Keičiant KTK, pasirinktas tolimojo susisiekimo rinkos liberalizavimo modelis, kai neterminuotą leidimą teikti keleivių vežimo tolimojo susisiekimo maršrutais paslaugas gali gauti kiekvienas paraišką pateikęs ir įstatymu įtvirtintus reikalavimus atitinkantis vežėjas. Šia galimybe pasinaudojo vienas naujas vežėjas, kuris nuo 2024-08-01 pradėjo teikti pervežimo paslaugas viename maršrute, tačiau šių paslaugų teikimo rinkoje konkurencija nepadidėjo. Susisiekimo paslaugas teikiančių vežėjų skaičius nuo 2020 m. nuosekliai mažėjo, didžiausias 24 proc. (nuo 37 iki 28) vežėjų skaičiaus kritimas – 2023 m., nes dėl priimtų tolimojo susisiekimo pokyčių, nuostolingos veiklos ir kitų priežasčių, paslaugas teikti atsisakė 9 vežėjai.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Tarpmiestinis susisiekimas autobusais
Collapse
X
-
Savivaldybių lentelė (žiedinės kartu su miestais) pagal maršrutų skaičiaus kitimą:
Tiktai legenda durnai padaryta...
Mano nagrinėjimais sąrašas 2019 m. gaunasi buvęs toks:
Kaunas, Vilnius, Klaipėda, Alytus, Šiauliai, Panevėžys, Kėdainiai, Ukmergė, Radviliškis, Utena, Marijampolė, Trakai, Tauragė, Mažeikiai, Kretinga, Vilkaviškis, Jonava, Plungė, Telšiai, Šilutė.
Ir šiaip Šiauliai turėtų būti buvę slenkami žemiau Panevėžio, kai nė vienais metais neturėjo daugiau maršrutų, logiškame grafike.Paskutinis taisė bato_usai; 2024.12.22, 16:56.
- 1 patinka
Comment
-
LTSA pateiktų duomenų analizė parodė, kad 2022 ir 2023 m. kas trečias tolimojo susisiekimo maršrutų keleivis rinkosi keliones trumpais, iki 50 km, atstumais [...]Apie 1 mln. keleivių per metus (2019–2023 m. laikotarpiu) naudojosi tolimojo susisiekimo vežėjų paslaugomis, neišvažiuodami už vienos savivaldybės teritorijos ribų, nors susisiekimo organizavimas savivaldybės teritorijoje – savivaldybės atsakomybė. Tai rodo, kad tolimojo susisiekimo paslaugos atlieka ir vietinio susisiekimo funkciją, o valstybės biudžetas kompensuoja keleivių vežimo išlaidas, kurias turėtų kompensuoti savivaldybės.
Comment
-
Dideliais žingsniais toliau šuoliuojam "žalinimo" keliuParašė Tautvydas_R Rodyti pranešimąNaujienos iš Varėnos
sėkmingai persėdam į VT.
- 1 patinka
Comment
-
A. Žabolio įmonė įsigijo 60% autobusų bendrovės TOKS akcijų, suplanavo investicijų
UAB „C Company“, kurią valdo investicijų grupė „Žabolis ir partneriai”, oficialiai įsigijo 60% tolimojo susisiekimo UAB Tolimojo keleivinio transporto kompanijos (TOKS) akcijų. Bendrovė šiemet planuoja 15 mln. Eur investicijų ir gerokai padidinti autobusų parką.
Comment
-
Rašinėti tokias nesąmones visiškai nepagarbu ir netaktiška.Parašė Savitarnos kasa Rodyti pranešimąTiek ilgai reikėjo laukti, kad nesulaukė
- 4 patinka
Comment
-
Tikėkimės, kad po fraze "Padidins autobusų parką" reiškia ne tik didesnį kiekį naujų, neįgaliesiems pritaikytų transporto priemonių, bet ir tarpmiestinių maršrutų tinklo plėtrą. Keista, jog valstybės ekonominiam pragyvenimo lygiui kasmet kylant, su tarpmiestiniais maršrutais situacija atvirkščia - jų kasmet mažėja. Atseit, nuostolinga. Kaip tik vienas iš išsivysčiusios valstybės požymių turėtų būti nuolat besiplečiantis tolimųjų maršrutų tinklas, užtikrinantis galimybę pasiekti jais visus magistralinius ir didžiąją daugumą krašto kelių.
Ten kur LTSA paskelbė unikalių 189 maršrutų sąrašą, tai tie "unikalūs" maršrutai - tai tie nuo seno nusistovėję, prie kurių keleiviai jau pripratę. Taip pat, vežėjams yra palikta teisė siūlyti savo sugalvotą maršrutą, kuo tikiuosi, jie išplėtę savo parką ir pritraukę pakankamai vairuotojų, pasinaudos. Pirmiausia atkurti penktadienio/sekmadienio reisą į Lazdijus, paskui Raseinius (Pr-Š)/Kelmę(Sk).
Bet abejoju, ar negavę pasiūlymų iš keleivių jie tuo užsiims. Dabar tendencija yra palaikyti ant minimumo esančius maršrutus, o apie naujų atidarymą nieks nekalba. Nors galėtų.
Comment
-
Dagilio, buvo minėta. Kuris Paleičiką jau ankščiau buvo išpirkęs.Parašė Garbanius Rodyti pranešimąĮdomu kieno dalį išpirko, I.Paleičiko?
Comment
-
Praėjusią savaitę Vilniuje mačiau šį naujai įsigytą "Zarasų būstas" autobusą:
https://www.zarasubustas.lt/naujieno...jas-autobusas/
Gan retas atvejis, kad įmonė, praradusi visą priemiestį ir likusi tik su pora reisų į Vilnių, sugebėjo įsigyti naujausius reikalavimus atitinkantį autobusą.
Kita vertus, kol keleivių vežimo veiklą jie vykdė kaip atskiras juridinis asmuo "Zarasų autobusai", jų veikla buvo vienas nuostolis, o dabar, prijungus prie komunalines paslaugas teikiančios bendrovės - pelnas, nes verčiamasi ne vien iš keleivių vežimo. Tai visiškai skirtinga nuo Elektrėnų, kur keleivių vežimo paslaugas teikianti įmonė kaip tik buvo atskirta nuo komunalinio ūkio.
Jei "Zarasų būstas" toliau augins pelną, gal įsigis dar kelis naujus autobusus, kurie leis atkurti visus tolimuosius reisus - ankstyviausias į Vilnių, 3 reisai į Kauną ir Klaipėdos maršrutas?
Nors... kai keleiviai įprato prie maršruto nebuvimo ir susiformavo kiti kelionės tikslo pasiekimo įpročiai, vargu ar bus grąžinami kažkada uždaryti reisai. Viskas juk eina reisų mažinimo, o ne tankinimo keliu, tokios tendencijos...
Comment
-
Tai kad šitas tikrai atitinka vieną svarbiausių reikalavimų - turėti liftą neįgaliesiems su vežimėliu įkelti. Kitas klausimas - kiek tokių keleivių yra? O jeigu atsiras daugiau nei 1 judėjimo sunkumų turintis žmogus? Rinktis, kuriam leisti važiuoti, o kuriam laukti kito autobuso? Įdomu, pereinamasis laikotarpis baigsis balandį ar iki ateinančių metų pradžios? Nes pamenu kaip 2023 m. pavasarį likus savaitei jau buvo nebeįmanoma įsigyti bilietų ir tik paskutinę akimirką viskas susitartą ir sukelta į pardavimo internetu platformą. Tai 2 metų terminas jau greit. O šiaip tikrai atrodo ciniška, kai iš VNO pasiekti visokius egzotiškus pasaulio kampelius lėktuvu tampa lengviau, nei iš Vilniaus AS nusigauti į tam tikrus Lietuvos užkampius, ypač keliuose, kur yra riba tarp savivaldybių ir neina joks tolimasis reisas - tuomet priemiestiniai dažniausiai užsibaigia sulig kiekvieno rajono riba ir tarp abejose savivaldybėse esančių galinių punktų susidaro kelių ar net keliolikos kilometrų zona, kur nieko nėra. Pvz. KK nr. 193 atkarpa Švėkšna-Stemplės. O juk turėjo Šilutės AP reisą į Skuodą... Gal 2 iš 3 reisų į Vilnių ir nusipirks tinkamų autobusų, bet tai bus tik mikriukai. Jau vien tai, kad iš 3 reisų į Vilnių liko 2 yra negerai. Turi būti atkurtas maksimumas, buvęs iki kokių 2018 metų.Parašė lanxtot Rodyti pranešimąŠiaip manau kiekvienas gali nusipirkti „reikalavimus atitinkantį“ Isuzu...
Comment
-
Tarpmiestinių autobusų reforma (tokia, kokios sulaukėme) buvo didžiulė klaida – aišku kaip diena. Šiaip jeigu būtina atsižvelgti į neįgaliuosius, galima sudaryti tvarką, kad neįgalieji turi pateikti paraiškas, jei ketina reguliariai naudotis tokiu maršrutu. Taip autobusų parkai galėtų netgi žongliruoti tarp pritaikytų ir nepritaikytų autobusų skirtingomis savaitės dienomis skirtinguose maršrutuose, jei būtų poreikis. Tačiau dėl neįgaliųjų neturėtų provincijų lietuviai įgauti savitą neįgalumą prieš vakarietišką Europą dardėdami kuo pigiau ir neilgaamžiškiau pagamintais autobusais. Na, bent jau Otokar ne tiek daug kas perka...
Dėl priemiestinių – yra problema. Pvz. Biržų rajone buvo susidariusi situacija, kai karantino metu laikinai nutraukus vieno tarpmiestinio maršruto kursavimą, rajono riboje esantis ganėtinai didelis Kučgalio kaimas liko visiškai be VT. Nors tarpmiestinis maršrutas ir buvo grąžintas (pasisekė, kad veža Kautra), iš esmės taip niekada ir netapo patogus keleiviams (kadangi sugrįždavo po berods pusvalandžio stovėjimo), ir po dviejų metų rėkimo į sienas, teigiančias, kad „trūksta autobusų“ ir „negalima atidaryti maršruto, kadangi AP direktorius ketina greitai išeiti iš darbo“ pagaliau atsirado transportas... tik ketvirtadieniais, o mokinių atostogų metu – tik kas antrą.
Vieninteliai rajonai, kurių priemiestiniai maršrutai tikrai yra rimtai išplėtoti, yra būtent aplink didmiesčius – ypač Vilnių, Kauną. Vilniaus rajono autobusų maršrutai nusidriekia iki bene visų aplinkinių seniūnijų (nemaža to dalis yra dar sovietmečio palikimas, tačiau būta ir naujų pratęsimų, pvz. 137 į Medžiukus Širvintų rajone). Trakų rajonas taip pat turi reguliariai kursuojančius maršrutus į Elektrėnų rajono Semeliškes ir nutraukus keletą tarpmiestinių maršrutų atidarė naują tarpmiestinį transportą į Dusmenis. O bendrai Vilnius, Trakai, Vievis ir Elektrėnai yra sujungti visapusiu priemiestinių maršrutų tinklu – tačiau vargu ar dar kokios savivaldybės galėtų tuo pasigirti, ypač „neturtingame“ šiaurės ir vakarų Lietuvos krašte.
- 6 patinka
Comment
-
Vakarų Lietuvoje ištempia gal tik Klaipėda, su maršrutais į rajoną. Tuo tarpu šiaurės rytų Lietuvą išveža traukiniai Vilnius - Turmantas.Parašė lanxtot Rodyti pranešimąTarpmiestinių autobusų reforma (tokia, kokios sulaukėme) buvo didžiulė klaida – aišku kaip diena. Šiaip jeigu būtina atsižvelgti į neįgaliuosius, galima sudaryti tvarką, kad neįgalieji turi pateikti paraiškas, jei ketina reguliariai naudotis tokiu maršrutu. Taip autobusų parkai galėtų netgi žongliruoti tarp pritaikytų ir nepritaikytų autobusų skirtingomis savaitės dienomis skirtinguose maršrutuose, jei būtų poreikis. Tačiau dėl neįgaliųjų neturėtų provincijų lietuviai įgauti savitą neįgalumą prieš vakarietišką Europą dardėdami kuo pigiau ir neilgaamžiškiau pagamintais autobusais. Na, bent jau Otokar ne tiek daug kas perka...
Dėl priemiestinių – yra problema. Pvz. Biržų rajone buvo susidariusi situacija, kai karantino metu laikinai nutraukus vieno tarpmiestinio maršruto kursavimą, rajono riboje esantis ganėtinai didelis Kučgalio kaimas liko visiškai be VT. Nors tarpmiestinis maršrutas ir buvo grąžintas (pasisekė, kad veža Kautra), iš esmės taip niekada ir netapo patogus keleiviams (kadangi sugrįždavo po berods pusvalandžio stovėjimo), ir po dviejų metų rėkimo į sienas, teigiančias, kad „trūksta autobusų“ ir „negalima atidaryti maršruto, kadangi AP direktorius ketina greitai išeiti iš darbo“ pagaliau atsirado transportas... tik ketvirtadieniais, o mokinių atostogų metu – tik kas antrą.
Vieninteliai rajonai, kurių priemiestiniai maršrutai tikrai yra rimtai išplėtoti, yra būtent aplink didmiesčius – ypač Vilnių, Kauną. Vilniaus rajono autobusų maršrutai nusidriekia iki bene visų aplinkinių seniūnijų (nemaža to dalis yra dar sovietmečio palikimas, tačiau būta ir naujų pratęsimų, pvz. 137 į Medžiukus Širvintų rajone). Trakų rajonas taip pat turi reguliariai kursuojančius maršrutus į Elektrėnų rajono Semeliškes ir nutraukus keletą tarpmiestinių maršrutų atidarė naują tarpmiestinį transportą į Dusmenis. O bendrai Vilnius, Trakai, Vievis ir Elektrėnai yra sujungti visapusiu priemiestinių maršrutų tinklu – tačiau vargu ar dar kokios savivaldybės galėtų tuo pasigirti, ypač „neturtingame“ šiaurės ir vakarų Lietuvos krašte.
- 1 patinka
Comment
Comment