Neaišku, kiek tai reikšminga įvykių sekai.
Nebūnant pilotu sunku įvertinti.
Aukštis jei ir suprastas teisingai, tai dažnis tikrai nesuprastas, nes paskutinėmis sekundėmis jau ir nebepersijungia į dažnį ir nebeatsiliepia į 2 leidimus leistis. Jei dėmesys buvo nukreiptas į dažnio paiešką, tai galėjo pritrūkti dėmesio kitiems rodikliams
Gali buti panasus atvejis kaip su Eastern Air Lines Flight 401 Floridos everglades pelkeje - kai pilotai pradejo aiskintis del neuzgesusios lemputes ir "pamirso" pagrindini pilotu suki "Aviate, Navigate, Communicate". Siuo atveju dispecere is control tower neteisingai istare dazni - ir jie prarado komunikacija su bokstu, matyt pradejo aiskintis kodel dingo rysis vietoje tuo kad skraidyti lektuva, be to ankstyvas rytas - Circadian Rhythms... Zodziu man atrodo - kaip daznai buna, kazkas is human factor ir labai kvailo ... galu gale vienas is ju gavo "pilna burna zemes"
EYVI approach: contact tower at one one eight two zero five.
Nors pagal taisykles: one one eight decimal two zero five.
Pilotas atkartoja: one one eight zero five.
Maža klaida, bet jie dažnyje, kuriuo nebepasiekiami nei EYVI approach, nei bokšto.
Iš akcento man pasirodė, kad VNO dispečerė rusakalbė.
Kad šiaip tai kaip tik labai tautiškai lietuviškas "Velkam tiu Lifjuveinije" akcentas, girdimas iš Vilniaus towerio moteriškės. Būdingas dabartinei 30-40 amžiaus kartai, kai jau buvo praėjusi rusiško akcento banga, bet neprasidėjęs dabartinis jaunesnės kalbos akcentas, kuris išvis nenusakomas ir toks labai international.
O tower neturėtų pataisyti piloto neteisingai atkartotą dažnį (ar bet kokį kitą parametrą)? Ar tai nėra labai svarbu?
Žinoma, kad turėtų. Taip pat ir pilotai ir savo chartuose turėjo turėti šiuos skaičius, bet gal pasitikėjo bokštu. Hard to tell. Bet manau didžiausias faktorius klaidoms buvo nuovargis. Ji visą naktį budėjo, jie visą naktį skrido.
Kitas dalykas, kiek apskritai reikšmingos tokios klaidos dėl tokių nekintamų parametrų, kaip pvz. radio dažnis? Juk tie dažniai sužymėti chart, kurį pilotai turbūt turi po ranka? Manau tokį dalyka dėl paprastumo ir net nesistengdami suprasti ką žodžiu pasako, iškart pasižiūrėtų kas schemoje parašyta.
Kitas dalykas, kiek apskritai reikšmingos tokios klaidos dėl tokių nekintamų parametrų, kaip pvz. radio dažnis? Juk tie dažniai sužymėti chart, kurį pilotai turbūt turi po ranka? Manau tokį dalyka dėl paprastumo ir net nesistengdami suprasti ką žodžiu pasako, iškart pasižiūrėtų kas schemoje parašyta.
Taip, čia kažkoks naujienų tabloidas, o ne aviacijos ekspertai.
Aš kiek žiūrėjęs ir matęs video apie oro avarijas ir air control įrašų, tai ten atrodo nuolat daromos tos visos mini klaidelės, kalbama naaiškiai ir atrodo ir susidaro vaizdas, kad didėlė dalis sakomų dalykų nėra preciziškai didėlės svarbos ir iš esmės yra normalu daryti tas klaideles, tačiau aišku avarijos atvėju prie jų negali neprikibti.
Tikrai čia buvo arba sistemos-mechaninė klaida, arba pilotų.
O ten kur visi kalbėjo, kad neteisingai atkartojo 2700, man atrodo kad teisingai. Ir tas video kur aukščiau papostintas (tikrų oro ekspertų) irgi sako kad teisingai atkartojo, o ne 2500 ar 2300
Comment