Keleivių tramvajai perveža apie 950 tūkst. per dieną (2010 m.). Palyginimui metro apie 1,5 mln. (2010 m.), o autobusai virš 800 tūkst. įskaitant priemiestinius maršrutus, bet neįskaitant į vieningą bilietų sistemą įtrauktų privačių vežėjų tiek mieste, tiek priemiestyje.
Tipinis stotelės ženklas. Prie garsaus kanceliarinių prekių fabriko "Koh-i-Noor".
Iš vidaus apšviečiamas. Miesto pakraščiuose naudojami analogiški, tik be apšvietimo. Stotelėse, už kurių VT suks į kairę ar dešinę, prie maršruto numerio pridedama atitinkama rodyklė. Tiesiai važiuojančiam VT rodyklių nėra. Tai patogu.
Prie "Koh-i-Noor".
Prie operos teatro.
Kaip minėjau kitose temose (autobusų, metro), Prahoje veikia integruoto bilieto sistema ROPID, į kurią įeina metro, tramvajaus, miesto, dalies priemiesčio autobusų, keltų, funikulieriaus, priemiestinių traukinių maršrutai.
Miestas padalintas į zonas. Tramvajai veža tik vienoje centrinėje zonoje. Bilietai parduodami kioskuose metro stočių vestibiuliuose, spaudos kioskuose, automatuose. Bilietai popieriniai, nors yra ir SMS-bilietai bei elektroniniai (berods tik mėnesiniai) terminuoti. Jų žymėti nereikia, o popierinius vienkartinius ar terminuotus reikia. Naudojami tokie patys elektroniniai komposteriai, kaip ir Vilniuje, tik skirti platesniam bilietui. Kontrolę mačiau tik vieną kartą. Ji tikrino išeinančių iš metro stoties bilietus.
Kai kurios vienos centrinės zonos bilietų kainos:
Vienkartinių bilietų nėra
Terminuoti 90 min. 32 kronos (~4,5 Lt)
Terminuoti 30 min. 24 kronos. (3,40 Lt)
Paros bilietas 110 kronų (15,70 Lt).
Mėnesinis (tik centrinė zona) 510 kronų (tik 73 Lt visų rūšių VT!). 3 mėnesių – 1480 kronų (211 Lt!). Metų bilietas – 4750 kronų, arba tik ~680 Lt. O dabar paskaičiuokite, kiek VT kainuoja Lietuvoje ir nekils klausimų, kodėl juo žmonės Prahoje naudojasi.
Lengvatos yra 50-60 proc., arba nemokamas važiavimas. Terminuoti 30 ir 90 min. bilietai su 50 proc. nuolaida tik vaikams ir pensininkams. Mėnesiniai su 55 proc. nuolaida studentams ir jaunimui, o pensininkams dar keliais procentais mažiau. Be to, vaikai nuo 6 iki 15 metų ir pensininkai nuo 65 iki 70 metų, nusipirkę 120 kronų kainuojančią kortelę, VT naudojasi nemokamai. Nuo 70 metų – VT nemokamai.
Nors temoje apie autobusus minėjau, kad pateiksiu daugiau kitų juostų bilietų kainų temoje apie tramvajus, tai padarysiu vis dėlto temoje apie autobusus. Nes tramvajai važiuoja tik centrinėje zonoje.
Čia įdomi vieta. Eismas dvipusis, tramvajai važiuoja pro pravažiavimą pastate.
Kamštis. Apie 10 min. buvo sustojęs VT eismas. Dėl rekonstuojamo tramvajų kelio gatvėse kitoje Vltavos pusėje, dalis maršrutų buvo nukreipta pro šią vietą. Ten, tolumoje matyti, kaip gatvė suka į kairę ir prasideda serpantinas, kuriuo važiuoja ir tramvajai.
Rekonstrukcija. Dešinėje už kokių 50 metrų Karolio tiltas.
Tramvajų ūkis didelis – 7 depai, virš 950 vagonų. Didžiausias kiekis klasikos – Tatra T3, beveik 700 vnt. Jos visos kapitaliai modernizuotos, modernizacijos variantai keli.
Gili modernizacija. Pirmasis vagonas padarytas pusiau žemagrindžiu. Antrasis paprastas. Tokių "Tatrų" daugiausia 22 maršrute.
Yra apie pusantro šimto Tatra T6A5.
Beveik pusšimtis dvipusių Tatra KT8 D5, kurios taip pat modernizuotos. Modernizuojant vidurinė sekcija padaryta žemagrinde.
Kaip jau minėjau kitose temose, pagrindinis miesto vežėjas tramvajais, metro ir autobusais yra savivaldybei priklausanti akcinė bendrovė „Dopravní podnik hl. m. Prahy“.
Arklinis tramvajus atsirado 1875 m., pirmasis elektrinis tramvajus 1891 m. XX a. pradžioje visas tramvajų kompanijas supirko ir toliau tinklą plėtė miestui priklausanti įmonė.
Šiuo metu Prahoje veikia 25 dieniniai tramvajų maršrutai, taip pat istorinio tramvajaus maršrutas ir 9 naktiniai maršrutai.
Tramvajai yra pagrindinė antžeminio susisiekimo priemonė centrinėje (kuris yra apie 5-7 km skersmens) miesto dalyje. Autobusų maršrutų čia vos keli. Tramvajų maršrutai tęsiasi ir tolyn nuo centro. Tramvajaus kelių kokybė puiki. Tramvajai važiuoja greitai ir tyliai. Tramvajų keliai daug kur eina daugiausia viduriu gatvės, o tokiose gatvėse automobilių eismas ribotas. Yra ir tramvajui skirtų gatvių, kuriomis automobiliai tik privažiuoja prie pastatų. Individualus autotransportas centrinėje miesto dalyje tikrai yra nepageidaujamas, nors ir nedraudžiamas. Kas labai svarbu – komunalinio ūkio mašinų masė centre ribojama. Pavyzdžiui, net ir šiukšlės išvežamos šiukšliavėžėmis ant mikroautobusų važiuoklių.
Tramvajų eismas intensyvus. Dienos metu intervalas tik kelios minutės, maksimaliai iki 10 min.
Tvarkaraščiai cikliniai.
Kiek teko matyti, tik 6 maršrutą visuomet aptarnavo vienas „Tatros“ vagonas, o 7 maršrutą – tik vakarais. Kitus maršrutus aptarnauja dviejų vagonų sąstatai arba nauji žemagrindžiai tramvajai.
/\ Va čia tai daiktas, gėdos nedaro. Kažkaip net įsivaizduoju, kad Niko nuotraukoje matome Jogailos/Gedimino/Vilniaus gatvių sankryžą. Bet tada tikriausiai jau amen troleibusams?
Komentuoti: