Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Priemiesčio (rajonų) susisiekimas autobusais Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #21
    Berne praktiškai viena kryptimi priemiestiniai atlieka miesto maršrutų funkciją. Bet ir jiems yra alternatyva nuvažiuoti į stotį tik kitomis gatvėmis troleibusu.

    Comment


      #22
      Gal kas įsivaizduojate kaip apsisukinėja priemiestinių maršrutų autobusai ten, kur jų galiniame punkte nėra stotelės su aikštele (liaudiškai - žiedo), o tik paprasta stotelė (kišenė)? Atbuline eiga skersai kelio, laikinai užstabdant eismą, po kelis kartus trūktelint pirmyn-atgal, kol 180 laipsnių kampu autobusas išsitiesina vykimui atgaline kryptimi? Galimas pavyzdys - po Busoto reisų tarp Alytaus ir Vilniaus, sunaikinimo, kur Trakų rajonas kaip kompensaciją paleido 2 vakarinius reisus iki Dusmenų - kadangi Dusmenys iki šiol būdavo tik tranzitinė stotelė, autobusai joje paėmę/išleidę keleivius važiuodavo tiesiai, o dabar, nutrūkus tarpmiestinėms jungtims, atsirado priemiesčio maršrutų, kuriems ši stotelė, kur abejose kelio pusėse tėra paprastos "kišenės" - tapo galutine. Būtų įdomu pamatyti tokį reginį... Arba įrengiame normalų žiedą, kad apsisukimo manevrą atlikti paprasčiau be eismo stabdymo arba nebijoti pratęsti maršruto iki artimiausio kaimyninėje savivaldybėje esančio žiedo. Tiesa, pirmu atveju teks knisinėtis su kelių direkcija, kuri atsakinga už naujų stotelių projektavimą, kas užtruktų ne vienerius metus su visokiais derinimais. Atrodo taip paprasta - padaryti žiedą vietoje kišenės, bet ne. Net neįsivaizduoju, kaip tokiose vietose vyksta apsisukimo manevrai. Vienas gerųjų pavyzdžių, kaip turi atrodyti tokia vieta - Kelmės rajone esantys Kukečiai*, kur vienoje kelio pusėje yra tokia praplatinta kišenė, kur padaryta daugiau erdvės apsisukimo manevrui. O tuose pačiuose Dusmenyse ar dar kur, net neaišku, kurioje pusėje laukti autobuso - prieš apsisukimą ar po. Nes tvarkaraščiai egzistuoja tik popierinėse lentelėse su schematiškai išvardytais sustojimais, bet nėra detalių schemų, kur matytume, kaip tiksliai stojama. Nebent Tauragės krašto "Žaliasis regionas", kur per nuorodą pasiekiama svetainė stops.lt/taurage, kuri veikia tokiu pat principu kaip Vilniaus miesto transporto schema - detaliai, su visais užsukimais ir pavingiavimais, kurie tiksliai paaiškina, kur reikia laukti stovint, kad nepražiopsotum autobuso.

      * - https://www.google.com/maps/@55.6615...oASAFQAw%3D%3D

      Comment


        #23
        Konkrečiai Dusmenyse ten gi stotelė prie Koop parduotuvės. Ten ir aikštelė yra. Kadangi tikriausiai leidžiamas mikrobas, tai problemos apsisukti ten nėra. Taip, mikrobai gali atpsisukti tiesiog gastėje. Autobusai pavažiuoja iki artimiausios sankryžos. Kai kur yra aikštelės (ne prie stotelių), kai kur, jei yra, bet miesteliuose tai reta, galima apvažiuoti kvartalą gatvėmis.

        Comment


          #24

          Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
          Nebeliko keleivių, tiksliau liko 90% moksleivių, kurie ir taip važiuoja nemokamai, tad pridėjus visokias inkasacijas ir gaunasi minimalus skirtumas tarp nemokama/mokamo VT rajoninių savivaldybių biudžetam
          Bet kas per nesąmonė, kad moksleivius veža tie patys "bendro naudojimo" reisiniai autobusai, kurie tarsi skirti ir dirbantiems suaugusiems? Ar tai ne geltonųjų autobusiukų funkcija? Kažkada šito jau klausiau. Jų neužtenka ar kas yra? Ar pagalvojama apie epizodinius keleivius, kurie panorę nuvykti į kokį nuošalų kaimą, į kurį kursuoja tik priemiestis (tolimųjų reisų nėra) gali netilpti į reguliarų reiso autobusą, nes jame 99 procentus vietų užima moksleiviai? Ypač kai kone visose savivaldybėse priemiestis mikriukizuotas. Beje, kaip gali užtekti vieno, vos vieno popietinio reiso iš rajono centro parvežti visus mokinius į kaimą? Tarkime, yra reisas tik kokią 14 val. ir viskas. Negi visų klasių mokiniams paskutinė pamoka baigiasi tuo pačiu laiku tiek 5-okams, tiek 8-okams, kad taip vienu reisu po rajoną būtų "išvežiota" visa mokykla?

          Comment


            #25
            Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl sunyko priemestinis VT rajonuose, yra(buvo) mokykliniai autobusai.

            Comment


              #26
              Nežinau, kas blogiau - ar kai reguliariais reisiniais iš autobusų stočių išvykstančiais maršrutais naudojasi moksleiviai*, kurie vos telpa į mažos talpos autobusus, ar kai į mokyklinį autobusiuką įsiprašo suaugęs keleivis (nes į kaimą, kur jis gyvena, nebeveža joks reguliarus maršrutinis, tai belieka prašyti, kad mokyklinio vairuotojas priimtų ir pavėžėtų iki artimiausio miestelio).
              Pirmu atveju, į moksleiviais pergrūstą autobusą gali netilpti normalūs darbingo amžiaus žmonės (tokių nedaug, bet juk epizodinių keleivių gali pasitaikyti - kažkam sugedo mašina, kažkas išvis jos neturi ir sėdi namie, tačiau kartą per metus prireikė kažkur nuvykti). Antruoju atveju - kyla klausimas dėl vaikų saugumo, buvo čia prieš beveik 10 metų rašyta, kad geltonųjų mokyklinių vairuotojai kartais priima važiuoti akivaizdžiai ne mokyklinio amžiaus asmenis.
              * - nesuprantu, kam tada išvis stotelėse reikalingi grafikai, jei jais naudojasi tik mokiniai, kurie visus išvykimų laikus žino mintinai. Stotelėse ar autobusų stotyje iškabintas tvarkaraštis tarsi preziumuoja, kad šiame priemiesčio maršrute tarsi laukiami visi norintys važiuoti keleiviai, tačiau tu, suaugusysis įlipęs į tokį pasijauti tarsi užimtum tų mokinukų vietas. Tokia kelionė beveik niekuo nesiskiria nuo važiavimo geltonuoju autobusiuku.

              Comment


                #27
                Bajerių pamačiau ir Vilniaus priemiesčio maršrutuose: 101 ir 101A - du visiškai skirtingi maršrutai, bet vienas kažkodėl turi indeksą A, tuo tarpu 118 ir 124 - kone vienodi, ar net tiksliau neaišku, kodėl yra 118 apskritai, jei skiriasi kone stotele. Kitą vertus, dzin, vietiniai viską mintinai moka.

                Comment


                  #28
                  118 ir 124 visiškai skirtingi, turbūt turėjot omenyje 118 ir 122. Pastarasis pakeičia 118 penktadieniais-sekmadieniais ir važiuoja dviem stotelėm toliau, iki Kernavės (iš esmės kaip Kauno troleibusai 10 ir 10A, tik savaitgaliais ne trumpinamas, o ilginamas).

                  Bet numeracija, atrodo, priklauso nuo nuotaikos to žmogaus, kas tuos maršrutus kuria. Na, buvo vienas bandymas sunormalizuoti perteklinį numerių kiekį Nemenčinėje. Po to išėjo, kad du skirtingi maršrutai (net ne šiaip ilgesni-trumpesni-užsukimų variantai) su tuo pačiu 160 numeriu važiuoja, tik vienas iš jų ant poperiaus laikomas 160-2.

                  Lygiai taip pat kaip būdamas geros nuotaikos kažkas skelbti padorius Vilniaus rajono tvarkaraščius vrsa.lt, o po kelių metų:

                  Pažymime, kad Savivaldybė neturi prievolės skelbti tvarkaraščių. Keleivių patogumui informaciją apie vežėjus pateikia savo interneto tinklapyje.
                  Kas nematė, kviečiu pasižiūrėti, kokį patogumą VRAP tvarkaraščiai sukelia...

                  Visgi mane tai labiausiai šokiravo, kai kartą Naujojoje Vilnioje mačiau stovint Šalčininkų AP autobusą su užrašu 177 Naujoji Vilnia–Adomaičiai. Realybėje 175 važiuoja į Adomaičius, o 177 tik iki Lavoriškių. Esu matęs atvejų, kai Trakų rajone naudojamos tam pačiam maršrutui skirtingos lentelės: 293 Trakai–Kilimų fabrikas (teisinga) ir 283 Trakai–Lentvaris (skirta vienam reisui per dieną, vykstančiam tik iki Lentvario GS). Bet kad pačią lentelę taip sumautų...

                  Comment


                    #29

                    Parašė felar Rodyti pranešimą
                    Apple Maps pagaliau paleido visos Lietuvos VT maršrutų planavimą - miestų transportas, tarpmiestiniai autobusai, traukiniai, etc. Tuo pačiu atsirado ir Latvijoje, Estijoje jau buvo daug metų.


                    Ar tikrai? O priemiestiniai? Prieš gerą mėnesį nusiunčiau visoms savivaldybėms, kurios neperkėlė savo organizuojamų rajoninių maršrutų į visimarsrutai.lt, užklausimus, kodėl jos (ar jų valdomi vežėjai) to nepadarė, tai atsakė tik dalis jų. Vieni atsakė, kad prisijungę kaip vežėjas mato, jog visus maršrutus ten suvedė, tačiau dėl sistemos trikdžių keleiviams jie gali būti nerodomi. Daugumos atsakymai buvo, kad grafikai skelbiami atitinkamo autobusų parko interneto puslapyje. Tai man šitas žinoma, bet ten absoliučioje daugumoje svetainių yra tik "pliki" stotelių sąrašai su laikais - norint įsivaizduoti, kaip atrodytų kiekvieno priemiestinio maršruto trasa atvaizduota žemėlapyje su visais užsukimais ir pavingiavimais, tenka skaitant stotelių eilės seką, kitame skirtuke atsidarius Google žemėlapius slinktis po stotelę į priekį, mintyse ant gatvių linijų brėžiant jo judėjimo kryptį. Dalyje net kaimų pavadinimai užrašyti su klaidomis, o patys tvarkaraščiai kaip kokia atgyvena su lentelėmis ir brūkšneliais ir trumpiniais (kuomet tam tikra maršruto trasa nevykdoma). Vienintelė vieta, kur informacija pateikta kokybiškai, tai stops.lt/taurage, kur visi šios apskrities maršrutai rodomi taip pat aiškiai, kaip aš pripratęs matyti Vilniaus miesto tvarkaraščius - išvykimo laikai stulpelyje ir schemos, o ne kažkokios ten lentelės, kur pats turi išmokti kaip jas skaityti - vienas parkas sumaketavęs vienaip, kitas kitaip. Arba duoti laikai tik iš rajono centro autobusų stoties, o kada iš kaimo stotelių - žinok pats. Buvo čia prieš kažkiek metų, kur forumo narys, pats prisidėjęs prie tos svetainės kūrimo, pasakojo, kad kuo toliau nuo sostinės, tuo labiau parkų vadovai norėjo, kad tvarkaraščių internete nebūtų. Tas, panašu išlikę iki dabar.

                    Comment


                      #30
                      Visgi panašu, kad Zarasai neliks be VT.
                      Šiandien Zarasų rajono savivaldybės administracija FB pasidalino, kad “Zarasų būstas” gavo 10 autobusų.
                      5 iš jų žemagrindžiai, dar 5 ne. (Kaip suprantu dalis jų ex Klaipėda)
                      Iš tiesų tai mikriukai, bet visgi geriau negu Paz ar kokie ten dar drakonai važinėjo.
                      Nuotraukos iš FB:
                      Click image for larger version

Name:	IMG_4011.jpeg
Views:	351
Size:	242,0 kB
ID:	2228978 Click image for larger version

Name:	IMG_4013.jpeg
Views:	310
Size:	282,2 kB
ID:	2228979 Click image for larger version

Name:	IMG_4012.jpeg
Views:	309
Size:	255,4 kB
ID:	2228980 Click image for larger version

Name:	IMG_4014.jpeg
Views:	311
Size:	322,0 kB
ID:	2228981

                      Comment


                        #31
                        ????Lazdijų rajono savivaldybė gerina viešojo transporto paslaugas. Pasirašyta jungtinė sutartis tarp UAB „Kautra“ ir UAB „Lazdijų autobusų parkas“. Partneriai kartu teiks keleivių pervežimo paslaugas visame rajone. Abi įmonės įsipareigojo užtikrinti, kad Lazdijų rajono gyventojai keliautų saugiai ir patogiai.

                        ????Ne vėliau kaip per 10 mėnesių į rajono kelius išriedės nauji elektriniai autobusai – dar tylesni, ekonomiškesni ir draugiškesni aplinkai. Kol ruošiama šiai naujovei reikalinga infrastruktūra, keleivius veža atnaujinti dyzeliniai autobusai, atitinkantys visus šiuolaikinius saugumo ir komforto reikalavimus. Jie patogūs, pritaikyti žmonėms su negalia ir tėvams su mažais vaikais.

                        ????Autobusuose įrengta vaizdo stebėjimo sistema ir elektroninės švieslentės, kurios leidžia keleiviams matyti maršrutų informaciją realiu laiku.

                        ????Pagal pasirašytą sutartį vežėjai aptarnaus 12 vietinių maršrutų, jungiančių Lazdijus, Seirijus, Veisiejus, Šventežerį, Šeštokus, Rudaminą ir kitas gyvenvietes. Gyventojai, kaip ir iki šiol, viešuoju transportu bus vežami nemokamai.

                        ????Primename, kad jau nuo šiandien, lapkričio 6 dienos, atnaujinti vietinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutai ir jų tvarkaraščiai. Su jais kviečiame susipažinti čia: https://www.lazdijai.lt/transporto-marsrutai/430

                        ????Jei tam tikrose vietovėse viešojo transporto galimybės ribotos, gyventojus kviečiame pasinaudoti nemokama, nuo durų iki durų paslauga „Lazdijai veža“ visame rajone (Tel. 0 689 56320)

                        https://www.facebook.com/share/p/17Hbv6GfLv/
                        Attached Files

                        Comment


                          #32
                          Parašė Vinecko Rodyti pranešimą
                          Visgi panašu, kad Zarasai neliks be VT.
                          Šiandien Zarasų rajono savivaldybės administracija FB pasidalino, kad “Zarasų būstas” gavo 10 autobusų.
                          5 iš jų žemagrindžiai, dar 5 ne. (Kaip suprantu dalis jų ex Klaipėda)
                          Iš tiesų tai mikriukai, bet visgi geriau negu Paz ar kokie ten dar drakonai važinėjo.
                          Zarasų rajono maršrutus jau kurį laiką aptarnavo ne savas parkas su savo PAZ, bet UAB "Transporto centras" savo mikriukais. Gi AI1 minėjo, kad Zarasų r. savivaldybė pirmoji Lietuvoje užvertė savo parką, konkurso būdu atiduodama jį kitam vežėjui. Todėl parkas buvo reorganizuotas ir "Zarasų autobusai" tapo "Zarasų būstas" dalimi, kurie paskutiniu metu turėjo tik porą reisų į Vilnių ir 2 kartus d.d. į Uteną, taip pat šį pavasarį laikinai atgaivino maršrutą į Klaipėdą tam tikromis dienomis, kuris turėjo baigti kursuoti šį spalį.
                          Gal baigėsi sutartis su Transporto centru ir rajoną vėl aptarnaus "Zarasų būstas"? Kaip man minėjo stoties dispečerė, kad rajono maršrutus perėmus kitai įmonei, jie jų nebekontroliuoja. Pvz. jei sugenda autobusas ir jie praneša Zarasų stočiai, tuomet stotis jau informuota ir gali suteikti informaciją keleiviams, bet jei pvz. žiemą užpustyti keliai, jie turi teisę nutraukti reisą. Taip, jų vairuotojai stotyje turi savo kambariuką, kur nueina pasiimti/palikti maršruto trafaretų, kasos aparatų. Kaip minėjo darbuotoja, Transporto centras [informacine prasme] yra "toli nuo keleivių". Jų būstinė yra Visagine, jie be Zarasų dar aptarnauja priemiestį dar keletoje savivaldybių - pilnai Švenčionių, Anykščių rajonus, Pagėgių sav., Visagino miesto maršrutą ir dalį Kelmės, Panevėžio r. maršrutų.

                          Comment


                            #33
                            Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

                            Zarasų rajono maršrutus jau kurį laiką aptarnavo ne savas parkas su savo PAZ, bet UAB "Transporto centras" savo mikriukais. Gi AI1 minėjo, kad Zarasų r. savivaldybė pirmoji Lietuvoje užvertė savo parką, konkurso būdu atiduodama jį kitam vežėjui. Todėl parkas buvo reorganizuotas ir "Zarasų autobusai" tapo "Zarasų būstas" dalimi, kurie paskutiniu metu turėjo tik porą reisų į Vilnių ir 2 kartus d.d. į Uteną, taip pat šį pavasarį laikinai atgaivino maršrutą į Klaipėdą tam tikromis dienomis, kuris turėjo baigti kursuoti šį spalį.
                            Gal baigėsi sutartis su Transporto centru ir rajoną vėl aptarnaus "Zarasų būstas"? Kaip man minėjo stoties dispečerė, kad rajono maršrutus perėmus kitai įmonei, jie jų nebekontroliuoja. Pvz. jei sugenda autobusas ir jie praneša Zarasų stočiai, tuomet stotis jau informuota ir gali suteikti informaciją keleiviams, bet jei pvz. žiemą užpustyti keliai, jie turi teisę nutraukti reisą. Taip, jų vairuotojai stotyje turi savo kambariuką, kur nueina pasiimti/palikti maršruto trafaretų, kasos aparatų. Kaip minėjo darbuotoja, Transporto centras [informacine prasme] yra "toli nuo keleivių". Jų būstinė yra Visagine, jie be Zarasų dar aptarnauja priemiestį dar keletoje savivaldybių - pilnai Švenčionių, Anykščių rajonus, Pagėgių sav., Visagino miesto maršrutą ir dalį Kelmės, Panevėžio r. maršrutų.
                            Kažkas komentaruose mini tai, kad Transporto centras kreipėsi į teismą (priežastis nenurodyta).
                            Kaip bebūtų, smagu, kad Zarasai dabar turės geresnius autobusus. Na bent jau kai kurie bus pritaikyti neįgaliesiems/tėvams su vežimėliais.

                            Comment


                              #34
                              Parašė Karoleo Rodyti pranešimą
                              ????Lazdijų rajono savivaldybė gerina viešojo transporto paslaugas. Pasirašyta jungtinė sutartis tarp UAB „Kautra“ ir UAB „Lazdijų autobusų parkas“. Partneriai kartu teiks keleivių pervežimo paslaugas visame rajone. Abi įmonės įsipareigojo užtikrinti, kad Lazdijų rajono gyventojai keliautų saugiai ir patogiai.
                              Lazdijų autobusų parkas - vienintelis Lietuvoje rajoninis parkas, neturintis savo interneto svetainės. Prieš keletą metų miestas turėjo bene baisiausią stotį šalyje, na o dabar jau bus metai, kaip turi naują. Rajone prieš tai irgi daug kur riedėjo mikriukai, tačiau pvz. Kapčiamiesčio reisu vyko didelis autobusas (pats vykau šį rugsėjį), nes Veisiejuose laukia visas pulkas moksleivių. Lazdijų AP autobusuose net nebeliko kasos aparatų, kadangi vežimas rajone jau kurį laiką nemokamas. Prieš tai dar spausdindavo bilietus su 100% nuolaida, bet dabar ir to atsisakyta. Jie visiškai nutraukė savo tolimuosius reisus į Kauną bei Vilnių, bet rajoninis susisiekimas nenukentėjo. Jei bus galimybė sekti autobusų judėjimą realiu laiku - super. Kol kas iš priemiesčio maršrutų tai įgyvendinta tik Tauragės apskrityje, kur 4 savivaldybes jungia el. bilietas, taip pat yra garsiniai stotelių pranešimai autobusuose. Šiuo atveju su Lazdijų rajonu nieks nepasikeis, nes ir iki šiol didžioji dalis maršrutų mikriukizuota, tik kad šitie bus nauji, ir deja, kiek mažesnis sėdimų vietų skaičius, nes dalį salono užima vieta neįgaliajam.

                              Comment


                                #35
                                Parašė Kristupas0220 Rodyti pranešimą

                                Lazdijų autobusų parkas - vienintelis Lietuvoje rajoninis parkas, neturintis savo interneto svetainės. Prieš keletą metų miestas turėjo bene baisiausią stotį šalyje, na o dabar jau bus metai, kaip turi naują. Rajone prieš tai irgi daug kur riedėjo mikriukai, tačiau pvz. Kapčiamiesčio reisu vyko didelis autobusas (pats vykau šį rugsėjį), nes Veisiejuose laukia visas pulkas moksleivių. Lazdijų AP autobusuose net nebeliko kasos aparatų, kadangi vežimas rajone jau kurį laiką nemokamas. Prieš tai dar spausdindavo bilietus su 100% nuolaida, bet dabar ir to atsisakyta. Jie visiškai nutraukė savo tolimuosius reisus į Kauną bei Vilnių, bet rajoninis susisiekimas nenukentėjo. Jei bus galimybė sekti autobusų judėjimą realiu laiku - super. Kol kas iš priemiesčio maršrutų tai įgyvendinta tik Tauragės apskrityje, kur 4 savivaldybes jungia el. bilietas, taip pat yra garsiniai stotelių pranešimai autobusuose. Šiuo atveju su Lazdijų rajonu nieks nepasikeis, nes ir iki šiol didžioji dalis maršrutų mikriukizuota, tik kad šitie bus nauji, ir deja, kiek mažesnis sėdimų vietų skaičius, nes dalį salono užima vieta neįgaliajam.
                                Belieka pasidžiaugti bent tuo, kad parkas visgi bus atnaujintas (kaip minima šie mikriukai laikinai, iki elektrinių atvykimo). Autobusai atitinka SuMin reikalavimus - puiku.

                                Comment


                                  #36
                                  Dar buvo apklausa, kurią inicijavo pati Zarasų savivaldybė, ar būtų poreikis privežamąjam maršrutui prie Turmanto traukinio, balsavimas FB buvo į vienus vartus, bet tolimesni veiksmai kolkas nevykdomi. Būtų didelis +

                                  Comment


                                    #37
                                    Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                                    Dar buvo apklausa, kurią inicijavo pati Zarasų savivaldybė, ar būtų poreikis privežamąjam maršrutui prie Turmanto traukinio, balsavimas FB buvo į vienus vartus, bet tolimesni veiksmai kolkas nevykdomi. Būtų didelis +
                                    Manau, jeigu tas privežamasis maršrutas būtų pririštas prie traukinio tvarkaraščio, laimėtų visi. Žmonės laisviau galėtų nuvykti į tą patį Visaginą kokių paslaugų (Vilnius taip pat).
                                    Mano skaičiavimas būtų toks:
                                    Vid. Mercedes Benz Sprinter 2018m gamybos kuro sąnaudos ~8 litrai ant 100km.
                                    Zarasai - Turmantas - Zarasai ~ 38 km
                                    Vairuotojo alga - MMA (nemanau, kad gauna daugiau ir imam 2025 metų)
                                    Dyzelio kaina (vidutiniškai šiai dienai 2025.11) - 1,55 eur/l (Zarasai)
                                    Taigi, 6 ratai per dieną kas mėnesį kainuotų apie 1743 eur.

                                    Comment


                                      #38
                                      https://www.zarasai.lt/data/public/u...karasciai1.pdf

                                      Comment


                                        #39
                                        Beveik pigiausias variantas pasirinktas, bet bent jau kažkas, o ne nieko.

                                        Comment


                                          #40
                                          Apskritai rajoniniai maršrutai (ir dalis tarpmiestinių) nėra tokie 100% patikimi kaip miestų. Nors ir mieste gali pasitaikyti atvejų, kad vairuotojas pravažiuoja kokį posūkį, tačiau su priemiestiniais daug baisiau yra tai, kad jei vairuotojas važiuoja pirmą kartą, kai kuriuose autobusų parkuose kelią turi žinoti pats - nėra taip, kad priimant į darbą darbuotojas išmokomas žinoti visus savo įmonės aptarnaujamus maršrutus. Mieste nuvažiavęs "ne ten" gali nesunkiai grįžti atgal paeidamas pėsčias ar palaukdamas kito reiso, ypač arčiau centro, kur pilna ton pačion pusėn kursuojančių reisų. Dar blogai tas, kad negali sekti jų judėjimo realiu laiku, kad vėluojant autobusui kelias minutes matytum, ar jis artėja link tavo stotelės ar kažkur užstrigo. Vienintelė vieta, kur rajono maršrutai rodomi realiu laiku žemėlapyje - "Žaliasis regionas", kur Tauragės, Šilalės, Jurbarko ir Pagėgių sav. organizuojamuose maršrutų autobusuose yra siųstuvai.

                                          Dar priemiestiniai yra nepatikimi tuo, kad nėra schemų žemėlapiuose, kur gali tiksliai matyti sustojimo būdą, apsisukimą ir pan. Kadangi priemiestiniai maršrutai organizuojami savivaldybių, skirtingų rajonų maršrutus tenka tikrintis atitinkamo autobusų parko svetainėse. Kai kurių rajonų (pvz. Prienų) maršrutų grafikams yra alternatyvos - jie sukelti į tarpmiestinių paieškai patikimiausią naudojamą autobusubilietai.lt svetainę, kitų - stops.lt (yra Panevėžio, Alytaus r., anksčiau minėtos Tauragės apskr. maršrutai). Skuodo r. maršrutai yra specialioje Google platformoje, pasiekiamoje per jų parko puslapį, kur paties direktoriaus viskas sukelta, įskaitant maršruto atvaizdavimą žemėlapyje. Svetainėje visimarsrutai.lt, kuri buvo kurta su tikslu sujungti visos šalies maršrutus, veikia prastokai - štai šią vasarą iš jos dingo visi anksčiau buvę Kaišiadorių ir Ignalinos r. maršrutai. Užklausus abejų vežėjų, jie sako, kad prisijungę kaip vežėjai mato, kad visus savo maršrutus suvedė. Toje svetainėje yra taip reikalingas dalykas - schemos, kadangi daug kur priemiestyje yra smulkių užvažiavimų į visokias labiau nuo pagrindinio kelio nutolusias gyvenvietes. Tai ten kartais atrodo, kad jas nubrėžia pati programa- kai kur yra tikrai nelogiškų trasų atvaizdavimų.

                                          Dar kitas dalykas - Šilalės rajonas, kur stops.lt svetainėje skelbiami visų jų parko maršrutai (įskaitant ir tuos) kurie akivaizdžiai orientuoti į moksleivius - pagal schemą matosi, kad prasideda ne įprastose miestelių stotelėse, bet grynai prie mokyklų. Tai ten virtualiai sekiau, kaip maršrutas Kaltinėnai-Vejos, net nedavažiavo iki paskutinės stotelės - apsisuko maršruto viduryje ties Orvydiškės kaimu ir grįžo atgal. O jei Vejose būtų laukęs paprastas atsitiktinis suaugęs žmogus? "Jei visi mokiniai išlipo anksčiau, kam važiuoti iki pat galo, nieks ten nelaukia" - vairuotojų požiūris maždaug toks.

                                          Keletas kitų pavyzdžių, su kurias susidūriau keliaudamas po Lietuvą pats:

                                          1) Širvintų rajonas. Autobusas iš Mančiušėnų į Širvintas 16:10 val. važiuoja tik trečiadieniais. Mano nuostabai, atvyko beveik 20 min. anksčiau. Vos įlipus, nieko nelaukęs vairuotojas pradėjo važiuoti atgal, teigdamas jog čia Dievo užmirštas kraštas ir jokių keleivių šituo popietiniu reisu nebūna, todėl galime važiuoti nelaukdami paskutinės minutės. O į priekį anksčiau atvyko, nes pasirodo, grafikas nekeistas nuo sovietinių laikų, kai važiuodavo senieji PAZikai, kurie buvo lėtesni, taip pat daugiau laiko sugaišindavo stabčiojimas beveik kiekvienoje stotelėje. Dabar, kai visi persikelia į automobilius, daugumą stotelių praleki nesustodamas, naujieji autobusai tapo greitesni, o tvarkaraščio perdaryti pagal dabartines realijas, nieks nesivargina.

                                          2. Raseinių rajonas, Vosiliškis. Laukiant autobuso į Baisogalos pusę, mano nuostabai jis atvyko net 10 min anksčiau, nors pagal tvarkaraštį, iki to laiko važiuodamas pirmyn turi užsukimą į kitą gyvenvietę, kuris pailgina kelionės trukmę. Tik mane įleidęs nieko nelaukė ir išvažiavome. Jei kas nors būtų atėjęs likus 5 minutėms - viso gero.

                                          3. Norėjau pravažiuoti visą krašto kelią nr. 165 bent į vieną pusę. Atvažiavęs rytiniu Šilutės AP reisų iki Bikavėnų kaimo, kuris yra pačiame rajono pakraštyje, turėjau sulaukti Šilalės AP autobuso į Šilalę. Tai horizonte pamačiau artėjanti autobusą, kuris nė nesiruošia stabdyti, kad užsuktų į prie kelio esantį sustojimą su aikštele, tad tik pribėgus artyn ir stipriai pamojavus jis teikėsi sustoti. Nors ši stotelė įtraukta į tvarkaraštį, vairuotojas nesitikėjo, kad iš vienintelio jo maršruto sustojimo, esančio ne Šilalės rajone, kažkas norės važiuoti į ne savo rajono centrą.

