Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilniaus miesto savivaldybė

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė index Rodyti pranešimą

    O kur tu aplinkelį Vilniuje norėtum tiesti? Dviračių takai, beje, vienas didžiausių šitos savivaldybės nuopelnų. Perėjome nuo visiško jų nebuvimo dar ne iki Olandijos ar Danijos lygio, bet smarkiai artyn to.
    Gal užteks su ta mantra "padarė dviračių takus", kartojamos prie kiekvienos temos apie VMS? Iš asmeninių ryšių gerai žinau, kad VMS dirba žmogus (paprastas specialistas), kurio viso gyvenimo tikslas - dviračių takų plėtra Vilniuje, ačiū jam už gerą darbą, nes šioje srityje Vilniuje progresas tikrai didelis. Dviračių takai, bortai ir pan. dalykai yra kasdienio tokių paprastų specialistų darbo sfera. Bet kai kalbame apie stambias politines figūras, kaip kad Vilniaus meras, jų darbas turi būti vertinamas visų pirma ne pagal šaligatvių plyteles ir dviračių, takus, o pagal stambius projektus, nes:

    1. Būtent stambūs projektai reikalauja efektyvaus bendradarbiavimo su skirtingomis valdžios šakomis, siekiant užsitikrinti finansavimą, kurio viena VMS neturi, siekiant sutarimo su kitomis institucijomis, t.y. stambiems projektams neužtenka biurokratų, reikia politikos meno;
    2. Būtent stambūs projektai reikalauja stiprios politinės lyderystės - skirtingai nuo dvirtakių, jų įgyvendinimui neužteks kad ir kaip pasišventusio administartoriaus/specialisto, jų realizavimui reikia politiko.

    Būtent todėl stambūs projektai, o ne trinkelės ar dvirtakiai, kuriems užtenka ir gero specialisto pasišventusio savo darbui, turi būti lakmuso popierius, indikatorius vertinant miestų merus, t.y. politikus. Ponas Šimašius pagal šitus politiko vertinimo kriterijus atrodo, švelniai tariant, prastai: Nacionalinis stadionas pasibaigė neprasidėjęs, Lazdynų baseinas užstrigęs, Stoties rajono rekonstrukcija neprasidėjusi, Koncertų rūmai nepradėti, M. Lietuvio g. nepradėta, tiltų per Nerį statyba nepradėta...
    Kai kalbu apie politinę lyderystę, galiu pateikti pavyzdį: Mindaugo tiltas, pastatytas vos per 1 metus, gūdžiais ir skurdžiais 2002-2003 m., trečdalį statybų kaštų finansavo savivaldybė, likusią sumą - Vyriausybė. Jei tuometinė Vilniaus savivaldybė būtų vaidinusi "autonomišką ir kietą", konfliktavusi ir nebendradarbiavusi su Vyriausybe, gal ir šiandien ten tilto neturėtume, t.y. tas stambus ir svarbus projektas reikalavo politinės lyderystės ir bendradarbiavimo.

    Comment


      Parašė Creatium Rodyti pranešimą

      Ten su Lazdynais atskira tema... savivaldybė norėjo mažint plytelių kiekį ir pasodint medžių ar kokių želdynų. Tai to padaryt jiems neleido KPD, nes neva Lazdynai yra paminklas sovietinei architektūrai ir jeigu jau tvarkyt aikštes, tai tvarkyt taip pat kaip buvo originaliai padaryta...
      Oho, šito nežinojau. Ant tiek nusigyvenom, kad žmonių gyvenimo kokybė ir estetiška miesto aplinka yra iškeičiama į kažkokį sovietinį "paveldą".

      Comment


        Parašė Evier Rodyti pranešimą

        Oho, šito nežinojau. Ant tiek nusigyvenom, kad žmonių gyvenimo kokybė ir estetiška miesto aplinka yra iškeičiama į kažkokį sovietinį "paveldą".
        Čia tokiu principu tai gan toli galima nueiti. Pvz neleisti tiesti dviračių takų nes tais laikais beveik jų nebuvo, neleisti renovuoti sovietblokių, net iki šikvamzdžių(stovų) taip sakant nes paveldėti špižiniai buvo kas kad kiaurai prapuvo ir pan. ir t.t. be pabaigos. Čia panašu arba į išdurniavimą iki gugliaus trenktumo arba į nekentimą to kas sėdi VMS. Tai ir rezonansą didelį sukelia - stringa belenkokie darbai ir VMS heiterių nuo to dar padaugėja.

        Comment


          Parašė Saliamonas Rodyti pranešimą
          Būtent todėl stambūs projektai, o ne trinkelės ar dvirtakiai, kuriems užtenka ir gero specialisto pasišventusio savo darbui, turi būti lakmuso popierius, indikatorius vertinant miestų merus, t.y. politikus. Ponas Šimašius pagal šitus politiko vertinimo kriterijus atrodo, švelniai tariant, prastai: Nacionalinis stadionas pasibaigė neprasidėjęs, Lazdynų baseinas užstrigęs, Stoties rajono rekonstrukcija neprasidėjusi, Koncertų rūmai nepradėti, M. Lietuvio g. nepradėta, tiltų per Nerį statyba nepradėta...
          Nesutinku, stambūs projektai patys iš savęs naudos neduoda, užtenka pažiūrėti visokių monorail'ų istorijas. Pagrindinis mero vertinimas ir indikatorius yra tai ar žmonės nori mieste gyventi.

          Ir šiuo atveju labai akivaizdu, jog žmonės nori gyventi Vilniuje: ir toliau keliasi iš visos Lietuvos, iš emigracijos dažnai irgi grįžta į Vilnių nepriklausomai nuo ankstesnės gyvenamosios vietos, taip pat didėja srautai amerikiečių ir europiečių, kurie keliasi į Vilnių pagyventi bent keliems metams visiškai neturėdami su juo ryšių. Galų gale pažiūrėkite kiek NT projektų paskutiniu metu vystoma centre ir šalia centro - vyksta neįtikėtinas dalykas: dar visai neseniai patys vilniečiai bėgę į namus ir kotedžus priemiesčiuose grįžta gyventi į daugiabučius arčiau centro.

          Vilnius nebesiurbia gyvasties iš savo gyventojų ir jų nestumia tolyn nuo savęs, o kaip tik vėl traukia ir įtraukia į miesto gyvenimą ir dėl to man labai džiugu.

          Kruiziniai laivai pas mus neplaukia ir turbūt niekad nepavysime Rygos pagal turistų skaičių, bet jau dabar Vilnius yra regiono lyderis pagal tai kur žmonės nori gyventi (na nebent jūsų pavardė rusiška, tuomet tikėtina rasite, kur jausitės labiau savas) ir kur jaučiasi laimingi (netaikoma estakadų ir viadukų fetišistams).

          Ir visame tame dabartinės administracijos dėmesys dviračiams bei darniam judumui, VT atnaujinimui (o ne estakadoms ir naujoms gatvėms), taip pat miesto liberalumas ir atvirumas bei iniciatyvos, kurių dėka beveik kiekvieną dieną kažkas mieste vyksta, vaidina tikrai ne paskutinį vaidmenį šiuose teigiamuose procesuose.

          Bet jei jau norim kalbėti apie projektus, tai :
          1) stadionas - vyksta teismas, tikėtina, jog procesai buvo sustabdyti neteisėtai. Bet kokiu atveju stadionas nedega, Vilnius sėkmingai ir be jo pragyveno daugybę metų, o ar ankstesnių merų pasiekimas pradėti statyti, įmerkti daug pinigų ir nebaigti yra geriau nei dabartinė situacija, tai labai abejoju.
          2) Lazdynų baseinas - bankrutavo rangovas, tęsiasi normalus procesas, reikia suprasti, jog nacionalizuoti bankrutuojančio rangovo ir tęsti statybas miestui negalima. Beje vienas baseinas pastatytas ir nėra kad būtų pastoviai pilnas.
          3) Stoties rajonas - labai jau pritempta, procesai vyksta ir čia kaip tik dabartinės savivaldybės nuopelnas, jog rajonų aplink centrą konversijos yra skatinamos, o ne viskas keliama prie aplinkkelių, kas vyko prie ankstesnių miesto administracijų
          4) Koncetų salės projektavimas vyksta, jeigu ką, tai konkursas tik praėjusiais metais baigtas. Matant visą istoriją tai čia netgi sakyčiau nuostabu, kad jau taip toli viskas pajudėję
          5) M Lietuvio gatvėje irgi vyksta teisinis procesas, apie tai jau buvo diskutuota ir tai yra vertybinis klausimas, ar teisingai elgiamasi nebandant tiesti gatvės buldozeriu per mišką. Mano pozicija, jog daroma teisingai, juolab jog pati gatvė prisidės prie automobilizacijos didėjimo ir miesto plėtros toliau nuo centro, tad bendrai miestas kažkokios žalos nepatiria ir ją reiktų tiesti tik tuomet jau kai jos kritiškai reikės.
          6) Tiltų reikia kuo daugiau, aš pats Vilniuje bent aštuonis galėčiau pasiūlyti, bet pagal dabartinę miesto plėtrą ir strategiją tikrai kritiškai svarbus šiuo atveju yra tik vienas - pėsčiųjų ir dviračių tiltas tarp Lazdynų ir Vingio parko, kuris šiuo metu ir yra projektuojamas

          Ir taip, jeigu jūsų svajonių miestas yra Indianapolis arba kasdien medžių gynybos grupėse liejate tulžį ant mero dėl miesto tankinimo, tuomet dabartinė Vilniaus plėtros strategija sukels daug frustracijos, bet jei toliau vystome miestą pagal olandiškus principus, tuomet infrastruktūroje svarbiausia šiuo metu yra:
          1) dviračių ir pėsčiųjų takai bei tiltai kur jų labiausiai reikia (šiuo metu jau minėtas tiltas prie Litexpo)
          2) VT atnaujinimas ir A juostos

          Gal ir neskamba ambicingai gigantiškos infastruktūros snobams, bet matant pasipriešinimą darniam judumui man tai atrodo kaip pati didžiausia ambicija - parodyti jau automobilizuotam vilniečiui, jog yra ir kitas kelias. Statyti estakadas ir tiesti miesto greitkelius būtų neambicinga, nes tai būtų plaukimas pasroviui ir pigaus populiarumo gaudymas, tuo tarpu dabartinė administracija bando plikomis rankomis apsukti jau stipriai įsibegėjusį traukinį ir aš net pats stebiuosi, jog viskas vyksta palyginus sėkmingai ir daug geriau negu buvo galima tikėtis. Prieš dešimt metų nebūčiau patikėjęs, jog gali būti perrinktas meras, kurio didžiausias darbas keli nauji dviračių takai, keliasdešimt naujų autobusų , skolų grąžinimas ir miesto nepraskolinimas dėl visokių asmeninių avantiūrų ir žinoma nebuvimas abonentu
          Paskutinis taisė themanual; 2020.07.26, 00:44.

          Comment


            Viskas vyksta, betpbet nepavyksta, nes aplinka kalta.
            Paprastas Saliamono pavyzdys apie Mindaugo tiltą sustato viską į savo vietas.
            Trukdancių siekti tikslo, prieštaraujančių ar abejojančių buvo tiek pat kaip ir visais laikais. Finansinių galimybių 2003 iki įstojimo į ES su dabartiniais laikais net nėra ką lyginti.
            Tačiau politikas ir parodo, jo vertas, kai sugeba suderinti skirtingus interesus.

            Niekam nepatinka, ką Zuokas darė su rubikonais - dauguma tik dėl to balsavo prieš jį, o ne už Šimašių.
            Tačiau kaip politikas jis buvo nepalyginamas su
            dabartiniais veikėjais, kurie sugeba tik kelti konfrontacijos dėl smulkmenų.

            Comment


              Gaila, kad mūsų forume prastai sekami einamieji projektai. Gal dėl to, kad, skirtingai nei deklaruota, komunikacija iš VMS prastoka. Tiesa, "Rožinių akinių" informacija teikiama gana neblogai (ir kai kas padaryta, bet kiek galima tą patį kartoti?). Bet problemos tarytum slepiamos, neblogiau nei prie abonento. Tai tiesiog trukdo jų sprendimui. Beje, maži projektai irgi daugumoje vėluoja arba užstrigę.
              Nėra aiškių vykdymo terminų. Miesto pagrindinis planas rengiamas jau PENKIS metus!
              Paskutinis taisė Sula; 2020.07.26, 10:09.

              Comment


                Parašė themanual Rodyti pranešimą

                Nesutinku, stambūs projektai patys iš savęs naudos neduoda, užtenka pažiūrėti visokių monorail'ų istorijas. Pagrindinis mero vertinimas ir indikatorius yra tai ar žmonės nori mieste gyventi.

                Ir šiuo atveju labai akivaizdu, jog žmonės nori gyventi Vilniuje: ir toliau keliasi iš visos Lietuvos, iš emigracijos dažnai irgi grįžta į Vilnių nepriklausomai nuo ankstesnės gyvenamosios vietos, taip pat didėja srautai amerikiečių ir europiečių, kurie keliasi į Vilnių pagyventi bent keliems metams visiškai neturėdami su juo ryšių. Galų gale pažiūrėkite kiek NT projektų paskutiniu metu vystoma centre ir šalia centro - vyksta neįtikėtinas dalykas: dar visai neseniai patys vilniečiai bėgę į namus ir kotedžus priemiesčiuose grįžta gyventi į daugiabučius arčiau centro.

                Vilnius nebesiurbia gyvasties iš savo gyventojų ir jų nestumia tolyn nuo savęs, o kaip tik vėl traukia ir įtraukia į miesto gyvenimą ir dėl to man labai džiugu.

                Kruiziniai laivai pas mus neplaukia ir turbūt niekad nepavysime Rygos pagal turistų skaičių, bet jau dabar Vilnius yra regiono lyderis pagal tai kur žmonės nori gyventi (na nebent jūsų pavardė rusiška, tuomet tikėtina rasite, kur jausitės labiau savas) ir kur jaučiasi laimingi (netaikoma estakadų ir viadukų fetišistams).

                Ir visame tame dabartinės administracijos dėmesys dviračiams bei darniam judumui, VT atnaujinimui (o ne estakadoms ir naujoms gatvėms), taip pat miesto liberalumas ir atvirumas bei iniciatyvos, kurių dėka beveik kiekvieną dieną kažkas mieste vyksta, vaidina tikrai ne paskutinį vaidmenį šiuose teigiamuose procesuose.

                Bet jei jau norim kalbėti apie projektus, tai :
                1) stadionas - vyksta teismas, tikėtina, jog procesai buvo sustabdyti neteisėtai. Bet kokiu atveju stadionas nedega, Vilnius sėkmingai ir be jo pragyveno daugybę metų, o ar ankstesnių merų pasiekimas pradėti statyti, įmerkti daug pinigų ir nebaigti yra geriau nei dabartinė situacija, tai labai abejoju.
                2) Lazdynų baseinas - bankrutavo rangovas, tęsiasi normalus procesas, reikia suprasti, jog nacionalizuoti bankrutuojančio rangovo ir tęsti statybas miestui negalima. Beje vienas baseinas pastatytas ir nėra kad būtų pastoviai pilnas.
                3) Stoties rajonas - labai jau pritempta, procesai vyksta ir čia kaip tik dabartinės savivaldybės nuopelnas, jog rajonų aplink centrą konversijos yra skatinamos, o ne viskas keliama prie aplinkkelių, kas vyko prie ankstesnių miesto administracijų
                4) Koncetų salės projektavimas vyksta, jeigu ką, tai konkursas tik praėjusiais metais baigtas. Matant visą istoriją tai čia netgi sakyčiau nuostabu, kad jau taip toli viskas pajudėję
                5) M Lietuvio gatvėje irgi vyksta teisinis procesas, apie tai jau buvo diskutuota ir tai yra vertybinis klausimas, ar teisingai elgiamasi nebandant tiesti gatvės buldozeriu per mišką. Mano pozicija, jog daroma teisingai, juolab jog pati gatvė prisidės prie automobilizacijos didėjimo ir miesto plėtros toliau nuo centro, tad bendrai miestas kažkokios žalos nepatiria ir ją reiktų tiesti tik tuomet jau kai jos kritiškai reikės.
                6) Tiltų reikia kuo daugiau, aš pats Vilniuje bent aštuonis galėčiau pasiūlyti, bet pagal dabartinę miesto plėtrą ir strategiją tikrai kritiškai svarbus šiuo atveju yra tik vienas - pėsčiųjų ir dviračių tiltas tarp Lazdynų ir Vingio parko, kuris šiuo metu ir yra projektuojamas

                Ir taip, jeigu jūsų svajonių miestas yra Indianapolis arba kasdien medžių gynybos grupėse liejate tulžį ant mero dėl miesto tankinimo, tuomet dabartinė Vilniaus plėtros strategija sukels daug frustracijos, bet jei toliau vystome miestą pagal olandiškus principus, tuomet infrastruktūroje svarbiausia šiuo metu yra:
                1) dviračių ir pėsčiųjų takai bei tiltai kur jų labiausiai reikia (šiuo metu jau minėtas tiltas prie Litexpo)
                2) VT atnaujinimas ir A juostos

