Parašė Pilaitis
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Rodyti pranešimą
								
							
						
					
				
				
			
		Skelbimas
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
[VLN] Vilniaus viešasis transportas
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Nes neturi profsajungos.Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
 Tik kažkaip streikuoja tik VVT. Jei ten taip blogai, kodėl jie išvažiuoja į visus maršrutus?
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Pamiršote, koks tragiškas vairuotojų trūkumas yra Transrevyje dar nuo praėjusio rudenio? Net ir dabar, vykstant VVT streikui, Transrevio maršrutuose išleidimas yra mažesnis.Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
 Tik kažkaip streikuoja tik VVT. Jei ten taip blogai, kodėl jie išvažiuoja į visus maršrutus?
 
 Transrevyje profsąjunga yra, bet pagal aktyvumą ji toli gražu neprilygsta VVT profsąjungai.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Kiek žinau, tai Transrevis išskyrė kažkurį mikroautobusą iš tarpmiesčio (Vilnius - Kaunas maršruto) specialiai vairuotojų vežuojimui. Tiksliai neįvardinsiu nuo kada tokia galimybė atsirado.Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
 <...> jokio pavežėjimo naktį tarnybiniais autobusais ir t.t.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Lietuvoje istatymai parasyti taip, kad butu kuo naudingesni turtingiesiems, tad yra praktiskai uzdrausti streikai - vienintelis atvejis, kada streikas yra galimas, kai nesusitariama del kolektyvines sutarties.Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
 Tik kažkaip streikuoja tik VVT. Jei ten taip blogai, kodėl jie išvažiuoja į visus maršrutus?
 
 Lietuvoje draudziami solidarumo streikai (VVT darbuotuojai streikuoja del to, kad nesusitare del kolektyvines sutarties, Transrevio ir Kautros vairuotuojai su jais solidarizuojasi ir prisijungia prie streiko - tai nelegalu).
 
 Taip pat draudziami politiniai streikai - negalima pradet streiko, protestuojant pries ministro isakyma, seimo priimta istatyma ar savivaldybes sprendima.
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Na šiuo atveju privačių vežėjų buvimas tam tikra prasme priverčia visas įmones "pasitempti" - viaruotojui su D kategorija, norinčiam/galinčiam dirbti viešojo transporto vairuotoju yra 3 galimi darbdaviai - VVT, Transrevis ir (dalinai) Kautra. Kadangi vairuotojų visoms įmonėms trūksta - nepatinka vienoje - lengvai susirasi darbą kitoje, o darbo pobūdis nuo to praktiškai nepasikeis (apynaujis autobusas ir ten ir ten, darbo grafikas iš esmės analogiškas, skirtumas tik kur garažas...).
 Man šitoje streiko situacijoje žiauriausia yra tai, kad VVT gauna patį didžiausią įkainį už savo paslaugas, VVT algų statistika rodo, kad algos yra irgi didžiausios iš vežėjų, o jie vis tiek kažkuo nepatenkinti...
 Mano asmenine nuomone - reikėtų bent kokių 4 privačių vežėjų, tokios apimties kaip Transrevis, tada net jei ir vienoje iš įmonių prasidėtų nesamonės su streikais ar bankrotu ar dar kuo nors - kiti vežėjai praktiškai uždengtų tą poreikį.
 - 2 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Nepatenkinti tuo, kad reikalauja jau tarpukario laiku uztikrintu salygu - aiskaus garantuoto atlyginimo, nepriklausancio nuo direktoriaus uzgaidu, adekvaciu sanitariniu salygu, teises i poilsi ir 5 darbo dienu 8 valandu per dienu darbo tvarkarascio. Atlyginimo praktiskai neprase kelti (10proc. kelimas kai year-on-year infliacija 23proc., o skaiciuojant nuo 2020m. beveik 60proc, tai yra praktiskai nieko. Cia toks basic dalykas, kuri valstybe turi uztikrinti istatymu - darbdaviai privalo pakelti atlyginima bent tiek, kiek buvo infliacija (kas yra pavyzdziui Belgijoje), taip panaikinami keliai melams ir populizmui, kad atlyginimas neva keliamas buvo, nors is tikro jis pakeltas maziau nei infliacija. Vairuotuoju vietoje reikalauciau atlyginima kelti maziausiai dvigubai daugiau.). Kalbant apie efektyvumo didinima, efektyviausia butu toki "direktoriu" robotizuoti, niekas net nepajustu, galim neoliberalu svajone pradeti igyvendinti nuo mazu zingsniu  
 - 10 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 "aiskaus garantuoto atlyginimo, nepriklausancio nuo direktoriaus uzgaidu" - man tai dar šitas keistai skamba. Visiškai netikiu, jog direktorius kišasi į atskirų vairuotojų atlyginimų dydžius, kai tų vairuotojų gyvas velnias.
 O jeigu pakeltų dvigubai atlyginimą, tai administracijos darbuotojų algos (išskyrus vadovų) būtų mažesnės. Tik juokinga būtų tai, jog jeigu alga padvigubėtų, tai norinčių dirbti būtų eilės ir su laiku dauguma dabartinių vairuotojų kurie streikuoja netektų darbo, nes jų darbo kokybė žemiau plintuso ir jokie pinigai jų darbo kokybės nepakeis.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Direktororius nori iforminti, kad didziaja dali algos sudaro priedai, kuriuos paskiria/nepaskiria direktorius. Vairuotojai nori, kad dizioji dalis algos butu mokama normaliai - taip pagrindinis konfliktas sitama streike, net ne atlyginimu dydziaiParašė Horn Rodyti pranešimą"aiskaus garantuoto atlyginimo, nepriklausancio nuo direktoriaus uzgaidu" - man tai dar šitas keistai skamba. Visiškai netikiu, jog direktorius kišasi į atskirų vairuotojų atlyginimų dydžius, kai tų vairuotojų gyvas velnias.
 O jeigu pakeltų dvigubai atlyginimą, tai administracijos darbuotojų algos (išskyrus vadovų) būtų mažesnės. Tik juokinga būtų tai, jog jeigu alga padvigubėtų, tai norinčių dirbti būtų eilės ir su laiku dauguma dabartinių vairuotojų kurie streikuoja netektų darbo, nes jų darbo kokybė žemiau plintuso ir jokie pinigai jų darbo kokybės nepakeis.
 - 4 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Priedai už stažą yra pagrįsti, įmonė turi skatinti užsilikti darbe, o ne keisti darbovietę kas pusmetį. Nepagrįsta yra tai:Parašė Ignalina Rodyti pranešimąJau dingo vairuotojų reikalavimas nepagrįstų priedų už stažą?
 
 Dėl ko vyksta pagrindinės derybų diskusijos su profesine sąjunga ir dėl ko labiausiai nesutariama?
 
 Mūsų ir profsąjungos tikslas yra bendras – užtikrinti kuo geresnes sąlygas mūsų komandos nariams. Tačiau siekiant šio tikslo mūsų pozicijos išsiskiria dviem atžvilgiais. Pirma, mes norime, kad visiems mūsų darbuotojams būtų atlyginama teisingai, o tai reiškia, kad mažiausiai uždirbantiems keliame atlyginimą daugiau, nei norėjo profsąjunga. Tik tokiu būdu mes galėsime pritraukti daugiau darbuotojų ir išlaikyti esamus darbuotojus. Antra, mes privalome užtikrinti kokybiškas paslaugas miestiečiams. Dėl to pakoregavome motyvacinę sistemą taip, kad ji labiau skatintų darbuotojus dirbti kokybiškai. Profesinė sąjunga tokios motyvacinės sistemos nenori, bet nepateikia alternatyvių pasiūlymų, kaip darbuotojus skatinti dirbti kokybiškiau.
 
 
 https://www.vilniausviesasistranspor...i-nesutariama/
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Pagal profsąjungos norus, priedai už stažą turėtų sudaryti labai ženklią dalį atlyginimo. Ar teisinga, kad lietuviškai beveik nešnekantis, chamas pensinio amžiaus vairuotojas uždirba ženkliai daugiau už jauną, malonų ir atsakingai dirbantį vairuotoją?Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąPriedai už stažą yra pagrįsti, įmonė turi skatinti užsilikti darbe, o ne keisti darbovietę kas pusmetį.
 - 9 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Be abejo kad neteisinga. Vien pažiūrėjus vaizdo įrašus iš VVT susirinkimų tampa aišku, kokio pobūdžio publika streikuoja. Bet yra nemažai ir pensinio amžiaus labai malonių ir paslaugių vairuotojų. Visa tai turėtų būti vertinama per kokybės motivacijos priedus, o ne stažą, nes pastarasis yra kaip skatinamoji priemonė likti šioje profesijoje ir įmonėje. Kitaip jaunas ir atsakingas vairuotojas, 10 metų pradirbęs ir nė kiek iš to neišlošęs irgi taps tuo senu susiraukusiu chamu.Parašė Ignalina Rodyti pranešimą
 Pagal profsąjungos norus, priedai už stažą turėtų sudaryti labai ženklią dalį atlyginimo. Ar teisinga, kad lietuviškai beveik nešnekantis, chamas pensinio amžiaus vairuotojas uždirba ženkliai daugiau už jauną, malonų ir atsakingai dirbantį vairuotoją?
 - 4 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 O kokia šiuo atveju yra nauda įmonei, dėl to, kad vairuotojas X dirba, sakykim 20 metų iš eilės - tai nėra darbas, reikalaujantis itin specifinių žinių, kurio paruošimas būtų kažkuo specifinis? Gal net priešingai - ką tik pradėjęs dirbti tikriausiai daugiau stengsis, norės pasikelti savo vairuotojo kategorijas, nemokės arba nedrįs reikalauti patogesnių grafikų, "apeidinėti" sistemos (pvz. ne kartą esu matęs, kaip vairuotojai apsikeičia kurioje nors stotelėje, o ne galinėje, nors maršrutiniame lape darbo laikas yra nurodytas iki žiedo). Gerai, kol neįvyksta koks nors įvykis, bet jam įvykus visų pirma atsiranda daug teisinių klausimų - kuri vairuotojo kortelė naudojama (jei naudojama), realios darbo laiko apskaitos (galimo dokumentų klastojimo?) ir atsakomybės pvz. avarijos atveju. Galiausiai, įmonė ilgai dirbančiam vairuotojui daugiau atostoginių moka vien už ilga darbo laiką.
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Visa tai yra įteisinta, vairuotojai gali pasikeisti pusę rato prieš arba po ir tai yra surašoma į popierinį kelionės lapą. Kortelės bent jau troleibusuose nėra naudojamos.Parašė mskapss Rodyti pranešimąnedrįs reikalauti patogesnių grafikų, "apeidinėti" sistemos (pvz. ne kartą esu matęs, kaip vairuotojai apsikeičia kurioje nors stotelėje, o ne galinėje, nors maršrutiniame lape darbo laikas yra nurodytas iki žiedo). Gerai, kol neįvyksta koks nors įvykis, bet jam įvykus visų pirma atsiranda daug teisinių klausimų - kuri vairuotojo kortelė naudojama (jei naudojama), realios darbo laiko apskaitos (galimo dokumentų klastojimo?) ir atsakomybės pvz. avarijos atveju.
 
 Bullshit būtų reikalauti iš vairuotojų keistis tik galinėse stotelėse, kai nemažoje dalyje maršrutų tie apsikeitimai yra kalabybiškėse (bet čia yra visiška JUDU nekompetencija). Pvz, 76 maršrute poroje grafikų apsikeitimas vykdomas Bireliuose. Manot, tikrai viskas ok?
 
 Europoje tai niekam nekliūna.
 - 2 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Apsikeisti stotelėje yra legalu ir reglamentuota VVT. Išeinantis vairuotojas tai pažymi, įeinantis irgi pažymi, jog pradeda savo darbą. Atsakomybės ir kiti dalykai niekur nedingsta.Parašė mskapss Rodyti pranešimąO kokia šiuo atveju yra nauda įmonei, dėl to, kad vairuotojas X dirba, sakykim 20 metų iš eilės - tai nėra darbas, reikalaujantis itin specifinių žinių, kurio paruošimas būtų kažkuo specifinis? Gal net priešingai - ką tik pradėjęs dirbti tikriausiai daugiau stengsis, norės pasikelti savo vairuotojo kategorijas, nemokės arba nedrįs reikalauti patogesnių grafikų, "apeidinėti" sistemos (pvz. ne kartą esu matęs, kaip vairuotojai apsikeičia kurioje nors stotelėje, o ne galinėje, nors maršrutiniame lape darbo laikas yra nurodytas iki žiedo). Gerai, kol neįvyksta koks nors įvykis, bet jam įvykus visų pirma atsiranda daug teisinių klausimų - kuri vairuotojo kortelė naudojama (jei naudojama), realios darbo laiko apskaitos (galimo dokumentų klastojimo?) ir atsakomybės pvz. avarijos atveju. Galiausiai, įmonė ilgai dirbančiam vairuotojui daugiau atostoginių moka vien už ilga darbo laiką.
 - 2 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 
 Kolegos, negaliu patikėti, kad skaitau ne Delfi komentarus, o normalų forumą, kuriame diskutuoja lyg ir protingi žmonės. Kai kurie jūsų apibendrinimai apie "pensininkus" ir darbuotojų kaitą yra tokie mužikiški, kad juos išgirsti tikėčiausi tik iš kokios nors Kauno kontorėlės direktoriaus arba viešosios įstaigos vidutinės grandies vadovo prieš 20 metų.
 
