Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Autobusai pasaulio miestuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Maršrutų numeracija vieninga su troleibusais, tačiau pirmi dešimt numerių skirti tik troleibusams, autobusų numerių šioje erdvėje nėra, nors du numeriai ir laisvi. Užtat yra du troleibusų numeriai 2X erdvėje.

    Yra 23 miesto ir 6 regioniniai (miesto, bet važiuoja į periferiją). Autobusai dirba kai kuriuose troleibusų maršrutuose kartu su troleibusais. Ne tik piko metu.
    Įlipimas per visas duris, durų atidarymas iš išorės ir iš vidaus mygtuko paspaudimu. Dalis stotelių troleibusams ir autobusams yra pagal pageidavimą, todėl reikia stabdyti lauke ranka, o viduje visi nuolat spaudžia „Stop“ mygtuką, nepriklausomai, stotelė privaloma sustoti, ar ne.

    MB Citaro G C2 autobusų mano vizitų metu dar nebuvo daug. Jie pakeitė visus Van Hool autobusus.

    Lozana, Berne kelias.



    Sallaz a.



    Vo kantonas, Renenas, Lausanne g.



    Prie velodromo, prie Lozanos autobusų stoties, tsakant. Tai troleibuso maršrutas, bet kai kuriais reisais važiuoja autobusai.




    Prie geležinkelio stoties. Taip pat troleibuso maršrutas. Bet autobusai juo važiavo dėl pakeistos maršruto trasos. Ji buvo pakeista dėl vamzdynų remonto gatvėje.



    Kažkur centre, nepamenu kur.



    Ant Didžiojo tilto.


    Comment


      Autobusai kursuoja darbo d. nuo 5.30 iki 0.30 val., pagrindinių maršrutų intervalas 8-12 min. dienos metu, anksti ryte ir vėlai vakare kas 15-20 min. Pirmi ar paskutiniai 2-3 reisai maždaug kas 30 min. Nepagrindinių maršrutų kursavimo intervalas dažniausiai 2 kartai per valandą. Bet yra ir po 3 kartus per valandą važiuojančių. Poilsio dienomis pradedama kiek vėliau, apie 6 val. (ne visi maršrutai, kai kurie ir poilsio dienomis pradeda apie 5.30), intervalas 12-15 min., anksti ryte ir vėlai vakar kas 15-20 min.

      Autobusai važinėja greitai. Visas VT dirba tiksliai. VT „šikančių“ keleivių nelaukia, visokių bėgančių iki VT, žioplių, nespėjančių ir pan. nelaukia ir važiuoja. Nieko, atvažiuos kitas.Oakeit

      Taip pat ir MB Citaro C2 pakeitė Van Hool 12 m ilgio autobusus. Mano vizitų metu dar MB autobusų buvo nedaug.

      Vo kantonas, Ėpalinžas, autobusas įsuka į stotelę prie metro stoties.



      Ten pat.



      Vo kantonas, Renenas, prie geležinkelio stoties.



      Vo kantonas, Renenas, Crissier g.



      Vo kantonas, Renenas, Lausanne g.



      MB Citaro K C2 midibusai irgi pakeitė Van Hool midibusus. Lozana, ant Šodrono tilto.



      Saint-François a.



      Terreaux g.



      Nuvažiuojant nuo Šodrono tilto.



      Ten pat.



      Paskutinis taisė Al1; 2020.12.23, 20:00.

      Comment


        Mikroautobusais bendroje sistemoje pagal subkontraktą veža privatus vežėjas. Yra keletas Renaut Master mirmoautobusų, kurių dauguma naudojama tarnybinėms reikmėms, bet kartais veža ir keleivius.
        Chauderon a.



        O čia tarnybinis reisas.



        MB Sprinter 516 CDI. Saint-François a. Durys automatinės.



        Grand-Pont g.



        Alloys-Fauquet kelias.



        Yra ir su elektronine maršrutų švieslente. Sallaz a.



        MB Srinter City 65. Saint-François a.



        Ten pat.


        Paskutinis taisė Al1; 2020.12.23, 20:05.

        Comment


          Bilietai parduodami automatuose, kurie yra daugumoje stotelių, kai kuriuose kioskuose, taip pat keleivių aptarnavimo centruose (vardiniai mėnesiniai, lengvatiniai, vienkartiniai elektroniniai). Bilietų žymėti nereikia, išskyrus vienkartinius elektroninius. Tam yra kortelių validatoriai autobuse ar troleibuse prie antrų ar trečių durų, M1 traukiniuose ir M2 metro stotyse. Tačiau šio tipo bilietais naudojantis keleivius mačiau vos kelis kartus.
          Taip pat yra galimybė pirkti bilietą programėle ar SMS.

          Bilietų tipai ir kainos.
          Visi bilietai yra zoniniai, išskyrus trumpo atstumo (3 stotelės maks. vienkartinius). Bilietai yra tiek vietiniai, tiek ir šalies lygio, t.y., pavyzdžiui, SwissPass‘o kortelę galima papildyti Lozanos miesto VT bilietais. Tačiau jų žymėti nereikia, kontrolieriai turi nuskaitymo įrenginius.
          Kai kurios bilietų kainos.

          Trumpo galiojimo bilietas (30 min.) 2,30 franko. Valandinis 2 zonų (Didžiosios Lozanos – visa Lozana ir dalis aglomeracijos, dvi zonos) bilietas 3,7 franko, su lengvata 2,4 franko. P+R paros bilietas – 16 frankų tik Didžiosios Lozanos zonoje.
          Turistams aktualus paros bilietas, apimantis Didžiosios Lozanos zoną – 9,3 franko. Lengvatinis – 6,9 franko.
          Mėnesiniai: Didžiosios Lozanos zonoje 6-25 metų amžiaus keleiviams (įskaitant ir moksleivius, studentus iki 25 metų) - 52 frankai. Virš 25 metų – 74 frankai. Nuo 64/65 metų – 67 frankai.
          1 frankas ~ 0,9-0,93 euro.

          Aišku, kaip ir visoje Šveicarijoje, viešbučių ar hostelių gyventojai gauna nemokamą bilietą Didžiosios Lozanos zonai, galiojantį nuo apgyvendinimo iki išvykimo dienos.

          Dabar jau buvę TL autobusai Van Hool. Mano vizitų metu jie dar dirbo.

          Van Hool NewA330 CNG. Vo kantonas, Ėpalinžas, prie metro stoties.



          Léman pr.



          Rumine pr.



          Van Hool New AG330 CNG. Grand-Pont g.



          Ant Didžiojo tilto.



          Prie Flono VT mazgo. Vaizdas nuo pėsčiųjų pasažo.



          Ten pat.



          Van Hool New A330N CNG midibusas. Grand-Pont g.



          Saint-François a.



          Ant Šodrono tilto.



          Vo kantonas, Renenas, Lausanne g.

          Paskutinis taisė Al1; 2020.12.23, 20:36.

          Comment


            Gretimo Moržo miesto VT atvažiuoja ir į Lozanos VT zoną. Moržo MBC įmonės autobusas MB Citaro C2. Ekublensas, Cantonale kelias.




            MB Citaro prie Bourdonnette metro stoties.



            MB Citaro C2 prie EPFL metro stoties.



            Postbus autobusas. Jie važiuoja iki dviejų metro stočių Lozanoje ir veža ir Lozanos VT bendro bilieto zonoje.
            Sallaz a. MB Citaro O530 LE Ü



            Ten pat.



            Vo kantonas, Ėpalinžas, prie metro stoties. Tai kita metro stotis, iki kurios atvažiuoja Postbuso autobusai. Irgi veža Loznos VT zonos ribose bendro bilieto sistemoje.



            Sallaz a. MB Citaro.



            Tas pats ten pat.



            Vo kantonas, Ėpalinžas, prie metro stoties. MB Citaro O530 MÜ.
            .


            Pabaiga.

            Comment


              Stokholmas-Järfälla. Atonominis autobusas Barkaby rajone. Maršrutas 549. Vienu metu telpa 11 žmonių.


              Šaltinis

              Comment


                Nikopolis – Ukrainos miestas Dniepropetrovsko srityje, rajono centras. Kirtis pirmajame skiemenyje. Gyventojų skaičius – 107 tūkst. Pramonės centras. Veikia dvi stambios metalurgijos įmonės. Miestas įsikūręs prie Dniepro (dabar tai Kachovo marios). Miesto senasis centras iš dalies buvo užtvindytas marių, likusi dalis yra žemiau marių lygio. Todėl miestas tarybiniais metais augo į šiaurę.

                Miesto VT – autobusai. Yra keli vežėjai, bet stambiausias vienas privatininkas. Yra 19 maršrutų. Autobusai dirba nuo 6 iki maždaug 22 val. Pagrindinių maršrutų kursavimo dažnis 7-10 min. Kai kurių kitų pagrindinių 10-17 min. Nepagrindinių retesnis, maždaug kas valandą ar pusantros. Mikroautobusų miesto maršrutuose nėra. Autobusų dydis – nuo tipinių Ukrainoje midibusų iki 10-12 metrų autobusų. Kai kurie iš autobusų žemagrindžiai. Lengvatos miestų autobusų keleiviams Ukrainoje neprivalomos. Tačiau kai kurie didieji autobusai veža lengvatininkus. Tą rodo lentelė už stiklo. Dideliuose autobusuose ir dviejų durų pailgintos bazės PAZ autobusuose važinėja konduktoriai. Kituose autobusuose mokėti reikia vairuotojui. Važiavimo kaina mano vizito metu 5 gr. Dabar 6 gr.

                Dobroliubovo g. PAZ-4234.



                Mikitinska g. PAZ-32054.



                Dobroliubovo g. BAZ А079 Podsnežnik.



                Mikitinska g. Bogdan A069.



                Įsukimas į Mikitinska g. Bogdan A069.



                Čia galinė dalies maršrutų stotelė B. Chmelnickio a. senamiestyje, kuris yra žemiau Kachovo marių lygio.



                Mikitinska g. MAN A21 NL223.




                Mikitinska g. Bogdan A092.



                Mikitinska g.



                Chersonska g.

                Paskutinis taisė Al1; 2021.04.28, 08:29.

                Comment


                  Trubnikiv pr.



                  Dobroliubovo g. Galinė stotelė Metalurhiv. Čia irgi nemažos dalies maršrutų žiedas. MAN A10 NL222.



                  Mikitinska g.



                  Ten pat.



                  Elektrometalurhiv g. Prie autobusų stoties. MAN A10 NL262.



                  Elektrometalurhiv g.



                  Elektrometalurhiv g.



                  Ten pat.



                  Elektrometalurhiv g.

                  Paskutinis taisė Al1; 2021.04.27, 21:33.

                  Comment


                    Bene vienintelis likęs Ukrainoje maršrutinis LAZ-42021. Dobroliubovo g.
                    Autobusas prižiūrimas ir važiuoja gerai. Dirba 6 arba 16 maršrutuose.





                    Kai kurie priemiestiniai maršrutai prasideda ne autobusų stotyje, o senajame miesto centre ir autobusai važiuoja per visą miestą. Jais mieste irgi galima važiuoti, nors jie stoja ne visose stotelėse. Kaina ta pati kaip ir miesto autobusuose.

                    Nors į už miesto šiek tiek nutolusią Ferolydinių gamyklą važinėja miesto autobusai, bet ji savo darbuotojus į gamyklą veža įmonės autobusais. Važiavimas jais nemokamas. Yra apie 10 maršrutų. Apie juos atskirai ir tai bus bomba!

                    Priemiestinis LiAZ-5256. Mikitinska g.



                    Įsuka į Chersonska g.



                    Priemiestinis Daewoo BM090. Elektrometalurhiv. g.



                    Priemiestinis LAZ-695NG. Chersonska g.



                    Prie autobusų stoties.



                    Tęsinys bus. Bomba!
                    Paskutinis taisė Al1; 2021.04.28, 08:29.

                    Comment


                      Nors į už Nikopolio šiek tiek nutolusią Ferolydinių gamyklą važinėja miesto autobusai, bet ji savo darbuotojus į gamyklą veža įmonės autobusais. Yra apie 10 maršrutų. Kai kurie veža ne į miestą, o į rajoną ar netgi į gretimą Pokrovą (buv. Ordžonikidzę). Važiavimas visais šiais autobusais nemokamas, nepriklausomai nuo maršruto. Jokios keleivių kontrolės nėra. Mieste šie autobusai nestoja miesto VT stotelėse, o stoja tam tikrose vietose, be jokių ženklų. Kam reikia, tas žino.

                      Ferolydinių gamyklos autobusų parką sudaro MAZ 103 serijos ir Ikarus 260, 263 serijos autobusai. Parko pagrindas - 260 serijos autobusai. Tai pat yra keli Ikarus 250 ir 256, bet jais mano vizito metu darbuotojų nevežė.

                      Visos nuotraukos iš Elektrometalurhiv ir Herojev Čornobylia gatvių sankryžos ar tų gatvių ties šia sankryžą. Kadangi čia šalia yra vienintelis viadukas per geležinkelį, tai visų maršrutų trasos, išskyrus kai kuriuos į rajoną, eina pro šią sankryžą.
                      Autobusai masiškai važiuoja ryte 7.30-9.30, pavakaryje 15.20-16.20, ir vėlai vakare. Yra reisų ir kitu metu, bet jie pavieniai.

                      MAZ 103.462,



                      MAZ 103.C62, ten pat.



                      Visi Ikarusai pagaminti po 1991 m. Todėl daugumos jų varikliai jau yra kiti - RABa MAN D10 - nei buvo eksportuojami į TSRS. Garsas kitas, mažiau vibruoja.
                      Iš kur gamykla surinko šiuos Ikarusus irgi klausimas. Kai kurie, matosi, pirkti Vengrijoje. Bet ne visi.

















                      Yra ir keli dviduriai Ikarus 260. Jie su mums įprastais varikliais.



                      Comment












                        Ikarus 263, Ferolydinių gamyklos pagrindinis įėjimas.



                        Ten pat. Ikarus 260 su mums įprastu varikliu.
                        Pasivažinėjau jais įvairiais, o kaip gi.


                        Comment


                          Nesu labai didelis autobusistas, nes skaitau, kad autobusai iš principo yra gaidys, bet, kai pamačiau šitą Ikarusą Varšuvoje per muziejų naktį, tai nedvejodamas šokau vidun. Kursavo tarp 3 muziejų. Važinėjo ten ir kažkokie senesni autobusai, bet į juos patekti nelabai buvo šansų, nes paklausa buvo gerokai didesnė už pasiūlą. Lenkijoje, panašu, šitie Ikarusai turėjo automatines pavarų dėžes, nes nėra perjungimo svirties. Lietuvoje, kiek pamenu, automatų nebūdavo. Smulkmena, bet, panašu, tiek lenkų autobusų vairuotojai, tiek keleiviai, dėl to sovietmečiu gyveno biškiuką patogiau














                          Gražolis


                          Video, iš Ikarus 260 vidaus. Ikarusas išiminėja posūkius ir gerai paduoda gazo (gal net dugną?) plačiose ir tiesiose Varšuvos gatvėse antroje video pusėje

                          Paskutinis taisė John; 2023.05.18, 00:10.

                          Comment


                            GražOlis vairuotojas, keleivis ar autobusas? Puikus reportažas.

                            Comment


                              Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
                              GražOlis vairuotojas, keleivis ar autobusas? Puikus reportažas.
                              Autobusas, žinoma. Nors vairuotojas toks irgi nieko

                              Comment


                                Parašė John Rodyti pranešimą

                                Autobusas, žinoma. Nors vairuotojas toks irgi nieko
                                Suderėjo grožiai. Ar teko važiuoti miesto autobusais įprastais maršrutais?

                                Comment


                                  Parašė Silber418 Rodyti pranešimą

                                  Suderėjo grožiai. Ar teko važiuoti miesto autobusais įprastais maršrutais?
                                  Ne, autobusais nevažinėju, nebent nėra jokio kito pasirinkimo. Varšuvoje važinėju tramvajais ir metro.

                                  Comment


                                    Parašė John Rodyti pranešimą

                                    Ne, autobusais nevažinėju, nebent nėra jokio kito pasirinkimo. Varšuvoje važinėju tramvajais ir metro.
                                    Makes sense. Tiesiog pagalvojau, kad buvo smalsu pavažinėti ir įprastais autobusų maršrutais.

                                    Comment


                                      Parašė Silber418 Rodyti pranešimą

                                      Makes sense. Tiesiog pagalvojau, kad buvo smalsu pavažinėti ir įprastais autobusų maršrutais.
                                      Šiaip turbūt reiktų. Nors autobusų kokybė nemaža dalimi priklauso nuo gatvių dangos būklės. Pavyzdžiui, Vilniuje, nors dauguma autobusų ir gana nauji ir įiaip neblogi, bendras experiance yra prastas, nes dauguma gatvių yra avarinės būklės ir važiuojabnt autobusu ilgiau, nei 15 minučių, galima susirgi jūros liga nuo supimo ir vibracijų. Varšuvoje praktiškai visų gatvių danga yra idealios būklės, kas reiškia, kad važiavimas autobusu ten yra belenkaip geresnis, nei Vilniuje, nepriklausomai nuo to, koks yra pats autobusas.

                                      Comment


                                        Parašė John Rodyti pranešimą
                                        Lenkijoje, panašu, šitie Ikarusai turėjo automatines pavarų dėžes, nes nėra perjungimo svirties.
                                        Ne, pataikei į stipriai modernizuotą Ikarusą - tokį, kurie važinėjo Varšuvoje prieš pačią Ikarusų eros pabaigą, t.y. apie 2013. Originaliai visi Ikarusai turėjo mechaninę pavarų dėžę, pilną vairuotojo kabiną ir visiškai kitokią dažymo schemą (šita - naujausia, esanti ir dabar). Važinėjo ir autentiškas Ikarusas, tiek trumpas, tiek armonika - viskas kapitaliai suremontuota, atrodo autentiškai ir lyg ką tik iš gamyklos.

                                        Kalbant apie Varšuvos autobusus - nors vairuojama gazas-dugnas ir kartais kyla įspūdis, kad pakilsi į orą - tai vis tiek važiuoja gana maloniai. Turbūt tiesiog laiku keičiamos stabdžių kaladėlės. Tiesa, Lenkijoje įprasta, kad autobusas (arba tramvajus) vėluojančių nelaukia. Dėl vairuotojų trukūmo autobusų reisai gana apkarpyti, tai kartais, jeigu reikia kažkokio konkretaus maršruto - teks palūkėti 10-20 minučių.

                                        Labai patiko naktinių autobusų sistema - beveik visi maršrutai susikerta stotyje, kur yra skiriama 5-10 minučių persėdimams. Susidaro neblogas vaizdelis, kai jie bando iš tos stoties išvažiuoti kas svarbu - labai dažnai jau nuo stoties nėra sėdimų vietų (važiuoja armonikos, net ir naktimis!).

                                        Kiek nemaloniai nustebino, kad Varšuvos autobusų stotelėse visiškai nėra švieslenčių su realaus atvykimo laiku. Taip pat, tvarkaraščiai nors ir taktiniai, bet dvi dienas iš eilės teko susidurti su vėlavimais po 5-10 minučių.

                                        Be to, skirtingai nuo stereotipų - senesni (2007+) autobusai Varšuvoje nėra tokie labai jau prižiūrėti, pasitaikė ir gana pavargusių autobusų su drebančiais plastikais ir nusitrynusiomis salono dangomis. Aišku, tai nėra taip masiška kaip Vilniuje.

                                        O šiaip pritariu John šiuo atveju, beveik į kiekvieną turistinį tašką (išskyrus apatinę miesto dalį prie Koperniko muziejaus) galima nuvažiuoti su tramvajais/metro, kurie su vairuotojų trūkumu nesusidūria, todėl važiuoja dažnai, o ir nestovi kamščiuose.

                                        Comment


                                          Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą


                                          O šiaip pritariu John šiuo atveju, beveik į kiekvieną turistinį tašką (išskyrus apatinę miesto dalį prie Koperniko muziejaus) galima nuvažiuoti su tramvajais/metro.
                                          Nuo Koperniko muziejaus iki metro stotelės ~300 metrų. Varšuva su savo VT yra šviesmečiais toliau, nei Vilnius.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X