Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[PL] Viešasis transportas Lenkijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Solaris Urbino 12 9103, Poznań


    Solaris Urbino 18 1902, Poznań


    Tatra RT6-MF 06 AC 403, Poznań


    Duewag GT8 713, Poznań


    Solaris Tramino S100 560, Poznań


    Modertrans Moderus Beta MF 22 AC BD 917, Poznań


    Modertrans Moderus Beta MF 20 AC 457, Poznań
    Viskas apie keleivinį transportą http://www.ebus.lt/

    Mano nuotraukos https://www.flickr.com/photos/134209824@N04/

    Comment


      Įžanginė nuotrauka į fotoreportažą iš Gdynės ir Gdansko

      Perdarytas iš autobuso į troleibusą Mercedes benz O405N2AC. Plac Konstitucyji, šalia Gdynia Glowny geležinkelio stoties galinėje stotelėje.
      Paskutinis taisė ssnaiperis; 2018.02.24, 23:40.
      Daugiau mano nuotraukų >>
      Mano rajonas ir apylinkės >>

      Comment


        Būna stebuklų. Kartais nurašyti ar parduoti senoviniai autobusai, kurie, atrodo, jau niekada gyvenime iš vietos nepajudės, būna aptinkami visai netikėtuose pasaulio kraštuose. Štai centrinės Lenkijos miestelyje Konskie prieš maždaug šešerius metus bankrutavo vietinis autobusų parkas. Ir štai, maždaug prieš pusantrų metų vienas iš buvusių šio PKS'o autobusų aptiktas ... Afrikoje, Senegalo valstybės sostinėje Dakare. Ir ne rūdijantis patvoryje, o važiuojantis, tiesa, atliekantis jau nebe keleivių pervežimo, o šaldytuvų pervežimo funkciją.

        http://tkn24.pl/konecki-autobus-w-senegalu-foto/
        Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
        Marsrutai.lt tinklaraštis!
        SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

        Comment


          Video rusu k. kaip naudotis Wroclavo VT:


          Miestas yra Vilniaus dydzio ir turi bilietu pirkimo automatus stotelese ir VT viduje.

          Comment


            Solaris Urbino 18 DR561, Kraków


            Bombardier NGT8 RY814, Kraków


            PESA 2014N RG906, Kraków
            Viskas apie keleivinį transportą http://www.ebus.lt/

            Mano nuotraukos https://www.flickr.com/photos/134209824@N04/

            Comment


              Bialystoke pastatyta ir jau veikia nauja autobusų stotis. Ji pastatyta senosios vietoje, kartu dideliame sklype pastačius ir prekybos
              centrą bei biurų-prekybos pastatą. Šalia stoties buvo ir autobusų parkas (PKS); jis išliko. Deja, utėlynas Biacomex privačios autobusų
              stoties pavidalu šalimais visgi išliko... Tačiau liepos 16 d. Żak Express perkėlė savo autobusų sustojimo vietą į naująją autobusų
              stotį. Galbūt tą padarys ir kiti vežėjai, jei jiems rūpi keleiviai. Nes Biacomex stotyje tėra tik 2 ar 3 miesto tipo paviljonai.

              2017 m. pabaigoje Palenkės (Podlaskie woj.) vaivadija sujungė visus savo žinioje esančius PKS'us į vieną naują įmonę - PKS Nova.
              Stotis priklauso PKS Nova.

              Autobusų stoties pastatas nuo gatvės pusės.



              Šioje stotelėje dalis autobusų išlaipina keleivius. Nors šiaip tai lygtai yra išlaipinimui skirtas 1 peronas, iš kurio nėra išvykstama.



              Vaizdas prekybos centrų link.



              Dešinėje "Kaufland", o centre - autobusų parko (dabr PKS Nova Bialystoko skyriaus) garažai.



              Ta stotelė, kuri matosi aukščiau esančioje nuotraukoje. Kitu rakursu. Joje stoja (įlaipina) dalis priemiestinių autobusų (privatininkų). Taigi, jie nesinaudoja autobusų stotimi.



              Peronai žvelgiant nuo prekybos centrų pusės.



              Peronai žvelgiant nuo kioskų, ir prekybinių pastatų šalia stoties pusės.

              Paskutinis taisė Al1; 2018.08.08, 16:37.

              Comment


                Kiek kitu rakursu. Matosi pėsčiųjų tiltas per geležinkelį gale peronų.







                Vaizdas stovint šalia pėsčiųjų tilto per geležinkelį.



                Vaizdas nuo tilto.



                Dar kartą nuo prekybos centrų pusės.



                Buvo ankstyvas rytas, apie 5 valandą.



                Viduje viskas gan paprasta. Centre yra kasos, tualetai, bagažo skyrius, prekybos kioskai, kavinė ir laiptinė į antrą aukštą, kur sėdi administracija. Keleivių salė yra visame likusiame plote - t.y. ji yra keturkampio žiedo formos, kurio centre minėtos kasos, tualetas ir t.t.




                Vaizdas autobusų stoties link nuo pirmojo geležinkelio stoties perono.



                Paskutinis taisė Al1; 2018.08.08, 13:47.

                Comment


                  Vaizdas naujos AS link einant nuo Biacomex stoties.



                  Taip vadinama Biacomex privati sotis - aikštelė, kurioje vos telpa 3 autobusai. Keli paviljonai keleiviams. Kioskuose šalia įsikūrusios kai kurių privačių vežėjų kasos. Jokio tualeto nėra.



                  PlusBus maršrutas į Varšuvą. Dar šioje stotyje stoja privatus vežėjas Voyager (ne visi maršrutai, kai kurie iš stotelės prie prekybos centrų), TOKS, mikrobai į Gardiną ir kai kurie kiti. Ecolines stojo ir stoja autobusų stotyje.



                  Keletas autobusų. Voyager parko didesnę dalį sudaro štai tokie Ernst Auwärter Teamstar, įvairių modifikacijų.



                  Saugomoje aikštelėje šalia Biacomex stoties.



                  Nesaugomoje aikštelėje šalia stoties.





                  Vanden Berghe, priklausantis kažkokiam kitam privatininkui toje pačioje aikštelėje.



                  PKS Białystok, dar seno dažymo Autosan H10-10. Dabar jau PKS Nova.



                  PKS Nova Isuzu Turquoise šalia autobusų parko.

                  Paskutinis taisė Al1; 2018.08.08, 16:37.

                  Comment


                    Keista, kad netgi TOKS nepersikėlė į naują stotį.
                    O juk tai Eurolines tinklo vežėjas, vežantis tarptautiniais maršrutais beveik vien tik naujais autobusais.
                    Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                    Marsrutai.lt tinklaraštis!
                    SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                    Comment


                      Įtariu, kad anksčiau ar vėliau tą utėlyną Biacomex pavidalu užrauks ir visi vežėjai turės važiuoti iš stoties. Nes yra idėja nutiesti po geležinkelio stotimi, konkrečiai po stoties pastatu, automobilių tunelį. Tačiau, turint omenyje tai, kad tiek šiaurinėje kelyno dalyje nutiestas viadukas per geležinkelį, tiek pietinėje dalyje tiesiamas naujas pravažiavimas po geležinkeliu, tunelio tiesiai po stoties pastatu idėja nusikels į tolimesnę ateitį. Manau, kad TOKS nesikels tol, kol dar bent pora vietinių vežėju nepabėgs iš šitos taip vadinamos stoties. O iš jų kiek rimtesnis tai tik PlusBus, vežantis į Varšuvą. Voyrager yra vietinis vežėjas ir manau, kad jis niekur nebėgs. O likę vežėjai - mikrobai į Baltarusiją. Tiesa, vienas ar du reisai į Baltarusiją stoja autobusų stotyje. Bet tai reisai į Varšuvą. O Biacomex stotyje stoja mikrobai į Gardiną...

                      Comment


                        Žadėtas fotoreportažas iš Varšuvos apie elektrobusus ir ne tik.

                        Varšuvoje jau trečius metus yra eksploatuojami elektrobusai municipaliniame autobusų (MZA) parke. Tai ne bandomoji eksploatacija. Varšuvos miesto valdžia 2017 m. nusprendė, kad per ateinančius kelis metus dyzeliniai autobusai nebebus perkami. Autobusų parkas bus papildomas hibridiniais autobusais ir elektrobusais. Planuojamas elektrobusų parkas – 160 vnt. Privatininkai, dirbantys Varšuvos bendroje VT sistemoje, taip pat bus raginami įsigyti ekologiškesnius autobusus, pagrinde hibridinius. Ir jie juos jau perka.
                        Taigi, šiuo metu MZA eksploatuoja Solaris III Urbino 12 electric (nuo 2015, gal 2016), Solaris IV Urbino 12 electric (nuo 2018), Ursus CS12E (nuo 2017) – visų po 10 vnt., taip pat 1 vnt. Solaris Urbino IV 18 electric.

