Parašė suoliuojantis
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Investicijos į pramonės bei paslaugų plėtrą Lietuvoje
Collapse
X
-
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąLietuvos geležinkeliai, Vilnius, aukščiausios kvalifikacijos šaltkalvis gauna 900€ "į rankas". Garažinis servisiukas, Vilnius, žemos kvalifikacijos šaltkalvis gauna 1200€ "į rankas".Yra toks posakis : zmones balsuoja kojomis. Esu asmeniskai kalbejas su LG darbuotoju,sake isidarbint ziauriai sunku,nes aukso kasykla ,o ne darbas. LG duoda extra atostoginiu dienu,duoda visokiu sventiniu priedu nuolatos, ten labai nedideli darbo kruviai. Uzdirba ten ziauriai gerai,tik yra labai daug senuku ,kurie jau uzdirbe savo pinigus,kurie ima nemokamu atostogu ir t.t. ,ir del ju atrodo toks nedidelis vidurkis.
Tas zmogus ,kur bendravau is LG, suvirintojas /saltkalvis sake niekur kitur Lietuvoj tokiu pinigu nemoka ,kaip LG.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Šiaip yra geri pastebėjimai, kad investicijas priimančios šalies požiūriu pats investicijos dydis yra tikrai antraeilis dalykas. Svarbu kiek (vietinių) žmonių dirbs, kokie bus atlyginimai, kiek vietiniai kels savo kvalifikaciją, kiek mokesčių mokės ir pan. Nes pats investicijos dydis tokiose šalyse kaip Lietuva ar Vengrija yra realiai nesvarbus dalykas. Apie paskutinius atvejus nieko negaliu pasakyyti, bet prieš kokius 10 metų buvo gerai išnarstytas DaimlerBenz atvejis Vengrijoje. Jie pastatė kokia tai Mersų gamyklą. Bendra investicijos suma oficialiai siekė virš 800 mln eur. Iš Vengrijos pusės gavo mokesčių atidėjimą penkiems metams, dar kažkokias mokestines nuolaidas ir be to Vengrijos pusė įsipareigojo jiems sukurti visą reikalingą infrastruktūrą Vengrijos biudžeto pinigais. Bendri Vengrijos įsipareigojimai siekė virš 250 mln eur. Tuo tarpu iš pačios 800 mln investicijos patiems vengrams atiteko tik mažiau nei 45 mln eurų (tiek uždirbo vengrų statybininkai). Kita investicijos dalis tai DaimlerBenz pinigai sumokėti Vokietijos, Šveicarijos, Japonijos ir Italijos kompanijoms už pramoninę specializuotą įrangą, kuri tiesiog buvo atvežta į Vengriją. Tas atvejis buvo plačiai nuskambėjęs, kad valstybės taip kovoja tarp savęs, kad investicijos virsta "investicijomis" (ten konkrečiai buvo skaičiuojama, kad reikės 12 metų, kad gamykla atpirktų savo mokesčiais tai, ką gavo iš Vengrijos dovanų).
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė ilgas Rodyti pranešimą
o nuo kada Vengrija yra Cool? Lietuva aplenkus Vengrija +10metuTiek visi investuoja ,o kaip salies ekonomine padetis? Kokiom salygom tie investuotojai ateina i ta Vengrija? Obranas darosi reklama,kad pas mus kosmosas,o realybe snipstas.
Is kur tu istraukei didziausia investicija?? Ten buvo fraze "plyno lauko"
Nu gerai ,dabar apie Vengrija, kiek darbuotoju dirbs toj CATL,kokios bus ten algos? Kaip pavyzdys,Lietuvoje yra DanskeBank paslaugu centras: 4500 dirbanciu ,vidutine alga 2k i rankas.
Tai Vilniui irgi stato Homanit,ten irgi milziniska investicija ,bet jei lyginsim su DanskeBank paslaugu centru, tai pagal mokescius,sukurta pridetine verte net jie neprilygs.
Dabartines gamyklos yra labai automatizuotos. Siais laikais zmones galva uzdirba,o ne nugara.
Suomiu YARA atidare paslaugu centra Vilniuje: 500darbuotoju,alga i rankas 3,5tukst. eur . Homanit planuose 450dirbanciu ir tikrai nebus vidurkis 3,5k i rankas.
Vengrija ilgą laiką atrodė tokia decent posocialistinė šalis, plius šalia Austrija, ne per toli ir Šiaurės Italija.
Gyventojų daugiau turi. Tai spėju ir įdirbis išlikęs, užsienio investicijos. Mes pirmus dešimtmečius iš vis statėm valstybę, kurios nebuvo žemėlapyje, daugiau chaoso, plius atokesnė geografija nei visos tos Čekijos, Vengrijos.
Dėl dabarties nieko nesakau, jų ta orbanizacija niekuo geru nekvepia, virto tokia labiau posovietine šalimi (nors važiuojant Viena-Budapeštas greitkeliu ar pan. statuso keliu taip neatrodys toli gražu), rodikliai augo ne taip greitai kaip pvz. Baltijos šalių. Ten kur ne Budapeštas, tai grynai vaibelis kaip mūsų mažesni miesteliai, tik pora kart didesni pagal gyventojus.Paskutinis taisė PoDV; 2023.06.10, 12:47.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė ilgas Rodyti pranešimąNu gerai ,dabar apie Vengrija, kiek darbuotoju dirbs toj CATL,kokios bus ten algos? Kaip pavyzdys,Lietuvoje yra DanskeBank paslaugu centras: 4500 dirbanciu ,vidutine alga 2k i rankas.
Komentuoti:
-
Parašė Taj Mahal Rodyti pranešimą
Belekokie skaičiai. Palyginam su Continental investicija Kaune kuri buvo vadinama "didžiausia investicija Lietuvoje per 15 metų". Ten buvo 95 milijonai eurų arba vos 1,3% tos sumos kurią CATL planuoja investuoti Vengrijoje. Ta "didžiausia investicija Lietuvoje" yra mažiau nei 5% lyginant su CATL Vengrijoje, net matuojant "per capita".
Ir dar reikėtų nepamiršti kad apart CATL, Vengrijoje šimtus milijonų EUR ar išvis milijardines sumas į baterijų bei automobilių gamyklas investuoja ir LG Chem, Samsung SDI, BMW, Hydro, BYD, Nio, Chervon Auto, SK Innovation, Mercedes, Continental, EcoPro, Sang-A-Frontec ir t.t. Kai kurie ne vieną kartą investuoja per paskutinius porą metų. Pvz Samsung SDI jau trečią.Tiek visi investuoja ,o kaip salies ekonomine padetis? Kokiom salygom tie investuotojai ateina i ta Vengrija? Obranas darosi reklama,kad pas mus kosmosas,o realybe snipstas.
Is kur tu istraukei didziausia investicija?? Ten buvo fraze "plyno lauko"
Nu gerai ,dabar apie Vengrija, kiek darbuotoju dirbs toj CATL,kokios bus ten algos? Kaip pavyzdys,Lietuvoje yra DanskeBank paslaugu centras: 4500 dirbanciu ,vidutine alga 2k i rankas.
Tai Vilniui irgi stato Homanit,ten irgi milziniska investicija ,bet jei lyginsim su DanskeBank paslaugu centru, tai pagal mokescius,sukurta pridetine verte net jie neprilygs.
Dabartines gamyklos yra labai automatizuotos. Siais laikais zmones galva uzdirba,o ne nugara.
Suomiu YARA atidare paslaugu centra Vilniuje: 500darbuotoju,alga i rankas 3,5tukst. eur . Homanit planuose 450dirbanciu ir tikrai nebus vidurkis 3,5k i rankas.Paskutinis taisė ilgas; 2023.06.10, 12:37.
Komentuoti:
-
Parašė sankauskas Rodyti pranešimąKinų CATL stato elektromobilių baterijų gamyklą. 7,5 mlrd € investicija.
Ir dar reikėtų nepamiršti kad apart CATL, Vengrijoje šimtus milijonų EUR ar išvis milijardines sumas į baterijų bei automobilių gamyklas investuoja ir LG Chem, Samsung SDI, BMW, Hydro, BYD, Nio, Chervon Auto, SK Innovation, Mercedes, Continental, EcoPro, Sang-A-Frontec ir t.t. Kai kurie ne vieną kartą investuoja per paskutinius porą metų. Pvz Samsung SDI jau trečią.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Dundorfas Rodyti pranešimą
https://www.lloydsbanktrade.com/en/m...ary/investment
Na kiek žiūrėjau ne tik , grubiai
a) pigi darbo jėga (vs central europe)
b) klalifikuota darbo jėga
c) fizinė infra
d) teisinė infra + pagalba iš valstybės + HIPA (sava investicijų pritraukimo agentūra)
e) low corporate tax 9%
f) Geografinė vieta: pasiekia ir centrinę europa ir pietų europa (LT pakolkas užpalinėje Europos vietoje)
g) bankinė sistema išvystyta
Ir visa Azija, ne tik kiniečiai mėgsta Vengriją, Korėja, Japonija:
https://abouthungary.hu/news-in-brie...tner-in-region
Iš minusų korupcija, ta pati bankinė sistema nors gerai išvystyta, buvo gelbėta valtybės dėl kreivų paskolų, R&D kaip ir pas mus silpnai, nesutaria su EU (Orbanas ir jo palaikymas), nacionalione valiuta forintas nestabilus.
Na jei esi Azijietis ir nori užkariauti EU rinka, neisi į vakarų europą, ten brangi darbo jėga, vietiniai bizniai turės lobizmo svertus (na kaip minimu nesidžiaugs), kaip ir į Čekijas/Slovakijas nes jose jau egzistuoja stiprus vakarų "footholdas". Kokios LT/EE/LV per mažos ir kai kurios stipriai linksta su vakarų partijos linija, beigi turi neramų kaimyną, Skadinavai brungus ir toli, Pietiečiai per daug tingūs ir/arba per sotūs, beigi per mažai išsilavinė, jų geografija gali buti problematiška logistikai: kalnai/atstumai, reikia ieškoti partizano ty vis tik nebais sutariančio su EU (čia gal pliusas o ne minusas).
Lenkija pretenduoja irgi į šia niša: partizanas, bet turi jau didelį vakarų footholdą, turi kaimyną, gal su liaudės tech išsilavinimu /logistika beigi teisiniais ir įvairiom lengvatom problemos?
Ty LT pretenduoti į šita niša problematiška, bet kokios labiau specifinės/ mažesnės azijos gamyklos, pas mus kažkaip nebais Azija investuoja.,pastate gamyklas ir atsiveze savo darbuotojus. Kokia nauda Baltarusijai? Gamyklose dirba kinieciai,skrenda ir dirba kadencijom ,po to atostogu namo ir vel atgal. Jie net savo parduotuves ten vietoj turi,tie darbuotojai beveik net i miesta neiseina. Kokia nauda saliai nuo tokiu investiciju? Jie mokesciu beveik nemoka,kaip pries ivestuodami susitaria del nuolaidu. Jiem Baltarusija nutiese kelius ,paruose infrastuktura ir t.t. Vien tos salies investicijos i infrastuktura turi atsipirkt,kokia dar nauda? Jokia kontrole is salies i vidu neileidziama,ten aplinkosaugai demesys nulis.
Jie ir vysta i tokias salis ,kaip Baltarusija,Vengrija ir t.t ,kiti ju neisileidzia su tokiom salygom.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
Kinų CATL stato elektromobilių baterijų gamyklą. 7,5 mlrd € investicija.
https://www.lloydsbanktrade.com/en/m...ary/investment
Na kiek žiūrėjau ne tik , grubiai
a) pigi darbo jėga (vs central europe)
b) klalifikuota darbo jėga
c) fizinė infra
d) teisinė infra + pagalba iš valstybės + HIPA (sava investicijų pritraukimo agentūra)
e) low corporate tax 9%
f) Geografinė vieta: pasiekia ir centrinę europa ir pietų europa (LT pakolkas užpalinėje Europos vietoje)
g) bankinė sistema išvystyta
Ir visa Azija, ne tik kiniečiai mėgsta Vengriją, Korėja, Japonija:
https://abouthungary.hu/news-in-brie...tner-in-region
In 2019 and 2021, South Korea was the largest foreign investor in Hungary, with investments worth more than 6.8 billion US dollars in 2020. In 2020, 130 Korean companies employed 15,206 people in Hungary,
Na jei esi Azijietis ir nori užkariauti EU rinka, neisi į vakarų europą, ten brangi darbo jėga, vietiniai bizniai turės lobizmo svertus (na kaip minimu nesidžiaugs), kaip ir į Čekijas/Slovakijas nes jose jau egzistuoja stiprus vakarų "footholdas". Kokios LT/EE/LV per mažos ir kai kurios stipriai linksta su vakarų partijos linija, beigi turi neramų kaimyną, Skadinavai brungus ir toli, Pietiečiai per daug tingūs ir/arba per sotūs, beigi per mažai išsilavinė, jų geografija gali buti problematiška logistikai: kalnai/atstumai, reikia ieškoti partizano ty vis tik nebais sutariančio su EU (čia gal pliusas o ne minusas).
Lenkija pretenduoja irgi į šia niša: partizanas, bet turi jau didelį vakarų footholdą, turi kaimyną, gal su liaudės tech išsilavinimu /logistika beigi teisiniais ir įvairiom lengvatom problemos?
Ty LT pretenduoti į šita niša problematiška, bet kokios labiau specifinės/ mažesnės azijos gamyklos, pas mus kažkaip nebais Azija investuoja.Paskutinis taisė Dundorfas; 2023.06.09, 13:24.
Komentuoti:
-
Parašė Dundorfas Rodyti pranešimą
Įdomu kodėl Hungary pvz 2022 tai aišku, pigios Putino dujos, bet tokie projekati sukasi lėtai 3-5 ar 7 metai prieš
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Stadionas Rodyti pranešimą
O Latvija turi kažką kas būtų kaip mūsų "Investuok Lietuvoje" ar jie tokie bėdžiai, kad iki šiol nieko neturi, nes labai graudžiai atrodo?
Komentuoti:
-
Ar ten žurnalistai vis ne taip suskaičiuoja ir parašo.
100 metrų ilgio vientisa konstrukcija ar tokio ilgio bus po surinkimo?
Komentuoti:
-
„Orlen Lietuvos“ reaktoriaus gabenimas – logistikos iššūkis https://www.vz.lt/pramone/2023/06/09...stikos-issukis
Rugpjūčio pradžioje į Klaipėdos uostą iš Italijos laivu bus atgabentas milžiniškas reaktorius, skirtas naftos perdirbimo ir importo bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklos modernizavimui. Nestandartinis krovinys iš uostamiesčio iki Mažeikių keliaus ilgiau nei pusę mėnesio, sako už projekto logistiką atsakingos bendrovė „Mammoet“ atstovas.
100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio reaktorius sveria apie 1.500 tonų – tokio dydžio krovinys Lietuvos keliais bus gabenamas pirmą kartą, sako Arūnas Kontutis, „Mammoet Baltic“ projektų vadovas.
670 mln. Eur vertės gamyklos modernizavimas pradėtas pernai, projekto generalinė rangovė yra Didžiosios Britanijos „Petrofac International“ – ji pernai balandį pasirašė 80 mln. Eur vertės sutartį su „Alvora“, kuri kartu su partnere „DS-1“ surinks reaktorių, jį instaliuos, suvirins per 100 km įvairaus skersmens vamzdyno ir atliks kitus darbus.
Anksčiau „Petrofac International“ pasirašė maždaug 37 mln. Eur vertės sutartis su ir viena didžiausių šalies statybos įmonių Panevėžio statybos trestas (PST), kuri atliko žemės darbus, turi pastatyti du pastatus, pamatus, įrengti betono bei asfalto dangas.„Orlen Lietuvos“ atstovė spaudai Kristina Gendvilė BNS sakė, kad projekte dirbančių įvairių įmonių darbuotojų skaičius liepą pasieks piką – jų bus apie 2.000.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Egiuxz Rodyti pranešimą
Bent jau Panevėžyje tai gamina daug ką. Įmonės nėra didelės, nelabai žinomos, bet produkcija perkama kaip minimum šalies mąstu. Jei labai domina, galėčiau trumpą sąrašiuką sudaryti.
Fun fact, kaip sakoma - bent jau Panevėžyje elektros ir mechanikos inžinierių poreikis yra nemažas, o algos kaip Kaune, dažnai net ir didesnės. O dar įvertinus tai, kad paslaugos ir pragyvenimas Panevėžyje yra pigesni, tai uždeda miestui pliusą.
- 4 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Taj Mahal Rodyti pranešimą
Pažiūrėjus į šitą galima susidaryti vaizdą kad Šiauliuose daugiau industrijos nei Kaune ar Vilniuje...
Kokios ten įmonės Šiauliuose ar Panevėžyje užsiėma "construction materials", "mechanical engineering" ar "electronics and electrical equipment"?
Fun fact, kaip sakoma - bent jau Panevėžyje elektros ir mechanikos inžinierių poreikis yra nemažas, o algos kaip Kaune, dažnai net ir didesnės. O dar įvertinus tai, kad paslaugos ir pragyvenimas Panevėžyje yra pigesni, tai uždeda miestui pliusą.
Komentuoti:
-
Parašė Taj Mahal Rodyti pranešimą
Komentuoti:
-
Parašė Taj Mahal Rodyti pranešimą
Pažiūrėjus į šitą galima susidaryti vaizdą kad Šiauliuose daugiau industrijos nei Kaune ar Vilniuje...
Kokios ten įmonės Šiauliuose ar Panevėžyje užsiėma "construction materials", "mechanical engineering" ar "electronics and electrical equipment"?
Jei mieste tarkim po 5 įmones iš 5 sričių, tai ir surašysi visas 5 sritis, nes neišskirsi 3.
Kitam mieste iš tų pačių 5 sričių, gal bus tarkim 10, 10, 30, 30, 30 įmonių.
Tai išskirsi 3.
Nereiškia, kad pirmam mieste daugiau pramonės.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė booraz Rodyti pranešimąuab elga, 29mln apyvarta praeitais metais, net nežinau ar čia daug ar mažai.
Komentuoti:
-
Parašė taj mahal Rodyti pranešimą
pažiūrėjus į šitą galima susidaryti vaizdą kad šiauliuose daugiau industrijos nei kaune ar vilniuje...
Kokios ten įmonės šiauliuose ar panevėžyje užsiėma "construction materials", "mechanical engineering" ar "electronics and electrical equipment"?
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Taj Mahal Rodyti pranešimąPagrindiniai gamybos sektoriai skirtinguose Lietuvos regionuose.
Paimta iš Invest Lithuania ataskaitos (archyvas).
Kokios ten įmonės Šiauliuose ar Panevėžyje užsiėma "construction materials", "mechanical engineering" ar "electronics and electrical equipment"?
Komentuoti:
Komentuoti: