Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Orai, stichinės nelaimės, gamta, ekologija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • vaidasp
    replied
    Aš pažaidimams turiu nusipirkęs tokį: https://www.aliexpress.com/item/1005...archweb201603_

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    John kokį matuoklį naudoji?

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą



    PM10, bet nėra PM2.5, kuris yra sveikatai pavojingiausią taršą rodantis indikatorius.

    Šiaip realiai Vilniuje nelabai žinom PM2.5 rodiklių, nes vienintelį stotelė įrengta Žirmūnuose, kas nelabai parodo situaciją, tarkim, Centre ar prie transporto arterijų. VMS, panašu, nelabai suinteresuota tai žinoti ir publikuoti, nes dar paaiškės, kad neatitinka normų.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Edd Rodyti pranešimą

    Būtų įdomu jei pamatuotum, keliose vietose kad būtų galima palyginti, kamščių metu. Aišku dabar dėl covido sumažėjo kamščiai...


    Komentuoti:


  • John
    replied
    Kad neterštume statybų temos, siūlau diskusiją apie kietasias daleles tęsti čia:

    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
    Kadangi dirbu salia, tai mano nuomone kvepuoti 17 val vakaro nera kuo, salia labiausiai apkrauta sankryza Vilniuje, na o artimiausia aplinka aisku kolkas apgailetina. Taip, iki upes galima daeiti peskom per 15 minuciu, bet jei kasdien gyventi tokioj kietuju daleliu smarvej ir uz tai dar moket, tai tikrai pasiriz nebent atvykeliai.

    Parašė Edd Rodyti pranešimą

    Būtų įdomu jei pamatuotum, keliose vietose kad būtų galima palyginti, kamščių metu. Aišku dabar dėl covido sumažėjo kamščiai...

    Būtų įdomu gauti daugiau idėjų, kur įdarbinti PM10 ir P2.5 detektorių Vilniuje ir kada bei kur pamatuoti oro kokybę. Kol kas atlikau tik ketelą atsitiktinių matavimų ne piko metu (savaitgalio pavakarę) ir kol kas niekur Vilniuje nefiksavau daugiau, nei maždaug 40μg/m³, įskaitant šalia Konstitucijos/Kalvarijų sankryžos. Būtų ypač įdomu ištirti oro kokybę tokioje vietoje, kur "labai užteršta" arba "net sunku kvėpuoti", kad išsiaiškintume, ar iš tikrųjų užteršta, ar galimai kartais žmonės tiesiog išsigalvoja

    Komentuoti:


  • Edd
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Pamatuot? Galiu nesunkiai.
    Bet dėl dalelių reikia turėt omeny, kad jos pagrinde generuojamos ten, kur yra didesni variklio sūkiai. Ant laisvo ar lengvo važiavimo dalelių nėra daug. Spaudžiant į Narbutą, Šeškinę ar Geležiaką jau kita kalba ir ten dalelių, tikėtina, fiksuotume daugiau.

    Kaip bebūtų, šitą problemą visiškai išspręs autoparko jaunėjimas ir EV atėjimas. Bet galiu visvien išmatuoti. Skaičiai yra tokie, kokie yra ir tai be galo geras vaistas nuo pletkų ir išsigalvojimų.
    Būtų įdomu jei pamatuotum, keliose vietose kad būtų galima palyginti, kamščių metu. Aišku dabar dėl covido sumažėjo kamščiai...

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė Edd Rodyti pranešimą
    Įdomu kaip tos kietosios dalelės keisis ateityje, ar tikrai tai labai reikšmingas faktorius kai vis daugiau transporto bus varoma elektra, o rūkstančių trobelių irgi mažėja ir toliau mažės. Kažkiek padangų trintis į kelią ir pan. išskiria dalelių... Bet didžiuliai kamsčiai susiformuoja važiuojant ir iš/į visokias Pilaites, iš kurių dar reikia važiuoti ir kasdien stovėti kamščiuose, kaip su kietosiom dalelėm ten? Ir kaip su kietosiom dalelėm stovint kamščiuose? (aišku automobiliuose yra filtrai, kiek jie apsaugo?) Iš Šnipiškių viskas pasiekiama pėstiesiems/dviračiais/paspirtukais.
    Pamatuot? Galiu nesunkiai.
    Bet dėl dalelių reikia turėt omeny, kad jos pagrinde generuojamos ten, kur yra didesni variklio sūkiai. Ant laisvo ar lengvo važiavimo dalelių nėra daug. Spaudžiant į Narbutą, Šeškinę ar Geležiaką jau kita kalba ir ten dalelių, tikėtina, fiksuotume daugiau.

    Kaip bebūtų, šitą problemą visiškai išspręs autoparko jaunėjimas ir EV atėjimas. Bet galiu visvien išmatuoti. Skaičiai yra tokie, kokie yra ir tai be galo geras vaistas nuo pletkų ir išsigalvojimų.

    Komentuoti:


  • Edd
    replied
    Įdomu kaip tos kietosios dalelės keisis ateityje, ar tikrai tai labai reikšmingas faktorius kai vis daugiau transporto bus varoma elektra, o rūkstančių trobelių irgi mažėja ir toliau mažės. Kažkiek padangų trintis į kelią ir pan. išskiria dalelių... Bet didžiuliai kamsčiai susiformuoja važiuojant ir iš/į visokias Pilaites, iš kurių dar reikia važiuoti ir kasdien stovėti kamščiuose, kaip su kietosiom dalelėm ten? Ir kaip su kietosiom dalelėm stovint kamščiuose? (aišku automobiliuose yra filtrai, kiek jie apsaugo?) Iš Šnipiškių viskas pasiekiama pėstiesiems/dviračiais/paspirtukais.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
    Kadangi dirbu salia, tai mano nuomone kvepuoti 17 val vakaro nera kuo, salia labiausiai apkrauta sankryza Vilniuje, na o artimiausia aplinka aisku kolkas apgailetina. Taip, iki upes galima daeiti peskom per 15 minuciu, bet jei kasdien gyventi tokioj kietuju daleliu smarvej ir uz tai dar moket, tai tikrai pasiriz nebent atvykeliai.
    Dėl kietųjų dalelių kaip tik nusipirkau PM10 ir PM2.5 detektorių, kuris dar automatiškai sugeneruoja ir AQI skaičių. Tai galiu pamatuoti. Kuri ten ta sankryža 17 valandą neramina? Bet kurią kitą vietą irgi galėsiu patikrinti ir pateikti skaičius forume, kad nereiktų vien tik iš lempos interpretuoti

    Komentuoti:


  • Tomas
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
    Pastebejau kad kai vaziuoju nakti tikimybe užmigti ziauriai padideja judant kazkur 100-110 greiciu, kitaip nei 130. Vaziuojant greiciau labiau susikoncentruoju.
    Kažin kiek padidėja tikimybė prisiploti?

    Komentuoti:


  • Xmaster
    replied
    Jei paleis Rail Balticos atšaką ir, pagal dabartinį PR'ą, pasieks 35 min kelionės laiką traukiniu tarp miestų tada, matyt, galima ir magistralėje greitį riboti, nes yra ekologiška ir greita alternatyva.
    Dabar, kaip kažkas pastebėjo, važiuojant pirmyn-atgal tą pačią dieną 2x15 min jau sudaro 30 min. Gal ir ne kosmosas, bet, manau, daugelis norėtų tas 30 min praleisti ne mašinoje, o namuose ar leidžiant laisvalaikį.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
    Pastebejau kad kai vaziuoju nakti tikimybe užmigti ziauriai padideja judant kazkur 100-110 greiciu, kitaip nei 130. Vaziuojant greiciau labiau susikoncentruoju.
    Nes baisiau. Bet efektyviau tada kavos nusipirkti.
    Paskutinis taisė index; 2020.10.30, 09:45.

    Komentuoti:


  • SoulMulticast
    replied
    Pastebejau kad kai vaziuoju nakti tikimybe užmigti ziauriai padideja judant kazkur 100-110 greiciu, kitaip nei 130. Vaziuojant greiciau labiau susikoncentruoju.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Evier Rodyti pranešimą

    Tikrai kelionė Vilnius-Kaunas važiuojant 130 km/h netrunka 55 minutes. Beje grįžti atgal užtruktų taip pat 15 minučių ilgiau, taigi jau 30 minučių.



    Savaime suprantama, kad turiu omeny ne tai, o žmonių laiką.
    Vidutinis greitis, kur leidžiama važiuoti 130 km/h ir eismas intensyvus, toli gražu gražu nėra 130 km/, o tik koks 115 km/h.
    Ekologija taip pat svarbi, kaip ir saugumas. O gyventi saugioje ir švarioje šalyje gyvenimo trukmę prailgintų tikrai daugiau nei tomis keliomis sutaupytomis minutėmis lekiant.
    Olandai turbūt nėra kvaili, jei mažina greitį. Vertina visumą, o ne tik tai, kaip greit galima lėkti autostrada.

    Komentuoti:


  • Evier
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Tarp 70 ir 100 praktiškai nėra jokio ekonomijos skirtumo, priešingai nei tarp 100 ir 130, beto autobusai, fūros, kas svarbu iš ekonominės pusės, bet kokiu atveju važiuoja iki 100 km/h. Tai realiai vietoje tų teorinių 15 min. lieka tik kokios 5, kurias gali išspausti.
    Tikrai kelionė Vilnius-Kaunas važiuojant 130 km/h netrunka 55 minutes. Beje grįžti atgal užtruktų taip pat 15 minučių ilgiau, taigi jau 30 minučių.

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Gyvenimo kokybė tikrai nėra minti gazas dugnas ir maltis tarp juostų
    Savaime suprantama, kad turiu omeny ne tai, o žmonių laiką.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Evier Rodyti pranešimą

    Nu va
    Lietuviai Seimą nuneštų, jau dabar neša visą FB vien dėl kažkokių trikojų.

    Komentuoti:


  • Evier
    replied
    Parašė themanual Rodyti pranešimą

    Olandijoje dėl taršos greitkeliuose sumažino maksimalų greitį nuo 130 iki 100 (nors tik prieš kelis metus pakėlė nuo 120 iki 130). Dabar stumiasi įstatymas, jog gyvenvietėse greitis būtų sumažintas iki 30
    Nu va

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Evier Rodyti pranešimą

    Tai galim sumažint greitį ir iki 70? Reiktų dar mažiau investuot. Kur ribos? 50? Iš vis uždraust ne elektromobilius? Vis tik reiktų į viską žiūrėti racionaliai ir neaukoti žmonių gyvenimo kokybės.
    O investuot pinigus vienaip ar kitaip reiks, nes ekologiškos transporto priemonės jau dabar važinėja (joms irgi ribot iki 100?), o ateityje tik daugės.
    Tarp 70 ir 100 praktiškai nėra jokio ekonomijos skirtumo, priešingai nei tarp 100 ir 130, beto autobusai, fūros, kas svarbu iš ekonominės pusės, bet kokiu atveju važiuoja iki 100 km/h.
    Gyvenimo kokybė tikrai nėra minti gazas dugnas ir maltis tarp juostų, nes A1 kelyje šiaip ar taip eismas intensyvus ir tokį greitį pasiekti sunku. Tai realiai vietoje tų teorinių 15 min. lieka tik kokios 5, kurias gali išspausti.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė Evier Rodyti pranešimą

    TIK 15 minučių? Čia ketvirtadalis visos kelionės. Poto mieste dar sugalvos visur 30 padaryt, poto dar kažką ir jau žiūrėk tik 45 minutės
    Olandijoje dėl taršos greitkeliuose sumažino maksimalų greitį nuo 130 iki 100 (nors tik prieš kelis metus pakėlė nuo 120 iki 130). Dabar stumiasi įstatymas, jog gyvenvietėse greitis būtų sumažintas iki 30

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė Evier Rodyti pranešimą

    TIK 15 minučių? Čia ketvirtadalis visos kelionės. Poto mieste dar sugalvos visur 30 padaryt, poto dar kažką ir jau žiūrėk tik 45 minutės
    Taip. Bet visgi vis tiek tik 15 minučių. O kuro sunaudojimo ir oro teršimo skirtumas visai ženklus.

    Greičiau pereinant prie ekologiško transporto būtų galima jį vėl padidinti, jei saugumas nekentės. O šiaip, vidaus degimo variklių gamybą per kitus 20 metų šiaip ar taip greičiausiai uždraus visame civilizuotame pasaulyje.

    Komentuoti:

Working...
X