Labai netikėtos žinios iš Čekijos.
Į Prahos gatves po 45 metų pertraukos sugrįš troleibusai. Tiesa, tai nebus tiesiog troleibusai, veikiau elektriniai autobusai su įmontuotais "ūsais", kurie galės prisijungti prie kontaktinio tinklo dalyje trasos. Kontaktinis tinklas bus įrengiamas rudenį.
Straipsnis rusų kalba:
http://aroundprague.cz/news/prague/v...a-trollejbusyi
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[CZ] Viešasis transportas Čekijoje
Collapse
X
-
-
-
-
Tatra KT8 D5 .RN2P 9084, Praha

Škoda 15T ForCity Alfa Praha 9222, Praha

Tatra T3M 8014, Praha

Škoda 14T Elektra 9141, Praha

Tatra T6A5 8750, Praha

Tatra T3R.PLF 8271, Praha

Tatra T3 5520, Praha

Paskutinis taisė Denis_Simonov; 2017.06.30, 11:12.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Sakyčiau, tramvajui čia visai normalus greitis. Juk tramvajus ne autobusas, jo stabdymo kelias yra kur kas ilgesnis. Nemanau, kad labai saugu būtų važiuoti greičiau nei 50 km/h mieste, kur pilna ir sankryžų, šviesoforų, ir automobilių, o ypač dviratininkų ar pėsčiųjų, kurie gali bet kada užsižiopsoti ir įžengti ant bėgių. Tokių tramvajaus linijų, kurios būtų pilnai atitvertos nuo gatvės (tvora, barjeras) Prahoje neteko matyti (išskyrus Barandovo "tunelį", bet čia labiau išimtis nei taisyklė).Parašė disident Rodyti pranešimąTramvajai, deja, net ir tiesiose atkarpose, atskirtose nuo gatvės, neviršija 50km/h.
Komentuoti:
-
50 km/h, tai ne 30 km/h.Parašė disident Rodyti pranešimąTramvajai, deja, net ir tiesiose atkarpose, atskirtose nuo gatvės, neviršija 50km/h.
Ir jei reikia toli (o kartu norisi ir greitai) - yra metro tinklas.
Komentuoti:
-
Ten būtent kad viskas suspausta. Autobusai visada lekia ir praktiškai visada vėluoja.Parašė Gator Rodyti pranešimąTiksliau? Galvojau, kad žmonės, bent forume, kaip tik skundžiasi, kad per lėti-ištempti tyvarkarščiai
Komentuoti:
-
Tramvajai, deja, net ir tiesiose atkarpose, atskirtose nuo gatvės, neviršija 50km/h.
Komentuoti:
-
Tiksliau? Galvojau, kad žmonės, bent forume, kaip tik skundžiasi, kad per lėti-ištempti tyvarkarščiaiParašė Mettal Rodyti pranešimąPridursiu tik tiek, kad prie ištemptų tvarkaraščių pripratinti ir išlepę Vilniaus vairuotojai Prahoje gautų šoką nuo to, kokiais ten greičiais yra važinėjama.
Komentuoti:
-
Tikrai nebūčiau pagalvojęsParašė IMIS Rodyti pranešimąModernizuota yra antroji, o pirmoji yra nauja, 2008 metų daliniai žemagrindis T3R.PLF.
Ačiū už paaiškinimą.
Komentuoti:
-
Modernizuota yra antroji, o pirmoji yra nauja, 2008 metų daliniai žemagrindis T3R.PLF. Tas pats Varilo LF, tik klasikinio "Tatros" dizaino. Du nauji vagonai nekabinami kartu, kad gatvėse būtu daugiau žemagrindžių.Parašė Mettal Rodyti pranešimąModernizuota Tatra T3 sukabinta su paprasta. Kad būtų dvi modernizuotos nesu matęs.
Komentuoti:
-
Taip, iš tiesų pastebėjau, kad Prahoje /visoms bilietų rūšims lengvata taikoma tik asmenims iki 15 metų bei nuo 65 iki 70 metų (vyresni nei 70 metų asmenys ir vaikai iki 6 metų važinėja nemokamai).
Vyresni nei 15 metų moksleiviai ir studentai gali gauti nuolaidą gali gauti tik pirkdami mėnesinius bilietus. Pirkdami vienkatinį ar paros bilietą jie turi mokėti pilną kainą. Išties keistas sprendimas.
http://www.dpp.cz/en/fares-in-prague/
Komentuoti:
-
Nebūtinai. Pvz.: Tarptautinis studento pažymėjimas ISIC, arba moksleiviams skirtas "ISIC Scholar", suteikia teisę į transporto lengvatas (bent jau Vilniuje), nors gali būti išduotas ir užsienio šalyjeParašė Vilnietizz Rodyti pranešimąPaprastai "moksleiviškos" ir "studentiškos" nuolaidos taikomos tik tos šalies, kurioje žmogus mokosi/studijuoja, ribose.
Taip, tačiau ta pirmoji lengvata galioja tik mėnesiniuose bilietuose. Tačiau, bent jau aš tai nesidžiaugčiau turėdamas tokią VT apmokėjimo sistemą Lietuvoje. Juk ne visi moksleiviai ir studentai naudojasi mėnesiniais, kai kuriems iš jų viešojo transporto prireikia retkarčiais, tačiau už tokius pasivažinėjimus jie jau yra priversti mokėti pilną kainą. Tokia sistema yra labai nesąžininga, nes verčia daugiau mokėti vyresnius moksleivius/studentus, keleivių iki 15 metų ir pensininkų sąskaita - jiems galioja 50% nuolaida vienkartiniuose, taip pat gali nusipirkti specialią kortelę už 120 CZK ir važinėti nemokamai. Faktiškai studentai pirkdami vienkartinį susimoka dvigubai daugiau nei galėtų vien tik dėl to, kad išliktų galimybė keleivius 0-15 ir 60+ mėnesiniais vežti nemokamai.Veikiausiai Prahoje tai yra du skirtingi lengvatų tipai. Pirmoji lengvata yra standartinė, skirta Čekijoje gyvenantiems ir besimokantiems mokseiviams ir studentams. Na, o kita lengvata taikoma visiems asmenims iki 15 metų, nepriklausomai nuo jų pilietybės ir gyvenamosios vietos (t.y. ja gali naudotis ir iš užsienio atvykę jaunuoliai).
Komentuoti:
-
Paprastai "moksleiviškos" ir "studentiškos" nuolaidos taikomos tik tos šalies, kurioje žmogus mokosi/studijuoja, ribose.Parašė 10.000 Rodyti pranešimąBet nuolaidų sistema ten įdomi. Pamenu, kaip prieš porą metų pačiam teko susimokėt 800 CZK baudą, nes buvau mokslevis ir galvojau, kad man priklauso 50% nuolaida, o pasirodo, ji priklauso tik keleiviams iki 15 metų
O jeigu tau jau yra 15 metų - moki pilną kainą (nebent perki mėnesinį). Kažin, ar patiems miesto gyventojams taip patogu, kai vyresniųjų klasių moksleiviams ir studentams jau nebepriklauso jokios nuolaidos ? Žinant tai, kad dažniausiai tokio amžiaus keleiviai sudaro arti 50% visų besinaudojančiųjų VT, tai ne toks jau ir pigus tas Prahos VT atrodo
Veikiausiai Prahoje tai yra du skirtingi lengvatų tipai. Pirmoji lengvata yra standartinė, skirta Čekijoje gyvenantiems ir besimokantiems mokseiviams ir studentams. Na, o kita lengvata taikoma visiems asmenims iki 15 metų, nepriklausomai nuo jų pilietybės ir gyvenamosios vietos (t.y. ja gali naudotis ir iš užsienio atvykę jaunuoliai).
Komentuoti:
-
Bet nuolaidų sistema ten įdomi. Pamenu, kaip prieš porą metų pačiam teko susimokėt 800 CZK baudą, nes buvau mokslevis ir galvojau, kad man priklauso 50% nuolaida, o pasirodo, ji priklauso tik keleiviams iki 15 metųParašė Al1 Rodyti pranešimąLengvatos yra 50-60 proc., arba nemokamas važiavimas. Terminuoti 30 ir 90 min. bilietai su 50 proc. nuolaida tik vaikams ir pensininkams. Mėnesiniai su 55 proc. nuolaida studentams ir jaunimui, o pensininkams dar keliais procentais mažiau. Be to, vaikai nuo 6 iki 15 metų ir pensininkai nuo 65 iki 70 metų, nusipirkę 120 kronų kainuojančią kortelę, VT naudojasi nemokamai. Nuo 70 metų – VT nemokamai.
O jeigu tau jau yra 15 metų - moki pilną kainą (nebent perki mėnesinį). Kažin, ar patiems miesto gyventojams taip patogu, kai vyresniųjų klasių moksleiviams ir studentams jau nebepriklauso jokios nuolaidos ? Žinant tai, kad dažniausiai tokio amžiaus keleiviai sudaro arti 50% visų besinaudojančiųjų VT, tai ne toks jau ir pigus tas Prahos VT atrodo
Komentuoti:
-
Autobusai. Vyrauja 3 modeliai: SOR (NB12, NB18), Karosa B9**/B9**E bei Irisbus Citybus (ilgi bei trumpi; dar žinomi kaip Renault Agora). Yra privačių vežėjų, pas kuriuos jau yra didesnė modelių įvairovė, bet iš esmės gamintojai tie patys, tik kad prisideda MAN, Solaris bei Irisbus.
Daugiausia yra šitų - SOR NB18 ir NB12. Tikrai patogūs autobusai ir tos papildomos durys tikrai nėra perteklinės - prailginto autobuso ilgis - 18,75m.
Karosa B941E - turbūt pats "seniausias" modelis su panašiausiu variklio garsu į mūsiškių B741/B841. Prahoje B7** ir B8** modelių jau seniai nebėra.
Karosa B951E - jau iš "naujausių" Karosų. Salono išplanavimas tas pats. Variklio garsas jau visiškai kitoks, bet vis tiek unikalus.
Renault Citybus. Labiausiai "suvaryti" (Prahos kontekste) autobusai, bet kartu su Karosomis puikiai įsipaišo į įtemptus tvarkaraščius.
Privatininko Arriva SOR midibusas. Pagrinde privatininkai veža priemiesčio maršrutais (nr. 3**), bet turi ir miesto maršrutų, einančių miesto (P) tarifo zonų pakraščiais.
Privatininkas ČSAD Polkost yra gan unikalus - turi tokių modelių autobusų, kokių neturi niekas kitas.
Standartinio priemiestinių maršrutų dažymo MAN Lion's City G atvyko kažkuriuo iš priemiestinių maršrutų ir važiuoja nuliniu reisu į daugiau laisvos vietos turinčią galinę stotelę už maždaug 1 km nuo čia. Už jo - kitas ilgas "minkštasis" MAN, kuris važiavo kone sausakimšas nuo pat pirmos maršruto stotelės.
Ir pabaigai Volvo 7700 modelio autobusas, kurio visiškai nesitikėjau čia pamatyti.
Komentuoti:
-
Šiek tiek Prahos viešojo transporto nuotraukų. Transporto sistemos aprašymo nebus, nes Al1 ir taip viską puikiai aprašė. Kainos, beje, vis dar tokios pačios, kaip ir 2011 m.
Pridursiu tik tiek, kad prie ištemptų tvarkaraščių pripratinti ir išlepę Vilniaus vairuotojai Prahoje gautų šoką nuo to, kokiais ten greičiais yra važinėjama.
Tramvajai.
Škoda 15T, tokių dabar jau dauguma
Modernizuota Tatra T3 sukabinta su paprasta. Kad būtų dvi modernizuotos nesu matęs.
Tatra KT8D
Tatra T3
Škoda 14T
Tatra T3 išvažiuoja iš siauriausios vietos, kur tik važiuoja Prahos tramvajai
Paskutinis taisė Mettal; 2016.08.31, 19:00.
Komentuoti:
-
Prahoje nuo pavasario iki rudens veikia reguliarus turistinis tramvajų maršrutas Nr. 91.





Ir pabaigai - Petžino funikulierius Prahoje.

Nuotrauka iš http://en.wikipedia.org/wiki/Pet%C5%99%C3%ADn_funicular
Pabaiga.
Paskutinis taisė Al1; 2011.09.19, 22:08.
Komentuoti:

















Komentuoti: