Latvijoje kelių numeriai mažai ką bendro turi su kelio būkle (išskyrus kelis magistralinius kelius).
Dar sovietmečiu kelias Duobelė - Bauskė - Aizkrauklė buvo pažymėtas kaip "sąjunginės reikšmės" (su raide A), bet beveik visas buvo žvyrkelis. Latvijoje "sąjunginės reikšmės žvyrkelis" buvo kelias ir Skuodas - Priekulė - Aizputė. Įdomiausia, kad magistralinis kelias M-11 Ryga - Maskva buvo nupaišytas žvyrkeliais per Ėrglius ir Maduoną, o ne asfaltuotu keliu Padauguviu.
Lietuvoje toks "sąjunginės reikšmės žvyrkelis" buvo tik tarp Rietavo ir Šilalės.
Latvijoje krašto kelių (išlaikiusių sovietinę numeraciją su raide P) yra gal dvigubai daugiau nei Lietuvoje, bet geras trečdalis ar ketvirtadalis jų yra žvyrkeliai, o asfalto danga - tokia kokią matom nuotraukose
Dar poros metų senumo žemėlapiuose pažymėta, kad iki kelio P87 yra keliolika kilometrų žvyrkelio, bet dabar visas kelias iki pat Aizkrauklės yra asfaltuotas
Žiedinė sankryža su keliu P87
Paskutinis taisė Romas; 2010.06.13, 21:08.
Priežastis: Pridėtas žemėlapis
P8. Sigulda - Mālpils - Suntaži - Ķegums
Dar vienas asfaltuotas kelias iš rytų aplenkiantis Rygą (~60 km spinduliu).
Sidgunda
Už Suntažų (Suntaži)
Kažkur toje vietoje buvo ženklas, kad P8 kelyje įspėjimas apie 8 km būsiantį duobėtą kelią; turbūt, koks kelio numeris - tiek kilometrų ir teks kratytis...
Valsčiaus riba. Dabar vietoj rajonų ribų žymimos ir nuovadų (novads) ribos
Sankryža su keliu P80 Ryga - Ledmanė - Koknesė (Rīga - Lēdmane - Koknese). Deja jis į rytus nėra asfaltuotas
Sankryža su keliu be numerio Uogrė - Ledmanė (Ogre - Lēdmane). Šis kelias, einantis palei Uogrės upę, yra asfaltuotas
Prieš Kegumą buvo įspėjimas apie žemai skaidančius lėktuvus. Įdomu, ar dar veika buvęs karinis Lielvardės oro uostas.
Vėl įprastas vaizdas Kegumo prieigose
Paskutinis taisė Romas; 2010.06.12, 10:29.
Priežastis: Nuoroda į karikatūros autorių
Grįždamas iš Rygos nufotografavau kelias buv. Rygos - Ėrglių (Rīga-Ērgļi) geležinkelio stotis ir pirmą kartą važiavau kita Dauguvos puse. Kad nereikėtų maltis žvyrkeliais, kelis kartus važiavau aplink ir nenusivyliau; pvz., visiems rekomenduoju užsukti į Malpilį (Mālpils).
Važiuojant Latvijos vietiniais ir krašto keliais labai dažnai pasitaiko šitoks ženklas:
Foto 2010.05 P4. Rīga - Suntaži - Ērgļi (Ryga - Suntažai - Ėrgliai)
Gaila, nenufotografavau "V" raidės formos kryžkelės, kur į abi puses kelių pradžioje stovi ženklas "duobėtas kelias"
Nuo Kangarų iki Suntažų yra žvyrkelis, tai dariau kampą per Ruopažus (Ropaži) ir Malpilį (Mālpils).
P10. Ikšķile - Ropaži - Inčukalns
Tai vienas iš 3 kelių, lanku rytuose aplenkiančių Rygą. Kelio būklė visai nebloga
Sankryža su keliu P3 Garkalne - Mālpils
P3. Garkalne - Mālpils
Pažįstamas ženklas
"Rokiškio sūrio" pienovežis įvirto į griovį - užmetė priekabą.
Paklausiau, ar nereikia kuo padėti - sako, visiems paskambino. Sėkmės, tautieti.
Kai kuriuose anksčiau asfaltuotuose Latvijos keliuose asfaltas yra kažkokios rausvos spalvos
Posūkis į Malpilį arba "Molio pilį" (Mālpils). Ten yra labai gražiai sutvarkytas dvaras.
Trumputė atkarpa tarp kelių P5 į Uogrę (Ogre) ir P4 į Ėrglius (Ērgļi)
Foto 2010.05
Kelių P5 ir A4 / E67 kryžkelė.
Skirtingai nei Daugpilio apylinkėse, kryptyse žymimi užsienio miestai, o ne pasienio kaimai, be to yra ir europinis kelių žymėjimas
Tarp Bauskės (Bauska) ir Iecavos ruožas suremontuotas apie 2004-2005 m., tarp Iecavos ir Ķekavos - 2006 m. (buvo padarytas aplinkkelis į Biržų plentą), bet pora kilometrų
Atrodo, kad tokiu keliu gali ramiai važiuoti vos ne miegodamas, bet...
Latviški vairavimo ypatumai
Atsibundi pamatęs iš priekio atlekiančia mašiną.
Prisimeni, kad anksčiau taip buvo įprasta vairuoti Lenkijoje, pvz kelyje 8 Balstogė - Varšuva. Ten lėtaeigės mašinos tokiame kelyje važiuodavo apsižergusios kelkraščius, eismas vyko vos ne keturiomis juostomis.
Nesvarbu, kad iš priekio atvažiuoja mašina, kam reikia, tas ir lenkia. O iš priekio atvažiuojantis turi pasitraukti.
Pas mus Trakų kelyje A15 ar Molėtų "betonkėje" A14 tai yra labai reta išimtis, o ten tai tampa taisykle.
Sako, sekmadienio vakare kelyje A1 į Rygą mašinos važiuoja trimis eilėmis, o iš Rygos važiuojantiems lieka tik kelkraštis...
Realybėje lenkimas į veidą atrodo taip:
Pora kilometrų iki Ķekavos (Rygos aplinkkelio) 2006 m. liko nerekonstruota
Nu ir kas, kad "provided"? Tokius pacius uzrasus rase ir musiskiuose projektuose, o baigesi kaip? Kam tada ta kelia isskest aplinkui sklypus? Vienzo tokia pati situacija, kaip ir pas mus. Lengviau kelia patraukt, nei namus ispirkt...
Mokyklų "optimizācija"
1) Kelininkų profesinė vidurinė mokykla // Technikumas
2) XX // Duobių lopytojų vakarinė mokykla
Publicēta laikrakstā 'Latvijas avīze'. Autors Gatis Šļūka http://www.delfi.lv/jokes/pictures.p...829258&pos=180
Paskutinis taisė Romas; 2010.04.30, 23:12.
Priežastis: Papildyta
Latvijoje įvedamas naujas įspėjamasis kelio ženklas "Lygus kelias"
Užrašas: "Sutaupysim! Šį kelio ženklą reikės naudoti žymiai rečiau..." Publicēta laikrakstā 'Latvijas avīze'. Autors Gatis Šļūka http://www.delfi.lv/jokes/pictures.p...829258&pos=238
Kokį 40 min. tai tikrai, beto važiavau šeštadienį popiet, kai visi jau turėjo būt nuvažiavę. Jei ne ekonominė krizė, kamštis turbūt prasidėtų jau pačioje Rygoje.
Komentuoti: