Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Automobilių degalai Lietuvoje ir Europoje (kainos, žymėjimas...)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Panevezietis
    replied
    ~1.37
    Emsi, Deliuvis, Jozita
    Panevėžys.
    Čeburėkų ir dyzelio karai.

    Degalinių švieslentėse – pokyčiai: dyzelinių automobilių vairuotojai galės lengviau atsipūsti - DELFI Verslas
    Paskutinis taisė Panevezietis; 2023.03.21, 07:05.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pirmadienio ryte fotografai paskubėjo - dyzelio ir benzino kainos užfiksuotos 1.579 EUR, jau po pietų bent ""Nestėje" jos buvo 1.499 EUR. Taip jau būna, kad po savaitgalio kainos būna didesnės, kad nekantrūs ir centų neskaičiuojantys įmonių kortelių turėtojai susimokėtų brangiau.

    15min.lt 2023.03.21
    Po ilgos pauzės susilygino benzino ir dyzelino kainos
    https://www.15min.lt/m/id/verslas/be...2025696?copied

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Gera naujiena dyzelių vairuotojams (anot statistikos, tokių yra dauguma).
    Šią savaitę kai kuriose degalinėse susilygino benzino ir dyzelio kainos, kai kur jos dar skiriasi 1-3 centais benzino naudai.
    Abiejų degalų rūšių kainų lygis yra apie 1,50 EUR/l.
    ​​​​
    Lrytas.lt 2023.03.18
    Retas vaizdas degalinių švieslentėse – dyzelinių automobilių vairuotojai gali džiūgauti
    https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...ygino-26453706

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Tokios kainos buvo 2022 m. vasario viduryje, dar prieš karą
    Dyzelis jau nukrito žemiau 1,50 EUR / l.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Pernai nuo nuo rudens vidurio toks p. Mauricas visus gąsdino, kad įvedus 2023.02.05 embargą rusiškam dyzelinui Europoje dyzelio kainos labai pakils
    Pernai tikrai prašovė su prognoze.
    Mauricas apie dyzelino kainas: nekokia perspektyva




    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pernai nuo nuo rudens vidurio toks p. Mauricas visus gąsdino, kad įvedus 2023.02.05 embargą rusiškam dyzelinui Europoje dyzelio kainos labai pakils - atseit vokiečiai su japonais prigamino ekonomiškų dyzelinių automobilių,o dyzelio gamybos pajėgumų Europoje nepakanka.
    Labai malonu, kai kažkas šiuo klausimu smarkiai prašauna pro šalį.

    Degalų kainos jau praeitos savaitės antroje pusėje smuko į pernai metų kovo vidurio lygį
    2022.03.07 d. dyzelis kainavo 1,599 EUR / l, o 2022.03.14 - jau 1,859 EUR /l.(augimas buvo +16% per savaitę).

    Nuo praeito penktadienio ir per savaitgalį dyzelis "Nestėje" buvo nukritęs iki 1,589 EUR/ l, o benzinas buvo 5-6 ct pigesnis.
    Šios savaitės pradžioje kainos trumpam pašoko iki 1,619, paskui - iki 1,649 EUR / l .

    O nuo vakar vakaro gražu pažiūrėti - dyzelis 1,539 EUR o benzinas pigesnis tik 2 ct - 1,519 EUR / l.
    Dyzelio kainos grįžo į 2022 m. vasario lygį

    https://www.kuro-kainos.lt/degalu-kainos/neste

    Komentuoti:


  • Aleksio
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Su tuo "vidutiniu automobiliu" bus niuansų. Juk ir to paties automobilio degalų sąnaudos skiriasi mieste, krašto kelyje ir autostradoje. Sąnaudos skiriasi vasarą ir žiemą, ypač jei nuvažiuojmi nedideli atstumai.
    Degalų sąnaudos priklauso nuo vairuotojo. Yra normalių vairuotojų (vienas iš jų esu aš), kuruie moka vairuoti automobilį taip, kad degalų sąnaudos būtų 30% mažesnės, o yra "vairuotojų". kurie važinėja "gazas-dugnas".

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    VZ.LT 2023.01.21
    Estijos degalinių laukia naujas reikalavimas: teks nurodyti ir litro, ir 100 kilometrų kainą
    Estijos valdžia imasi įgyvendinti Europos Sąjungos (ES) direktyvą ir planuoja nustatyti, kad degalinėse būtų nurodoma ne vien degalų litro kaina, bet ir kiek kainuos „vidutiniam automobiliui“ nuvažiuoti 100 km. Degalinių atstovai sako, kad tai padaryti nebus paprasta ir ragina šalies vyriausybę neskubėti.
    (...)
    Kai kurios ES valstybės, siekdamos įgyvendinti direktyvos reikalavimus, jau pradėjo bandomuosius projektus (...). Kol kas rezultatai nesuteikia daug vilčių, kad papildoma informacija darys didelę įtaką vairuotojų apsisprendimams rinktis labiau ekologiškas transporto priemones.
    Pavyzdžiui, Graikijoje 71% vairuotojų nė nepastebėjo degalinėse pateikto kainų palyginimo, o trečdaliui vairuotojų informacija pasirodė neaiški. Tiesa, daugiau nei pusė apklaustųjų graikų teigė, kad informacija apie degalų įperkamumą turėtų įtakos jų pasirinkimui įsigyjant naują automobilį.
    Suomijoje bandomojo projekto rezultatai buvo kiek geresni. Čia prie degalinių, kurios dalyvavo projekte, buvo pastatytas 2,5 m aukščio ženklas su informacija, tačiau 51% respondentų jo išvis nepastebėjo. Tačiau 87% apklaustų vairuotojų teigė, kad jie lengvai suvokė nurodytą informaciją. (...)

    https://www.vz.lt/finansai-apskaita/...#ixzz7r6UxL38y
    Su tuo "vidutiniu automobiliu" bus niuansų. Juk ir to paties automobilio degalų sąnaudos skiriasi mieste, krašto kelyje ir autostradoje. Sąnaudos skiriasi vasarą ir žiemą, ypač jei nuvažiuojmi nedideli atstumai.
    Įdomu, ar ES direktyvos numato ir su vienu kWh nuvažiuotą atstumą "vidutiniam elektomobiliui".

    Panašu, kad papildomas žymėjimas bus tiek pat vertas, kaip ir prieš penkerius metus skirtingų rūšių benzinas pradėtas žymėti E5, o skirtingų rūšių dyzelis - B7.

    Komentuoti:


  • HSV
    replied
    O štai Lenkijos degalinės praėjusį savaitgalį (2022.12.16-18) pristigo dyzelinių degalų...

    Beje, nuo sausio 1 d. Lenkijoje vėl įsigalios 23% PVM mokestis degalams
    Paskutinis taisė HSV; 2022.12.19, 10:34.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Na aišku, reiškia ne produktas prastas, o tiesiog marketinge truputi nesigaudo žmonės.

    Man tai tokie nevyke bajeriai yra nelabia įdomūs, daug blogiau kai yra visokios rusam priklausančios degalinės.


    Na taip, jei būtų tuščias bakas ir tektų rinktis tarp Viados ir Emsi - tikrai rinkčiaus Emsi.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Buvo gerų reklaminių šūkių apie sijonus ir pupas.

    https://www.15min.lt/m/id/verslas/be...tes-663-990946
    Na aišku, reiškia ne produktas prastas, o tiesiog marketinge truputi nesigaudo žmonės.

    Man tai tokie nevyke bajeriai yra nelabia įdomūs, daug blogiau kai yra visokios rusam priklausančios degalinės.



    Komentuoti:


  • John
    replied
    Neste švieslentėse 95 jau už mažiau, nei 1.50Eur/L. Jau kaip ir artėjam prie ikikovidinių laikų, kai devympenktas kainavo berods 1.20-1.3x

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Prieš keletą metų pigiausi degalai būdavo Utenoje ir Panevėžyje (aišku, pačiame mieste, o ne aplinkkelyje A17). Dabar ten to pranašumo nebėra.

    Natūralu, kai kainos įvairiuose vietose skiriasi .Suprantama ir sveikintina, kad dėl didilės paklausos Ex Statoilas A1 Šiauriniame Kauno aplinkkelyje ar A17/A10 Panevėžio aplinkkelio pabaigoje užsikėlė degalaų kainas - juk tie degalų užsipylėjai tokioje vietoje tik trukdo pilstyti kavą bei šildyti dešrainius.

    Tačiau, pasirodo yra vietų, kur visas miestas diskriminuojamas kainų atžvilgiu ir niekas dorai nepaaiškina, kodėl ten visose degalinėse degalai brangesni nei kitur.

    Žodžių junginiui "konkurencijos trūkumas" prigalvojama visokiausių eufemizmų ir išvedžiojimų, kad net gėda skaityti tuos skiedalus apie "didesnes sąnaudas" Jonavoje - juk iš Kauno į Jonavą nuvažiuoti užtrunka greičiau nei iš vieno Kauno krašto į kitą.


    Lrytas.lt 2022.12.17
    Jonavos gyventojai jau ilgai piktinasi degalų kainomis: „Ar tai kažkieno susitarimas?“
    Jonavos vairuotojai jau ne pirmą mėnesį lieja pyktį – degalai jų mieste gerokai brangesni nei aplinkiniuose miestuose, nesvarbu, kokioje degalinėje. Kai kurie netgi mano, kad galbūt čia pažeidžiamas Konkurencijos įstatymas.


    Jonavietė Aurelija (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – red. past.) tikino, kad visose miesto degalinėse degalai bent 10 centų brangesni nei kituose šalia esančiuose miestuose, pavyzdžiui, Kaune ar Ukmergėje. (...) „Jie pasakojo, kad „kuro kainos priklauso nuo įvairių priežasčių“. Žinoma, tą visi supranta, dėl to kainos ir svyruoja: kartais nuperkamas brangesnis kuras, jį degalinės turi brangiai išparduoti, kai rinkoje kaina jau nukritusi.
    Vis dėlto lieka neatsakytas klausimas, kokios konkrečiai yra tos priežastys, kad Jonavoje kuras brangesnis nuolatos? Kuo Jonava skiriasi nuo kitų miestų? Netoliese esančioje Ukmergėje kuro kainos visada ženkliai mažesnės nei Jonavoje“, – skundėsi gyventoja. Ji tikino esanti labai nepatenkinta ir dėl kainų, ir dėl to, kad negauna jų paaiškinančių atsakymų.

    Lietuviškų degalinių sąjungos vykdantysis direktorius Vidas Šukys irgi nedavė apčiupiamo atsakymo. Jis antrino – degalų kainas skirtinguose miestuose ir degalinėse lemia ne vienas veiksnys. „Aš neturiu teisės komentuoti kainų, nes tai yra konkurenciniai dalykai. Kalbant bendriniu suvokimu, vertinant finansinius, ekonominius kiekvienos įmonės niuansus, tai jie ir nustato, kokia turi būti kaina vienoje ar kitoje degalinėje, vienoje ar kitoje vietovėje. Negalima žiūrėti vienoje plokštumoje“, – kalbėjo jis.
    Anot V.Šukio, degalų kaina visų pirma susideda iš įmonės kaštų. „Gal ten moka labai gerus atlyginimus, dirba trimis pamainomis? Degalų tiekimo klausimas yra sąlyginai vienodas, bet ne visi vienodai perka. Degalų atvežimas į tam tikrą degalinę ar vietą yra reglamentuotas. Tai yra labai sudėtingi klausimai, kurie yra daromi su kiekviena įmone. Jei įmonė neturi savo benzinvežio, tai jį reikia samdytis. Vienos degalinės turi savo, bet jeigu tu turi degalinių tinklą, tai jį visą aprūpinti degalais yra ganėtinai sudėtinga, žiūrint geografiniu požiūriu. Visa tai formuoja galutinę kainą“, – šnekėjo V.Šukys.

    Kiek konkretesnį atsakymą pateikė ekonomistas Aleksandras Izgorodinas. Jis mano, kad yra vienintelė priežastis, kuri paaiškina tokį degalų kainų skirtumą Jonavoje. „Mažmenininkai, t. y. pačios degalinės, kurios parduoda degalus, skirtingais laikotarpiais perka degalus iš didmenininkų. Pastaruoju metu degalų kaina rinkose labai stipriai šokinėjo tai į viršų, tai į apačią. Mažmenininkai, kurie pirkdavo degalus tuo metu, kai naftos kaina kildavo, dabar parduoda juos už didesnę kainą. O kiti pirko degalus tuo laiku, kai naftos kaina rinkose buvo nukritusi. Dėl to susidaro toks skirtumas“, – komentavo jis.

    https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...imas--25519059

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Praėjo miėnuo ir tuometinės Statoile kainos, nors ir "atpigusios", dabar atrodo kosminės.
    Vis dėlto lieka paslaptimi, kodėl Latvijoje šią savaitę dyzelis tapo jau pigesnisnei Lietuvoje ir jo kaina ten skyrėsi nuo benzino kainos tik kelais centais

    BNS 2022.11.26
    Degalų kainos per savaitę krito visose trijose Baltijos valstybėse
    Pigiausi degalai išliko Lietuvoje, o brangiausi – Estijoje.
    Vidutinė 95 markės benzino litro kaina „Circle K“ degalinėse Vilniuje per savaitę sumažėjo nuo 1,659 euro iki 1,629 euro, Rygoje – nuo 1,774 iki 1,734 euro, Taline – nuo 1,839 iki 1,799 euro. 98 markės benzino vidutinės litro kainos lapkričio 25-ąją – atitinkamai 1,728 euro, 1,794 euro ir 1,850 euro.

    Dyzelino litras „Circle K“ degalinėse Lietuvos sostinėje per savaitę atpigo vidutiniškai nuo 1,869 iki 1,819 euro, Latvijos – nuo 1,894 iki 1,834 euro, Estijos – nuo 1,899 iki 1,859 euro.

    https://www.15min.lt/verslas/naujien...e-1636-1970806
    Prieš porą dienų įdėtas straipsnis su ne pačiomis naujausiomis nuotraukomis, o dabar kainos vos ne 10 centų mažesnės

    15min.lt 2022.12.15
    Naftos kainos žemyn nusitempė ir degalų kainas. Ar illgam?

    https://www.15min.lt/verslas/naujien...am-662-1980508

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Kol kas stiprėjant eurui dolerio atžvilgiu situacija su kainomis geresnė nei prieš du mėnesius, kai kainos per porą dienų šovė virš 5 - 10 ct / l;
    Tuo metu ne tik brango nafta biržose, bet ir euras tapo silnesnis už dolerį

    Lietuvoje degalų kainos – vienos didžiausių Europoje:
    Lietuvoje vidutinė E95 benzino litro kaina spalio 10-ąją sukosi apie 1,65 euro, dyzelino – 1,76 euro.
    Bet spalio 12-ąją „Circle K“ degalinėse už litrą benzino jau teko mokėti 1,77 euro – pastarosiomis dienomis degalų kainos vėl ėmė kilti.

    Lenkijoje „Circle K“ degalinėse E95 benzino litras tuo pat metu atsiėjo 1,49 euro, dyzelino – 1,71 euro. (...)

    Lenkijos vyriausybė pirmąkart akcizą degalams sumažino pernai gruodį, o nuo šių metų vasario pusmečiui nuleido iki ES minimumo – nuo 23 iki 8 proc.

    Matydamos, ką daro kaimynai, lietuviškas degalines vienijanti sąjunga kartu su Lietuvos naftos prekybos įmonių asociacija dar žiemą išsiuntinėjo laiškus Vyriausybei bei kitoms valdžios institucijoms, kuriuose skaičių kalba paaiškino, kaip būtų galima ir Lietuvoje sumažinti degalų kainas net neliečiant PVM.
    „Pirma, kaip ir Lenkijoje, galėjo būti mažinamas akcizas degalams iki ES leistino minimumo. Be to, siūlėme sumažinti biopriedo RRME (riebiųjų rūgščių metilo esterio) dalį dyzeline, kurio kaina degalų litro savikainoje tuo metu sudarė 10 euro centų. Mažesnis akcizas degalų savikainą būtų sumažinęs 5 euro centais, antra tiek – sumažinta RRME dalis.

    https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...alyse-24872966

    15min.lt 2022.12.17
    Degalų kainų palyginimas Lietuvoje ir Europoje
    Kiek už benziną ir dyzeliną moka lietuviai, o kiek – kiti europiečiai?
    Benzinas gruodžio pradžioje pigiausias buvo Vengrijoje – kainavo 1,225 euro už litrą, o daugiausiai teko mokėti Graikijos gyventojams – 1,957 euro, rodo Europos Komisijos apžvalga. Lietuvoje benzino vidutinė kaina gruodžio 5 dieną buvo 1,590 eur/l, o dyzelino – 1,749 eur/l.

    Mažesnės nei Lietuvoje benzino kainos buvo ir Liuksemburge (1,537 euro), Maltoje (1,340 euro), Lenkijoje (1,389 euro), Rumunijoje (1,469 euro), Slovakijoje (1,577 euro), Slovėnijoje (1,473 euro). Nors ES sankcijos Maskvai dėl rusiškos naftos embargo apima daugelį šalių, kai kurioms visgi numatyta išimtis, – į Vengriją, Slovakiją ir Čekiją rusiška nafta „Družba“ naftotiekiu galės tekėti iki pat 2023 m. pabaigos.
    (...)
    Dyzelinas tądien Lietuvoje kainavo 1,749 euro už litrą, Vengrijoje – 1,457 euro, Liuksemburge – 1,671 euro. Mažiausiai mokėjo Maltos gyventojai – 1,210 euro už litrą. Lenkijoje kaina siekė 1,638 euro, Rumunijoje – 1,716 euro, Slovakijoje – 1,718 euro, Slovėnijoje – 1,645 euro už litrą.
    Kaimyninė Lenkija iki šių metų pabaigos degalams yra sumažinusi pridėtinės vertės mokestį (PVM) nuo 23 proc. iki 8 proc. Šalies vyriausybė norėjo sumažintą PVM tarifą taikyti ir kitais metais, tačiau tam kelią pastojo Europos Komisija.

    https://www.15min.lt/verslas/naujien...os-664-1980552
    Nuo gruodžio 5 dienos su kainomis įvyko daug pokyčių į gerą pusę. Bet skirtumai tarp šalių išliko panašūs (išskyrus pigesnį dyzeliną Latvijoje nei Lietuvoje - kuo šią savaitę teko pačiam įsitikinti).
    Paskutinais metais pigiau nei Lietuvoje degalai kainavo Lenkijoje ir Liuksemburge. Kažkaip pigumu pasižymi Vengrija (kuri vasarą net ketino užsieniečiams degalus pardavinėti brangiau nei vietiniams) ir net Slovakija su Slovėnija.

    Komentuoti:


  • cozzamarra
    replied
    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
    <...>
    Užsipyliau kiek reikia <...>
    sankauskas Kaune:
    sankauskas Kaune užsipila

    Komentuoti:


  • Zygis
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Buvo gerų reklaminių šūkių apie sijonus ir pupas.

    https://www.15min.lt/m/id/verslas/be...tes-663-990946
    O ne kaip baisu.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Kas ir yra taip vadinamas ubago mentalitetas, dėl kurio Romas čia taip įsižeidė. Kai kurie vyresni žmonės tai tebesinešioja. Arba jaunesnių žmonių tėvų ir senelių padaryta įtaka su iš Sovietmečio atsineštomis vertybėmis, kad jei yra kažkokios "pigesnės" arba deficitinės prekės, tai reikia laukt eilėj nors ir parą, nes nebeliks. Nesvarbu, kad dabar jų finansinė situacija stabili ir aprūpinta ir sėdėdami eilėje praras gerokai daugiau, nei "sutaupys". Bet tas Sovietinio ubagyno instinktas permuša racionalumą.
    o tai vištoms kokie sovietai mentalitetą įdiegė?

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė gerietis Rodyti pranešimą

    Tai kad nebūtinai, čia minios psichologija. Žmonės kaip vištos. Teko atkalbėti važiuoti pigaus kuro vieną asmenį kuris:
    - dirba vadovaujančioje pozicijoje;
    - uždirba 2-3 k. daugiau už vidurkį;
    - turi įmonės paskirtą autobomobilį kuriame visad kuro perteklius;
    - sutaupo kuro tiek kad turbūt asmeniniam niekada nepila už savus.
    Kas ir yra taip vadinamas ubago mentalitetas, dėl kurio Romas čia taip įsižeidė. Kai kurie vyresni žmonės tai tebesinešioja. Arba jaunesnių žmonių tėvų ir senelių padaryta įtaka su iš Sovietmečio atsineštomis vertybėmis, kad jei yra kažkokios "pigesnės" arba deficitinės prekės, tai reikia laukt eilėj nors ir parą, nes nebeliks. Nesvarbu, kad dabar jų finansinė situacija stabili ir aprūpinta ir sėdėdami eilėje praras gerokai daugiau, nei "sutaupys". Bet tas Sovietinio ubagyno instinktas permuša racionalumą.

    Komentuoti:


  • gerietis
    replied
    Parašė Zygis Rodyti pranešimą
    Idomus kontingentas turejo but. Pasalpiniai ir siaip bedarbiai laisvo oro direktoriai.
    Tai kad nebūtinai, čia minios psichologija. Žmonės kaip vištos. Teko atkalbėti važiuoti pigaus kuro vieną asmenį kuris:
    - dirba vadovaujančioje pozicijoje;
    - uždirba 2-3 k. daugiau už vidurkį;
    - turi įmonės paskirtą autobomobilį kuriame visad kuro perteklius;
    - sutaupo kuro tiek kad turbūt asmeniniam niekada nepila už savus.

    Komentuoti:

Working...
X