Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    /\
    Mano supratimu tai būtų pats tinkamiausias variantas Vilniui. Nereikia čia jokių metro ir tramvajų, reikia tokio varianto. Metro nesąmonė, nes stotelės labai retai išdėstytos, tramvajus nesąmonė, nes ne manevringas, beto tie bėgiai ant gatvės irgi nieko gero. Troleibusai vėlgi nemanevringi ir laidai darko miestą. Jeigu transportas tobulės, o reikia manyti, kad taip ir bus, tai atsikratys visų tų bėgių ir laidų, kurie tik trukdo ir baisiai atrodo. Kažkada nešiojami kompiuteriai išstrūmė stacionarius kompiuterius, mobiliakai išstūmė laidinius telefonus, ateis laikais ir miesto transportui. Dėl to ilgieji autobusai yra tai, kur turėtų krypti miesto akys, nesu tikras ar elektriniai jau yra pakankamai ekonomiški, bet jeigu tokie dar ir nėra - tokiais neabejotinai taps ateity.

    Comment


      Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
      /\
      Mano supratimu tai būtų pats tinkamiausias variantas Vilniui. Nereikia čia jokių metro ir tramvajų, reikia tokio varianto. Metro nesąmonė, nes stotelės labai retai išdėstytos, tramvajus nesąmonė, nes ne manevringas, beto tie bėgiai ant gatvės irgi nieko gero. Troleibusai vėlgi nemanevringi ir laidai darko miestą. Jeigu transportas tobulės, o reikia manyti, kad taip ir bus, tai atsikratys visų tų bėgių ir laidų, kurie tik trukdo ir baisiai atrodo. Kažkada nešiojami kompiuteriai išstrūmė stacionarius kompiuterius, mobiliakai išstūmė laidinius telefonus, ateis laikais ir miesto transportui. Dėl to ilgieji autobusai yra tai, kur turėtų krypti miesto akys, nesu tikras ar elektriniai jau yra pakankamai ekonomiški, bet jeigu tokie dar ir nėra - tokiais neabejotinai taps ateity.
      ---------------------
      -------
      Metro reikia, tačiau nėra jokių galimybių turėti metro dabar. Galbūt po 15-20 metų...
      Tačiau Vilniaus miesto viešajį transportą būtina modernizuoti dabar o ne po 15-20 metų, todėl tenka rinktis daug pigesnius ir lengviau įgyvendinamus modernizavimo variantus.
      Valdininkai ir jų kuruojami specialistai jau priėjo prie išvados, kad Vilniui šiuo metu geriausiai tiktų BRT (Bus Rapid Transport).
      Tačiau net ir su BRT diegimu Vilniuje yra tam tikrų problemų kadangi ne visais maršrutais išeina BRT paleisti.
      Pagal keleivių srautus ir miesto centro poreikius, ilgą laiką (apie dešimtmetį) buvo kalbama apie trasą "Santariškės - Kalvarijų g. - Pylimo g. - Stotis" - apie tai, kad būtent nuo šitos trasos reikia pradėti diegti modernųjį viešajį transportą.
      Tačiau dabar aukščiau minėta trasa staiga tapo užmiršta ir šiuo metu jau kalbama apie visiškai kitokią trasą 2g (Santariškės - Laisvės pr. - Stotis) kur bus diegiami 25m. ilgio elektriniai autobusai (pagal talpumą - tai ratiniai tramvajai).
      Matyt taip atsitiko dėlto, kad anksčiau numatytu maršrutu "Santariškės - Kalvarijų g. - Pylimo g. - Stotis" neįmanoma paleisti 25 m. ilgio autobuso per vingiuotas ir siauras Vilniaus senamiesčio gatves.
      Praktiškai iš nemažo ILGŲ (24-25 m. ilgio) viešojo transporto priemonių pasirinkimo, po Vilniaus senamiestį normaliai galėtų važinėti tik "Translohr" vienbėgis tramvajus. Tačiau valdininkai kurį laiką pasvarstę "Translohr" siūlomą Vilniui variantą "padėjo jį giliai į stalčių".
      Sugrįžtant prie šviežių naujienų, t.y. planuojamo 2g maršrutui elektrinio autobuso, aš įtariu, kad valdininkai nusižiūrėjo labai konkretų autobuso modelį šiam tikslui - tai "Van Hool Exqui city".
      Šio modelio elektrinis autobusas po metų bus diegiamas Hamburge. Planuojama, kad kaskart šių autobusų pilnas pakrovimas vyks nakties metu, garaže, o dalinis pakrovimas truks 40 min. ir vyks kiekvieną kartą vos tik autobusas pasieks galinę maršruto stotelę viename ar kitame gale.

      Comment


        Parašė amber13 Rodyti pranešimą
        ---------------------
        -------
        Metro reikia, tačiau nėra jokių galimybių turėti metro dabar. Galbūt po 15-20 metų...
        Tačiau Vilniaus miesto viešajį transportą būtina modernizuoti dabar o ne po 15-20 metų, todėl tenka rinktis daug pigesnius ir lengviau įgyvendinamus modernizavimo variantus.
        Pilnai sutinku dėl to, kad viešąjį transportą reikia modernizuoti dabar ir pigiausias būdas yra nesivelti į tramvajus ir metro, o tiesiog atnaujinti autobusų parką su galimybe išbandyti elektrinius autobusus ar pan. Tačiau jeigu mes tramvajų planuosime po 15 metų, tai tikriausiai užtaikysime ant laiko, kai jo pradės visi atsisakinėti. Šiuo metu vienintelis visokių tramvajų ir troleibusų privalumas yra tas, kad jie yra varomi elektra. O elektrą galima paduoti tik laidais, nes nėra ištobulintos baterijos. Jų įkrovimas vis dar užtrunka ganėtinai ilgai, beto jos ganėtinai greitai nusidevi ir yra nepakankamai talpios. Tačiau ties tuo šiandieną yra smarkiai dirbama, įsitraukę ir nano technologijų specialistai ir šita problema bus išspręsta greičiau, nei per 15 metų. Vadinas nebereikės jokių laidų. Per penkiolika metų tikriausiai ištobulės ir bepiločių autobusų technologijos, kurios jau šiandieną yra išbandinėjamos. Kai nebereikės nei laidų, nei vairuotojų, nei bėgių, ekonomiškiausias būdas gabenti keleivius bus paprasto standarto autobusai, vien dėl to, kad tai užtikrins pakankamai dažną kursavimą, o tos bepilotės technologijos daug mažiau prisidės prie kamšių ir pagreitins transportą, dėl to neapsimokės metro turėti. Dėl to ir mūsų infrastruktūra turėtų būti taikoma žiūrint į rytdienos, o ne į vakar dienos technologijas.
        Paskutinis taisė Eidvis; 2015.03.20, 16:45.

        Comment


          Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
          Pilnai sutinku dėl to, kad viešąjį transportą reikia modernizuoti dabar ir pigiausias būdas yra nesivelti į tramvajus ir metro, o tiesiog atnaujinti autobusų parką su galimybe išbandyti elektrinius autobusus ar pan. Tačiau jeigu mes tramvajų planuosime po 15 metų, tai tikriausiai užtaikysime ant laiko, kai jo pradės visi atsisakinėti. Šiuo metu vienintelis visokių tramvajų ir troleibusų privalumas yra tas, kad jie yra varomi elektra. O elektrą galima paduoti tik laidais, nes nėra ištobulintos baterijos. Jų įkrovimas vis dar užtrunka ganėtinai ilgai, beto jos ganėtinai greitai nusidevi ir yra nepakankamai talpios. Tačiau ties tuo šiandieną yra smarkiai dirbama, įsitraukę ir nano technologijų specialistai ir šita problema bus išspręsta greičiau, nei per 15 metų. Vadinas nebereikės jokių laidų. Per penkiolika metų tikriausiai ištobulės ir bepiločių autobusų technologijos, kurios jau šiandieną yra išbandinėjamos. Kai nebereikės nei laidų, nei vairuotojų, nei bėgių, ekonomiškiausias būdas gabenti keleivius bus paprasto standarto autobusai, vien dėl to, kad tai užtikrins pakankamai dažną kursavimą, o tos bepilotės technologijos daug mažiau prisidės prie kamšių ir pagreitins transportą, dėl to neapsimokės metro turėti. Dėl to ir mūsų infrastruktūra turėtų būti taikoma žiūrint į rytdienos, o ne į vakar dienos technologijas.
          --------------
          Elektros naudojimas tramvajams varyti - yra ne vienintelis ir netgi ne pats svarbiausias tramvajų privalumas. Svarbiausias tramvajų privalumas prieš daugelį kitų transporto priemonių yra didelis KELEIVIŲ TALPUMAS.
          Tiesa, dabartinės BRT (Bus Rapid transport) sistemos dažnai leidžia pasiekti nė kiek ne prastesnį keleivių talpumą negu tramvajus, tačiau ne visais atvejais, nes maršrutas maršrutui nelygus.
          Pavyzdžiui, Vilniaus atveju, prailginti (25m.) BRT autobusai turėtų puikiai pasiteisinti 2G maršrutu, tačiau 1G maršruto atveju per Senamiestį "nepralenda" ilgesni negu 18m. autobusai.
          Kolkas su keleivių srautais 1G maršrute visiškai susidoroja ir ten važinėjantys 18m. ilgio autobusai, tačiau valdininkų sprendimas "atidėti tramvajaus diegimo Vilniaus mieste klausimo sprendimą iki 2030 metų" rodo tai, kad valdininkai nėra dideli optimistai dėl dabartinio Vilniaus viešojo transporto galimybių susidoroti su keleivių srautais netolimoje ateityje (nepaisant BRT diegimo). T.y. tramvajaus įdėjos neatsisakyta, tik sprendimų priėmimas atidėtas!
          Tokioje situacijoje, yra du pasirinkimai dėl netolimos ateities (15-20 metų į priekį): ARBA Vilniuje bus TRAMVAJUS, ARBA bus METRO. Trečio varianto nėra!

          Visiškai pilnai automatiškai (be vairuotojų įsikišimo) valdomi automobiliai, apie ką jūs rašėte, taps realybe miestų gatvėse po kokių ,tikriausiai, 50 metų.
          Dabar šioje srityje atliekami riboti eksperimentai, tačiau nuo eksperimentų iki masinės serijinės gamybos dažnai būna labai ilgas kelias. Taigi tokių transporto priemonių laukti būtų perdaug ilgai, artimesnėje ateityje reikalingi kiti sprendimai transporto kamščiams sumažinti.

          Comment


            Į Vilnių atkeliavo visi 10 MAN autobusų

            http://ebus.lt/autobusu-pasaulio-nau...n-autobus.html

            Oi, prieš velykas labai tinka. Ir verta paminėti, kad tai pirmi žemagrindžiai Vilniuje su ketveriom durim.
            My Flickr
            My Trainpix

            Comment


              Parašė amber13 Rodyti pranešimą
              --------------
              Elektros naudojimas tramvajams varyti - yra ne vienintelis ir netgi ne pats svarbiausias tramvajų privalumas. Svarbiausias tramvajų privalumas prieš daugelį kitų transporto priemonių yra didelis KELEIVIŲ TALPUMAS.

              Tokioje situacijoje, yra du pasirinkimai dėl netolimos ateities (15-20 metų į priekį): ARBA Vilniuje bus TRAMVAJUS, ARBA bus METRO. Trečio varianto nėra!

              Visiškai pilnai automatiškai (be vairuotojų įsikišimo) valdomi automobiliai, apie ką jūs rašėte, taps realybe miestų gatvėse po kokių ,tikriausiai, 50 metų.
              Dabar šioje srityje atliekami riboti eksperimentai, tačiau nuo eksperimentų iki masinės serijinės gamybos dažnai būna labai ilgas kelias. Taigi tokių transporto priemonių laukti būtų perdaug ilgai, artimesnėje ateityje reikalingi kiti sprendimai transporto kamščiams sumažinti.
              Internetas pasaulį pakeitė per 10 metų, netruks pasaulį pakeisti ir bepiločiai autobusai, šiuo metu atliekami pirmieji bandymai, netgi pirmieji įteisinimai, per 5 metus technologijos bus išvystytos, o per kitus 10 metų pradės keisti visą transportą, tame tarpe ir viešąjį transportą. Na, gal ne po 15 metų, gal po 25-ių, bet bet kokiu atveju šiuo metu ir neturim ką ir neapsimoka investuoti į tramvajus ar metro, o metai iš metų lieka vis mažiau šansų, kad apsimokės apskritai, nes šitos technologijos tiesiog pasens, jos yra limituotos laidais ir manevro laisve.

              Comment


                Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                Internetas pasaulį pakeitė per 10 metų, netruks pasaulį pakeisti ir bepiločiai autobusai, šiuo metu atliekami pirmieji bandymai, netgi pirmieji įteisinimai, per 5 metus technologijos bus išvystytos, o per kitus 10 metų pradės keisti visą transportą, tame tarpe ir viešąjį transportą. Na, gal ne po 15 metų, gal po 25-ių, bet bet kokiu atveju šiuo metu ir neturim ką ir neapsimoka investuoti į tramvajus ar metro, o metai iš metų lieka vis mažiau šansų, kad apsimokės apskritai, nes šitos technologijos tiesiog pasens, jos yra limituotos laidais ir manevro laisve.
                Laikantis tokių tendencijų jau praėjo turbūt 15 m. sovietmečio, nes gi Vilnius ne milijoninis miestas, po to neapsimokėjo pradėt per nepriklausomybės pradžią, nes buvo svarbesnių klausimų, taip praėjo dar 25 m., Tamsta siūlo dar palaukti 25 metus, neatmestina tikimybė, kad po to bus pasiūlyta ir dar kokių 10 metų palaukti. Ar suskaičiavote kiek metų vilniečiai laukia normalaus VT ? Kiek jų nesulaukė ir nebesulauks? Sakyčiau reikia imti šiandien pat kasti metro ir po 25 metų jau bus kažkoks vaisius. Tuneliais bus galima tikriausiai paleisti ir modernias ir net ultramodernias technologijas, bet reikia judėti, o ne laukti kažkokių technologijų pažangos. Tamstos žiniai vilniečiai yra mirtingi
                Aš neliūdnas - aš blaivus

                Comment


                  VVT "apsišvarina", skelbia aukcioną parduoti 30 TP kaip metalo laužą

                  Iš viso parduoda 14 Karosa, 2 MAN (861 ir 424), 8 Volvo, 2 MB Cito, 3 Peugeot boxer ir vieną Škoda 14TR (2482)

                  Aukcionas vyks balandžio 1d.

                  Comment


                    Įdomu kodėl nurašė Boxerius. Maršrutams jie, natūralu, netinka, bet parkų reikmėms galėjo ir pasilikti.

                    Comment


                      Šaunios žinios! Ir kaip gerai būtų, kad tie naujai atkeliavę MAN'ai būtų perdažyti VVT spalvomis, nes velykoms gal ir tinka, bet kaip žinia, pas mus jei ne dabar, tai pragyvens daug velykų tokie..

