Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Baltijos valstybių sostinių palyginimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Slums in Riga: What is being done to reduce their number?



    The website “Grausti.Riga.lv” currently includes 1189 buildings in the capital. 16 ruined or environmentally degrading buildings belong to Riga Municipality, 16 – to “State Real Estate”, but most of them – 1132 – are owned by private individuals. What is being done to reduce the number of slums in the capital?
    https://baltics.news/2021/05/08/slum...e-their-number


    [​​

    graũsti, graũdžia, graũdė.

    1. skaudėti iš liūdesio. Spaudžia graũdžia širdis mano, baigias jaunos dienelės.

    2. gailėtis, apgailestauti: Ana labai graũdžiasi, kam už jo tekėjo. Graũdžias kai karvelis vaikų. Nieko negraudžias jų atminimu.

    nusigraũsti. sugrausti. Jau ma [no] širdelė nusgraudė, bernelis rankelę suspaudė.

    sugraũsti. įskaudinti, sugraudinti: Kaip tik rankelę suspaudė, taip anos širdelę sugraudė. Kartais rodėsi jam, kad jis vienas pats šiame pasaulyje, ir tuokart susigrausdavo jaunikaitis.
    Click image for larger version  Name:	grausti_riga_lv.png Views:	0 Size:	567,7 kB ID:	1991404
    Paskutinis taisė dangoraižistas; 2022.09.14, 08:13.

    Comment


      Parašė Silber418 Rodyti pranešimą

      Būtų smagu paskaityti mini palyginamąją analizę.
      Ne su Vokietija, bet kaip ten gyvenantis ir per pastaruosius metus nemažai po Angliją keliavęs žmogus, galėčiau palyginti būtent su šia šalimi.
      • Su dviračių takais Lietuva (ne tik Vilnius) jau nuneša Angliją nuo vaizdo. Londone situacija geresnė, bet už Londono ribų normalių, atskirtų nuo likusio eismo dviračių takų mizeris. Netgi Yorke, kuris ten laikomas dviratininkams draugiškiausiu miestu po Londono, normalių dviračių takų bendrai turbūt nė kilometro nesusidaro. Daugelis jų yra tiesiog ant važiuojamosios dalies krašto nupaišytos linijos, kas yra ganėtinai pavojinga (ypač prisimenant, kad šaligatviais važiuoti draudžiama), arba bendri pėsčiųjų ir dviratininkų takai, kurių Lietuvoje jau prieš 10 metų buvo pilna. Daug ir tokių prikolų kaip pvz. pusę ant šaligatvio nupaišyto dviračių tako tiesiog perkerta apšvietimo stulpas (Vilniuje dėl vieno tokio bajerio prieš keletą metų nemenkas skandalas buvo kilęs). Teko matyti ir nemažai bendrų "A linijų" ir dviračių takų. Palyginus su Anglija Kaune tiesiog vienas malonumas važinėti normaliais tiek nuo pėsčiųjų, tiek nuo automobilių eismo atskirtais dviračių takais net ir su visais šio tinklo trūkumais, Vilniuje panašu tas pats.
      • Su bendra kelių infrastruktūra kažkiek slidžiau. Sakyčiau Vilniuje daug daugiau kontrastų- kai kur ta infrastruktūra nuostabi, kai kur visiškas Čeliabinskas. Anglijoje tų kontrastų mažiau ir viskas daugmaž atrodo normaliai.
      • Pastatų būklė labai priklauso nuo miesto. Nuo Edinburgo ar Mančesterio Vilnius atsilieka ir ganėtinai stipriai. Leeds ir Newcastle situacija ganėtinai panaši. Hullą ar Donkasterį Vilnius nupučia nuo vaizdo, bet čia mažesni miestai, tai nežinau ar sąžininga su jais lyginti.
      • Viešasis transportas, kad ir koks jis Vilniuje užknisantis, vistik mano nuomone yra geresnis už daugelio miestų vien dėl vienos didelės nesąmonės- Anglijoje už Londono ribų beveik joks miestas neturi bendro bilieto sistemos ir kiekvienos autobusų kompanijos maršrutams turi pirkti atskirus bilietus. Autobusų parkų būklė geresnė negu Vilniuje (bet ne Kaune ar Klaipėdoje), pastaraisiais metais atsirado daug elektrinių autobusų, bet atotrūkis nėra didžiulis. Daug miestų turi metro ar tramvajų, kas Lietuvos miestus palieka tyliai rūkyti kamputyje, bet neturi troleibusų, kurie imo yra geriau negu elektriniai autobusai.
      • Pagrindinis Anglijos (ir bendrai UK) miestų pranašumas turbūt yra "kultūra": net ir su pavojingais dviračių takais ir kai kada žiauriai painiomis viešojo transporto sistemomis dviračiais ir viešuoju transportu besinaudojančių procentas ten didesnis negu bet kuriame Lietuvos mieste, ir asmeninis automobilis tokio didelio prestižo neturi. Su bent Lietuvos lygio dviračių infrastruktūra ten vaizdai turbūt nelabai skirtųsi nuo kokios Danijos. Nors ir Lietuvoje situacija panašu po biški keičiasi šiuo atžvilgiu.

      Comment


        Parašė Elis Rodyti pranešimą

        Ne su Vokietija, bet kaip ten gyvenantis ir per pastaruosius metus nemažai po Angliją keliavęs žmogus, galėčiau palyginti būtent su šia šalimi.

        Su dviračių takais Lietuva (ne tik Vilnius) jau nuneša Angliją nuo vaizdo. Londone situacija geresnė, bet už Londono ribų normalių, atskirtų nuo likusio eismo dviračių takų mizeris. Netgi Yorke, kuris ten laikomas dviratininkams draugiškiausiu miestu po Londono, normalių dviračių takų bendrai turbūt nė kilometro nesusidaro. Daugelis jų yra tiesiog ant važiuojamosios dalies krašto nupaišytos linijos, kas yra ganėtinai pavojinga (ypač prisimenant, kad šaligatviais važiuoti draudžiama), arba bendri pėsčiųjų ir dviratininkų takai, kurių Lietuvoje jau prieš 10 metų buvo pilna. Daug ir tokių prikolų kaip pvz. pusę ant šaligatvio nupaišyto dviračių tako tiesiog perkerta apšvietimo stulpas (Vilniuje dėl vieno tokio bajerio prieš keletą metų nemenkas skandalas buvo kilęs). Teko matyti ir nemažai bendrų "A linijų" ir dviračių takų. Palyginus su Anglija Kaune tiesiog vienas malonumas važinėti normaliais tiek nuo pėsčiųjų, tiek nuo automobilių eismo atskirtais dviračių takais net ir su visais šio tinklo trūkumais, Vilniuje panašu tas pats.
        Su dviračių takais. Esame maža lygi šalis. Šiaip realiai daug kuo panaši į Daniją (gana lygus reljefas, daug laukų) ir Olandiją (vidutiniai miestai su kažkiek šimtų tūkst. gyventojų, labai tinkami dviračių infrai vystyti). Tai manau mums gal net natūraliai gaunasi rimčiau žiūrėti į dviračių takų galimybes Lietuvoje, taip kaip buvo Olandijoje ir Danijoje.

        Kalvočiausias tik Vilnius iš didžiųjų miestų. Kaunas kalvotas, bet padalintas į daugmaž lygias terasas (Nemuno-Neries slėnių ir viršutines Šilainiai, Aleksotas, Žaliakalnis/A. Šančiai).
        Klaipėda, Šiauliai ir Panevėžys yra daugmaž lygūs.

        Su bendra kelių infrastruktūra kažkiek slidžiau. Sakyčiau Vilniuje daug daugiau kontrastų- kai kur ta infrastruktūra nuostabi, kai kur visiškas Čeliabinskas. Anglijoje tų kontrastų mažiau ir viskas daugmaž atrodo normaliai.
        Yep, galvoju, kas infroj labiausiai erzina pas mus, tai dideli kontrastai. Aišku prieš gal 20 m. jie buvo mažesni, bet į blogąją pusę, kas buvo dar blogiau.

        Pagrindinis Anglijos (ir bendrai UK) miestų pranašumas turbūt yra "kultūra": net ir su pavojingais dviračių takais ir kai kada žiauriai painiomis viešojo transporto sistemomis dviračiais ir viešuoju transportu besinaudojančių procentas ten didesnis negu bet kuriame Lietuvos mieste, ir asmeninis automobilis tokio didelio prestižo neturi. Su bent Lietuvos lygio dviračių infrastruktūra ten vaizdai turbūt nelabai skirtųsi nuo kokios Danijos. Nors ir Lietuvoje situacija panašu po biški keičiasi šiuo atžvilgiu.
        Nekultūra galvoju iš vis kažkokia buvo totalitarinių kraštų tendencija, lyginant su Vakarais, pradedant mainland Kinija, baigiant Vidurio Europos posocialistinėm valstybėm, kuri iš lėto taisosi kai žlugo SSRS. Savo žiauriausią veidą aišku parodydama apie 199X m.

