Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Priminsiu ankstesnį klausimą - kas bus su namukais kai pro juos einantys maršrutai bus privatizuoti?

    Logiška tokią infrastruktūrą finansuoti iš biudžeto prieš išskirstant maršrutus ir duoti ją kaip užsakymo vykdymo infrastruktūrą.

    Ar jei pas kitus vežėjus nėra stiprių profsąjungų - tegu ten nors ir vergai vairuoja, savivaldybei vienodai? Svarbiausia pigu..
    Kokia prasmė svarstyti, "kas bus, jei bus"? Jei nori atsakymo, tai: manau, nei VVT nei SĮSP nėra diletantai (kaip mes čia tuščiai orą šildydami), ir tokius dalykus gali numatyti ir sutarti sutarčių pagrindu.

    Gal ir logiška būtų tai finansuoti iš biudžeto, bet tada man pirštųsi elementarus dalykas, jog SĮSP turėtų imti nuomos mokestį iš VVT (ir/ar kitų vežėjų) už tokias (darbuotojų gerbuvio sąlygų sukūrimo) paslaugas.

    VVT yra UAB. Pelno siekiantis konstruktas. Absoliučiai nesutinku su mintimi, jog SĮSP turėtų neatlygintinai iš savų lėšų remti su UAB VVT personalu susijusias išlaidas. Jei UAB VVT yra nepajėgus susitvarkyti su užsakomų paslaugų teisėtu teikimu (turiu omeny apie humaniškų darbo sąlygų vairuotojams sudarymą), turėtų būti ieškomi kiti vežėjai, kurie tai galėtų atlikti pagal galiojančius įstatymus.

    Comment


      Parašė Riedutis Rodyti pranešimą

      Kokia prasmė svarstyti, "kas bus, jei bus"? Jei nori atsakymo, tai: manau, nei VVT nei SĮSP nėra diletantai (kaip mes čia tuščiai orą šildydami), ir tokius dalykus gali numatyti ir sutarti sutarčių pagrindu.

      Gal ir logiška būtų tai finansuoti iš biudžeto, bet tada man pirštųsi elementarus dalykas, jog SĮSP turėtų imti nuomos mokestį iš VVT (ir/ar kitų vežėjų) už tokias (darbuotojų gerbuvio sąlygų sukūrimo) paslaugas.

      VVT yra UAB. Pelno siekiantis konstruktas. Absoliučiai nesutinku su mintimi, jog SĮSP turėtų neatlygintinai iš savų lėšų remti su UAB VVT personalu susijusias išlaidas. Jei UAB VVT yra nepajėgus susitvarkyti su užsakomų paslaugų teisėtu teikimu (turiu omeny apie humaniškų darbo sąlygų vairuotojams sudarymą), turėtų būti ieškomi kiti vežėjai, kurie tai galėtų atlikti pagal galiojančius įstatymus.
      Sako „kiti“ vežėjai dar prastesnes sąlygas nei VVT duoda. Gal dėl to ir laimi konkursus? Su požiūriu, kad savivaldybei svarbiausia tiesiog kuo pigiau vežti, galim lengvai nusiristi iki dušmaninių mikriukų laikų.

      Reiktų suvienodinti vairuotojų darbo sąlygas. Arba savivaldybei užtikrinant padorias darbo sąlygas. Arba įtraukti į konkurso sąlygas aiškų apibrėžimą.

      Nuomos mokestis vargu logiška. Nebent naudojimo intensyvumas kažkuo skiriasi nuo maršrutų intensyvumo? Kitaip gaunasi savivaldybė sumoka vežėjui, o vežėjas dalį grąžina.

      Comment


        O kas nelogiško? Elementari buhalterinė užskaita.

        Manyčiau normalioje teisinėje valstybėje nereiktų į konkurso sąlygas traukti kriterijaus "paslaugų teikėjas įsipareigoja laikytis darbo santykius reglamentuojančių įstatymų", nes na... Nežinau kaip lietuviškai tinkamai pasakyti "stating the obvious".

        Comment


          Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
          O kas nelogiško? Elementari buhalterinė užskaita.
          Tada išplauktų natūrali išvada, kad galima nesinuomot, susimažinus sąnaudas siūlyti mažesnę kainą, o vairuotojai jau kaip nors pakentės

          Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
          Manyčiau normalioje teisinėje valstybėje nereiktų į konkurso sąlygas traukti kriterijaus "paslaugų teikėjas įsipareigoja laikytis darbo santykius reglamentuojančių įstatymų", nes na... Nežinau kaip lietuviškai tinkamai pasakyti "stating the obvious".
          Kiek tenka pasiskaityti komentarų, pas mus tai nėra įprasta praktika

          Comment


            Dėl pirmo punkto visiems būtų aiškiau jei būtų konkrečiai apibrėžti abipusiai santykiai ir būtų daroma užskaita. Tai tikrai dažnas ir natūralus reiškinys viešajame ir privačiajame sektoriuose.

            Comment


              Parašė Edd Rodyti pranešimą

              O ne paprasčiau būtų skaityti kas rašoma forume ir atsakyti į tai konkrečiai? Kokia prasmė taip pilstyti kai yra konkretūs atsakymai? Keliais postais aukščiau viskas surašyta su citatom iš konkurso sąlygų. 20+km nėra tik kliūčių apvažiavimo baterija, to užtenka tiems keliems km senamiestyje. 20+km rida ne visai dienai, nes baterija kraunasi. Reikalavimas kad važiavimo metu per 5min pasikrautų mažiausiai tiek kad autonomiškai nuvažiuotų bent 1km. Stovėjimo metu aišku krausis greičiau. Kiek mūsų troleibusų tinklas yra pritaikytas tokiam svyravimui paskaičiavo ir todėl įdėjo į pirkimus tokią sąlygą: stovėjimo metu krovimui srovės stiprumas turi būti ne didesnis kaip 150A. Papildomai numatytas krovimas iš CCS2 jungties ne mažiau kaip 20 kW galia.



              Išskyrus senamiestį aš niekur ir nesiūliau naikinti kontaktinį tinklą, kaip tik pasisakau už kontaktinio tinklo plėtrą. Tiesiog jei įsigyti autonominiai troleibusai be problemų galės pravažiuoti tuos kelis km pro senamiestį be laidų - nematau nieko blogo jei senamiestyje bus naikinamas kontaktinis tinklas.
              To 20 KM gal užteks o gal ir ne, nes in-motion-charging dar neaišku kaip veiks. Ypač baterijai padirbus kasdien 10+ metų. lygioje vietoje kuriamos problemos, kurių galima išvengti tiesiog nenaikinant esamos infrastruktūros.

              Kadangi parodėte, jog neturite jokių argumentų naikinti tinklą, tai nesiųlykite to daryti ir senamiestyje.
              Parašė Edd Rodyti pranešimą
              Žiūrėsim, jei forumo ekspertai geriau viską paskaičiuoja, o technines sąlygas konkursui paruošė nesigaudantys toje srityje tai realybėje fizikos dėsniai viską sustatys į savo vietas ir nauji pirkiniai nebus naudojami atkarpoms be kontaktinio tinklo. Dėl kontaktinio tinklo laidų ir stulpų čia jau skonio reikalas, kur jau kur bet asmeniškai manau kad senamiestyje jų galėtų nebūti.
              Kad konkursą paruošė nesigandantys toje srityje yra aišku vien jau iš to, kad neperkamas nei vienas trigubas troleibusas, net po sėkmingo tokio troleibuso testo pernai.

              Comment


                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                Kad konkursą paruošė nesigandantys toje srityje yra aišku vien jau iš to, kad neperkamas nei vienas trigubas troleibusas, net po sėkmingo tokio troleibuso testo pernai.
                „2022 m. sausį Vilniuje iš Estijos gamintojų buvo paleistas eksperimentinis autonominės ridos troleibusas. Po bandymų paaiškėjo, kad šiuo metu esančios stotelių įvažos tokiems troleibusams yra per trumpos. Ateityje neplanuojama tokių įsigyti”, – portalui MadeinVilnius.lt sakė Giedrė Buivydaitė, UAB „Vilniaus viešasis transportas” Komunikacijos ir rinkodaros vadovė.
                https://madeinvilnius.lt/transportas...lnius-nepirks/

                Comment


                  Kodėl Šimašius tada žada metrobusus (trigubus autobusus)?

                  Lygiai kaip ir trumpų įvažų problema dabar kuriama dirbtinai (Sietyno link Lazdynų, Žirmūnų g.)

                  Comment


                    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą

                    Kodėl Šimašius tada žada metrobusus (trigubus autobusus)?
                    Na, tai jo ir reikėtų klaust

                    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
                    Lygiai kaip ir trumpų įvažų problema dabar kuriama dirbtinai (Sietyno link Lazdynų, Žirmūnų g.)
                    Jo, tas trumpų st. argumentas irgi neatrodo labai logiškas, nes čia išsprendžiama tiesiog naikinant tas įvažas. Aišku tam reikia arba A juostas nupaišyti arba tiesiog leist sustot pirmose juostose (ne visur tinkamas sprendimas).

                    Comment


                      Šiandien akies kampu lyg mačiau Škoda 8tr ar kažkokį kitą labai seną troleibusą Jasinskio gatvėje. Gal po streiko jau srautų ir toms standartinėms Škodoms nebeužtenka?

                      Comment


                        Parašė VLR Rodyti pranešimą
                        Šiandien akies kampu lyg mačiau Škoda 8tr ar kažkokį kitą labai seną troleibusą Jasinskio gatvėje. Gal po streiko jau srautų ir toms standartinėms Škodoms nebeužtenka?
                        Čia yra muziejinis užsakomasis troleibusas, maršrutiniame eisme nedalyvauja.

                        Just saying, 9Tr ir naujesnės Škodos pagal talpą yra labai panašios.

                        Comment


                          Streikuos ir kitą savaitę:

                          https://madeinvilnius.lt/transportas...-kita-savaite/

                          Aš Savivaldybės ir VVT atveju pradėčiau nagrinėti variantus, kaip streikuojančius atleisti iš darbo su kiek įmanoma minimaliomis išmokomis (pagal DK) ir ieškoti naujų vairuotojų, esamus įtraukiant į juodą sąrašą. Tiesiog nenormalu jų atžvilgiu, juolab, jog atrodo, kad kas kelias dienas susigalvoja po naują reikalavimą. Kaip su tokiais mulkiais derėtis?

                          Comment


                            Made in Vilnius neskelbia visos info.

                            Šimašius prieš valandą:

                            Svarbios naujienos dėl viešojo transporto vairuotojų streiko.

                            Vakar buvo itin konstruktyvus derybų raundas - pagaliau sutarta dėl VISŲ esminių Kolektyvinės sutarties punktų ir streiko reikalavimų. Logiška, nes ir taip pagerintos darbuotojų sąlygos tampa vis geresnės, saugiklių darbuotojams dabar dar daugiau. Šiandien šį susitarimą aptarė ir naujų pastabų jam neturėjo VVT darbuotojų profesinės sąjungos taryba - todėl mes (VVT ir savivaldybė) iš savo pusės jau esame pasirengę pasirašyti naują Kolektyvinę sutartį. Ji jau parengta, trūksta parašų.

                            Bet šiandien profesinė sąjunga, deja, iškėlė naują reikalavimą dėl streiko užbaigimo - jie reikalauja streikuojantiems darbuotojams sumokėti pusę atlygio.

                            Tai neteisingas ir vargu ar apskritai beįmanomas reikalavimas dėl kelių priežasčių.

                            Pirma, Darbo kodeksas nurodo, kad streikuojantys darbuotojai atlygio negauna (nebent susitaria kitaip - bet mūsų pozicija buvo aiški nuo derybų pradžios). Streikas yra kraštutinė priemonė, jis yra žalingas abiem pusėms, ir darbuotojų profesinė sąjunga tai žinojo prieš jį pradėdama.

                            Antra, tai nebūtų sąžininga nestreikavusių darbuotojų atžvilgiu, tai būtų demotyvacija jiems.

                            Trečia, streikas blogina VVT finansinę situaciją (atsiranda baudos dėl nevykdomų maršrutų), o mokėjimai nedirbantiems darbuotojams turėtų didelių neigiamų finansinių pasekmių.
                            Ketvirta, girdėjome, VVT profesinės sąjungos pirmininkas dar prieš streiką pažadėjo streikuojantiems darbuotojams mokėti kompensacijas (po 40 eurų už dieną) - kviečiu jį laikytis šio pažado. Tuo labiau, kad profesinė sąjunga lėšų tam turi - iš narių mokesčių ir VVT per pastaruosius penkerius metus ji yra gavusi apie 1,5 mln. eurų pajamų. Dabar puiki proga parodyti rūpestį darbuotojais ir kompensuoti jiems streiko dienas.

                            Profesinė sąjunga vakar įrodė, kad konstruktyvus pokalbis yra įmanomas. Ačiū jiems. Suderėtos sąlygos tenkina vairuotojus - kviečiu dar šiandien atsiimti naujai atsiradusį reikalavimą sumokėti streikuojantiems darbuotojams. Kolektyvinę sutartį, kurios visi punktai jau suderinti, esame pasiruošę pasirašyti jau rytoj, kad pirmadienį visi autobusai galėtų išvažiuoti į miestą, o vairuotojai vėl pradėtų gauti atlygį už darbą.

                            Labai tikiuosi, kad profesinė sąjunga šį kvietimą išgirs ir miestiečiai nebeturės nepatogumų keliauti po Vilnių.
                            https://www.facebook.com/remigijus.s...tdiniWuuJzNEcl

                            Comment


                              Na bet tai visiškai nenormalu. Sėdi dabar namie šiltai, futbolą žiūri pilvą išvertę ir dar atlyginimo reikalauja??

                              Suprantu, kad anekdotinė situacija, bet dar vakar mano 80+ metų močiutė man skambino visa susinervinusi, kad valandą autobuso pralaukė šaldama, ir nors pagal grafiką turėjo atvažiuoti du kartus jos laukiamas autobusas, nė vienas neatvažiavo. Turėjau Boltą jai kviesti.

                              Absoliutūs mulkiai, kiek dar pradžioje jiems empatiją jaučiau, kad nu jo, gal tikrai jiems ten ne kokios sąlygos, tai po vakar/šiandien visi jie dėl manęs gali kojas užverst. Mulkiai.

                              Comment


                                Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
                                Streikuos ir kitą savaitę:

                                https://madeinvilnius.lt/transportas...-kita-savaite/

                                Aš Savivaldybės ir VVT atveju pradėčiau nagrinėti variantus, kaip streikuojančius atleisti iš darbo su kiek įmanoma minimaliomis išmokomis (pagal DK) ir ieškoti naujų vairuotojų, esamus įtraukiant į juodą sąrašą. Tiesiog nenormalu jų atžvilgiu, juolab, jog atrodo, kad kas kelias dienas susigalvoja po naują reikalavimą. Kaip su tokiais mulkiais derėtis?
                                Tegul nagrinėja ir ieško naujų vairuotojų. Gali nors ir visus vairuotojus atleisti. Bet savivaldybė žino, jei taip padarys, apie VT Vilniuje kurį laiką galima bus užmiršti.

                                VVT profsąjunga kovoja ne tik už kolektyvinę sutartį, bet apskritai prieš režimą Lietuvoje. Taip, reikalavimas mokėti atlyginimą streiko metu yra daugiau nei normalus, o darbo kodeksas, kaip jau minėjo kolegos aukščiau, nėra sudarytas darbuotojų naudai. Tai suprantama, nes ne darbuotojai jį sudarinėjo. Tad sėkmės vairuotojams, toks susivienijimas Lietuvoje apskritai retai būna.

                                Ir ne Vilniaus mero reikalas, ką profsąjunga pažadėjo mokėti streikuojančiams vairuotojams, ne jis ją finansuoja.
                                Paskutinis taisė Petr; 2022.12.17, 20:03.

                                Comment


                                  Parašė Petr Rodyti pranešimą

                                  VVT profsąjunga kovoja ne tik už kolektyvinę sutartį, bet apskritai prieš režimą Lietuvoje.
                                  Astra, čia tu ?

                                  Ir ne Vilniaus mero reikalas, ką profsąjunga pažadėjo mokėti streikuojančiams vairuotojams, ne jis ją finansuoja.
                                  Tai bet profsąjunga dabar įsistatė kiaulės akytes ir kaulija pinigų iš VVT, kuris kaip žinia yra savivaldybės įmonė. O tai - jau Vilniaus mero reikalas

                                  Comment


                                    Parašė Petr Rodyti pranešimą

                                    Tegul nagrinėja ir ieško naujų vairuotojų. Gali nors ir visus vairuotojus atleisti. Bet savivaldybė žino, jei taip padarys, apie VT Vilniuje kurį laiką galima bus užmiršti.

                                    VVT profsąjunga kovoja ne tik už kolektyvinę sutartį, bet apskritai prieš režimą Lietuvoje. Taip, reikalavimas mokėti atlyginimą streiko metu yra daugiau nei normalus, o darbo kodeksas, kaip jau minėjo kolegos aukščiau, nėra sudarytas darbuotojų naudai. Tai suprantama, nes ne darbuotojai jį sudarinėjo. Tad sėkmės vairuotojams, toks susivienijimas Lietuvoje apskritai retai būna.

                                    Ir ne Vilniaus mero reikalas, ką profsąjunga pažadėjo mokėti streikuojančiams vairuotojams, ne jis ją finansuoja.
                                    Normali streiko praktika - prarastą atlyginimą kompensuoti iš profsąjungos fondo, kurį turėtų finansuoti profsąjungos nariai, paprastai mokėdami nario mokesčius.
                                    Visiškai nenormalu yra reikalauti darbo užmokesčio, kai savanoriškai atsisakai dirbti.

                                    Comment


                                      Sostinės viešajame transporte genda ir seni komposteriai: „Sistema laikosi ant plauko“
                                      https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...osi-ant-plauko
                                      Vilniečiams galvos skausmą kelia pasikartojantys viešojo transporto komposterių gedimai, kai dėl sistemos sutrikimų negalima pažymėti elektroninio bilieto. <...>

                                      „Tos elektroninio bilieto sistemos yra įdiegtos prieš kokius 10 metų. Jos jau tuo metu buvo, sakykime, ne naujausios versijos. (...) Bendrovė paskelbė naują konkursą, tačiau šiuo metu tos sistemos neskuba aptarnauti ir yra nuolatinių trikdžių, jie jau tampa kasdienybe. Tai, be abejo, sukelia sunkumų tiek vairuotojams, tiek keleiviams“. <...>

                                      „Bendrovė turėtų surasti lėšų ir imtis visų priemonių, kad elektroninio bilieto sistemai nebūtų taupoma, o kaip tik ji būtų palaikoma kiek galima aukštesniu lygiu. Bet, kaip minėjau, tokia įmonėje praktika – jeigu kažką nurašo, pavyzdžiui, autobusą ar elektroninio bilieto sistemą, tai stengiamasi tiesiog palaikyti jos veikimą kuo mažesnėmis sąnaudomis arba išvis neinvestuojant. <...>

                                      Pasak pašnekovo, planuojama, kad naujoje e. bilieto sistemoje kelionės bilietus keleiviai galės įsigyti ir ja naudotis nuo 2023 m. vasaros.