                                          4. Yra toks Jurbarko AP maršrutas Seredžius-Ariogala. Teko juo pasinaudoti priešinga kryptimi. Tai Atvykęs į Ariogalą, stotelėje jo atliekančio atstovą nemačiau. Pasirodo, jis ilsėjosi greta esančioje Maximos aikštelėje netoli stotelės. Joje minėto reiso tvarkaraščio nebuvo. Likus gal 5 minutėms iki išvykimo jis nurūko žemyn Taurupio gatve, nė nepasižiūrėjęs į kairiau esančią oficialią stotelę, kurioje ir laukiau. Nors pagal grafiką būtent ji ir pažymėta schemoje kaip vienintelė įlaipinimo vieta, matyt vietiniai žino kažkokią nerašytą slaptą sustojimo vietą. Man paskambinus į Jurbarko autobusų parką, dispečerė operatyvia susisiekė su vairuotoju ir jis grįžo paimti manęs ten kur ir priklauso. Įlipus į mikriuką, viena keleivė pasakė, kad ta stotelė, kurioje stovėjau, yra skirta labiau vykstantiems link Raseinių (nors maršruto schemoje pažymėta tik ji ir ne kažkur kitur - kaip nevietiniui žinoti tokius nerašytus papročius?).

                                          5. Vilkaviškio autobusų stotis. Kasoje nusipirkau (čia vienas nedaugelio miestų, kur kasose parduodami bilietai į rajoninius autobusus) bilietą į Vištytį, bet jau keliolika minučių jo nesulaukiau. Tik iš antro karto kreipusis į kasą sužinojau įdomų dalyką, kurį vėliau pasakė ir pats vairuotojas, kuris paskirtas į šį reisą - pasirodo, jis prieš tai surenka ir išvežioja moksleivius į 2 Vilkaviškio mokyklas ir tik tuomet vėluodamas atvyksta į stotį pradėti šio reiso. Begrįžinėjant atgal iš Vištyčio jis savo laiką pamažu pasiveja.

                                          6. Iš Prienų vykau į Skriaudžius, kur reikėjo persėsti į kitą autobusą link Marijampolės. Tai privažiavus minėtą gyvenvietę, vairuotojas paklausė kur lipsiu ir man sutikus, išleido tiesiog pakelėje, neužsukdamas į oficialią stotelę, esančią po kaire. O kaip pragaištinga būtų buvę, jei būčiau laukęs priešinga kryptimi - pėsčias nuėjęs iki oficialios Skriaudžių stotelės, esančios krašto kelyje nr. 230, mačiau kaip jis grįždamas į Prienus jis irgi neužvažiavo į oficialią stotelę, nes tam reiktų daryti tokį apendiksinį užvažiavimą - iškart pasuko kairėn į 189 kelią. Į Transrevį prisibelsti irgi sudėtinga - jei skambinsiu, konsultantė gali nesuprasti problemos esmės, o bandant parašyti laišką su sustojimų schema, ateina atsakymas, kad laiškas nepristatytas. Gi Transrevis dabar valdomas nuotoliu iš Latvijos.

                                          Vat tokie rajonų maršrutų ypatumai. Galima būtų prisirankioti ir daugiau. Jei lauki autobusų stotyje, gali paklausti kitų vairuotojų arba stoties darbuotojos. O jei kur nors viduryje laukų? Štai Šilalės r. yra toks miestelis - Teneniai. Į jį veža tik Šilalės, tiek Šilutės AP autobusai. Miestelyje yra 2 stotelės. Viena - centre prie bažnyčios, kur stotelės ženklas numestas taip, kad norint prie jo sustoti, tektų važiuoti prieš eismą. Kita stotelė yra modernesnė - toks kaip žiedas (aikštelė) pakraštyje. Ir kaip žinoti, kuriame laukti, o gal užsuka į abi vietas? Į Šilalės stotį net prisiskambinti nelabai įmanoma, o Šilutės AP kol kas į paklausimą neatsakė. Apskritai su komunikacija rajoniniuose parkuose sudėtinga - jei užduosi keblesnį klausimą, gali neatsakyti visai. Pvz. Jurbarko AP iki tol atsakydavęs dėl pastebėtų netikslumų tvarkaraščiuose, dėl maršruto J9 sustojimo vietos Ariogaloje taip ir neatsakė, kodėl vairuotojas net nepasižiūrėjęs ar kas nelaukia oficialioje stotelėje, iškart nuvarė tolyn į neoficialų, niekaip nepažymėtą laipinimo tašką.
                                          Paskutinis taisė Kristupas0220; Vakar, 15:23.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X