VZ.LT 2019.04.23 Vilnių gelbstint nuo spūsčių – naujo pėsčiųjų tilto vizija
„Mes tą galimybę labai rimtai svarstome. Netoli „Circle K“ degalinės pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas į Žvėryną labai pagerintų susisiekimą tarp Gedimino pr. vakarinės dalies, Žvėryno ir Saltoniškėse besiformuojančio verslo centrų rajono“, – VŽ sakė p. Pakalnis.
Anot jo, pėstiesiems skirtas tiltas – tai viena bendrų šios sostinės vietos urbanistinio sprendimo dalių. Architektūrinės idėjos konkursas šiam objektui galėtų būti paskelbtas dar šiemet.
<..>
„Mes šiemet esame numatę surengti kūrybines dirbtuves dėl automobilių eismo sureguliavimo prie LEU. Tai problema, kurią sprendžiant reikia didesnio masto miestovaizdžio ir architektūrinių urbanistinių pertvarkų“, – sakė p. Pakalnis.
Blemba, o nėra jokių kalbų apie Pedagoginio žiedo perėjas? (nžn kaip jis tiksliai vadinasi ) Ten košmaras ypač apie 17-18h. Spėju rytais tas pats. Nežinau ar dar yra pavojingesnių perėjų mieste.
Skaitymo ir suvokimo gebėjimai yra rimta šio forumo problema. Nieko asmeniško. Bet specialiai įdėjau į savo postą ištrauką apie tamstos minimą LEU žiedą. Kažkodėl nedaskaitėt iki jo.
Visiškai beprasmis tiltas būtų.
Geriau gėdingą purvyną-parkingą ties Seimu panaikintų/sutvarkytų.
Kodėl beprasmis? Geležinio vilko g. tiltas yra visiškai nenaudotinas pėsčiųjų ir dviratininkų atžvilgiu. Ant jo yra žiauriai nepatogu patekti, šaligatviai yra siauri, o tarša tokia, kad neįmanoma normaliai kvėpuoti. Tas naujas tiltas būtų labai gera jungtis. Nepamirškim, kad kairiųjų krantinių tvarkymo projekto metu bus nutiesti takai toje pusėje. Tad būtų patogus sujungimas.
O tą teritoriją prie Seimo kada nors užstatys verslas.
Prioritetų sąraše tą pėsčiųjų tiltą įrašyčiau kažkur 30 vietoje po pilnos Šiaurinės iki Kareivių, M.Lietuvio ir Liepkalnio/Tūkstantmečio sąnkryžos, Pietinio aplinkkelio, Litexpo/Vingio pėsčiųjų. Žalgirio/Ukmergės jungties įrengimo ir t.t.
Ir bendrai visų valdžios įstaigų iškraustymo iš senamiesčio, Gedimino pr. kur nors prie Vakarinio. Tuo pačiu ir kamščiai ženkliai sumažėtų, nes nevažiuotų kokių 10'000 vienu metu į/iš darbo. Pardavus užimamus pastatus ir įrengus viešbučius, apartamentus nebūtų sukuriama pikiniai kamščiai.
Pakalnis ir Co. visai nuo proto nušokę. Centre miesto šaligatviai dešimtmečiais netvarkomi, o jie apie naujus tiltus svaigsta. Aišku, didelius projektus daug smagiau "prasukti", nei žaisti su šaligatvių remontais.
Dar neseniai svaigo apie pėsčiųjų estakadą per pedagoginio žiedą į Konstitucijos pr., dabar jau peršoko prie tilto.
Visiškai teisingai! O rasti NEreikalingesnę vietą tiltui, negu aprašoma straipsnyje, dar reikia sugebėti
Genio progimnazijos trečias filialas įsikūrė buvusios rusiškos mokyklos Lukiškių g. patalpose, tas filialas pagal teritoriją aptarnauja Žvėryno dalį piečiau Latvių gatvės. Pažiūrėkit, pagalvokit, kaip mokiniams iš, pvz., Poškos g. ten patekti rytinio piko metu?
Genio progimnazijos trečias filialas įsikūrė buvusios rusiškos mokyklos Lukiškių g. patalpose, tas filialas pagal teritoriją aptarnauja Žvėryno dalį piečiau Latvių gatvės. Pažiūrėkit, pagalvokit, kaip mokiniams iš, pvz., Poškos g. ten patekti rytinio piko metu?
Per A.Mickevičiaus tiltą? Rimtai, dėl vienos įstaigos reikia naujo tilto? Ar jau žmonės šiais laikais nei kilometro nebesugeba pajudėti?
Šiaip visai neblogai tas tiltas galėtų pasitarnauti dviračių eismui į centrą iš vakarinių miegamųjų rajonų. Tačiau naujasis projektuojamas takas Narbuto g. eina iki Panoramos. Prieš statant tiltą reiktų jo atšakos Sėlių gatve iki Green Hall.
Kodėl beprasmis? Geležinio vilko g. tiltas yra visiškai nenaudotinas pėsčiųjų ir dviratininkų atžvilgiu. Ant jo yra žiauriai nepatogu patekti, šaligatviai yra siauri, o tarša tokia, kad neįmanoma normaliai kvėpuoti. Tas naujas tiltas būtų labai gera jungtis. Nepamirškim, kad kairiųjų krantinių tvarkymo projekto metu bus nutiesti takai toje pusėje. Tad būtų patogus sujungimas.
Yra pėstiesiems ir dviratininkams patogūs senasis Žvėryno ir Baltasis tiltai. Didžiąja dalim krypčių be didelės apylankos galima pasinaudoti vienu iš jų. Nebent norisi iš Mažvydo bibliotekos į Pedagoginį. Bet net ir tada nėra didelio lanko. Kaip ir iš Lukiškių į Panoramą.
Yra pėstiesiems ir dviratininkams patogūs senasis Žvėryno ir Baltasis tiltai. Didžiąja dalim krypčių be didelės apylankos galima pasinaudoti vienu iš jų. Nebent norisi iš Mažvydo bibliotekos į Pedagoginį. Bet net ir tada nėra didelio lanko. Kaip ir iš Lukiškių į Panoramą.
Numatomoje tilto vietoje, einant nuo vieno kranto iki kito pro Žvėryno tiltą gaunasi 1200 metrų. Ar tai tikrai yra "geras variantas" ir "nėra didelio lanko"? Pėsčiomis? Nesakau, kad neįveikiama, bet tai nėra patogus būdas keliauti pėsčiomis ar dviračiu (pastaruoju dar yra ir kitų problemų: tas pats Žvėryno tiltas su auto eismu).
Numatomoje tilto vietoje, einant nuo vieno kranto iki kito pro Žvėryno tiltą gaunasi 1200 metrų. Ar tai tikrai yra "geras variantas" ir "nėra didelio lanko"? Pėsčiomis? Nesakau, kad neįveikiama, bet tai nėra patogus būdas keliauti pėsčiomis ar dviračiu (pastaruoju dar yra ir kitų problemų: tas pats Žvėryno tiltas su auto eismu).
O kiek žmonių vaikšto "nuo vieno iki kito kranto" toje vietoje? Ten Seimo pusėje absoliutus 0 traukos vietų prie pat upės. Einant nuo seimo ar Mažvydo bibliotekos gaunasi nedidelis lankas iki Žvėryno tilto.
Kame Žvėryno tilto problema dėl auto eismo? Gal dabar reikia dubliuojančių tiltų visur? Yra n vietų kur daug daugiau naudos atneštų tokio dydžio investicijos.
Aš niekur ir neklausiau "kiek dabar naudojasi" Suprasčiau tavo argumentus kalbant apie tiltą kur nėra alternatyvos per kelis kilometrus į abu šonus. Bet čia kaip verslo trikampio viadukas Jei atsirastų - nebūtų blogiau. Kažkiek naudos būtų. Bet tam išleistų pinigų būtų gaila.
O pagal ką tu paskaičiuotum tokio viaduko poreikį? Kodėl tai turėtų būti aukštesnis prioritetas nei ta pati Šiaurinė ar ML? Kurios nenusimato per tuos pačius 3 metus...
Jei jau norisi tiltų, sakyčiau n kartų daugiau naudos iš Valakampių į Verkius.
Aš niekur ir neklausiau "kiek dabar naudojasi" Suprasčiau tavo argumentus kalbant apie tiltą kur nėra alternatyvos per kelis kilometrus į abu šonus. Bet čia kaip verslo trikampio viadukas Jei atsirastų - nebūtų blogiau. Kažkiek naudos būtų. Bet tam išleistų pinigų būtų gaila.
O pagal ką tu paskaičiuotum tokio viaduko poreikį? Kodėl tai turėtų būti aukštesnis prioritetas nei ta pati Šiaurinė ar ML? Kurios nenusimato per tuos pačius 3 metus...
Jei jau norisi tiltų, sakyčiau n kartų daugiau naudos iš Valakampių į Verkius.
O kas sako, kad šitas tiltas yra prioritetas? Niekur apie tai neužsiminta. Dar daugiau: ne kartą buvo minėta, kad tavo paminėtos jungtys yra didžiausi miesto prioritetai, kartu su Liepkalnio sankryža.
Tilto poreikį galima būtų apibrėžti nagrinėjant keliavimo pėsčiomis patogumą mieste tarp vienos ir kitos krantinės. Ir ne, kilometras pėsčiomis nėra tas pats, kas kilometras automobiliu (čia ištraukus Verslo trikampio viaduko poreikį).
P.S. O tuo viaduku besinaudojančių yra nemažai. Įdomu kokia statistika dabar, po tiek metų.
O kas sako, kad šitas tiltas yra prioritetas? Niekur apie tai neužsiminta. Dar daugiau: ne kartą buvo minėta, kad tavo paminėtos jungtys yra didžiausi miesto prioritetai, kartu su Liepkalnio sankryža.
Tilto poreikį galima būtų apibrėžti nagrinėjant keliavimo pėsčiomis patogumą mieste tarp vienos ir kitos krantinės. Ir ne, kilometras pėsčiomis nėra tas pats, kas kilometras automobiliu (čia ištraukus Verslo trikampio viaduko poreikį).
P.S. O tuo viaduku besinaudojančių yra nemažai. Įdomu kokia statistika dabar, po tiek metų.
O kiek žmonių reikia nueiti būtent nuo vienos krantinės iki kitos? Apart besivaikštančių/sportuojančių, kuriems nėra skirtumo ant kurio tilto apsisukti.
Pateikiau kelis pavyzdžius - nuo Seimo/Mažvydo ar Lukiškių į Panoramą. Abiem atvejais ir dabar yra patogūs maršrutai. Naujas tiltas nedaug pagelbėtų, nes nosies tiesumu šiaip ar taip nėra maršrutų abiejose upės pusėse. Nebent norisi per kiemus ieškot kaip kelią sutrumpint.
Jei čia ne prioritetas, tai kam "labai rimti svarstymai" ir šnekos apie "geriausiu atveju po 3 metų"? Gal reikia užsiimt metų metais stovinčiais prioritetiniais projektais. Kai jų statybose matysis pabaiga, tada galima ieškot ką dar sugalvot. Vien Ukmergės gatvės perdarymo plano ilgam užteks
Duokdie 2021 m. pradės statyti Lazdynų pėsčiųjų tiltą.
Beje, kai dažnai tekdavo su reikalais pasiekti Gedimino pr., tai statydavau mašiną (nepykit - darbovietė kitam miesto gale) Žvėryne ir pėstute su malonumu, lengvu žingsnių per 15 min. būdavau šalia ŽŪM.
Comment