                                      „Pagrindiniai šios sistemos skirtumai nuo dabartinės yra, kad ji veiks paskyros pagrindu, bus lanksti keleivių poreikiams. Taip pat numatoma, kad keleiviai kiekvienos kelionės metu turės žymėti bilietą“.
                                      ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                      Comment


                                        Oho, kažkas iš LRT po metų pastebėjo kad kas antras komposteris torleibuse neveikia? Bet nieko, jau kiek metų laukiam tuoj tuoj startuosiančios naujos sistemos?

                                        Tai taip, žinau aš kad kai visur turi būti A juostos ir neriekia įvažų, jų ilgis yra naudojamas kaip kažkokia priežastis nepirkti normalių VT priemonių, nors tai realių problemų vis tiek nesudaro net ir sustojus pertrumpoje įvažoje.
                                        Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
                                        Streikuos ir kitą savaitę:

                                        https://madeinvilnius.lt/transportas...-kita-savaite/

                                        Aš Savivaldybės ir VVT atveju pradėčiau nagrinėti variantus, kaip streikuojančius atleisti iš darbo su kiek įmanoma minimaliomis išmokomis (pagal DK) ir ieškoti naujų vairuotojų, esamus įtraukiant į juodą sąrašą. Tiesiog nenormalu jų atžvilgiu, juolab, jog atrodo, kad kas kelias dienas susigalvoja po naują reikalavimą. Kaip su tokiais mulkiais derėtis?
                                        Manau vilniaus savivaldybei labiai patiktų jūsų pasiūlymas. Juk jie taip stengiasi kaip įmanoma blogiau viską daryti VT srityje.

                                        Comment


                                          Parašė Riedutis Rodyti pranešimą
                                          Streikuos ir kitą savaitę:

                                          https://madeinvilnius.lt/transportas...-kita-savaite/

                                          Aš Savivaldybės ir VVT atveju pradėčiau nagrinėti variantus, kaip streikuojančius atleisti iš darbo su kiek įmanoma minimaliomis išmokomis (pagal DK) ir ieškoti naujų vairuotojų, esamus įtraukiant į juodą sąrašą. Tiesiog nenormalu jų atžvilgiu, juolab, jog atrodo, kad kas kelias dienas susigalvoja po naują reikalavimą. Kaip su tokiais mulkiais derėtis?
                                          Sako, kad nesusigalvoja:
                                          VVT profsąjungos vadovas atkirto Šimašiui dėl naujų reikalavimų kėlimo: „Pats prieš savaitę įdėjo lentelę, o paskui pamiršo“
                                          https://www.lrt.lt/naujienos/eismas/...paskui-pamirso
                                          Pasak jo, dalies išlaidų apmokėjimas dėl streiko yra ne reikalavimas, o įstatyme numatyta sąlyga. Todėl pašnekovui keista, kad R. Šimašius tai kažkodėl pamiršo. <...>

                                          Kaip teigė A. Markevičius, profesinė sąjunga naujų reikalavimų nekelia, kadangi to neleidžia šalies įstatymai. <...>

                                          Profesinė sąjunga naujų reikalavimų niekados nekėlė ir nekelia, kadangi mus riboja įstatymas, jis aiškiai sako, kad, paskelbus streiką, iškėlus reikalavimus, profesinė sąjunga neturi jokios teisės kelti naujų reikalavimų“, – sakė A. Markevičius.
                                          Beje, kas užužvakar ar kada žiūrėjot „Panoramą“, tai girdėjot vieno gatvėje kalbinto senjoro mestus kaltinimus Šimašiui, jog jis pamelavo, jog senjorai važiuos nemokamai savaitgaliais.
                                          ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                          Comment

                                          Working...
                                          X