                      Comment


                        Parašė geriantis Rodyti pranešimą
                        Laikantis tokių tendencijų jau praėjo turbūt 15 m. sovietmečio, nes gi Vilnius ne milijoninis miestas, po to neapsimokėjo pradėt per nepriklausomybės pradžią, nes buvo svarbesnių klausimų, taip praėjo dar 25 m., Tamsta siūlo dar palaukti 25 metus, neatmestina tikimybė, kad po to bus pasiūlyta ir dar kokių 10 metų palaukti. Ar suskaičiavote kiek metų vilniečiai laukia normalaus VT ? Kiek jų nesulaukė ir nebesulauks? Sakyčiau reikia imti šiandien pat kasti metro ir po 25 metų jau bus kažkoks vaisius. Tuneliais bus galima tikriausiai paleisti ir modernias ir net ultramodernias technologijas, bet reikia judėti, o ne laukti kažkokių technologijų pažangos. Tamstos žiniai vilniečiai yra mirtingi
                        Aš tikrai nesiūlau laukti 15 ar 20 metų, aš siūlau greičiausią ir pigiausią būdą modernizuoti Vilniaus viešąjį transportą - t.y. atnaujinti autobusų parką. Tačiau jeigu mes vietoj to užsiimsi super brangiais projektais, tokiais kaip kad metro ar tramvajus, tai ir viešojo transporto nemodernizuosim, o tuos projektus realizavę per kokius 20 metų turėsim didelę bėdą, nes jie bus niekam nereikalingi. Kadangi turime limituotą pinigų sumą - ją reikia investuoti efektyviai. O efektyviai investuoti galima žvelgiant į ateitį, o ne investuojant didelius pinigus į vakar dienos technologijas. Kad pažvlegti į ateitį užtenka ir youtubą įsijungti. Šiuo metu kuriamos žymiai efektyvesnės baterijos ir kompiuterio valdomos mašinos išspręs pagrindines viešojo transporto problemas: 1. nebereikės laidų (naikinami troleibusai, tramvajai ir pan.) 2. nebereikės vairuotojų (nebekainuos darbo jėga, dėl ko savo patrauklumą praras didelės transporto priemonės, tramvajai, metro ir pan.) 3. Kompiuterio valomos transporto priemonės panaikins kamščius, dėl to neapsimokės kasti metro, kas kainuoja labai brangiai. Šitos technologijos nėra Sci-Fi, jos jau yra sukurtos ir šiuo metu sparčiai tobulinamos, jeigu ne po 10, tai po 20 metų jos jau bus plačiai paplitusios, tai kur mes dėsim tuos iškastus tunelius už milijardus eurų, kurie bus niekam nebereikalingi...

                        Pvz. Mercedes konceptinė mašiną (ne vizualizacijos, o jau pagamintas konceptinis modelis). O rimtų firmų, dirbančių ties šita sritim, netrūksta, tame tarpe ir google.

                        Comment


                          Kol neišrasta teleportacija, tol didelės žmonių masės judėjimas kels problemas. Senamiestis ir naujamiestis yra tankiai apstatyti ir siaurom gatvėm, pro kurias nepratilps fiziškai didelis srautas. Iškasus tunelius atsiranda judėjimo alternatyva, bet kokiom technologijom. Plius dar ir slėptuvės karo atveju. Aš visapusiškai už tai, kad miestas prasiplėstų ir į požemį.
                          Aš neliūdnas - aš blaivus

                          Comment


                            Ištobulėjus bepilotėms autobmobilių technologijoms ir joms įsiskverbus į mūsų gyvenimus, kai automobilio vairavimas bus pripažintas nelegaliu dėl mažo saugumo, mašinos viena nuo kitos galės važiuoti 1 metro atstumu, tiek įsibėgėjant, tiek sankryžose. Šviesoforų išvis nebereikės, nes mašinos skries per sankryžas maximum sulėtindamos greitį, bet nesustabdydamos. Šita sistema yra tokia efektyvi, kad Vilniuje net nebūtų būtinybės kur nors turėti platesnes gatves nei dviejų juostų, nebūtų prasmės statyti viadukų, o juolabiau kasti metro tunelių. Kompiuteris yra daug pigesnis už metro tunelį ar naują viaduką, tiesiog toms technologijoms dar reikia lūžio taško, kuris jau nebėra taip toli.

                            Čia kaip veiktų sankryžą su bepilotėmis transporto priemonėmis ir pabandyk įsivaizduoti jos efektyvumą, jeigu tai būtų šviesoforinė sankryža:
                            Paskutinis taisė Eidvis; 2015.03.24, 11:17.

                            Comment


                              Parašė mskapss Rodyti pranešimą
                              Iš viso parduoda 14 Karosa, 2 MAN (861 ir 424), 8 Volvo, 2 MB Cito, 3 Peugeot boxer ir vieną Škoda 14TR (2482)

                              Aukcionas vyks balandžio 1d.
                              Iš volvo išims švieslentes ir perkels į kitus autobusus?
                              Aviate, navigate, communicate

                              Comment


                                Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                                Ištobulėjus bepilotėms autobmobilių technologijoms ir joms įsiskverbus į mūsų gyvenimus, kai automobilio vairavimas bus pripažintas nelegaliu dėl mažo saugumo, mašinos viena nuo kitos galės važiuoti 1 metro atstumu, tiek įsibėgėjant, tiek sankryžose. Šviesoforų išvis nebereikės, nes mašinos skries per sankryžas maximum sulėtindamos greitį, bet nesustabdydamos. Šita sistema yra tokia efektyvi, kad Vilniuje net nebūtų būtinybės kur nors turėti platesnes gatves nei dviejų juostų, nebūtų prasmės statyti viadukų, o juolabiau kasti metro tunelių. Kompiuteris yra daug pigesnis už metro tunelį ar naują viaduką, tiesiog toms technologijoms dar reikia lūžio taško, kuris jau nebėra taip toli.

                                Čia kaip veiktų sankryžą su bepilotėmis transporto priemonėmis ir pabandyk įsivaizduoti jos efektyvumą, jeigu tai būtų šviesoforinė sankryža:
                                Youtube video
                                Oho, kokia puiki idėja. Tik palaukim keletą dekadų ir važinėsim elektriniais bepiločiais automobiliais

                                P.S. Čia buvo sarkazmas
                                Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                                Comment


                                  Parašė lukass Rodyti pranešimą
                                  Oho, kokia puiki idėja. Tik palaukim keletą dekadų ir važinėsim elektriniais bepiločiais automobiliais

                                  P.S. Čia buvo sarkazmas
                                  Jeigu tu manai, kad Google, Mercedes ir kitos didžiausios kompanijos šiuo metu leidžia didžiulius pinigus bepiločių transporto priemonių tyrimams tam, kad pelną gautų po penkių dešimtmečių - tai klysti. Pvz. Google tokius automobilius į rinką žada išleisti 2017-2020 m.
                                  O jeigu manai, kad nėra čia ko laukti - reikia pradėti kasti metro. Tai tą metro iškastumėm tik per kokį 10-20 metų, investuotumėm panašiai kaip į kokią atominę elektrinę ir kai jau pagaliau pasistatytumėm - niekas su juo nevažinėtų, nes naujos technologijos suteiks daug patogesnį ir greitesnį būdą keliauti, nei su tuo pačiu metro (įskaičiuojant laiką, reikalingą nusileisti į požemines stotis).
                                  Taip kad laukti nėra ko - reikia modernizuoti Vilniaus viešąjį transportą pačiais efektyviausiais būdais ir jie tikrai nėra nei metro, nei tramvajus.

                                  Comment


                                    Lažinuosi iš bokalo alaus, kad po 20 metų Vilniuje nebus nieko panašaus į tavo minimas utopines technologijas. Naujų technologijų diegimas irgi nepigus būna. O pradėjus kasti dabar, po 20 metų Vilniuje būtų jau alternatyvus komunikacijų tinklas po žeme. Miestas taptų 3D variantu.
                                    Aš neliūdnas - aš blaivus

                                    Comment


                                      Žodžiu, metro yra geriausias variantas ir nereikia jokių utopinių idėjų!
                                      Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                                      Comment


                                        Pasakyk nors vieną miestą, kuriame yra metro, kad jiems nereikia metro. Jie greičiau pasakys, kad jiems reikia dar daugiau metro.
                                        Aš neliūdnas - aš blaivus

                                        Comment


                                          Parašė geriantis Rodyti pranešimą
                                          Pasakyk nors vieną miestą, kuriame yra metro, kad jiems nereikia metro. Jie greičiau pasakys, kad jiems reikia dar daugiau metro.
                                          Aš tą ir noriu pasakyti!
                                          Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X