        Comment


          Keičiam temą vėl, nuo centrų lyginimo į apylinkes, bet OK.

          Kas yra lūšna, o kas - nėra, priklauso nuo to, kas daro apibrėžimus. Latviai geriau prižiūri savo pastatus (tai - akivaizdu) tad geriau ir dokumentuoja jų problemas. Spėju kokios Ženevos autobusų parkas turi dokumentavęs gerokai daugiau probleminių autobusų nei Vilniaus, kuris tokių, spėju, neturi dokumentavęs nei vieno. Ką tai pasako? Ogi visiškai nieko. Pažiūrėjus į tarptautinę statistiką, tuo tarpu, tas nerealus lietuviškas pranašumas, apie kurį nuolat yra kalbama šioje temoje, kažkaip labai greitai išnyksta. Pavyzdžiui, vidaus tualetų Lietuvoje neturi 10,6% populiacijos, Latvijoje - 9,9%, t.y. rezultatas Latvijoje yra kiek geresnis:

          https://ec.europa.eu/eurostat/web/pr...EDN-20191119-1

          Žmonių, negalinčių pakankamai apšildyti savo būsto, skaičius Lietuvoje yra apie tris kartus didesnis nei Latvijoje:
          Tyrimas: https://ec.europa.eu/eurostat/en/web...news/whats-new
          Grafa: https://www.reddit.com/r/europe/comm...ep_their_home/

          Vilniaus apylinkės yra itin neturtingos ir turinčios daugiausia tiek lūšnų, tiek nerenovuotų komiblokų visoje Lietuvoje. Jei kas galvoja, kad visišką Vilniaus centro apleidimą (lyginant su Rygos) kompensuoja kažkoks mistinis lietuviško NT gerumas toliau nuo centro ir aplink jį - jie gyvena kitame pasaulyje nei likusi žmonija. Aš suprantu, kad bukas nacionalizmas kartais verčia sakyti dalykus, dėl kurių paskui tenka raudonuoti, bet viskam yra ribos.
          Paskutinis taisė VLR; 2022.09.14, 18:46.

          Comment


            Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
            O ar būtina po gatvę rankioti ir skaičiuoti, kuriame mieste daigiau/mažiau subjektyviai estetiškai nemalonių gatvių?
            Klausimą labiau reiktų formuluoti: 'o ar būtina nuolatos šnekėti kažkokius vaflius apie Rygos miesto centro tariamai gerokai didesnį apleidimą, ypač laikais, kai egzistuoja Google StreetView'?


            Parašė Silber418 Rodyti pranešimą

            Socioekonomine prasme esame 90s/2000s lygio vakarai ir infrastruktūra panašiame lygmenyje. Getting there.
            Whut?

            Visų pirma, vakarai (ir dalis rytų Europos, įskaitant Rygą) pasistatė savo infrastruktūrą 19a/20a sandūroje, o 90s/2000s jau turėjo pilną komplektą visko, ko jiems reikėjo, tereikėjo tai plėsti. Vilnius su tuo neturi nieko bendro. Vilnius (ne dėl savo kaltės) prakniso tą industrinės revoliucijos infrastruktūros bumą, o didžiausias Vilniaus augimas vyko komiblokinio, ubagiško urbanizmo klestėjimo metais. Dėl to Vilnius neturi visiškai esminių miestui dalykų kaip centrinio transporto mazgo ar prioritetu važiuojančio VT. Tai yra tikra, nesuvokiamo lygio urbanizmo katastrofa.

            Nepaisant šio kolosalaus atsilikimo nuo panašaus dydžio miestų Europoje, Vilnius tų miestų nesiveja, atvirkščiai - jis nuo jų toliau tolsta. Garantuoju, kad nerasi nei vieno vakarų Europos miesto, kuriame VT infrastruktūros projektų buvo įgyvendinta mažiau nei Vilniuje per paskutinius 20 ar 30 metų. Rimti infrastruktūros projektai Vilniuje buvo ir yra išimtinai skirti automobilizacijai. Situacija pagerėjo šios kadencijos metu, bet nesmarkiai: atidarėme ketvirtį milijardo (to meto) eurų kainavusį vakarinį aplinkkelį, pastatėme krūvą mažesnių projektų (kaip Liepkalnio sankryžą), dabar visi kalbame apie kitą grandiozinį projektą - milžinišką gatvę tarp komiblokų. Tai yra vienintelis, ką vietiniai liūzeriai žino.

            Dabar prasidėjo tas triumfavimas dėl gatvių standartų: Rygos centre yra visas gridas tokių gatvių:
            https://goo.gl/maps/iW4GL2Zmt2YVWvH57

            Vilniuje tokios kokybės gatvės, spėju, nėra nei vienos? Pridėkime viduriu gatvės važiuojantį VT ir tie keli dvirtakiai ar susiaurinimai tarp komiblokų, nors ir labai geros iniciatyvos, pradeda atrodyti kaip kosmetiniai vaikų žaidimai. Rodyti juos kaip kažkokį 'check mate' prieš Rygą? Apgailėtina.
            Paskutinis taisė VLR; 2022.09.14, 18:49.

            Comment


              Kažin ką pats veiki tame Baltarusijos patvorio miestelyje? Visi keliai emigracijai Rygon atviri.
              It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

              Comment


                Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                Kažin ką pats veiki tame Baltarusijos patvorio miestelyje? Visi keliai emigracijai Rygon atviri.
                Ne tavo reikalas

                Comment


                  Būk viras, atsakyk už bazarą ir emigruok.
                  It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                  Comment


                    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                    Būk viras, atsakyk už bazarą ir emigruok.
                    Bandai nustatyti principą, kad reikia emigruoti į bet kurį miestą, kuris yra geresnis nei tas, kuriame gyveni? Turiu pasakyti, kad tai yra gana durnas ir nelogiškas principas. Nepagalvojai, kad gali būti daugybė miestų, kurie man patinka kur kas labiau nei Vilnius ar ta pati Ryga, o aš į juos visus emigruoti negaliu? Jei man reiktų rinktis emigracijos kryptis, Rygos radare nebūtų.

                    O šiaip tai tokie ad hominem dalykai diskusijose dvokia truputį russkij mir

                    Comment


                      Aš rūpinuosi paties psichikos sveikata.
                      It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                      Comment


                        Visiems būna sunkių dienų, kai nori provokuoti ir nesupranti kad pakliuvai į provokacijos spąstus. Būkite geri, ištrinkite paskutinius pernelyg suasmenintus įrašus.

                        Comment


                          Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                          Aš rūpinuosi paties psichikos sveikata.
                          Geriau pasirūpink savo sugebėjimu forume parašyti kažką įdomaus ir į temą. Nuolatinis noras 'pamandravoti' neturint tam reikiamo sąmojo lygio prives prie to, kad tavo buvimas forume daugumos narių bus prilyginamas nemaloniam kvapui.

                          Comment


                            Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                            Aš rūpinuosi paties psichikos sveikata.
                            Niekieno psichinė sveikata neblogėja dėl to, kad negyvena pačiame geriausios infrastruktūros mieste pasaulyje.

                            Comment


                              O jei tai ne pačio geriausio VT miestas?

                              Comment


                                Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                Keičiam temą vėl, nuo centrų lyginimo į apylinkes, bet OK.

                                Kas yra lūšna, o kas - nėra, priklauso nuo to, kas daro apibrėžimus. Latviai geriau prižiūri savo pastatus (tai - akivaizdu) tad geriau ir dokumentuoja jų problemas. Spėju kokios Ženevos autobusų parkas turi dokumentavęs gerokai daugiau probleminių autobusų nei Vilniaus, kuris tokių, spėju, neturi dokumentavęs nei vieno. Ką tai pasako? Ogi visiškai nieko. Pažiūrėjus į tarptautinę statistiką, tuo tarpu, tas nerealus lietuviškas pranašumas, apie kurį nuolat yra kalbama šioje temoje, kažkaip labai greitai išnyksta. Pavyzdžiui, vidaus tualetų Lietuvoje neturi 10,6% populiacijos, Latvijoje - 9,9%, t.y. rezultatas Latvijoje yra kiek geresnis:

                                https://ec.europa.eu/eurostat/web/pr...EDN-20191119-1

                                Žmonių, negalinčių pakankamai apšildyti savo būsto, skaičius Lietuvoje yra apie tris kartus didesnis nei Latvijoje:
                                Tyrimas: https://ec.europa.eu/eurostat/en/web...news/whats-new
                                Grafa: https://www.reddit.com/r/europe/comm...ep_their_home/

                                Vilniaus apylinkės yra itin neturtingos ir turinčios daugiausia tiek lūšnų, tiek nerenovuotų komiblokų visoje Lietuvoje. Jei kas galvoja, kad visišką Vilniaus centro apleidimą (lyginant su Rygos) kompensuoja kažkoks mistinis lietuviško NT gerumas toliau nuo centro ir aplink jį - jie gyvena kitame pasaulyje nei likusi žmonija. Aš suprantu, kad bukas nacionalizmas kartais verčia sakyti dalykus, dėl kurių paskui tenka raudonuoti, bet viskam yra ribos.
                                Visiški šio vartotojo eiliniai blėniai. Kai kankina depresija, atsiranda toks sąmonės srautas, su realybe koreliuojantis niekaip.

