Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Neries krantinės ir laivyba Vilniuje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Buvo praleista naujiena apie proveržį Vilniaus "viešajame transporte"

    ELTA / Diena.lt 2025.08.18
    Nerimi pradės kursuoti keleivinis laivas „Lašiša“
    Pradėjus visuomeninę laivybą Nerimi, upe keleivius jau plukdo elektrinis laivas „Rytas“, o nuo penktadienio kursuoti pradės ir antrasis iš keturių laivų „Lašiša“, pranešė laivus aptarnaujantis „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT).


    „Lašiša“ iki penktadienio bus testuojama realiomis sąlygomis, bandomieji plaukimai prasidės atlikus visas privalomas registracijos procedūras ir saugumo patikras. Anot VVT, testavimų metu bus vertinamas valdymas ir manevringumas, bandomas švartavimasis pasroviui ir prieš srovę, matuojamos energijos sąnaudos, testuojama elektroninė įranga.

    Pasak savivaldybės įmonės „Judu“ vadovės Loretos Levulytės-Staškevičienės, darbo dienomis ir savaitgaliais laivo „Ryto“ užimtumas siekia apie 80 proc.

    Šiais metais laukiami ir šiuo metu Rygoje gaminami kiti du elektriniai laivai – „Geležinis vilkas“ ir „Smilga“. (....) Vilniaus savivaldybė keturis elektrinius laivus už 1,85 mln. eurų įsigijo iš Latvijos elektrinių laivų gamintojos „BIC“, vieno laivo kaina siekia 450 tūkst. eurų.

    https://kauno.diena.lt/naujienos/vil...laivas-1715726

    Comment


      Parašė Laure23 Rodyti pranešimą
      Nematau, kur taip sako. Jeigu 4 laivai kainavo 1,8 mln. eur, tai arba laivų kapitonų etatai labai brangūs, arba likusi infrastruktūra keleivių laipinimui yra auksinė. Na arba įsisavina kitais būdais tuomet
      Spėju įskaitant atlyginimus su visais vandens transporto departamentais ar kaip ten užvadino, infrastruktūrą, būsimą kurą laivams ir t.t. Buvo berods pas Nemunaitį FB.

      2mln vien tik pliki laivai.

      Comment


        Click image for larger version

Name:	IMG_4266.JPG
Views:	995
Size:	1,29 MB
ID:	2216025 Click image for larger version

Name:	IMG_4268.JPG
Views:	960
Size:	1,27 MB
ID:	2216026 Click image for larger version

Name:	IMG_4272.JPG
Views:	961
Size:	1,73 MB
ID:	2216027 Click image for larger version

Name:	IMG_4271.JPG
Views:	960
Size:	2,30 MB
ID:	2216028

        Comment


          Nuo 2025.08.24 laiveliai kursuos ne 4-5 kartus per dieną, o jau 10. Taip pat kursuos nuo 8 ryto iki 18:30 (Verslo trikampis)

          Comment


            Teko išbandyti JUDU laivelį. Nepaisant ankstyvų problemų, įspūdis neblogas. Tik tiek, kad visi norintys nevisada patenka (Šeštadienio popietę, pakenčiamu oru). Aišku, tas turbūt išsispręs paleidus daugiau laivelių. Aš nesijungiu prie negatyvių nuomonių lavinos ir vis dar galvoju, kad šitas servisas gali būti sėkmingas. Bent jau būtų labai gerai, jei būtų sėkmingas, nes pridėtų nemažą kiekį papildomos gyvybės ir judesio prie upės. Pagyvensim, pamatysim.

            Greitis pasroviui paprastai ~6-7 km/h, varikliai naudojami minimaliai, išskyrus švartavimąsi stotelėse. Paskutinėje atkarpoje link Verslo trikampio šiek tiek nuspaudžia gazą ir plaukia ~19-20 km/h. Prieš srovę nematavau, bet iš akies irgi apie 5-6 km/h. Įdomu, koks realiai maksimalus šitų laivelių greitis ignoruojant srovę? Kaip pramoginiam pasiplaukiojimui tokie greičiai yra tinkami, bet jeigu kada aatsirastų poreikis greitresniems reisams, įdomu, kiek realiai greit jie galėtų plaukti prieš srovę?






            Comment


              Prie Žirmūnų tilto:

              Click image for larger version

Name:	photo_2025-09-03_14-42-45.jpg
Views:	520
Size:	268,6 kB
ID:	2218331 Click image for larger version

Name:	photo_2025-09-03_14-42-57.jpg
Views:	519
Size:	206,3 kB
ID:	2218330 Click image for larger version

Name:	photo_2025-09-03_14-43-04.jpg
Views:	520
Size:	217,8 kB
ID:	2218329 Click image for larger version

Name:	photo_2025-09-03_14-43-11.jpg
Views:	519
Size:	200,0 kB
ID:	2218328 Click image for larger version

Name:	photo_2025-09-03_14-43-17.jpg
Views:	534
Size:	225,3 kB
ID:	2218327

              Comment


                Šiandien šitos prieplaukos nebėra:

                Click image for larger version

Name:	photo_2025-09-04_12-50-10.jpg
Views:	424
Size:	234,5 kB
ID:	2218500

                Comment


                  Tarp Sporto rūmų ir Žirmūnų tilto:

                  Click image for larger version

Name:	photo_2025-09-04_12-51-23.jpg
Views:	407
Size:	317,4 kB
ID:	2218504 Click image for larger version

Name:	photo_2025-09-04_12-51-30.jpg
Views:	427
Size:	229,6 kB
ID:	2218503 Click image for larger version

Name:	photo_2025-09-04_12-51-36.jpg
Views:	407
Size:	254,0 kB
ID:	2218505 Click image for larger version

Name:	photo_2025-09-04_12-51-46.jpg
Views:	406
Size:	203,3 kB
ID:	2218506

                  Comment


                    Laivai Vilniuje jau perplukdė 12 tūkst. keleivių, upė pateikė ir nemalonių staigmenų

                    Kaip LRT.lt nurodė JUDU, nuo liepos 26 iki rugsėjo 12 d. elektriniais laivais iš viso buvo perplukdyta 11 988 keleiviai. Naujesnių duomenų bendrovė nepateikė.

                    Vidutiniškai per darbo dieną laivai sulaukdavo apie 244, o savaitgaliais – apie 307 keleivių. Taigi, keleivių srautai savaitgaliais buvo maždaug ketvirtadaliu didesni nei įprastą darbo dieną. Laivo vidutinis užimtumas savaitgaliais siekdavo apie 80 proc.

                    Nežymiai apgadino laivą

                    „Vilniaus viešojo transporto“ atstovė Gintarė Žalytė-Štarienė portalui teigė, kad laivų techninių gedimų nuo eksploatacijos pradžios nefiksuota.

                    „Priešingai – vykdyti patobulinimai, tokie kaip 3D sonarų įdiegimas. Šis sprendimas dar labiau sustiprino saugumo ir navigacijos galimybes, nes leidžia tiksliai stebėti Neries dugną ir padeda laivui saugiai manevruoti“, – pridūrė ji.

                    Visgi laivyba Neryje ne visuomet vyko sklandžiai dėl gamtos išdaigų. Štai vasaros antroje pusėje dėl staigaus vandens kilimo upėje atsirado nulūžusių medžių, rąstų, didelių šakų. Šios nuolaužos kaupėsi prie pontoninių prieplaukų, kuriose sustoja laivai. Siekiant užtikrinti prieplaukose laivo laukiančių keleivių saugumą, laivyba buvo laikinai sustabdyta, o upėje skubiai atlikti nuolaužų šalinimo darbai.

                    Upė buvo pateikusi ir daugiau nemalonių staigmenų. Kaip pripažino G. Žalytė-Štarienė, vieno iš plaukimų metu buvo nestipriai apgadintas laivas. „Į sraigtą pakliuvusi nuolauža buvo apgadinusi patį sraigtą ir veleną. Šią plaukimo metu kilusią problemą operatyviai sutvarkė technikos komanda“, – detalizavo pašnekovė.

                    Plaukios iki spalio pabaigos

                    Kaip nurodė „Vilniaus viešasis transportas“, laivybos sezonas vyks pagal vidaus vandenų navigacijos grafiką – Vilniuje laivyba galima nuo balandžio iki spalio. Jei pokyčių nebus, sezoną planuojama užbaigti spalio 20–31 dienomis.

                    Planuojama, kad šį sezoną keleivius plukdys du elektriniai laivai – „Rytas“ ir „Lašiša“, o trečiasis ir ketvirtasis laivai „Geležinis vilkas“ ir „Smilga“ Vilnių pasieks taip pat dar šiemet.

                    Comment

                    Working...
                    X