 Priežasčių skatinti darbuotojų lojalumą yra gausybė. Pirma, didelę patirtį turintis darbuotojas turėtų būti vertinamas vien dėl to, kad paliekama mažiau vietos kvailoms naujoko klaidoms dirbant tokį atsakingą darbą. Prisiminkite, kaip patys jautėtės neseniai pradėję darbą įmonėje, kurioje šiuo metu dirbate, ir po to, kai joje išdirbote jau daug metų. Dirbdamas ilgai, sužinai visas darbo vingrybes, visas galimas erdves klaidoms, ką jau kalbėti apie grynai darbo specifiką - tvarkaraščių, gatvių išmanymą.Parašė mskapss Rodyti pranešimąO kokia šiuo atveju yra nauda įmonei, dėl to, kad vairuotojas X dirba, sakykim 20 metų iš eilės - tai nėra darbas, reikalaujantis itin specifinių žinių, kurio paruošimas būtų kažkuo specifinis?
 
 Ilgai dirbantis ir vertinamas (taip pat piniginiu atžvilgiu) darbuotojas yra tarsi įmonės vėliavnešys, kuris gali paraginti kitus pradėti karjerą šioje srityje. Dažnai pamirštama ir socialinė atsakomybė - Lietuvoje 50+ metų sulaukę darbuotojai yra dažnai tiesiog nurašomi, pasmerkiami murkdytis daug metų nedidėjančių pajamų juodojoje skylėje, jei išvis pasiseka išlaikyti darbą. Įmonei lojalus darbuotojas - sutaupyti pinigai, laikas ir kiti resursai ieškant naujų žmonių. Visuomenei - galimybė, kad dėl darbuotojų trūkumo nebus karpomi tvarkaraščiai ir stabdoma viešojo transporto plėtra.
 
 Žinoma, priedai turi būti pamatuoti ir logiškai pagrįsti. Bet kad lojalūs darbuotojai turėtų gauti papildomus pinigus, kurie būtų ne simboliniai, - faktas.
 
 Žr. aukščiau dalį apie socialinę atsakomybę. Streikuoja tokie žmonės, kokie dirba įmonėje. Savaime jaunas darbuotojas neturėtų būti siekiamybė. Jeigu žmogus įmonėje dirba keliasdešimt metų ir dėl kokių nors pažeidimų nėra išmetamas iš darbo ir atlieka jį gerai - nėra jokio skirtumo koks jo amžius, ar dirbo sovietmečiu, Lietuvių kalbos žodyno dydis (jeigu to užtenka atlikti tiesiogines pareigas: vairuoti ir kažkiek bendrauti su keleiviais bei kolegomis.) Į tualetą, vandenį rankoms nusiplauti, normalų darbo/poilsio režimą ir padorų atlyginimą teisę turi visi.Parašė Pilaitis Rodyti pranešimąVien pažiūrėjus vaizdo įrašus iš VVT susirinkimų tampa aišku, kokio pobūdžio publika streikuoja.
 
 Galų gale, norint rasti naujų jaunų darbuotojų, įmonėje reikia pokyčių, parodant, kad darbuotojas yra vertinamas. Ir tą daryti reikia jau dabar, nes visuomenei susidomėjus viešojo transporto vairuotojų padėtimi ir pamačius kokia ji, vargu, ar prie VVT durų netrukus išsirikiuos potencialių darbuotojų eilė.
 
 Kabinėjatės prie visiškų detalių. Negalima visko taip surobotinti. Netikiu, kad vairuotojų pasikeitimai užtrunka ilgiau, nei reikia laiko susirinkti/pasidėti savo daiktus, pasireguliuoti darbo vietą ir persimesti keliais žodžiais su kolega apie darbo sąlygas ar su darbu susijusius nutikimus.Parašė Ignalina Rodyti pranešimąTokie atvejai tampa ne OK tada, kai besikeisdami vairuotojai dar sugalvoja pasišnekučiuoti, tas užtrunka kelias minutes, kurias visada būna atidarytos autobuso durys. Per šalčius pats tas išleisti visą šilumą.Paskutinis taisė eigh; 2022.12.10, 00:57.
 - 8 patinka
 Comment







Comment