Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

LV. Ryga / Rīga

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Petrozilijus Cvakelmanas
    replied
    Lankantis Rygoje dėmesį vis patraukdavo aukšti bažnyčių ir cerkvių bokštai Maskvos priemiestyje (Maskavas Forštate). Sykį nusprendžiau ten pasidairyti iš arčiau.

    Foto 2014 05.

    Neogotikinė Šv. Pranciškaus katalikų bažnyčia, pastatyta 1892 m. Nuo jos iki geležinkelio stoties tiesia linija maždaug kilometras.





    Kiek toliau, toje pačioje Katalikų gatvėje - Visų Šventųjų cerkvė, pastatyta 1870 m.





    Pati Maskačka, kuria latviai gąsdina vaikus, atrodo maždaug taip.





    Paėjus kiek toliau, Ivano kapinių pakraštyje, viena šalia kitos stovi dar dvi cerkvės. Kiek atokiau nuo gatvės - nedidelė medinė Kazanės Dievo Motinos ikonos cerkvė, pastatyta 1866 m. Šiuo metu, panašu, neveikia.





    Visiškai šalia - kur kas didesnė, naujesnė (pastatyta 1929 m.) ir veikianti Šv. Jono Krikštytojo cerkvė. Jos varpinė.

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Žiūrinėjau senesnius šios temos pranešimus ir radau štai ką. Kažin kaip savotiškai dabar atrodo oranger pastebėjimas.

    Parašė trilobitas Rodyti pranešimą
    MAXIMA prekybos centras Rygoje


    <...>
    Parašė oranger Rodyti pranešimą
    Kažkaip man ta "Maxima" primena ritualinių paslaugų rūmus...

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Už vilos driekiasi nemažas Aludario parkas (Aldara parks), kurį puošia dirbtiniai griuvėsiai. Panašių senovinių pilių liekanų imitacijų galima rasti ir kai kuriuose Latvijos dvarų parkuose


    Vaizdas nuo terasos. Tarybmečiu atsiradusi tvora nepuošia ir trukdo patekti į tolimesnę parko dalį


    Vila „Dauderi“. Viduje yra nedidelė ekspozicija, skirta prezidentui Karliui Ulmaniui (1877-1942), taip pat latvių išeivio Gaidžio Graudinio dovanota tarpukario medalių, apdovanojimų, monetų, fotografijų ir kitokių įvairenybių kolekcija. Beje, užeiti verta vien dėl jaukaus ir įdomaus interjero


    Nuo kalvelės prieš vilą


    Griuvėsių link




    Į Sarkandaugavos gatvės pusę


    O čia paskutinis kadras Sarkandaugavos gatvėje


    Ačiū už dėmesį!

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Galiausiai Sarkandaugavos gatvė baigiasi, o prieš akis išnyra stambiausios Latvijos alaus daryklos „Aldaris“ vartai


    Zāģētaju iela (Lentpjovių gatvė). „Aldario“ ištakos - 1865 m. alų virti pradėjęs bravoras „Waldschlösschen“ („Miško pilaitė“)


    Romantišką senąjį alaus daryklos paminėjau ne veltui. Pilaitės ten iš tiesų esama. Tai Sarkandaugavos įžymybė - vila, kurią apie 1897 m. pasistatydino daryklos savininkas Adolfas fon Bingneris. 1937 m. vila tapo paskutinio prieškario Latvijos prezidento Karlio Ulmanio vasaros rezidencija. Dabar - Latvijos kultūros muziejus „Dauderi“, Nacionalinio istorijos muziejaus padalinys




    Vilos aplinka


    Art Nouveau stiliaus suoliukai ir latvių tautiniais simboliais, ausekliais, dekoruotos grindinio plytelės


    Rotonda




    Į ją verta įsilipti, išgirdus baisingą bildesį. Kol medžiai be lapų, galima stebėti traukinius...


    ...ir su jais lenktyniaujančius tramvajus

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Vaizdas į Puškino licėjų ir už geležinkelio dunksančius daugiaaukščius. Beje, Sarkandaugavos gatvėse skamba kone vien rusų kalba. Vienas rusas stotelėje garsiai virkavo, kad Latvijos valdžia tarnauja amerikiečiams, kiša didžiulius pinigus Ukrainos paramai, kai verčiau galėtų renovuoti tą rusišką licėjų




    Devynaukščiai prie Sarkandaugavos gatvės


    Ties licėjumi


    Tramvajus


    5 maršruto tramvajaus stotelė Aldaris, pavadinta netoliese veikiančios alaus daryklos vardu


    Žvilgsnis į kontrastingą Kastuvų gatvės (Lāpstu iela) architektūros derinį

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Parke


    Parko ir kapinių pakrašty stūkso liuteronų Švč. Trejybės bažnyčia (Svētās Trīsvienības luterāņu baznīca), pastatyta 1878 m. pagal žymaus Rygos architekto Johano Danielio Felsko projektą


    Kapinių vartai ties bažnyčia


    Parkas pasižymi švelniai banguojančiu reljefu, kuris puikiai atsiskleidžia, kai veja taip kruopščiai prižiūrėta


    Nuo parko šlaito link Sarkandaugavos gatvės


    Sarkandaugavas iela


    Kita kryptimi

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Sarkandaugavos ir Tilto gatvių sankryža dar vienu rakursu. Beje, pasirodė, kad gatvėse važinėja nemažai policijos mašinų: turbūt ten turi, ką veikti. Narkomanais pagarsėjusio rajono gatvėmis vaikštinėti nėra labai jauku, bet pamatyti yra ką


    Didelis stalininis daugiabutis su broma


    Sarkandaugavos centrinėje dalyje yra senos kapinės su mūrine koplyčia


    Didelių kalnų kapinės (Lielo kalnu kapi), įkurtos XIX a. antroje pusėje


    Vaizdas geležinkelio link


    Koplyčia


    Gūdžiais tarybiniais laikais dalis kapinių panaikinta ir įrengtas parkas

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Ties Sarkandaugavos ir Tilto gatvių sankryža, laikoma istoriniu rajono centru


    Ta pati sankryža iš kitos pusės


    Siaura gatvelė - Priežu iela (Pušų gatvė)


    Toliau paėjėsime Tilto gatve


    Pervaža. Gatvė susikerta su geležinkeliu, vedančiu į Skultę


    Už bėgių - stačiatikių cerkvė


    Nebetoli ir iki katalikų bažnyčios, kurios bokštas kyšo iš už medžių, bet ją iš arčiau apžiūrėti palikau kitam kartui. Beje, tą Kristaus Karaliaus bažnyčią suprojektavo latvis Kārlis Reisons, Lietuvoje žinomas kaip Karolis Reisonas, Kauno Prisikėlimo bažnyčios autorius

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Dabar kelkimės į dešiniakrantę Rygą. Dar 20 minučių tramvajumi nuo senamiesčio šiaurės kryptimi ir štai - Sarkandaugava, senas pramoninis Rygos rajonas. Vardą šiai miesto daliai davė Dauguvos atotaka - Sarkandaugava - Raudonoji Dauguva

    Tvaika iela (Garo gatvė). Kairėje - senas fabrikas, dešinėje - psichiatrijos ir narkologijos centro tvora


    Šiame milžiniškame pastate caro laikais veikė gumos fabrikas „Provodnik“, priklausęs rusų - prancūzų bendrovei


    1913 m. moderno stiliaus gigantas vertas dar poros kadrų. Nors reikia pamatyti gyvai




    1914 m. ketvirtu pagal dydį pasaulyje gumos gamintoju tapęs fabrikas „Provodnik“, Pirmojo pasaulinio karo metais buvo evakuotas į Rusiją. Nepriklausomos Latvijos metais Sarkandauguvoje fabrikas veiklos neatnaujino, o po Antrojo pasaulinio karo čia įsikūrė RER - Rīgas elektromašīnbūves rūpnīca (Rygos elektros mašinų gamykla)




    Namas su nublukusia fabriko „Provodnik“ reklama ant sienos. Toliau suksime kairėn, link Sarkandaugavos centro


    Tilta iela (Tilto gatvė)

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Intensyvią K. Valdemaro gatvę kirsti tenka požemine perėja


    Kitapus gatvės, pietrytiniame Kipsalos pakraštyje įrengta aikštelė, nuo kurios atsiveria puikus Rygos centro reginys






    Agenskalno įlanka




    Skverelyje pastatyta skulptūra „Rygos bokštų skaičiuotojas“


    Komentuoti:


  • Civis
    replied


    Tramvajai ties sankryža su Sluokos gatve (Slokas iela)


    Toliau upės link eikime Krišjanio Valdemaro gatve (Krišjāņa Valdemāra iela). Statomi Z-Towers dvyniai


    Jau matosi Vantinis tiltas (Vanšu tilts)


    Centre - Swedbanko būstinė Saules akmens ir Spaudos namai


    Dauguvos atotaka - Zundas (Zunds), iš vakarų pusės ribojantis salą, vardu Kypsala (Ķīpsala)




    Z-Towers bokštai

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Pasukime į Kalnciemo gatvę (Kalnciema iela). Paminklas žymiam latvių kompozitoriui Emiliui Darziniui (Emīls Dārziņš, 1875-1910) prie jo vardu pavadintos muzikos vidurinės mokyklos. Labai populiarus Darzinio kūrinys - Melanholiskais valsis


    Kalnciema iela. Vaizdas į pietvakarius


    Vaizdas priešinga kryptimi, į šiaurės rytus. Į ta pusę, Dauguvos upės link ir judėsime


    Abipus šios intensyvaus eismo gatvės - daug gražių medinių namų. Šios gatvės apylinkėse XVIII a. pabaigoje ėmė rastis daug turtingų Rygos miestiečių dvarelių


    Pasigerėtinais medinukais gali pasigirti ir aplinkinės gatvėlės. Baložu iela: tolumoje niūriai juoduoja šiemet sausį sudegęs XIX a. pabaigos medinis namas (buvo restauruojamas)


    Kalnciema iela. XVIII a. pabaigos statinys, vadinamas Hartmanio dvareliu


    Neįmanoma nepastebėti: vandens bokštas, statytas 1910 m.


    Kalnciema iela

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Zolitūdėje sėdau į miesto autobusą ir juo pavažiavau iki Agenskalno. Jau turėjau progą trumpai apsilankyti tame rajone praėjusį lapkritį (nuotraukos nugulė į šią temą), dabar vėl užsukau pereiti dar nematytomis gatvėmis

    Nometņu iela. Vaizdas link sankryžos prie Agenskalno turgaus, pačios rajono širdies


    Matosi 110 m aukščio Agenskalno televizijos ir radijo bokštas, pastatytas 1955 m.


    Nometņu iela. Traukiant tolyn nuo istorinio rajono centro




    Ten daug įdomių senų namų, tik spėk dairytis


    Labai gražus vienos kepyklėlės latviškas pavadinimas; lietuviškai būtų „lauktuvės“


    Žvilgsnis nuo sankryžos į Sluokos gatvę (Slokas iela)


    Į kadrą pateko du tarpukariniai namai prie sankryžos

    Komentuoti:


  • Civis
    replied


    Neaiškus to naujo daugiabučio likimas: nugriovus parduotuvę, spręs, ką daryti


    Matosi vaikų žaidimų aikštelės inventorius, tragedijos metu buvęs ant stogo


    Naujasis daugiaakštis iš kitos pusės


    200 metrų nuo Maximos griuvėsių - Iki. Šio tinklo parduotuvės Latvijoje greitai taps tik istorija


    Apuzes iela. Stalininė architektūra netoli Maximos


    Informacija apie perkeltą autobusų stotelę, iki tragedijos buvusią prieš pat prekybos centrą


    Nauja stotelės Priedaines iela vieta


    TV operatorius atvyko pafilmuoti


    Iš Zolitūdės - viskas, iš Rygos - dar ne.