                Gal ir neskamba ambicingai gigantiškos infastruktūros snobams, bet matant pasipriešinimą darniam judumui man tai atrodo kaip pati didžiausia ambicija - parodyti jau automobilizuotam vilniečiui, jog yra ir kitas kelias. Statyti estakadas ir tiesti miesto greitkelius būtų neambicinga, nes tai būtų plaukimas pasroviui ir pigaus populiarumo gaudymas, tuo tarpu dabartinė administracija bando plikomis rankomis apsukti jau stipriai įsibegėjusį traukinį ir aš net pats stebiuosi, jog viskas vyksta palyginus sėkmingai ir daug geriau negu buvo galima tikėtis. Prieš dešimt metų nebūčiau patikėjęs, jog gali būti perrinktas meras, kurio didžiausias darbas keli nauji dviračių takai, keliasdešimt naujų autobusų , skolų grąžinimas ir miesto nepraskolinimas dėl visokių asmeninių avantiūrų ir žinoma nebuvimas abonentu
                Sunku net įsivaizduoti kokio masto karai kiltų, jeigu kažkas perkeltų Miestai.net Vilniaus batalioną gyventi į Indianapolį, bent pusmečiui
                Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	282
Size:	171,9 kB
ID:	1817196
                Show must go von!

                Comment


                  Parašė VNS Rodyti pranešimą

                  Sunku net įsivaizduoti kokio masto karai kiltų, jeigu kažkas perkeltų Miestai.net Vilniaus batalioną gyventi į Indianapolį, bent pusmečiui
                  Click image for larger version  Name:	Untitled.jpg Views:	1 Size:	171,9 kB ID:	1817196
                  Prie Indiapolio dar galėjai pasiulyti Mogadishu su Harare

                  Comment


                    Nežinau MIndaugo tilto istorijos, bet daug kas anksčiau buvo daroma neskaidriai arba apeinant teisinius procesus ir šiais laikais (tikiuosi) nepraeitų. Jeigu stadionas tikrai pažeidė juos ir dėl to buvo sustabdytas, tai tuomet man nuo to tik džiugiau. TIkiuosi, kad tie laikai negrįš kad ir kas ateityje bebūtų meru.

                    Taip pat savivalda anksčiau apskritai vaidino mažesnį vaidmenį, o ir centrinė valdžia sugalvodavo padovanoti kokius nors valdovų rūmus. Jeigu Karbauskis būtų gyvenęs Viniuje gal irgi sugalvotų padovanoti kokią nors Gedimino pilį (ačiū, nereikia) visiškai nepriklausomai nuo to, kas yra Vilniaus meru ir netgi priešingai - dabartinė situacija būtų patogi bandant pritraukti vilniečių balsus kokiuose nors seimo rinkimuose, bet gal aš naivesnis už valstiečius ir iš tikrųjų būtų sunku tai padaryti, todėl karpyti finansavimus sostinei yra daugiau pasitenkinimo.

                    Bet čia aš tik paaiškinu savo poziciją, tikrai nenoriu primesti savo nuomonės ir suprantu, jog jeigu kažkam svarbu masyvioji infrastruktūra (kur iki dabartinės administracijos miesto sąskaitoje turime pora estakadų, tiltą per Nerį ir pora didesnių gatvių), tuomet dabartinė miesto plėtros ir vystymo strategija džiaugsmo mažai teiks bet man ji daug reikšmingesnė ir aš jos nekeisčiau į stadioną ar gerus santykius su visokiomis šešėlinėmis ar nešešėlinėmis struktūromis, jog projektai judėtų su geresniu patepimu.

                    Comment


                      Parašė VNS Rodyti pranešimą

                      Sunku net įsivaizduoti kokio masto karai kiltų, jeigu kažkas perkeltų Miestai.net Vilniaus batalioną gyventi į Indianapolį, bent pusmečiui
                      Na turbūt labiausiai automobilizacijos link pasistūmėjęs miestas, kuris kažkada teisiškai uždraudė metro ir tramvajų, o dabar nesugeba ne tik jų statyti, bet ir atšaukti tų įstatymų galiojimo O dabartinė kelių būklė yra tiesiog pasekmė nežabotos automobilių infrastruktūros statymo, kuomet aukso amžiaus pinigai baigiasi ir nebelieką už ką remontuoti dangų, nes viskas eina į anksčiau statytų estakadų renovacijas, nes priešingu atveju jas tektų tiesiog nugriauti, o tuomet ir keliai netektų prasmės.

                      O svajonių miestas tai žinoma turėjau omeny, kad pagal infrastruktūra, o ne pagal jos būklę.Juk mes irgi kai svajojame apie estakadas ir meisto greitkelius negalvojame, kad jie amžinai nauji nebus ir kad kiekvienas papildomas kvadratinis metras asfalto didins ateities išlaidas, o pralaidumas nebūtinai jas atpirks.
                      Paskutinis taisė themanual; 2020.07.26, 10:44.

                      Comment


                        Parašė themanual Rodyti pranešimą
                        Bet čia aš tik paaiškinu savo poziciją, tikrai nenoriu primesti savo nuomonės ir suprantu, jog jeigu kažkam svarbu masyvioji infrastruktūra (kur iki dabartinės administracijos miesto sąskaitoje turime pora estakadų, tiltą per Nerį ir pora didesnių gatvių), tuomet dabartinė miesto plėtros ir vystymo strategija džiaugsmo mažai teiks bet man ji daug reikšmingesnė ir aš jos nekeisčiau į stadioną ar gerus santykius su visokiomis šešėlinėmis ar nešešėlinėmis struktūromis, jog projektai judėtų su geresniu patepimu.
                        Nereikia ir didelių projektų. Pvz.: yra toks miestas/rajonas kaip Grigiškės (beje, didesnės nei pusė rajonų centrų). Iki šiol nei vieno dviračio tako nėra (išskyrus tai, ką pastatė LAKD A1 prieigose). Nors ir siūlyta, ir prašyta... Ir komunikacija neliberaliai arogantiška (prie Zuoko buvo malonesnė)
                        Paskutinis taisė Sula; 2020.07.26, 10:54.

                        Comment


                          Taip, ir Aleksio Naujininkuose irgi šaligatvių neremontuoja ir dviračių takų netiesia.

                          Comment


                            Realybė yra tiesiog tokia, kad kai kuriems jeigu nėra tiesiami viadukai, greitkeliai ir aplinkkeliai - tai nieko ir nevyksta. Selektyvus teisingumas ir tiek. Prikaišiojama Šimašiui, kad Šiaurinė g. vėluoja dešimtmečius, bet pala.... kiek dešimtmečių vėlavo Vakarinis aplinkkelis? Kažkodėl visi nutyli.

                            Priminsiu dabar vykdomus savivaldybės darbus ir jų investicijų dydžius. Palyginimui čia net kelis kartus minimas Karaliaus Mindaugo tiltas kainavo 17 mln. Lt.
                            • Žirnių ir Liepkalnio g. rekonstrukcija - 34,3 mln. Eur
                            • Vilniaus gatvių apšvietimo modernizavimas - 22 mln. Eur
                            • Gabijos gimnazijos priestatas - 10 mln. Eur
                            • Neries dešiniosios krantinės - 6,5 mln. Eur
                            • Balsių pradinė mokykla - 6,3 mln. Eur
                            • Lietaus nuotekų kolektoriai Kareivių g. - 5,9 mln. Eur
                            • Žirmūnų trikampio modernizavimas - 5,8 mln. Eur
                            • 12 sporto aikštynų prie mokyklų - 4,5 mln. Eur
                            • Energetikos ir technikos muziejaus rekonstrukcija - 2,8 mln. Eur
                            • Trakų Vokės dvaro parkas - 2,6 mln. Eur
                            • Rasų kapinių rekonstrukcija - 2,4 mln. Eur
                            • Neries Senvagės slėnis - 2,2 mln. Eur
                            • Manufaktūrų g. - 2,2 mln. Eur
                            • Giedraičių ir Fino g. - 2 mln. Eur
                            • Reformatų parkas - 2 mln. Eur
                            • Vilniaus nakvynės namai - 2 mln. Eur
                            • Vilnies mokyklos priestatas - 1,4 mln. Eur
                            • Širvintų g. rekonstrukcija - 1,3 mln. Eur
                            • Medinės architektūros muziejus - 1,2 mln. Eur
                            • Erfurto g. dviračių takas - 1 mln. Eur
                            • Rinktinės g. dviračių takas - 953 tūkst. Eur
                            • Amatų skveras - 764 tūkst. Eur
                            • Vilniaus gyvūnų globos namai - 700 tūkst. Eur
                            • S. Stanevičiaus g. dviračių takas - 700 tūkst. Eur
                            Viso 120 mln. Eur

                            Neseniai baigti:
                            • 6 moduliniai darželiai - viso 6,2 mln. Eur
                            • Vilniaus licėjaus rekonstrukcija - 4 mln. Eur
                            • Karoliniškių nuotekų valymo įrenginiai - 3,2 mln. Eur
                            • Kairėnų g. rekonstrukcija - 3 mln. Eur
                            • Fabijoniškių baseinas - 3 mln. Eur
                            • Vilnios pakrantės - 3 mln. Eur
                            • Lukiškių a. - 2,6 mln. Eur
                            • Pilaitės gimnazijos sporto aikštynas - 1,7 mln. Eur
                            • Pilaitės pr. dviračių takas - 1,6 mln. Eur
                            • Narbuto g. pėsčiųjų viadukas - 1,4 mln. Eur
                            • Šeškinės skveras - 1,2 mln. Eur
                            • Ąžuolyno g. rekonstrukcija - 900 tūkst. Eur
                            • Oslo g. rekonstrukcija - 900 tūkst. Eur
                            • P. Vileišio g. dviračių takas - 740 tūkst. Eur
                            • Žaliųjų ežerų g. rekonstrukcija - 550 tūkst. Eur
                            • J. Basanavičiaus a. - 500 tūkst. Eur
                            • Operos ir baleto teatro fontanas - 300 tūkst. Eur
                            • Didlaukio g. dviračių takas - 300 tūkst. Eur
                            • Gelvonų g. dviračių takas - 250 tūkst. Eur
                            • Kareivių g. dviračių takas - 250 tūkst. Eur
                            • Apkasų g. dviračių takas - 200 tūkst. Eur
                            • Vašingtono skvero fontanas - 160 tūkst. Eur
                            Viso 35 mln. Eur


                            Citify turimi duomenys. Reikia pastebėti, kad kai kurių įvykdytų ar vykdomų projektų investicijų duomenų mes neturim. Plius neturim visokių smulkesnių darbų investicijų dydžių (pvz., atnaujinti skverai rajonuose). Dar turbūt ir šiaip bus baigtų projektų, kuriuos ne visus susekėm.

                            Viso per dvi kadencijas investuojama 155 mln. Eur - litais tai būtų 380 mln. Lt. Kol kas, dar planuojama pradėti nemažai (šitą įvertinsim kadencijos pabaigoje).

                            Comment


                              Parašė Sula Rodyti pranešimą

                              Nereikia ir didelių projektų. Pvz.: yra toks miestas/rajonas kaip Grigiškės (beje, didesnės nei pusė rajonų centrų). Iki šiol nei vieno dviračio tako nėra (išskyrus tai, ką pastatė LAKD A1 prieigose). Nors ir siūlyta, ir prašyta... Ir komunikacija neliberaliai arogantiška (prie Zuoko buvo malonesnė)
                              Pilnai tikiu, į mano siūlymus irgi retai atsižvelgiama, o kai atsižvelgiama atrodo, jog tik sutapimas ir tai jau buvo planuota anksčiau
                              Bet aš vertinu bendrą vaizdą ir miesto vibe'ą ir taip pat stengiuosi pakeisti tai kas nuo manęs priklauso - grįžęs iš emigracijos per pusmetį iškeičiau naujai įsigytą namą sodų bendrijoje į būstą centre ir nė kiek nesigailiu.
                              Žinoma kitiems tiesiog norisi tvarkingesnės aplinkos prie namų, o vieta jie pilnai patenkinti, bet manau ir Grigiškes pasieks pokyčiai, nors kol kas girdėjau tik apie planuojamą parką. Kiek teko užmatyti kituose mikrorajonuose gana daug atnaujinamų šaligatvių, alėjų, juos pasiekia dviračių takai. Būtų tikrai neteisinga tam tikras miesto dalis ignoruoti, bet tai ir vyko metai iš metų ir dabar smulkioje infrastruktūroje prisikaupė tiek darbų, jog sutvarkyti visus šaligatvius būtų panašiai kaip du stadionus pastatyti.

                              Norėjau tik dar paminėti, jog be smulkios infrastruktūros naujinimo ir masyvios nestatymo, vyksta tokie dalykai kaip paviršinių nuotekų tvarkymo ir valymo darbai, ką sėkmingai buvo galima ir toliau ignoruoti, taip pat daug nuveikta paslaugų skaitmenizavime ir atviruose duomenyse. Man tai irgi yra nemažiau reikšminga už bet kokią estakadą, nes tai duoda pagrindą procesams, kurie bus reikšmingi visoje likusioje miesto istorijoje, kai visokie infrastruktūros objektai jau bus seniausiai sudūlėję ir pamiršti.

                              Comment


                                Parašė themanual Rodyti pranešimą
                                Nesutinku, stambūs projektai patys iš savęs naudos neduoda, užtenka pažiūrėti visokių monorail'ų istorijas. Pagrindinis mero vertinimas ir indikatorius yra tai ar žmonės nori mieste gyventi
                                Taip vertinant ir Zuokas buvo geras meras Ir visi kiti trumpalaikiai merai buvo visai neblogi.

                                Comment


                                  Parašė themanual Rodyti pranešimą

                                  Nesutinku, stambūs projektai patys iš savęs naudos neduoda, užtenka pažiūrėti visokių monorail'ų istorijas. Pagrindinis mero vertinimas ir indikatorius yra tai ar žmonės nori mieste gyventi.

                                  Ir šiuo atveju labai akivaizdu, jog žmonės nori gyventi Vilniuje: ir toliau keliasi iš visos Lietuvos, iš emigracijos dažnai irgi grįžta į Vilnių nepriklausomai nuo ankstesnės gyvenamosios vietos, taip pat didėja srautai amerikiečių ir europiečių, kurie keliasi į Vilnių pagyventi bent keliems metams visiškai neturėdami su juo ryšių. Galų gale pažiūrėkite kiek NT projektų paskutiniu metu vystoma centre ir šalia centro - vyksta neįtikėtinas dalykas: dar visai neseniai patys vilniečiai bėgę į namus ir kotedžus priemiesčiuose grįžta gyventi į daugiabučius arčiau centro.

                                  Vilnius nebesiurbia gyvasties iš savo gyventojų ir jų nestumia tolyn nuo savęs, o kaip tik vėl traukia ir įtraukia į miesto gyvenimą ir dėl to man labai džiugu.

                                  Kruiziniai laivai pas mus neplaukia ir turbūt niekad nepavysime Rygos pagal turistų skaičių, bet jau dabar Vilnius yra regiono lyderis pagal tai kur žmonės nori gyventi (na nebent jūsų pavardė rusiška, tuomet tikėtina rasite, kur jausitės labiau savas) ir kur jaučiasi laimingi (netaikoma estakadų ir viadukų fetišistams).

                                  Ir visame tame dabartinės administracijos dėmesys dviračiams bei darniam judumui, VT atnaujinimui (o ne estakadoms ir naujoms gatvėms), taip pat miesto liberalumas ir atvirumas bei iniciatyvos, kurių dėka beveik kiekvieną dieną kažkas mieste vyksta, vaidina tikrai ne paskutinį vaidmenį šiuose teigiamuose procesuose.

                                  Bet jei jau norim kalbėti apie projektus, tai :
                                  1) stadionas - vyksta teismas, tikėtina, jog procesai buvo sustabdyti neteisėtai. Bet kokiu atveju stadionas nedega, Vilnius sėkmingai ir be jo pragyveno daugybę metų, o ar ankstesnių merų pasiekimas pradėti statyti, įmerkti daug pinigų ir nebaigti yra geriau nei dabartinė situacija, tai labai abejoju.
                                  2) Lazdynų baseinas - bankrutavo rangovas, tęsiasi normalus procesas, reikia suprasti, jog nacionalizuoti bankrutuojančio rangovo ir tęsti statybas miestui negalima. Beje vienas baseinas pastatytas ir nėra kad būtų pastoviai pilnas.
                                  3) Stoties rajonas - labai jau pritempta, procesai vyksta ir čia kaip tik dabartinės savivaldybės nuopelnas, jog rajonų aplink centrą konversijos yra skatinamos, o ne viskas keliama prie aplinkkelių, kas vyko prie ankstesnių miesto administracijų
                                  4) Koncetų salės projektavimas vyksta, jeigu ką, tai konkursas tik praėjusiais metais baigtas. Matant visą istoriją tai čia netgi sakyčiau nuostabu, kad jau taip toli viskas pajudėję
                                  5) M Lietuvio gatvėje irgi vyksta teisinis procesas, apie tai jau buvo diskutuota ir tai yra vertybinis klausimas, ar teisingai elgiamasi nebandant tiesti gatvės buldozeriu per mišką. Mano pozicija, jog daroma teisingai, juolab jog pati gatvė prisidės prie automobilizacijos didėjimo ir miesto plėtros toliau nuo centro, tad bendrai miestas kažkokios žalos nepatiria ir ją reiktų tiesti tik tuomet jau kai jos kritiškai reikės.
                                  6) Tiltų reikia kuo daugiau, aš pats Vilniuje bent aštuonis galėčiau pasiūlyti, bet pagal dabartinę miesto plėtrą ir strategiją tikrai kritiškai svarbus šiuo atveju yra tik vienas - pėsčiųjų ir dviračių tiltas tarp Lazdynų ir Vingio parko, kuris šiuo metu ir yra projektuojamas

                                  Ir taip, jeigu jūsų svajonių miestas yra Indianapolis arba kasdien medžių gynybos grupėse liejate tulžį ant mero dėl miesto tankinimo, tuomet dabartinė Vilniaus plėtros strategija sukels daug frustracijos, bet jei toliau vystome miestą pagal olandiškus principus, tuomet infrastruktūroje svarbiausia šiuo metu yra:
                                  1) dviračių ir pėsčiųjų takai bei tiltai kur jų labiausiai reikia (šiuo metu jau minėtas tiltas prie Litexpo)
                                  2) VT atnaujinimas ir A juostos

                                  Gal ir neskamba ambicingai gigantiškos infastruktūros snobams, bet matant pasipriešinimą darniam judumui man tai atrodo kaip pati didžiausia ambicija - parodyti jau automobilizuotam vilniečiui, jog yra ir kitas kelias. Statyti estakadas ir tiesti miesto greitkelius būtų neambicinga, nes tai būtų plaukimas pasroviui ir pigaus populiarumo gaudymas, tuo tarpu dabartinė administracija bando plikomis rankomis apsukti jau stipriai įsibegėjusį traukinį ir aš net pats stebiuosi, jog viskas vyksta palyginus sėkmingai ir daug geriau negu buvo galima tikėtis. Prieš dešimt metų nebūčiau patikėjęs, jog gali būti perrinktas meras, kurio didžiausias darbas keli nauji dviračių takai, keliasdešimt naujų autobusų , skolų grąžinimas ir miesto nepraskolinimas dėl visokių asmeninių avantiūrų ir žinoma nebuvimas abonentu
                                  "Pagrindinis mero vertinimas ir indikatorius yra tai ar žmonės nori mieste gyventi." Čia rimtai? Iš kokios PR agentūros šis teiginys? Žmonės mieste gali norėti gyventi dėl 1000 priežasčių, dažnai ne dėl merų, o nepaisant merų. Vilnius yra traukos centras, nes yra valstybės sostinė, čia sukoncentruoti universitetai, valdžios įstaigos, didžiosios įmonės, didesnė ekonominės veiklos įvairovė, darbų pasiūla, kultūros įstaigos, plius, Vilnius apsuptas nuostabaus gamtinio karkaso, miškų, ežerų, upių. Šie faktoriai neturi nieko bendro su vietine valdžia, juk ne Šimašiaus VMS Vilnių paskelbė šalies sostine ir ne jis miestą įkūrė puikaus gamtinio karkaso apsuptyje. Žmonės į Vilnių važiavo nuo pat Nepriklausomybės pasklebimo, o ir prieš tai, ir ne dėl savivaldybių, o dėl minėtųjų objektyvių priežasčių. Visame pasaulyje sparčiai vyksta urbanizacija, žmonės iš UK rajonų traukia į Londoną ir jo rajonus, iš mažų miestelių JAV - į didmiesčius šalia vandenynų, ir ne dėl vietinių valdžių, o dažnai nepaisant jų, nes tokia ekonomikos struktūra post-industriniame amžiuje. Rajonų gyventojų kėlimasis į Vilnių jau dešimtmečius trunkantis procesas, priskirti jį kažkuriai savivaldybei ar juoklab Šimašiui yra tiesiog juokinga, tad nejuokinkite su tokiais "nuopelnais" ir rodikliais.

                                  Visuose papunkčiui išvardytuose jūsų argumentuose tas pats motyvas - vyksta procesai, derybos, bankrutavo rangovas, vyksta teismai, VMS nieko negali padaryti - pačiam nekeista, kad n svarbių projektų ta pati istorija? Nekilo mintis, kad gal čia problema ne pačiuose projektuose, o jų vadyboje ir įgyvendinime? Kaip minėjau, stipraus politiko savybė ir yra, kad ne jis yra valdomas procesų, o pats valdo procesus.
                                  Mano svajonių miestas ne Indianapolis, o miestas, kuriame yra kur surengti gerą klasikinės muzikos koncertą, miestas kuriame įmanoma atsivežti normalią Europos futbolo komandą ir nereikia raudonuoti pripažįstant, kad viskas ką turime - trečios lygos aikštė Naujininkuose su dirbtine žole, ES sostinė, kurioje yra nors 1 olimpinis plaukimo baseinas ir jame gali būti ruošiami ateities talentai, miestas, miestas, kurio pagrindinė Stoties teritorija neatrodo kaip Taganrogas 1995 - aisiais.

