Parašė SoulMulticast
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Rodyti pranešimą
								
							
						
					
				
				
			
		Skelbimas
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Viešosios erdvės ir mažoji Vilniaus architektūra
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Tame ir visas vamzdžio grožis, kad jis kiekvienam sukelia savitus ir skirtingus jausmus. Jeigu būtų koks nors biustas ar paminklas apie gražias gėlytes ar zuikučius, tas paminklas būtų užmirštas po savaitės, o apie vamzdį mes diskutuojam jau dešimt metų. Jeigu jis sukelia valdžios abejingumo ir neveiklumo jausmus - juk tai yra puiku. Man tai sukelia kitokius jausmus, bet tai irgi puiku. Bet pastatytos naujos žaliojo tilto skulptūros yra visiška priešingybė, jos apeliuoja ne į jausmus, o į estetiką ir labai nevykusią.
- 2 patinka
 
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Deja tai būtų sodo nykštukų teisių pažeidimas. Kaip matau, nesimpatizuoji pasaulinei labai teisingo reikalo organizacijai Garden Gnome Liberation Front, kad net kyla tokios mintysParašė Tomizmas Rodyti pranešimąJau geriau būtų pastatę sodo nykštukus, būtų buvę daugiau meno.
- 2 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Jei jau svarbi turistų trauka, tai sovietinės skulptūros manau šį darbą atliko geriausiai. Posovietinėse valstybėse, tokio meno dar tikrai nemažai, tačiau didžioji jo dalis yra po vizos uždanga, o štai Vilniaus centre mes turėjome visiems užsieniečiams lengvai bei greitai pasiekiamą egzempliorių. Tai skulptūros susijusios su tamsiu mūsų istorijos laikotarpiu, yra kontraversiškos, didingos, buvo paremtos sunykusia bei pas mus neigiamai vertinama komunistine ideologija, todėl tikrai tai daug ką žavi, šokiruoja, intriguoja, nori jas išvysti ne tik dėl estetinio grožio, bet ir jas supančių istorinių aplinkybių. Mes išsivadavome iš SSRS, o jos liko, tai kai kam gali pasirodyti drąsus ir pažangus sprendimas, verčia susimąstyti apie mūsų tautos vargus, vaizduoja, jog susitaikėme su praeities šmėklomis, kurių mes esame nepajėgūs, bet ir neturėtume, užmiršti.Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
Gal galima plačiau apie tuos Vilniaus paminklus, prie kurių buriuojasi turistai? Bent jau aš nežinau nei vieno, o kad 'vamzdis' traukia dėmesį - tai akivaizdu, kitu atveju mes dabar apie jį nediskutuotumėm, bet jis dėmesį traukia ne tik mūsų, bet ir turistų, ko kažkokiems ale žinomų žmonių biustams padaryti neišeina, pvz. paskutinis turistinis video apie Vilnių.Paskutinis taisė googleLT; 2019.04.11, 12:55.
- 1 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Dar ir tokia yra? Super, žinosiu. Reikės pasigilinti į tokias rimtas idėjas. Tikiuosi, kad turėtų nenusileisti Flat earth society ir vaikų neskiepijimo chebrai.Parašė Eikantas X Rodyti pranešimą
Deja tai būtų sodo nykštukų teisių pažeidimas. Kaip matau, nesimpatizuoji pasaulinei labai teisingo reikalo organizacijai Garden Gnome Liberation Front, kad net kyla tokios mintys
Snowflakes will attack U <3
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ne velnias žino kam, o mianui.Parašė mantasm Rodyti pranešimąPakeliui išleidžiant solidžias sumas velnias žino kam.
O dabar štai net ir varguoliai ir prasčiokai diskutuoja, kas yra mianas, o kas ne. Ar tai neverta solidžių sumų?If a lion could speak, we could not understand him.
- 1 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
O tu varguolis ar prasčiokas? Bet kokiu atveju, apie save šnekėti daugiskaita nereiktų. O gerbiama forumo publika apie mianą diskutuotų šiaip ar taip. Sakyčiau investicijos papildomos vertės praktiškai neatnešė.Parašė sankauskas Rodyti pranešimąO dabar štai net ir varguoliai ir prasčiokai diskutuoja, kas yra mianas, o kas ne. Ar tai neverta solidžių sumų?
- 1 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
BS. Jei ne šitas pigus mianas (už brangiai), dabar su kitais gerbiamais forumo prasčiokais diskutuotum apie kokias tai geležinkelio pervažas ar dviračio takų aksfaltą.Parašė mantasm Rodyti pranešimą
O tu varguolis ar prasčiokas? Bet kokiu atveju, apie save šnekėti daugiskaita nereiktų. O gerbiama forumo publika apie mianą diskutuotų šiaip ar taip. Sakyčiau investicijos papildomos vertės praktiškai neatnešė.If a lion could speak, we could not understand him.
- 1 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Beje, kartą ėjau ta pakrantės gatve (viršutine krantine), kur vamzdis, ir pastebėjau, kad vamzdis ne be ryšio. Turi ryšį su kažkokiu tos gatvės namu, jo siluetą atkartoja vamzdžio išraitymai.
 Šiaip man kelia ir keldavo asociacijas su miesto krantinių nesutvarkymu ir nenaudojimu, su visokiom pramoninėm ir šiukšlynų zonomis palei upę. Niekada nesipiktinau, kad jo negriauna. Visai jis dabar derinasi ir su Neries patilčių objektais. Ir visai smagu stebėt dėl jo siuntančią sostinės liaudį.
							
						ПТН ПНХ
«Русский военный корабль, иди нахуй!»
- 3 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Kęstutis Šapoka. (Ne)sankcionuotas avangardas, elitizmas ir galiaParašė manometras Rodyti pranešimąIr visai smagu stebėt dėl jo siuntančią sostinės liaudį.
http://literaturairmenas.lt/s-keltin...izmas-ir-galia...
Kai kurie skulptūriniai objektai viešosiose erdvėse sankcionuoti ir pastatyti kaip meniniai objektai, tiesiogiai neišreiškiantys ideologijos. Tačiau jie visuotinai problemiški, nes, sakykime, yra sukėlę didesnės ar labiau matomos visuomenės dalies (ar bosuomenės, atsiprašau, norėjau parašyti – visuomenės vardu ciniškai prisidengiančios komercinės spaudos) pasipiktinimą, kaip antai atsitiko su liaudyje vadinamu „Vamzdžiu“. Šiuo atveju pretenzijas reiškia ne tiek profesinė mažuma, kiek plačioji visuomenė ar kažkas, kas manipuliuoja jos įvaizdžiu, todėl daroma gerokai didesnė įtaka sankcionavimui, nors ir post factum. Tačiau ir šiuo atveju sankcionavimo aktas neatšaukiamas.
Didesnė painiava kyla, kai sankcionuotus meninius pavidalus „papuošia“ nesankcionuota meninė išraiška. Sakykime, kai ant architektūros atsiranda grafičių, o dar įdomiau, kai ant sankcionuotų skulptūrinių objektų atsiranda nesankcionuotų grafičių.
Tai parazituojantys, arba nelegalūs, grafičiai, kurie laikomi bjauriais, bjaurojančiais ir už kuriuos numatyta administracinė atsakomybė. Nors čia grožio ir bjaurumo santykis, geriau pamąsčius, labai jau slidus, nes juk kiek galerijose, parodose visokios bjaurasties, visokio niekalo, apsimetančio gražia tapyba, prasmingu menu, vizijomis ir panašiai. Tačiau kadangi viskas sankcionuota, pateikiama kaip tikras menas, tai tarsi savaime suprantama kaip gražu. Sakykime, dažnas žiūrovas, pasąmonėje kokią galeriją priimdamas kaip a priori estetiką sankcionuojančią erdvę (instituciją), į bet ką joje spoksos jei ne susižavėjęs, tai bent pagarbiai, nes tai juk – menas.
Netgi ne taip radikaliai traktuojamas estetinis avangardas šiuo atveju tampa kiek problemiškas. Imkime kad ir skulptorių Vlado Urbanavičiaus ir Mindaugo Navako paskirus skulptūrinius objektus kaip tipiškus atvejus. Kalbu apie M. Navako „Kablį“ įmūrytą į buvusių Geležinkeliečių kultūros rūmų fasadą, „Dviaukštį“ Goštauto gatvėje ir V. Urbanavičiaus vamzd..., atsiprašau, „Krantinės arką“, papuošusią Neries krantinę. Abu skulptoriai sovietmečiu bent kurį laiką sąlygiškai buvo avangarde ar opozicijoje oficialiai legitimacinei (estetinei) ideologijai, bent jau simboliškai kovodami už tam tikrą kūrybinę laisvę. Už savo meniškumo supratimą. Jį M. Navakas yra įvardijęs kaip tiesos sakymą kūryboje, kūrybos priemonėmis. Tiesos sakymas kūryboje, žinoma, gali disonuoti su grožio principu ne tik estetine, bet ir ideologine prasme. Taigi čia buvo ir lašas nelegalumo, protesto. Atgavus nepriklausomybę abu skulptoriai, viena vertus, tarsi tapo kūryboje laisvi, atsikratė nelegalumo, tačiau paradoksaliai vis tiek atsimušė į tam tikros dalies visuomenės abejingumą ir nesupratimą. Netgi aršius protestus, kaip minėto „Vamzdžio“ atveju. Pasirodo, tiesos sakymo tam tikrai visuomenės daliai, matyt, nereikėjo sovietmečiu, nereikia ir dabar. Jie to paprasčiausiai nesuvokia kaip tiesos sakymo.
Keista, tačiau ir atgavus nepriklausomybę skulptoriai buvo tarsi įstumti į avangardistų vaidmenį iš naujo, nors to, žinoma, nei siekė, nei norėjo. Pačius menininkus piktino ir glumino toks visuomenės dalies pasipriešinimas, nes jie manė, kad, atgavus nepriklausomybę, jų propaguojama estetika ir kūrybos laisvė turi tapti oficialiai sankcionuota ir neginčijama. Atrodė, valstybės nepriklausomybės siekiai savaime sutampa su jų propaguojama estetine samprata. Tačiau tai buvo sovietmečiu susikurta iliuzija.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Tas naujas mianas ant Žaliojo tilto yra laikinas:
Ekspertų meninės instaliacijos ant Žaliojo tilto neįtikino: šlamštas eksponuojamas kaip geras menas
Skaitykite daugiau: https://www.delfi.lt/kultura/naujien....d?id=80867613
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Sutikčiau, kad ir dvigubai tiek sumokėtų, kad tik toks šūdas nebūtų eksponuojamas tokioje vietoje.Parašė Garbanius Rodyti pranešimąManau 99% tų besipiktinančių, motyvuoja sumokėta kaina, geriau už tuos pinigus kokius korius įrengtų šeškuos ar koraluose
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Skverą kad sutvarkė - puiku, taip turi būti visame mieste. Bet šaligatviai? Tai niekam net į galvą neatėjo, kaip šitie turbūt gerus 30 metų netvarkyti šaligatviai atrodys atnaujinto skvero fone?
Vilniuje iš viso kažkas turi būti daroma su šaligatviais. Visame mieste. Daug kur jie turbūt nematė jokių atnaujinimų nuo tarybinių laikų (nors vienas forumo narys, pirštais nerodysim kuris, galimai tame nusidevėjime pamatytų grožį
 )
							
						Snowflakes will attack U <3
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Nėr bapkių. Prioritetas avtomobilistam, o tie kurie neturi savo karučio, gali apiet išperstas plyteles.Parašė kasparas.v Rodyti pranešimąAs tik niekada turbut nesuprasiu kodel pas mus saligatviu ir taku neasfaltuoja kaip dauguma kur.
- 1 patinka
 
Comment
 










							
						
Comment