                        Vienintelis maršrutas, aptarnaujamas tik elektrobusais – Nr. 222. Jo dalis driekiasi taip vadinamuoju Karališkuoju traktu – eile gatvių, einančiu į pietus iš senamiesčio. Planuose Karališkuoju traktu važiuojančius visus autobusus pakeisti elektrobusais. Šiame maršrute (222) dirba tik Solaris autobusai. Viename jo gale, žiede, kuris yra netoli Woronycza MZA autobusų parko, yra įrengta pakrovimo stotis.

                        Kitas maršrutas, kuris tik iš dalies aptarnaujamas elektrobusais – Nr. 174. Ypatumas tas, kad jo trasa eina pro Centrinę geležinkelio stotį, autobusas stoja toje stotelėje, kurioje stoja tarptautiniai autobusai į Lietuvą. Šiame maršrute pagrinde dirba Ursus CS12E, nors teko matyti ir Solaris elektrobusą. Solaris ir Ursus elektrobusų pakrovimo įranga skirtinga. 174 maršrute dirbantys elektrobusai kraunami parke, nes nei viename maršruto gale nėra pakrovimo stotelių. Taip pat teko matyti elektrobusą 165 maršrute. Kur dirba dvigubas elektrobusas, matyti neteko...
                        174 ir 222 maršrutų trasos kertasi prie Lenkijos radijo pagrindinės būstinės.

                        Važiuojant Solaris elektrobusu, atrodo, kad važiuojama Solaris troleibusu. Gal kiek mažesnis triukšmo lygis. Visgi tai ne ~10-12 metų senumo troleibusai, kurie yra Vilniuje ar Kaune... Tuo tarpu Ursus triukšmo lygis yra mažesnis. Salone beveik nesigirdi aukštadažnio impulsinės galios elektronikos cypimo. Bendrai paėmus Ursus salonų išplanavimas geresnis, nėra prastai integruotų „dėžių“ su akumuliatoriais. Tuo tarpu Solaris elektrobusų salone dalį vietos gadina akumuliatorių „dėžės“, o ties viduriu esanti netgi neišnaudojama sėdynių sumontavimui, nes per aukšta. Solaris III kartos elektrobusuose akumuliatorių „dėžė“ užstoja pusę vidurinių durų angos, tiksliau yra prieš vidurines duris. IV kartos elektrobuse ši „problema“ išspręsta tiesiog patraukiant vidurines duris per maždaug pusmetį priekio link. Viskas normalu, Vilniaus dyzeliniuose 12 m naujuose autobusuose durys būtent taip ir išdėstytos. Taip pat tiek III, tiek IV kartos Solariuose gale nėra tų įprastų 3 sėdynių, ten sumontuoti akumuliatoriai. Visuose elektrobusuose veikė kondicionieriai. Važiuoja tikrai gerai. Neaišku kodėl, bet Vilniuje bandytas Solaris elektrobusas, palyginus su Varšuvos, tai buvo kažkoks nesusipratimas. Ar Vilniuje jį, kaip ir autobusus bei troleibusus „taupė“ ir normaliai net paspausti gazo neleido???
                        Solaris autobusų pakrovimas maršruto gale trunka apie 20 min. Neaišku, ar po kiekvieno reiso pirmyn ir atgal yra kraunamasi. Tačiau, kai atvažiavau į maršruto galą, vienas elektrobusas krovėsi, o tas, kuriuo atvažiavau, stojo į eilę pakrovimui.

                        Solaris III Urbino 12 electric, Trzech Krzyży aikštė.



                        Iš galo, Solidarności alėja, prie Arsenalo.



                        Solaris IV Urbino 12 electric, Międzyparkowa g.



                        Solidarności alėja, prie Arsenalo.



                        Maršruto gale, Konwiktorsa g.



                        Solaris pantografas pakrovimui.





                        Iš galo, Trzech Krzyży aikštė.

                        Paskutinis taisė Al1; 2018.09.10, 17:59.

                        Comment


                          Maršrutų švieslentė neveikė. A. Malczewskiego ir Puławska g. sankryža.



                          Pakrovimas Spartańska g. žiede.





                          Ursus CS12E prie Centrinės geležinkelio stoties.



                          Bokserska g. galinėje stotelėje.



                          Bokserska g. žiede.



                          Ursus pakrovimo įranga skiriasi nuo Solaris, pakrovimo pantografas irgi.



                          Domaniewska g.



                          Al. Niepodległości, prie Lenkijos radijo.

                          Paskutinis taisė Al1; 2018.09.17, 19:39.

                          Comment


                            Kodėl Solaris IV numeriai Poznanės? Gal jie tik bandomieji?

                            Comment


                              Privatininkas "Mobilis" eksploatuoja MAN A37 Lion's City Hybrid NL253. Jų yra tikrai per 10, o gal ir apie 20 ar daugiau vienetų. Dirba ne viename maršrute.
                              193 maršrutas pilnai hibridinis. Bokserska g.



                              Trzech Krzyży aikštė.



                              Gotarda g.



                              Bokserska g.


                              Paskutinis taisė Al1; 2018.09.10, 18:13.

                              Comment


                                Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                                Kodėl Solaris IV numeriai Poznanės? Gal jie tik bandomieji?
                                O gal nepriklauso MZA, o priklauso kokiai nors lizingo kompanijai?

                                Greit susprogdinsiu dar vieną elektrobusų bombą iš Lenkijos. Daug didesnę nei Varšuvos.
                                Paskutinis taisė Al1; 2018.09.10, 18:11.

                                Comment


                                  Taigi, antroji elektrobusų bomba.

                                  Javožnas, miestas Lenkijoje, Silezijos vaivadijoje. Įeina į Aukštutinės Silezijos konurbaciją, 95 tūkst. gyventojų. Miesto VT – autobusai ir elektrobusai, kurių parke yra 40%. Vežėjas – miestui priklausantis PKM‘as.

                                  Mieste yra 26 dieniniai ir 2 naktiniai maršrutai, taip pat į Javožną užvažiuoja (giliai į miestą nelenda) Aukštutinės Silezijos pramoninės apygardos komunalinės komunikacijos sąjungos (KZK GOP) kelių maršrutų autobusai, o Javožno PKM autobusai važiuoja į gretimus miestus, priklausančius KZK GOP, pavyzdžiui, į Katovicus. Javožno PKM neįeina į KZK GOP sudėtį, tačiau miesto autobusų numeracija priklauso bendrai sistemai. Bilietai atskiri. Nors maršrutų gan daug, bet tik kelių iš jų kursavimo dažnis pakankamai didelis. Daugumos likusių maršrutų autobusai važiuoja 1-2 kartus per valandą ar dar rečiau. Tačiau pagrindinėse keliose gatvėse, kuriomis važiuoja beveik visų maršrutų autobusai, gaunasi labai intensyvus autobusų eismas. Nors kai kuriais maršrutais kursuoja vien tik elektrobusai, tačiau visgi daugumoje maršrutų, kuriuose dirba elektrobusai, važinėja ir autobusai.

                                  Javožno PKM parką sudaro autobusai (keli midibusai, standariniai 10-12 m autobusai, triašiai autobusai ir dvigubi autobusai) bei elektrobusai. Tai Solaris III Urbino 12 electric (1 vnt.), Solaris IV Urbino 12 electric dviejų modifikacijų (dviduriai (3 vnt.,) ir triduriai (6 vnt.)), Solaris IV Urbino 18 electric (9 vnt.), Solaris III Urbino 8,9 LE electric (4 vnt.) bei vienas kinietiškas Yutong ZK6128BEVG Electric, kuris tik laikinai duotas PKM‘ui bandymams. Visų modelių Solaris autobusai tą dieną dirbo, o kinietišką mačiau tik pavakaryje, kai jis kažkur važiavo (be keleivių). Dieną jo mieste vežiojančio keleivius nemačiau.

                                  Solaris IV autobusai nuo Varšuvos modifikacijos šiek tiek skiriasi. Visų pirma geresnė salono komponuotė – minėta akumuliatorių „dėžė“ ties vidurinėmis durimis sumažinta ir ant jos sumontuota viena sėdynė. Galėtų būti ir antra, bet jos vietoje sumontuotas bilietų automatas. Taip yra tiek dviduriame tiek trijų durų elektrobuse. Gale taip pat yra 3 sėdynės, priešingai nei Varšuvoje, kur jų vietoje yra akumuliatoriai. Dviduriame elektrobuse vietoje galinių durų nėra papildomų akumuliatorių. Dviduris variantas nepatogus, nes antros durys tokiame autobuse turėtų būti nukeltos toliau link galo, o ne paliktos ten pat, kaip triduriame variante. Dvigubuose elektrobusuose gale už galinių durų nėra sėdynių, ten sumontuoti akumuliatoriai. Kuo skiriasi III kartos vienintelis elektrobusas nuo Varšuvos, nežinau, nes juo važiuoti neteko.

                                  Be abejo, maršrutų ilgis Javožne trumpesnis, todėl galbūt nereikia tiek akumuliatorių. Bet ir su pakrovimu ne visai aišku. Aptikau tik vieną pakrovimo vietą, Krokuvos žiedą (galinio VT apsisukimo vieta), kur yra 3 pakrovimo vietos. Paprastai iki šio žiedo važiuojama ne visais daugelio maršrutų reisai, taigi, iki žiedo maršrutai pratęsti važiuojama tik specialiai dėl pakrovimo. Kažkur turėtų būti ir kita pakrovimo stotelė, nes ne visų maršrutų elektrobusai važiuoja iki minėto žiedo.

                                  Midielektrobusai Solaris III Urbino 8,9LE electric. Jie pagrinde dirba 372, 373, 369 maršrutuose. Grunwaldzka g.
                                  Važiuoja jie tikrai gerai, pagreitis geras. Salono komponuotė paprasta, akumuliatoriai randais gale, kadangi nuo durų į galą elektrobusas ne žemagrindis, tai visa įranga ten ir sukišta.



                                  Ten pat.



                                  Ten pat.



                                  Ten pat.



                                  Pakrovimo pantografas standartinis Solario.



                                  Kolejowa g.

                                  Paskutinis taisė Al1; 2018.09.18, 21:53.

                                  Comment


                                    Triduris Solaris IV Urbino 12 electric variantas. Dažniausiai dirba 307, 313 ir kai kuriuose kituose maršrutuose. Jagiellońska g. ant tilto per upelį.




                                    Grunwaldzka g.



                                    Ten pat.



                                    Prie geležinkelio stoties.



                                    Szczakowska g.


                                    Paskutinis taisė Al1; 2018.09.17, 20:04.

                                    Comment


                                      Dviduris Solaris IV Urbino 12 Electric variantas. Daugiausiai jų dirba 303 maršrute. Grunwaldzka g. centre.



                                      Grunwaldzka g. kiek toliau nuo centro.



                                      Ten pat.



                                      Grunwaldzka g. centre.



                                      Pantografas.



                                      Kolejowos ir Grunwaldzkos g. žiedas.



                                      Grunwaldzka g. toliau nuo centro.


                                      Paskutinis taisė Al1; 2018.09.17, 20:09.

                                      Comment


                                        Vienintelis Solaris III Urbino 12LE electric. Grunwaldzka g.



                                        Pakrovimo stotelė Krokuvos žiede.



                                        Comment


                                          Solaris IV Urbino 18 electric daugiausiai dirba raidiniuose maršrutuose, kurie važiuoja į gretimus konurbacijos miestus. Tačiau kartais galima pamatyti ir miesto maršrute. Važiavau dvigubu elektrobusu ir maršrutu, kuris eina per patį miesto centrą, įsikūrusį ant kalvos. Gatvės siauros, apstatytos mašinomis, keli posūkiai, gan stati įkalnė. Visą tai elektrobusas įveikė net geriau nei autobusas, sklandžiai, ir be kriokimo, kas būtų net ir naujo autobuso atveju...
                                          Kolejowa g.



                                          Grunwaldzka g.



                                          Įvažiuoja į žiedą iš Grunwaldzkos g.



                                          Kolejowa g.



                                          Grunwaldzka.



                                          Išvažiuoja iš žiedo į Kolejowa g.


                                          Pabaiga.
                                          Paskutinis taisė Al1; 2018.09.18, 21:51.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X