          #5
          Kaip suprasti paskutinį paveiksliuką su sankryžomis? Prieš sankryžą matyti trys šviesoforai - dešiniausias (ant stulpo) skirtas pirmos eilės srautui, kairiausias (kabantis) skirtas antros eilės srautui, kuris galimas tik į kairę. Kam skirtas vidurinis kabantis šviesoforas? Kam reikalingas kairėje prieš sankryžą stovintis šviesoforas?
          Paskutinis taisė Kovilas; 2012.02.15, 13:31.

          Comment


            #6
            Turbūt statomi, o ne kabinami šviesoforai skirti arčiausiai STOP linijos stovinčioms transporto priemonėms, iš kurių pakabinti šviesoforai nesimato.

            Comment


              #7
              Bravo, pagaliau bus panaikinta bent keletas didžiųjų bėdų (esančių pagal dabartinę tvarką ir galinčių sukelti daug avarinių situacijų):
              1) šviesoforai už sankryžos
              2) eismo reguliavimas vien tik žalios rodyklės degimu arba nedegimu
              3) pėsčiųjų šviesoforai, beveik niekuo nesiskiriantys nuo automobiliam skirtų šviesoforų

              Comment


                #8
                Man dėl paskutinio paveiksliuko irgi kilo klausimų. Ar neturėtu būti abiejuose dešiniuosiuose šviesoforuose (stovintis ir kabantis), skirtuose važiuojantiems tiesiai ir sukantiems į dešinę, pavaizduotos kryptys, kuriomis jie draudžia ar leidžia važiuoti ?

                Comment


                  #9
                  Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
                  Bravo, pagaliau bus panaikinta bent keletas didžiųjų bėdų (esančių pagal dabartinę tvarką ir galinčių sukelti daug avarinių situacijų):
                  1) šviesoforai už sankryžos
                  Čia gali būti minusas, nes daug kas mėgsta sustoti gerokai toliau už stop linijos, tad reiks grežiotis kažkur į šonus į kitus šviesaforus.
                  Flickr

                  Comment


                    #10
                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                    Čia gali būti minusas, nes daug kas mėgsta sustoti gerokai toliau už stop linijos, tad reiks grežiotis kažkur į šonus į kitus šviesaforus.
                    Čia kaip tik pliusas, nes tokie mėgėjai galės skubiai pakeisti įpročius. Stop linija tam ir yra, kad prie jos sustoti, o ne pagal pomėgius arba "kietumo laipsnį" ją pervažiuoti kuo toliau.
                    Kadangi didžiojoje daugumoje sankryžų yra įrengtos pėsčiųjų perėjos, tai automobilis pervažiavęs stop liniją atsiduria ant perėjos ir sudaro kliūtį pėstiesiems.

                    Comment


                      #11
                      Parašė sleader Rodyti pranešimą
                      Čia kaip tik pliusas, nes tokie mėgėjai galės skubiai pakeisti įpročius. Stop linija tam ir yra, kad prie jos sustoti, o ne pagal pomėgius arba "kietumo laipsnį" ją pervažiuoti kuo toliau.
                      Kadangi didžiojoje daugumoje sankryžų yra įrengtos pėsčiųjų perėjos, tai automobilis pervažiavęs stop liniją atsiduria ant perėjos ir sudaro kliūtį pėstiesiems.
                      Kai kur nuo STOP linijos priekiniam šviesoforas nelabai matosi. Na bet pagal naujus standartus gal atstumai logiškesni numatyti.

                      Comment


                        #12
                        Parašė Sula Rodyti pranešimą
                        Kai kur nuo STOP linijos priekiniam šviesoforas nelabai matosi. Na bet pagal naujus standartus gal atstumai logiškesni numatyti.
                        Jeigu nuo STOP linijos "nelabai matosi" - galima sustoti metras IKI tos linijos, ir matysis gerai. Taip dabar niekas nedaro, bet pradės. Pavažiuosi per toli - nematysi kada užsidegs žalia, ir apie tai sužinosi iš kitų mašinų pypinimo (didžiulis įžeidimas pagal "džigitų garbės kodeksą").

                        Comment


                          #13
                          Tai čia, kaip supratau, nebus reikalavimo nedubliuoti šviesoforus už sankryžos? Čia savivaldybės galės pačios savo noru spręsti, dubliuoti ar nedubliuoti. Tai bus įvairovė

                          Parašė c2h5oh

                          Jeigu nuo STOP linijos "nelabai matosi" - galima sustoti metras IKI tos linijos, ir matysis gerai. Taip dabar niekas nedaro, bet pradės. Pavažiuosi per toli - nematysi kada užsidegs žalia, ir apie tai sužinosi iš kitų mašinų pypinimo (didžiulis įžeidimas pagal "džigitų garbės kodeksą").
                          O kodėl vairuotojai turi dar skaičiuoti, kiek metrų nuo STOP linijos jiems reikia sustoti? Viskas turi būti aiškiai nužymėta.
                          Paskutinis taisė Vilnietizz; 2012.02.15, 15:44.
                          Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                          Marsrutai.lt tinklaraštis!
                          SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                          Comment


                            #14
                            Klausimas - ar bus pagaliau panaikinta nupiešta žalia rodyklė į dešinę, kuri nuolat priešina vairuotojus?

                            Dėl STOP linijos labai gerai - galėsiu drąsiai dabar "žeminti" erelius

                            Comment


                              #15
                              Aš nematau jokios naudos iš naujovių įvedimo nepertvarkant per tam tikrą laiką, tarkim maksimum 2 metus visų esamų šviesoforų. Bus dar daugiau bardako. O perėjimas nuo vieno standarto prie kito truks dešimtmetį ar daugiau. Nes Vilniuje 99,9999 proc. atnaujinti šviesoforai. Kituose miestuose šviesoforai senesni, yra netgi tarybinių laikų. Visgi didžioji jų dalis (išskyrus tarybinius ir nepriklausomybės pradžios) dar nėra atitarnavusi, todėl keičiama nebus. Vadinasi, įvairovė garantuota ilgam.

                              Comment


                                #16
                                O ką vietoj rodyklės siūlai?
                                GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                                Comment


                                  #17
                                  Tai rodyklės naujuose šviesoforuose nebeliks. Bus atskira sekcija. Beje, tikriausiai visų spalvų, o ne vien tik žalia. Bet kokiu atveju, manau, naujasis standartas bet kurioje sudėtingesnėje sankryžoje pareikalaus didesnio šviesoforų sekcijų skaičiaus. Vadinasi, šviesoforų įrengimas sankryžoje pabrangs.

                                  Comment


                                    #18
                                    O kaip gali sekcija dešinėn pakeisti rodyklę? Pagrindinėje gatvėje žalias signalas, rodyklė leidžia išlysti, o abu žali negali degti.
                                    GE. Tbilisis / თბილისი | GE. Batumis / ბათუმი | GE. Aukštutinė Svanetija / ზემო სვანეთი

                                    Comment


                                      #19
                                      Rodyklė dešinėn pirmumo nesuteikia. Taip ir šviesoforo sekcija sukant dešinėn, kai pagrindinė sekcija degs raudonai, pirmumo nesuteiks.

                                      Comment


                                        #20
                                        Parašė Kovilas Rodyti pranešimą
                                        Kaip suprasti paskutinį paveiksliuką su sankryžomis? Prieš sankryžą matyti trys šviesoforai - dešiniausias (ant stulpo) skirtas pirmos eilės srautui, kairiausias (kabantis) skirtas antros eilės srautui, kuris galimas tik į kairę. Kam skirtas vidurinis kabantis šviesoforas? Kam reikalingas kairėje prieš sankryžą stovintis šviesoforas?
                                        Dešinėje stovintis ir virš pirmos juostos kabantis šviesoforai skirti pirmajai eismo juostai. Kairėje esantis ir virš anttros eismo juostos kabantis šviesoforai skirti antrajai eismo juostai. Ar kas čia neaišku?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X