                                  Creatium pateiktas sąrašas jau žymiai rimtesnis argumentas, nei "žmonių trauka", bet jau iš to sąrašo matosi, kad pabaigtų darbų sąraše dominuoja dviračių takų ir šaligatvių/gatvių remontas, kt. smulkesni projektai a la fontano remontas, kas kaip minėjau yra super ir nėra nereikšminga, bet tai pavienių specialistų, o ne miestų merų -politinių lyderių darbų indikatorius.
                                  Iš tebevykstančių projektų, dideli projektai kaip taisyklė užstrigę, vėluojantys n metų (Neries dešiniosios krantinės, Reformatų parkas - čia tik tie, kuriais domiuosi ir kuriuos seku), dar didesni kaip minėjau išvis nepradėti. Beje, lyginti 7 mln. litų 2002-aisias su eurais 2020 nelabai tikslu, nes pinigų vertė ir perkamoji galia visai kita, palyginimui planuojamo pėsčiųjų tilto ties Barclays kaina - 5 mln. eurų, Mindaugo tiltas - ne tik pėsčiųjų/dvirtakių, bet dar ir su 3 automobilių juostomis, dabartiniais kaštais tai būtų tikriausiai 10-20 mln eurų. Turint omenyje finansinę šalies situaciją 2002, faktas, kad tiltas pastatytas vos per 1 metus be jokių 3 metų vėlavimų, teismų, bankrutavusių rangovų ir kitų "vykstančių procesų", rodo efektyvų darbą ir skirtingų valdžios šakų bendradarbiavimą.
                                  Paskutinis taisė Saliamonas; 2020.07.27, 09:58.

                                  Comment


                                    Parašė index Rodyti pranešimą

                                    O kur tu aplinkelį Vilniuje norėtum tiesti?
                                    Taigi dar šiaurės-rytų dalies trūksta kuri planuojama buvo?

                                    Parašė Saliamonas Rodyti pranešimą
                                    Būtent todėl stambūs projektai, o ne trinkelės ar dvirtakiai, kuriems užtenka ir gero specialisto pasišventusio savo darbui, turi būti lakmuso popierius, indikatorius vertinant miestų merus, t.y. politikus. Ponas Šimašius pagal šitus politiko vertinimo kriterijus atrodo, švelniai tariant, prastai: Nacionalinis stadionas pasibaigė neprasidėjęs, Lazdynų baseinas užstrigęs, Stoties rajono rekonstrukcija neprasidėjusi, Koncertų rūmai nepradėti, M. Lietuvio g. nepradėta, tiltų per Nerį statyba nepradėta..
                                    Bet miestui reikia būtent ne stambių projektų, o gerų specialistų kad sutvarkyti esamą padėtį. Reikia mažiau zuokinės utopijos ir daugiau ukvedžio darbo.
                                    Paskutinis taisė MedinisStrazdas; 2020.07.27, 09:46.

                                    Comment


                                      Gyventojų apklausa parodė, ko trūksta daugumai Vilniaus rajonų: tai veda prie didesnių problemų mieste

                                      Sostinės gyventojų apklausa atskleidė, jog vilniečiams svarbiausios gyvenamojo rajono savybės yra patogus susiekimas, saugumas, švari aplinka, žaliosios zonos, paslaugų pasiūla bei automobilių parkavimo galimybės. Apklausos rezultatai taip pat rodo gyventojus manant, jog nemažą dalį jų poreikių Vilniaus gyvenamieji rajonai išpildo, tačiau netrūksta ir spręstinų problemų.
                                      Svarbiausios Vilniuje susisiekimo problemos. Ir jas sprendžiant neįmanoma visiems įtikti: vieniems reikia platesnių gatvių, kitiems reikia daugiau dviračių takų, tretiems - dažniau kursuojančio viešojo transporto. Daug metų buvo per mažai skiriama dėmesio alternatyvoms, todėl įsivyravo automobiliai ir dabar sunku iš jų išlipti.
                                      Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/bustas/rajonai/....d?id=84808397
                                      Paskutinis taisė senasnamas; 2020.07.27, 10:00.

                                      Comment


                                        Pagal bendro plano apklausą tai parkavimo problemos dominavo dvigubai svarbiau nei kitos, galbūt šita tendencija gerėja?

                                        Comment


                                          Parašė Saliamonas Rodyti pranešimą

                                          "Pagrindinis mero vertinimas ir indikatorius yra tai ar žmonės nori mieste gyventi." Čia rimtai? Iš kokios PR agentūros šis teiginys? Žmonės mieste gali norėti gyventi dėl 1000 priežasčių, dažnai ne dėl merų, o nepaisant merų. Vilnius yra traukos centras, nes yra valstybės sostinė, čia sukoncentruoti universitetai, valdžios įstaigos, didžiosios įmonės, didesnė ekonominės veiklos įvairovė, darbų pasiūla, kultūros įstaigos, plius, Vilnius apsuptas nuostabaus gamtinio karkaso, miškų, ežerų, upių. Šie faktoriai neturi nieko bendro su vietine valdžia, juk ne Šimašiaus VMS Vilnių paskelbė šalies sostine ir ne jis miestą įkūrė puikaus gamtinio karkaso apsuptyje. Žmonės į Vilnių važiavo nuo pat Nepriklausomybės pasklebimo, o ir prieš tai, ir ne dėl savivaldybių, o dėl minėtųjų objektyvių priežasčių. Visame pasaulyje sparčiai vyksta urbanizacija, žmonės iš UK rajonų traukia į Londoną ir jo rajonus, iš mažų miestelių JAV - į didmiesčius šalia vandenynų, ir ne dėl vietinių valdžių, o dažnai nepaisant jų, nes tokia ekonomikos struktūra post-industriniame amžiuje. Rajonų gyventojų kėlimasis į Vilnių jau dešimtmečius trunkantis procesas, priskirti jį kažkuriai savivaldybei ar juoklab Šimašiui yra tiesiog juokinga, tad nejuokinkite su tokiais "nuopelnais" ir rodikliais.
                                          Perfrazuojant kitoje temoje rašytą požiūrį į Šimašių, jis ir miestą įkūrė, ir reljefą sukasė, ir pasistengė, kad vėl sostine būtų. Tuoj bus galima Chuck Norris anekdotus pritaikyt. Tik vietoj suktuko išlipus iš Dodge Ram - parašo suraitymas nulipus nuo CityBee paspirtuko

                                          Comment

                                          Working...
                                          X