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Tragiškosios Maximos griuvėsiai nuo Aninmuižos gatvės


    Čia 2013 metų lapkričio 21-ąją pražuvo 54 žmonės


    Budi policija, vyksta tvarkymo darbai


    Aukų atminimui


    Vėliavų spalvų juostelėmis padabintos puokštės, kurias sausio viduryje padėjo Dalia Grybauskaitė ir Andris Bērziņš




    Išdėliotos sumaitotos konstrukcijos


    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Šalia Aninmuižos gatvės




    Gramzdas iela. Individualius vienaaukščius namus ir nedidelius dviaukščius daugiabučius Zolitūdėje ėmė statyti dar tarpukariu. Beje, jeigu listume į istoriją giliau, reikėtų paminėti, kad dabartinio rajono vardas kilęs nuo prancūziško žodžio solitude, reiškiančio vienatvę. Būtent taip XVIII amžiuje buvo pavadintas dvaras, kurio diduma valdų driekėsi ir rūmai stovėjo kitapus geležinkelio, dabartinėje Imantoje. Zolitūdės miegamasis rajonas pastatytas andainykščio Šampėterio (pranc. champêtre - laukų, kaimo) dvaro žemėse. Pastarojo pavadinimą įamžino kaimyninis rajonas - Šampēteris. Štai kaip viskas painu.


    Anniņmuižas iela. 16-aukščiai kitais rakursais




    Į kitą pusę

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Toliau žvilgtelėkime į Zolitūdės dalį, išsidėsčiusią už rajoną kertančios Aninmuižos gatvės (Anniņmuižas iela). Iš tolo pasitinka šešiolikaaukščiai


    Ruses iela


    Vėliava


    Kairėje matosi Zolitūdės gimnazija


    Kažkokio prekybos ir paslaugų centriuko iškaba


    Veikia nedidelė Maxima


    Ruses iela


    Žvilgsnis pro automobilių aikštelę link anksčiau matytos rajono dalies. Ten ir sugrįšime

    Komentuoti:


  • Civis
    replied




    Būdingi ir lanku sustatyti namai. Jei prisiminsime Vilnių, šiuo atžvilgiu šiek tiek primena Viršuliškes






    Gyvenamųjų namų apsupty - Šiaurės šalių gimnazija (Ziemeļvalstu ģimnāzija)


    Daugiaaukščiai sugyvena su senesnių laikų žemaūgiu užstatymu

    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Pereikime į Zolitūdę - miegamąjį rajoną Rygos vakariniame pakraštyje. Šalia stoties




    Stoties pastatas nuo gyvenamojo rajono pusės. Vietiniai turi galimybę tiek Rygos centrą, tiek Jūrmalą patogiai ir greitai pasiekti traukiniu


    Rostokas iela - lygiagreti geležinkeliui. Autobusų žiedas


    Kiemas netoliese


    Zolitūdė - vėlyvojo tarybinio laikotarpio miegamasis rajonas, formuoti pradėtas apie 1983 metus. Pasivaikščiosime po gatves ir kiemus. Paula Lejiņa iela


    Įspūdį palieka didžiulės kiemų erdvės, ištisinės 9-10 aukštų blokinių namų eilės, ilgos pėsčiųjų alėjos


    Komentuoti:


  • Civis
    replied
    Pro medžius boluoja Zolitūdės daugiabučiai


    Išlikę nedideli neorenesansiniai Aninmuižos dvaro rūmai. Pietinis fasadas


    XIX amžiaus pabaigos statinys gerokai nugyventas


    Šiaurinis fasadas




    Nykštukai


    Vėl Jūrmalos prospekte


    Aninmuižos parkas tęsiasi ir kitapus prospekto

    Komentuoti:

Working...
X