Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Vilnius Connect - stoties rajono rekonstrukcija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
    Taps-netaps. Visų pirma, reikia skirti teritoriją vadinkime "už geležinkelio" ir teritoriją "šiapus geležinkelio". Netgi perdengus bėgius ir sujungus tas dvi dalis, dalis už geležinkelio turi mažesnę perspektyvą dėl istoriškai susiklosčiusios raidos, gyventojų kontingento ir pan. Čia aš kalbu apie Pelesos-Dzūkų-Tyzenhauzų trikampį. Klausimas ar Pelesos g. pusėje bus statoma nauja autobusų stotis, ar ne. Kaip suprantu, ne?
    Dabar visai kitokia perspektyva yra kitai pusei, kurią riboja Geležinkelio,Algirdo, Kauno, Raugyklos, Pylimo ir Aušros vartų gatvės. Tai ten jau dabar vyksta gentrifikacija ir perspektyvoje šviečiasi toks gal kiek mažiau cozy, bet Užupis-2. Iš miesto pusės ten reikia: a) sutvarkyt stoties aikštę ir stotį; b) sutvarkyt tą jovalą priešais Aušros Vartus, c) sutvarkyt sankryžą priešais Halę; d) sutvarkyt skverą priešais Halę.
    Idealu būtų atstatyti buvusį Barkenbergo namą priešais Aušros vartus, bet tai jau tik svajonės.

    Click image for larger version

Name:	Barkenbergo_namas.jpg
Views:	869
Size:	381,8 kB
ID:	1857002
    Klausimas tik kur reiks dėtis menininkams su hispteriais kai Stoties rajonas taps Užupiu V2.0. O tada ieškant ko nors arti centro (ir atrodančio bent kažkiek hip ir cool, o ne sovietinių daugiabučių) į akį krenta būtent Naujininkai, ypač senieji - Gudų-Tyzenhauzų gatvių rajonas, nes ten visai išvaizdūs tik apleisti 19 amžiaus namai. Vien iškrausčius Sniego gatvės kalėjimą ten nesunku įsivaizduoti hipsterių kvartalą su visokiomis galerijomis, undergroundiniais barais ir klubais.
    Post in English - fight censorship!

    Comment


      Siaip jei lyginti Uzupi ir stoties rajona, tai tie menininku vaibai bent man skirtingi atrodo. Uzupis toks lietuviskai meniskas rajonas su konstitucijom, spunkom, savom sventem, kai stotis tokia jau europietiska, primena Berlyna. Techno, grafitti, lipdukai. Kitokia estetika, kitokios atmosferos, bet tas ir idomu.
      Paskutinis taisė Sklansky; 2021.01.23, 11:28.

      Comment


        Parašė ttttt Rodyti pranešimą

        O 1996 metais sprogdino vaikus jų pačių kieme Dzūkų gatvėje, ir kas? Dabar nei 1996, nei 2005, dabar Naujininkai yra lygiai toks pats rajonas kaip ir bet kuris kitas sovietinis miegamasis rajonas, tik yra pora vietų su didesne "problematiško" kontingento koncentracija, ten kur stovi vien bendrabučiai.
        Žinoma. Jeigu projektas bus geras, saugumo turėtų būti dar daugiau.

        Comment


          Parašė index Rodyti pranešimą

          Visiškai prestižiniu gal ne (net nepaisant to, kad stotys bus atnaujintos, infrastruktūra sutvarkytą, jos visada yra bent šiek tiek probleminiai objektai), bet pakankamai neblogu rajonu tapti tikrai gresia. Ten dabar elementariai vyksta gentrifikacijos ciklas (kuris jau baigėsi pvz. Užupyje): yra pigus, pavojingas apleistas, bet įdomesnis istorinis rajonas geroje vietoje > ten pradeda keltis visokie menininkai ir hipsteriai, nes pigu ir įdomią atmosferą turi > jie po truputi viską remontuoja, vietinis nekoks kontingentas išsikelia > truputi besitvarkant ir dinginėjant blogajam kontingentui rajonas tampa patrauklus šiaip turtingesniems, tvarkingesniems žmonėms > jie pradeda išvis viską masyviai tvarkyti, statyti, NT kainos kyla > hispteriai ir menininkai išsikrausto kitur, nes pasidaro per brangu ir ieško kito panašaus rajono.

          Stoties rajonas šalia Halės turgaus turgaus jau labai stipriai tvarkosi, apšnerkštumo labai stipriai mažėja. Spėju, kad per kokius kitus 5 metus tas įsimes ir į pačių stočių prieigas. O kitas hipsterių/menininkų rajonas gali ir būti Naujininkai/Liepkalnis/Rasos, jei tik susisiekimas bus patogus.
          Prestižiniu stoties rajonas nelabai ir gali būti, nes ten nuolatinis judėjimas ir veiksmas. Pertvarkius stoties ir šalia esančią aplinką, bus jaukiau ir saugiau. Aplink stotį galima statyti biurus, viešbučius, kavines, restoranus, galbūt erdves pramogoms ir pan. Manau, panaši idėja ir pateikta preliminariame projekte.
          Būtų smagu, kad visa teritorija tarp geležinkelio ir autobusų stočių taptų kitokia (pertvarkyta/užstatyta aikštė nededeliais biurų pastatais ir pan. su geru apšvietimu prie autobusų stoties, nebūtų kioskelių, krūmynų ir pan.).
          Paskutinis taisė Silber418; 2021.01.23, 15:54.

          Comment


            Parašė Silber418 Rodyti pranešimą

            Prestižiniu stoties rajonas nelabai ir gali būti, nes ten nuolatinis judėjimas ir veiksmas. Pertvarkius stoties ir šalia esančią aplinką, bus jaukiau ir saugiau. Aplink stotį galima statyti biurus, viešbučius, kavines, restoranus, galbūt erdves pramogoms ir pan. Manau, panaši idėja ir pateikta preliminariame projekte.
            Būtų smagu, kad visa teritorija tarp geležinkelio ir autobusų stočių taptų kitokia (pertvarkyta/užstatyta aikštė nededeliais biurų pastatais ir pan. su geru apšvietimu prie autobusų stoties, nebūtų kioskelių, krūmynų ir pan.).
            Prestižiniu ne, bet normaliu neblogu miesto rajonu (kaip Naujamiestis pvz.) tikrai gali. Šiaip, idealistinis variantas būtų nugriauti autobusų stotį, ir statyti naują, praėjimu virš Panerių gatvės sujungiant su geležinkelio stotimi, o bėgius irgi perdengiant ir ten įrengiant laukimo salę/tiltą į Naujininkus su parduotuvėmis, kavinėmis etc. (kaip oro uoste). Dar galima būtų bent dalinai uždengti žiedą, ten įrengiant miesto viešojo transporto hubą.

            Autobusų stoties kioskelių vietoje puiki vieta biurams, o stoties aikštės vietoje prieš McDonaldą galima būtų padaryti nedidelį jaukų miesto vartų parkelį.
            Post in English - fight censorship!

            Comment


              Kas dėl NT vertės už geležinkelio, kai ieškojausi buto prieš ~2metus, (skelbimus prenumeruoju iki šiol) tai paieškose buvo ir minėtos Naujininkų ir Rasų geresnėse vietos senuose (100metų ir daugiau) namuose. Neskaitant, kad ten praktiškai pasirinkimo nėra, bet ir kainos panašios kaip Žvėryno ar Užupio griuvėsiuose, aka čia eksliuzyvas, šalia senamiesčio.. Su Stoties rajono progresu, man irgi atrodo, kad jis keli metai yra apstojęs, kuomet kainos pasidarė “kaip normaliam Senamiestyje”.

              Comment


                Pamatysit, pagal kainas tikrai taps prestižiniu, per daug arti centro jog būtų kitaip O su nusikalstamumu situacija kasmet gerėja nepaisant to kad didžioji dalis pokyčių šio rajono dar tik laukia.

                Comment


                  Parašė themanual Rodyti pranešimą
                  Pamatysit, pagal kainas tikrai taps prestižiniu, per daug arti centro jog būtų kitaip O su nusikalstamumu situacija kasmet gerėja nepaisant to kad didžioji dalis pokyčių šio rajono dar tik laukia.
                  Niekur Pasaulyje rajonai prie geležinkelių nėra prestižiniai - geležinkelis tai triukšmo, taršos ir nejaukumo šaltinis. Rasos/Stoties rajonas niekada nebus toks, koks yra Užupis (Vilnelės Upė, Kalnų parkas, miškai), bet sutinku, kad gali tapti neblogu bohemos/hipsterių rajonu (tiesą sakant pats Stoties rajonas tokiu jau IMHO tapo, dabar kalba eina apie anapus geležinkelio esančią Naujininkų pradžią/Rasas).

                  Comment


                    Parašė Saliamonas Rodyti pranešimą

                    Niekur Pasaulyje rajonai prie geležinkelių nėra prestižiniai - geležinkelis tai triukšmo, taršos ir nejaukumo šaltinis. Rasos/Stoties rajonas niekada nebus toks, koks yra Užupis (Vilnelės Upė, Kalnų parkas, miškai), bet sutinku, kad gali tapti neblogu bohemos/hipsterių rajonu (tiesą sakant pats Stoties rajonas tokiu jau IMHO tapo, dabar kalba eina apie anapus geležinkelio esančią Naujininkų pradžią/Rasas).
                    Laikai keičiasi, gera konversija gali sukurti jaukumą, taršos problemos greitai neliks (traukiniai elektrifikuosis greičiau už automobilius), patogus su daugybe jungčių viešasis transportas irgi pliusas. Tikintis jog projektų architektūra ir kokybė su laiku visame mieste gerės galime pamatyti visai naują lygį iki kurio netrauktų dabar geriau vertinami nauji projektai tam pačiam Paupyje ar Užupyje.

                    Aišku geografinė padėtis ir gamtos trūkumas net ir su pačia sėkmingiausia konversija neleistų prestižu pasivyti Užupio (taip kaip Užupiui pasivyti tikrojo senojo Senamiesčio), bet vertinant atskirus projektus labai gali būti kad gyvenimas su vaizdu į geležinkelį daug kam bus mielesnis nei vaizdas į Drujos autostradą.

                    Galų gale prestižo monopolija neegzistuoja ir jis taip pat labai priklausys nuo to ar miestas ir toliau augs. Jam augant prestižo poreikis ir ribos plėsis ir šitas rajonas turi vieną didžiausių potencialų patenkinti paklausą kai ji atsiras, nes yra arti Senamiesčio, geras susisiekimas, daug ploto naujam užstatymui, galų gale pati miesto savivaldybė teikia šiai konversijai daug reikšmės, piaro ir pinigų.

                    Comment


                      Parašė Saliamonas Rodyti pranešimą

                      Niekur Pasaulyje rajonai prie geležinkelių nėra prestižiniai - geležinkelis tai triukšmo, taršos ir nejaukumo šaltinis. Rasos/Stoties rajonas niekada nebus toks, koks yra Užupis (Vilnelės Upė, Kalnų parkas, miškai), bet sutinku, kad gali tapti neblogu bohemos/hipsterių rajonu (tiesą sakant pats Stoties rajonas tokiu jau IMHO tapo, dabar kalba eina apie anapus geležinkelio esančią Naujininkų pradžią/Rasas).
                      Esu buvęs Berlyno stoties rajone - labai cool vieta. Na gal ten turi įtakos, kad Bundestagas netoli. Bet visumoje, rajonas pavydėtinas. Aišku, ir stotis kiek kitokio lygio. Dėl to ir noriu ultramoderno + dengto geležinkelio + viešų žalių erdvių ant bėgių + seno pastato išlaikymo.
                      Snowflakes will attack U <3

                      Comment


                        Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą

                        Esu buvęs Berlyno stoties rajone - labai cool vieta. Na gal ten turi įtakos, kad Bundestagas netoli. Bet visumoje, rajonas pavydėtinas. Aišku, ir stotis kiek kitokio lygio. Dėl to ir noriu ultramoderno + dengto geležinkelio + viešų žalių erdvių ant bėgių + seno pastato išlaikymo.
                        Stotis ispudinga, bet aplinkui nieko ten nera. Mires rajonas, berlynieciai ten nesirenka.

                        Comment


                          Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
                          Siaip jei lyginti Uzupi ir stoties rajona, tai tie menininku vaibai bent man skirtingi atrodo. Uzupis toks lietuviskai meniskas rajonas su konstitucijom, spunkom, savom sventem, kai stotis tokia jau europietiska, primena Berlyna. Techno, grafitti, lipdukai. Kitokia estetika, kitokios atmosferos, bet tas ir idomu.
                          Su Berlynu palyginimas visiškai nevykęs. Ten stotis nauja, aplink, galima sakyti, laukai. Be to netoli reichstagas ir bundestagas.

                          Parašė index Rodyti pranešimą

                          Prestižiniu ne, bet normaliu neblogu miesto rajonu (kaip Naujamiestis pvz.) tikrai gali. Šiaip, idealistinis variantas būtų nugriauti autobusų stotį, ir statyti naują, praėjimu virš Panerių gatvės sujungiant su geležinkelio stotimi, o bėgius irgi perdengiant ir ten įrengiant laukimo salę/tiltą į Naujininkus su parduotuvėmis, kavinėmis etc. (kaip oro uoste). Dar galima būtų bent dalinai uždengti žiedą, ten įrengiant miesto viešojo transporto hubą.

                          Autobusų stoties kioskelių vietoje puiki vieta biurams, o stoties aikštės vietoje prieš McDonaldą galima būtų padaryti nedidelį jaukų miesto vartų parkelį.
                          Parašė themanual Rodyti pranešimą

                          Laikai keičiasi, gera konversija gali sukurti jaukumą, taršos problemos greitai neliks (traukiniai elektrifikuosis greičiau už automobilius), patogus su daugybe jungčių viešasis transportas irgi pliusas. Tikintis jog projektų architektūra ir kokybė su laiku visame mieste gerės galime pamatyti visai naują lygį iki kurio netrauktų dabar geriau vertinami nauji projektai tam pačiam Paupyje ar Užupyje.
                          Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą

                          Esu buvęs Berlyno stoties rajone - labai cool vieta. Na gal ten turi įtakos, kad Bundestagas netoli. Bet visumoje, rajonas pavydėtinas. Aišku, ir stotis kiek kitokio lygio. Dėl to ir noriu ultramoderno + dengto geležinkelio + viešų žalių erdvių ant bėgių + seno pastato išlaikymo.

                          Lietuvoje nesiielektrifikuos taip greitai ir nebus 100 proc. elektrifikacijos. Todėl stoties rajono pertvarkymas įvyks anksčiau, nei kada nors galbūt Lietuvoje (bent iš Vilniaus stoties) važiuos 100 proc. elektriniai traukiniai.
                          Kol yra dyzeliniai traukiniai (o jie yra ir jie bus), tol didelis stoties perdengimas neįmanomas.
                          Paskutinis taisė Al1; 2021.01.24, 07:36.

                          Comment


                            Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                            Su Berlynu palyginimas visiškai nevykęs. Ten stotis nauja, aplink, galima sakyti, laukai. Be to netoli reichstagas ir bundestagas.
                            Berlyno miesto vaiba turejau omeny, ne stoti. Ka ir poste auksciau rasiau.

                            Comment


                              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                              Lietuvoje nesiielektrifikuos taip greitai ir nebus 100 proc. elektrifikacijos. Todėl stoties rajono pertvarkymas įvyks anksčiau, nei kada nors galbūt Lietuvoje (bent iš Vilniaus stoties) važiuos 100 proc. elektriniai traukiniai.
                              Kol yra dyzeliniai traukiniai (o jie yra ir jie bus), tol didelis stoties perdengimas neįmanomas.
                              O nebūtų galima tam tikslui visus krovininius traukinius kreipti aplink Vilnių, per Vaidotus? Tada per Vilniaus stotį galėtų važiuoti tik keleiviniai traukiniai, kurie, kaip suprantu, turėtų visi būti elektriniai.
                              Post in English - fight censorship!

                              Comment


                                Krovininiai kaip tik ne problema, kai bus elektrifikacija iki Klaipėdos, tai elektrovežiai bus. O keleiviniai būtent ir liks dyzeliniai.

                                Comment


                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  Krovininiai kaip tik ne problema, kai bus elektrifikacija iki Klaipėdos, tai elektrovežiai bus. O keleiviniai būtent ir liks dyzeliniai.
                                  O čia kuriomis kryptimis? Minsko ir Daugpilio? Tada sunkiau, nes iškraustyti juos į kokią Naująją Vilnią būtų nesąmonė, nebent dedikuoti kokį atskirą peroną už perdengimo ribų.
                                  Post in English - fight censorship!

                                  Comment


                                    Parašė index Rodyti pranešimą
                                    Tada sunkiau, nes iškraustyti juos į kokią Naująją Vilnią būtų nesąmonė, nebent dedikuoti kokį atskirą peroną už perdengimo ribų.
                                    Nereikia jokio atskiro perono, nes ir traukinių ne tiek daug, ir jų varikliai yra naujos kartos.
                                    Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.

                                    Comment


                                      Naujos ar senos, nesvarbu. Gazenvageno stotyje nereikia. Jei perdengimas stoties nedidelis, tada galima būtų traukinių sustojimo vietą daryti ten, kur perdengimo nėra. O jei perdengtas būtų didelis stoties kelyno su peronais plotas, tada dūmai nuodytų žmones. Atskiri peronai ne išeitis, nes peronų trūkumas bus. Juk gi bent 3 keliai turi būti RB skirti.

                                      Comment


                                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                        Naujos ar senos, nesvarbu. Gazenvageno stotyje nereikia. Jei perdengimas stoties nedidelis, tada galima būtų traukinių sustojimo vietą daryti ten, kur perdengimo nėra. O jei perdengtas būtų didelis stoties kelyno su peronais plotas, tada dūmai nuodytų žmones. Atskiri peronai ne išeitis, nes peronų trūkumas bus. Juk gi bent 3 keliai turi būti RB skirti.
                                        Tai Rail Baltica bus elektrinė. Ar neveiktų toks variantas, kad dyzeliniai traukiniai stotų tik jiems skirtuose peronuose, bet jeigu jų nėra, tai elektriniai irgi galėtų stoti jų vietose? O ten jau reiktų kažką galvoti, ar juos daryti už perdengimo ribų, ar kokį aktyvų vėdinimą daryti.
                                        Post in English - fight censorship!

                                        Comment


                                          Elektrinis ar ne RB - nesvarbu. Svarbu, kad atskiri bėgiai, kur nestotų 1520 mm traukiniai. Nėra prasmė perdenginėti dalinai stotį išilgai kelyno. Perdengimas turi būti nuo stoties pastato iki Pelesos g. ištisinis. T.y. visi keliai turi būti perdengti. O jei visi, tada tik siaurai, ne daugiau stoties pastato ilgio. Jei daugiau, tai su dyzeliniais bus problemos. Aktyvi ventiliacija ne prie ko. Kur iškelti už perdengimo ribų, jei jis būtų didelis? Ką, siūlymas eiti keleiviams dar kokius 200 metrų iki perono užkampyje? Su tais užkampio peronais reikia baigti. Labai patogus dabar tas 6-as kelias stotyje? Ar Kauno 11 ir 12 keliai? O jei perdengimas būtų didelis, tai tokį peroną reikėtų grūsti dar toliau... Ir jei tuos kelius naudoti kartu ir elektriniams traukiniams, tai nafig taip iš viso perdenginėti tą stotį? Keleiviams nuo to patogiau ir geriau būtų?
                                          Paskutinis taisė Al1; 2021.01.24, 09:40.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X