Suskaičiavo, kaip didesni akcizai atsilieps degalų kainoms – kils kasmet iki pat 2030-ųjų
– Ministre, kodėl dabar nusitaikyta į akcizų įstatymą? Jis turbūt daugiau nei metus gulėjo Seimo komitetų stalčiuose, o dabar mėginama jį vėl ištraukti kartu su mokesčių reforma.
S.Gentvilas: Taršos mokesčių didinimas – nuosekli mokesčių politika. Juos stengtasi didinti nepaisant, kokia buvo politinė dauguma. dauguma (...) Dabar matome, kad dyzelino, biokuro, dujų kainos žemesnės nei prieš karą. (...) Akcizų mokesčiai viena vertus mažina taršą, kita vertus jie atsinaujinančią energetiką padaro rentabilią. Pernai buvo masiškai investuojama į saulės, vėjo energetiką. Jei iškastinio kuro kaina labai žema, tokios investicijos darosi nerentabilios. Akcizai – labai efektyvi priemonė paskatinti energetinę nepriklausomybę ir vietos investicijas.
– Ką tai reikštų tam, kuris pilasi dyzeliną degalinėje? Skaičiuojama, kad kasmet iki 2030 m. dyzelino kaina didėtų panašiai po 3 centus, o kiek galėtų didėti benzino kaina?
S.Gentvilas: Projektas kalba apie tai, kad mokesčiai dyzelinui ir benzinui turėtų būti suvienodinti. Prie dyzelino mokestinės bazės prisidėtų 3 centai ir PVM – prie mokestinės bazės kasmet prisidėtų 3,5 cento pilantis kurą.
(...)
Benzino pilamasi šešis kartus mažiau nei dyzelino – dyzelino suvartojama 1 mln. 800 tūkst. kub. m., kai benzino – 300 tūkst. kub. metrų. Pas mus apie 60 proc. privataus transporto varoma dyzelinu. Tai netipiška Europai.
– Yra, kas klausia – kas bendro tarp liberalų ir mokesčių didinimo? Liberalai žadėjo mokesčių nejudinti arba juos dar labiau mažinti, o S.Gentvilas užsimojo mokesčius didinti.
(...)
https://www.lrytas.lt/verslas/rinkos...0-uju-26780581
S.Gentvilas: Taršos mokesčių didinimas – nuosekli mokesčių politika. Juos stengtasi didinti nepaisant, kokia buvo politinė dauguma. dauguma (...) Dabar matome, kad dyzelino, biokuro, dujų kainos žemesnės nei prieš karą. (...) Akcizų mokesčiai viena vertus mažina taršą, kita vertus jie atsinaujinančią energetiką padaro rentabilią. Pernai buvo masiškai investuojama į saulės, vėjo energetiką. Jei iškastinio kuro kaina labai žema, tokios investicijos darosi nerentabilios. Akcizai – labai efektyvi priemonė paskatinti energetinę nepriklausomybę ir vietos investicijas.
– Ką tai reikštų tam, kuris pilasi dyzeliną degalinėje? Skaičiuojama, kad kasmet iki 2030 m. dyzelino kaina didėtų panašiai po 3 centus, o kiek galėtų didėti benzino kaina?
S.Gentvilas: Projektas kalba apie tai, kad mokesčiai dyzelinui ir benzinui turėtų būti suvienodinti. Prie dyzelino mokestinės bazės prisidėtų 3 centai ir PVM – prie mokestinės bazės kasmet prisidėtų 3,5 cento pilantis kurą.
(...)
Benzino pilamasi šešis kartus mažiau nei dyzelino – dyzelino suvartojama 1 mln. 800 tūkst. kub. m., kai benzino – 300 tūkst. kub. metrų. Pas mus apie 60 proc. privataus transporto varoma dyzelinu. Tai netipiška Europai.
– Yra, kas klausia – kas bendro tarp liberalų ir mokesčių didinimo? Liberalai žadėjo mokesčių nejudinti arba juos dar labiau mažinti, o S.Gentvilas užsimojo mokesčius didinti.
(...)
https://www.lrytas.lt/verslas/rinkos...0-uju-26780581
Komentuoti: