Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Aplinkos ir išteklių mokesčių didinimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Dyzelinės lengvosios mašinos Lietuvoje po truputi "išmirs" savo mirtimi, nes mes esame antrinė vakarų Europos rinka
    Berods pagal EUR6 galiojantį standartą reikalavimai dyzeliniams ir benzininiams automobiliams beveik identiški.
    Bet ką daryti su tuo, kad neseniai atliktu tyrimu nustayta, kad labiausiai teršia krovininės ir sunkiosios transporto priemonės? Ir netgi apynaujės!

    Comment


      #22
      Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą

      elektra automobiliams nėra apmokestinama akcizu, kai elektromobilių kiekis keliuose bus ženklus, viena ar kita forma bus reikalaujauma susimokėti mokesčius analogiškus kokius moka VDV varomi auto.
      Tai jeigu bus normalūs CO2 mokesčiai tai tada mokės tik tiek elektromobilių sąvininkai kurie kraunasi iš taršių šaltinių. Abejoju ar bus įvestas elektros akcizas.



      Parašė Sula Rodyti pranešimą
      Bet ką daryti su tuo, kad neseniai atliktu tyrimu nustayta, kad labiausiai teršia krovininės ir sunkiosios transporto priemonės? Ir netgi apynaujės!
      Trolei b̶u̶s̶a̶i̶ truckai

      https://www.greentechmedia.com/artic...overhead-lines

      Comment


        #23
        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

        Tai jeigu bus normalūs CO2 mokesčiai tai tada mokės tik tiek elektromobilių sąvininkai kurie kraunasi iš taršių šaltinių. Abejoju ar bus įvestas elektros akcizas.

        Akcizai tikriausiai ne, bet automobilio apmokestinimas pvz. pagal galingumą ar baterijos talpą tikrai atsiras.

        Nes negali juk egzistuot ir su mafija neatsiskaityt.
        Paskutinis taisė uzdvidesimt; 2021.09.29, 11:18.

        Comment


          #24
          Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą

          Akcizai tikriausiai ne, bet automobilio apmokestinimas pvz. pagal galingumą ar baterijos talpą tikrai atsiras.

          Nes negali juk egzistuot is su mafija neatsiskaityt.
          Labiau kaip kompensuot biudžetas kai bus netekti benzino akcizai...

          Comment


            #25
            VZ.LT 2021.09.29
            Vyriausybė į Seimą ridena karčiausią akcizų ir taršos mokesčių bulvę
            Vyriausybė dar šį rudenį žada parengti pasiūlymus peržiūrėti akcizus dyzelinui, panaikinti iškastinio kuro vartojimo paskatas ūkininkams, tačiau jų likimas priklausys nuo politinės valios Seime. Kai kurie siūlymai gali būti svarstomi kartu su 2022 m. biudžetu



            Pramonininkai remia EBPO siūlymus
            Vidmantas Janulevičius, Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas, vertina, kad pagrindinis Lietuvoje aplinkosauginis mokestis yra akcizai, o transporto arba oro taršos mokesčiai yra labai maži.
            „Pramonininkų konfederacija pritaria EPBO rekomenduojamai krypčiai, kad iškastinio kuro subsidijos būtų panaikintos, o akcizai – didinami“, – teigia V. Janulevičius ir priduria, kad dabar Lietuvoje taikomas automobilių registracijos mokestis neskatina taršius automobilius keisti į mažiau taršius ar elektromobilius.
            „Siūlome panaikinti dabar galiojantį automobilių registracijos metu mokamą taršos mokestį ir vietoj jo įvesti mažesnį, bet periodinį taršos mokestį, kuris būtų susietas su automobilio tarša“, – tęsia LPK vadovas.
            Aplinkos ministerija siūlo keisti automobilių taršos apmokestinimą modifikuojant registracijos mokestį ir įvedant naują kasmetinį naudojimo mokestį. LPK tai vertintų kaip tinkamus žingsnius taršiam Lietuvos automobilių parkui transformuoti. „Tam, kad šie pakeitimai būtų visuomenės priimti, būtina galvoti apie regionus, kur daugeliu atvejų asmeniniams automobiliams nėra alternatyvų. Tad netaršus miestų ir miestelių visuomeninis transportas taip pat turi būti vienas iš valstybės prioritetų“, – priduria pašnekovas.

            Rengia akcizų keitimo projektus
            Premjerė Ingrida Šimonytė atkreipia dėmesį į ataskaitoje paminėtus Lietuvos pasiekimus, kad, pavyzdžiui, esame tarp labiausiai šiltnamio efektą sukeliančių dujų sumažinusių ES valstybių narių, turime vieną efektyviausių užstato sistemų tarp EBPO šalių, atskyrėme vandens išteklių naudojimą nuo ekonomikos augimo, taip pasiekdami vieną esminių darnaus vystymosi rodiklių.
            (..) „Dyzelino ženkliai mažesnis apmokestinimas turi aiškių padarinių, žmonės renkasi dyzelinius automobilius, šitie mokesčių akcizai, kurie skirti ne šiaip papildyti biudžetus, bet keisti žmonių elgesį, tą elgesį ir turėtų keisti“, – bendroje spaudos konferencijoje su EBPO vadovu sakė premjerė

            Pasak aplinkos ministro Simono Gentvilo, akcizų ir automobilių taršos mokesčiai bus koreguojami rudenį. Anot jo, dyzelinas naudojamas ir šildymui, o pastaruoju metu individualių namų šildymui naudojama vis daugiau iškastinio kuro.

            Kiek skeptiškesnis dėl EBPO rekomendacijų įgyvendinimo yra susisiekimo ministras Marius Skuodis.
            Interviu LRT radijui antradienį ministras tvirtino sutinkantis su dauguma EBPO pastabų, ypač dėl viešojo transporto, dviračių, pėsčiųjų takų infrastruktūros plėtros, taip sukuriant alternatyvą automobilių susisiekimui.
            „Mane truputį neramina rekomendacijos numatyti, kad statant daugiabučius nebebūtų privalomų vietų automobilių parkavimui, didinti parkavimo mokesčius, padaryti taip, kad miestuose nebeliktų nemokamų parkavimo vietų“, – LRT radijui sakė M. Skuodis.

            EBPO taip pat rekomenduoja skatinti namų ūkių atliekų rūšiavimą, didinti sąvartynų mokestį.
            Aplinkos ministro teigimu, šiandien sąvartynuose vos ketvirtadalis atliekų pašalinama, tikslas – per ateinantį dešimtmetį vos 5% atliekų vežti į sąvartynus.
            Ekonomikos „užžiedinimo“ srityje S. Gentvilas kelia tikslą, kad po ketverių metų šalies atliekų, grįžtančių atgal į gamybą ir pramonę, dalis padidėtų nuo 4% iki 12%.

            Lietuvos laisvosios rinkos instituto (LLRI) tyrimų vadovė Guoda Azguridienė (...) taip pat akcentuoja, kad Lietuvos pramonei, ypač eksportuojančiai jos daliai, EBPO ataskaitoje keliami tikslai nėra jokia naujiena. Tačiau visuomenės sąmonėje žalumo tema dažnam tebėra svetima ir tai gali sunaikinti tam tikrų priemonių įgyvendinimą.
            LLRI siūlytų, kad žaliasis kursas maksimaliai atsižvelgtų į jau esamus rinkoje sprendimus, į verslo galimybes ir juos sustiprintų, o ne diegtų savo darbotvarkę „iš viršaus“.
            „Rūpi pats įgyvendinimo procesas, kad jis netaptų naujomis biurokratinėmis kliūtimis ir konkurencijos iškraipymais subsidijomis. (...)“, – priduria G. Azguridienė.

            https://www.vz.lt/finansai-apskaita/...#ixzz77qrSrHZf

            Comment


              #26
              Tuo tarpu Kinija, Indija, Brazilija ir tt:

              Comment


                #27
                Parašė Gator Rodyti pranešimą
                Tuo tarpu Kinija, Indija, Brazilija ir tt:
                Tuo tarpu Kinija 30 % elektros energijos gauna iš atsinaujinančiu šaltinių.

                Comment


                  #28
                  Parašė acetonas Rodyti pranešimą

                  Tuo tarpu Kinija 30 % elektros energijos gauna iš atsinaujinančiu šaltinių.
                  Aš kalbėjau apie savo produkcijos konkurencinguno mažinimą pasaulio konkurencinėje kovoje apdedabt savus įvairiais mokesčiais.

                  Comment


                    #29
                    Parašė acetonas Rodyti pranešimą

                    Tuo tarpu Kinija 30 % elektros energijos gauna iš atsinaujinančiu šaltinių.
                    Iš kurių liūto dalį sudaro hidroenergija, kuri nors ir "švari", bet įtakoja ekologinę padėti neigiamai.

                    Comment


                      #30
                      Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą

                      Akcizai tikriausiai ne, bet automobilio apmokestinimas pvz. pagal galingumą ar baterijos talpą tikrai atsiras.

                      Nes negali juk egzistuot ir su mafija neatsiskaityt.
                      Susimokės už leidimą važiuoti A juosta.

                      Parašė Romas Rodyti pranešimą
                      VZ.LT 2021.09.29
                      Vyriausybė į Seimą ridena karčiausią akcizų ir taršos mokesčių bulvę
                      Labai gerai kad pagaliau bent dalį iš to virš šimto specialių sąlygų ūkininkams naikiname. Ir ypač gerai kad tokios kaip šildymo alyva (kuri yra vienas taršiausių variantų) bus neskatinama.

                      Parašė Gator Rodyti pranešimą
                      Tuo tarpu Kinija, Indija, Brazilija ir tt:
                      Kerta miškus, degina anglį ir rodo fakus vakarų valstybėms?

                      Parašė Sula Rodyti pranešimą

                      Iš kurių liūto dalį sudaro hidroenergija, kuri nors ir "švari", bet įtakoja ekologinę padėti neigiamai.
                      ta hydroekologia yra perdėtas reikalas skatinamas naftos gamintojų nes hydro ankščiau buvo vienas iš dviejų realių konkurentų naftos pramonei (kitas buvo atominė energetika). Beje kinija ne taip kai plietuva turi daug kalnų kuriuose daug lengviau įregnti hydroeletrines. Beto jiems nemotais ir iškraustyti kelis šimtus tūkstančių statant three gorges dam

                      Comment


                        #31
                        Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                        Labai gerai kad pagaliau bent dalį iš to virš šimto specialių sąlygų ūkininkams naikiname. Ir ypač gerai kad tokios kaip šildymo alyva (kuri yra vienas taršiausių variantų) bus neskatinama.
                        Blogai, kad ūkininkams bus sunkiau konkuruoti su kitų ES narių ūkininkais. Nematau prasmės naikinti lengvatas kol neapanaikinę lenkai ar latviai. Tik mažinam savo ūkių konkurencingumą.

                        Comment


                          #32
                          Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                          Kerta miškus, degina anglį ir rodo fakus vakarų valstybėms?
                          Šiaip jau yra gerokai artimesnių pavyzdžių. Visų pirma Lenkija, kurios anglies suvartojimas per capita yra gerokai didesnis už Kinijos ir kuri sėkmingai teršia orą tiek mums, tiek likusiai Europai.

                          Comment


                            #33
                            Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                            Blogai, kad ūkininkams bus sunkiau konkuruoti su kitų ES narių ūkininkais. Nematau prasmės naikinti lengvatas kol neapanaikinę lenkai ar latviai. Tik mažinam savo ūkių konkurencingumą.
                            Lengvatas reikėtų naikinti visos ES mastu. Bent jau tas kurios skatina teršti gamtą, kas visiškai nesuderinama su ES žaliuoju kursu.

                            Parašė John Rodyti pranešimą

                            Šiaip jau yra gerokai artimesnių pavyzdžių. Visų pirma Lenkija, kurios anglies suvartojimas per capita yra gerokai didesnis už Kinijos ir kuri sėkmingai teršia orą tiek mums, tiek likusiai Europai.
                            Lenkiją irgi galima būtų prirašyti į cituotą šalių sąrašą. Tik paveikti lenkiją mes svartų turime daugiau. Jie jau žada mažinti anglies vartojimą, kai Brazilija ar Indija jį didina (Kinija kuris laikas po truputi mažina anglies jėgainių kiekį)

                            Comment


                              #34
                              Parašė John Rodyti pranešimą

                              Šiaip jau yra gerokai artimesnių pavyzdžių. Visų pirma Lenkija, kurios anglies suvartojimas per capita yra gerokai didesnis už Kinijos ir kuri sėkmingai teršia orą tiek mums, tiek likusiai Europai.
                              Bet ir už tai moka, ir brangiai (ES veikia ATL sistema), dėl to pvz. mūsų Elektrėnai labai retai kada veikia, beto Lenkija savo anglies pajėgumų bent nedidina, priešingai nei Kinija. Plius nuo 2025 už taršą bus priversta mokėti ir Kinija.
                              Flickr

                              Comment


                                #35
                                Parašė John Rodyti pranešimą

                                Šiaip jau yra gerokai artimesnių pavyzdžių. Visų pirma Lenkija, kurios anglies suvartojimas per capita yra gerokai didesnis už Kinijos ir kuri sėkmingai teršia orą tiek mums, tiek likusiai Europai.
                                Neseniai teko užmatyti. Išsiskiria Lenkija. Kažkiek gaunam ir mes.

                                Comment


                                  #36
                                  Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                  Lengvatas reikėtų naikinti visos ES mastu. Bent jau tas kurios skatina teršti gamtą, kas visiškai nesuderinama su ES žaliuoju kursu.
                                  Panaikinus lengvatas dyzeliui ir išlaikant vidaus rinkos apsaugą tiesiog brangs ūkininkų produkcija. Atidarius sienas žemės ūkio produkcijai tiesiog laidosim ES žemės ūkį, nes kiti bbd. Kažką bus galima galvot nebent kai elektriniai traktoriai taps realia alternatyva.

                                  Comment


                                    #37
                                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                    Bet ir už tai moka, ir brangiai (ES veikia ATL sistema), dėl to pvz. mūsų Elektrėnai labai retai kada veikia, beto Lenkija savo anglies pajėgumų bent nedidina, priešingai nei Kinija. Plius nuo 2025 už taršą bus priversta mokėti ir Kinija.
                                    Na man aktualiau, kad aš turiu kvėpuoti blogesnį orą Lietuvoje (o ir pačioje Lenkijoje, kai pro/į ten važiuoju). Kinija biškiuką tolėliau nuo mūsų.

                                    Comment


                                      #38
                                      Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                                      Neseniai teko užmatyti. Išsiskiria Lenkija. Kažkiek gaunam ir mes.]
                                      Azoto dioksido koncentracija:

                                      Flickr

                                      Comment


                                        #39
                                        Parašė John Rodyti pranešimą

                                        Na man aktualiau, kad aš turiu kvėpuoti blogesnį orą Lietuvoje (o ir pačioje Lenkijoje, kai pro/į ten važiuoju). Kinija biškiuką tolėliau nuo mūsų.
                                        Bet CO2 tai juk globali problema, ne tik Kinijos ar ES.
                                        Flickr

                                        Comment


                                          #40
                                          Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                          Panaikinus lengvatas dyzeliui ir išlaikant vidaus rinkos apsaugą tiesiog brangs ūkininkų produkcija. Atidarius sienas žemės ūkio produkcijai tiesiog laidosim ES žemės ūkį, nes kiti bbd. Kažką bus galima galvot nebent kai elektriniai traktoriai taps realia alternatyva.
                                          Tegu brangsta. Mūsų žemės ūkio našumas yra vienas didžiausių. Dabar daugiau nei puse ES parduodamų trakatorių yra automatiniai valdomi per nuotolį. Technologijos ten juda sparčiai.
                                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                          Bet CO2 tai juk globali problema, ne tik Kinijos ar ES.
                                          Užsidėkit dujų filtrus ir galit matyti realiu laiku (pagal modelį ten išskaičiuota) esama informaciją. va europos pvz https://www.windy.com/-NO2-no2?cams,no2,50.317,12.502,5

                                          CO2 aiku yra kitaip, bet kol nebus svertų nubausti Kinijos ar Indijos už taršą galima apie betkokį mažinimą pamiršti. Afriką nubausti kaip ir galim, tik kolkas nedarom.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X