                                Click image for larger version

Name:	worst-toilet-access.jpg
Views:	389
Size:	35,3 kB
ID:	1991590

                                Click image for larger version

Name:	1000px-Severe_housing_deprivation_rate%2C_2019_and_2020_%28%25%29.png
Views:	382
Size:	132,9 kB
ID:	1991591

                                Comment


                                  Click image for larger version

Name:	i9c4.png
Views:	429
Size:	396,8 kB
ID:	1991593
                                  Click image for larger version

Name:	g2tt.png
Views:	384
Size:	499,7 kB
ID:	1991594
                                  Click image for larger version

Name:	b884fa74-e19d-0002-a024-61d8bea58fae?t=1607116545001.jpg
Views:	393
Size:	577,3 kB
ID:	1991595
                                  Click image for larger version

Name:	vnw5o8lg2jv31.jpg?auto=webp&s=a492b64c9f0d7ff9a2b45eac5b0ee832963c224e.jpg
Views:	387
Size:	60,9 kB
ID:	1991596

                                  Click image for larger version

Name:	45dec988-fa36-4c2c-b582-763e6ba69386?t=1528709438730.png
Views:	395
Size:	129,0 kB
ID:	1991597


                                  Click image for larger version

Name:	Average_number_of_rooms_per_person%2C_by_type_of_household%2C_2018_%28rooms%29_AE2020.png
Views:	392
Size:	54,8 kB
ID:	1991598


                                  Click image for larger version

Name:	1000px-Map_1._Overcrowding_rate%2C_2020.png
Views:	395
Size:	424,6 kB
ID:	1991600


                                  Click image for larger version

Name:	EeDAGudWAAAjDKz.jpg:large.jpg
Views:	397
Size:	239,6 kB
ID:	1991599


                                  Comment


                                    Grįžtam prie ad hominem? Ok: dėl savo nesąmonių nuolatinio rašinėjimo esi tapęs pajuokos objektu visam forume, o šioje temoje buvai sutraiškytas argumentais kaip naujo Vilniaus gatvių standarto bortas yra negailestingai sutraiškomas vaiko vežimėlio. Dabar, apimtas desperacijos, neturėdamas ką atrašyti ir ignoruodamas didesnę dalį mano point’ų, tu pridedi:
                                    - senesnę ‘toilet access’ statistiką nei ta, kurią papostinau aš ir iš mažiau patikimo šaltinio
                                    - net keturis paveiksliukus rodančius statistiką dėl ‘overcrowding’/‘house deprivation’, kuri neparodo nieko apie pastatų būklę, apie kurią čia kalbame
                                    - krūvą nesusijusios statistikos

                                    Esi nevertas mano laiko.

                                    Comment


                                      Parašė VLR Rodyti pranešimą
                                      Grįžtam prie ad hominem? Ok: dėl savo nesąmonių nuolatinio rašinėjimo esi tapęs pajuokos objektu visam forume, o šioje temoje buvai sutraiškytas argumentais kaip naujo Vilniaus gatvių standarto bortas yra negailestingai sutraiškomas vaiko vežimėlio. Dabar, apimtas desperacijos, neturėdamas ką atrašyti ir ignoruodamas didesnę dalį mano point’ų, tu pridedi:
                                      - senesnę ‘toilet access’ statistiką nei ta, kurią papostinau aš ir iš mažiau patikimo šaltinio
                                      - net keturis paveiksliukus rodančius statistiką dėl ‘overcrowding’/‘house deprivation’, kuri neparodo nieko apie pastatų būklę, apie kurią čia kalbame
                                      - krūvą nesusijusios statistikos

                                      Esi nevertas mano laiko.
                                      šio specifiniu klausimu jus labai panašus tiesiog skirtingi kraštutinumai.

                                      Comment


                                        O kalinių statistikoje pasirinktos moterys. Kažin kaip vyrų statistika atrodo

                                        Comment


                                          Apie kokius jūs čia tualetus diskutuojate, kolegos?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X