Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Parkavimas. Infrastruktūra

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Pats paklausiau, pats ir atsakysiu. Povilas Poderskis feisbuke parašė daugiau techninių (ir geek'iškų) detalių:

    https://www.facebook.com/povilas.pod...13663479919829

    na, o dabar detaliau apie sprendimą gynėjų gatvėje (https://www.facebook.com/povilas.poderskis/posts/10213659873349667?notif_t=like&notif_id=1502962246 045814), techniškai, ne politiškai

    Gynėjų gatvėje yra daromas pilotinis parkavimo vietų monitoringo projektas. Kas iš to miestiečiui, paprastam žmogui? Bus žinoma, kur ir kiek laisvos vietos yra. Tuomet nereikės sukti ratų, teršti miesto, gadintis nervų ir kažkur vėluoti.

    Kas iš to miestui? Miestui yra gerai, kai jo neteršia ir kai parkingo vietos išnaudojamos optimaliai. Tuomet mažiau piktų žmonių skundžiasi, kad nėra kur parkuoti, o tie brangūs plotai išnaudojami efektyviai.

    Taip pat SĮ "Susisiekimo paslaugos" gaus vertingą realią informaciją apie vietų panaudojimą - kiek smarkiai viena ar kita gatvė užpildyta. Tokiu būdu bus galima priimti duomenimis grįstus sprendimus dėl parkavimo zonų plėtimo, keitimo, įvedimo.

    Davikliai bus sumontuoti ir draudžiamo parkavimo vietose, o inspektoriai esantys šalia gaus pranešimus apie pažeidimus ir galės greičiau į juos sureaguoti. Griežtesnė ir greitesnės kontrolė - tikslingiau dirbantys inspektoriai - daugiau pamokas išmokusių vairuotojų - daugiau parkingo geriems vairuotojams.

    Yra ir daugiau panaudojimo būdų: pvz. galima sekti neįgaliųjų parkavimo vietas, rodyti jas žemėlapyje ir taip reaguoti kai jos užimamos, patikrinant ar žmogus tam turi tinkamą leidimą. Truputį svajojant toliau - būtų galima išduoti leidimus, kuriuose būtų speciali mikroschema. Ją aptikęs daviklis nepraneštų apie užimtą vietą inspektoriui, nes žinotų, kad pasiparkavęs žmogus turi tam leidimą.

    Kaip viskas realizuota? Ant žemės yra geltoni kvadračiukai - tai davikliai. Jie aptinka kai mašina yra virš jų. Jie veikia magnetiniu principu, todėl sniegas ar pliurzė jiems nė motais. Viską jie perduoda į kolektorius, kurie kabo ant stulpų ir yra maitinami saulės baterijų. Pastarieji viską perduoda į debesį. Čia gali kilti klausimas - kodėl tiesiog nepajungti elektros iš apšvietimo stulpo. Vat neišeis. Dienos metu ten elektros nėra ir būti negali (apribota įstatymo).

    Realizacija šiuo metu yra tik pilotinė. Įdiegtas Izraelio kompanijos MyCity360 sprendimas, kuris pasirodė įdomus ir kurį surado Go Vilnius komanda - ačiū jiems. Mums reikia atviros architektūros sistemos, į kurią galėtume paduoti informaciją iš daugelio skirtingų šaltinių. Yra vietų, kur grežioti daviklius nėra prasminga - pvz. park'n'ride aikštelėse informaciją būtų geriau surinkti naudojantis vaizdo kamera ir machine learningo būdu apmokomo algoritmo. Yra jau dabar vietų, kuriose informaciją kažkaip kaupiame - Tilto g. ir Kudirkos aikštės parkavimo aikštelės, kurias manau mieliau rinktųsi žmonės jeigu geriau apie jas žinotų ir nesigrūstų į Gedimino pr. apylinkes. Taip pat atviros architektūros, kad galėtume ištraukti duomenis ir pateikti webservisus 3iųjų šalių gamintojams norintiems tokią integraciją integruoti į savo appsus. Viešojo transporto ir m.ticket paslaugos sėkmingai integruojamos į Trafi - su parkingu gali atsitikti lygiai taip pat gražiai.

    Yra žmonių manančių, kad reikia pasirinkti vieną kažkokį būdą ir technologiją, o dar geriau vieną gamintoją ir su juo sėdėti ir tipo vystytis. Deja, technologijos vystosi greičiau nei dideli korporatyviniai vendoriai mėgstantys vendor-lockint savo klientus ir užtai reikia ieškoti lankstesnių, sumanesnių, atviro kodo, atviros architektūros sprendimų tiek kas susiję su parkingu tiek su kitom ITS sprendimų sritimis.

    Todėl tokių pilotų transporto srityje bus ir daugiau, kol bus pereita prie konkrečių sprendimų. Jeigu turite ar žinote kitų technologijų, būdų ar kompanijų, kurias tam turime išbandyti - prašau parašykit atviras@vilnius.lt - susitinkam pasikalbėti ir pasinagrinėjame visus galimus scenarijus.

    Beje, Gynėjų gatvė pasirinkta neatsitiktinai. Ten vienoje vietoje yra visi testavimui reikalingi scenarijai - įprasta parkavimo vieta, draudžiamas parkingas, neįgaliųjų parkingas, rezervuotos vietos. Beje rezervuotos vietos suteikiamos visiškai nemokamai įvairioms valstybinėms įstaigoms, ką manau, neišvengiamai reikėtų peržiūrėti (atviri duomenyshttp://opendata.lt/dataset/rezervuotos-parkavimo-vietos). Daugelis tų vietų neišnaudojamos ir už jas miestas negauna pajamų.

    Comment


      Įdomu kaip veiks visa sistema jeigu kas nors prisiparkuos skersai arba per dvi vietas, sensorius fiksuos kaip dvi vietas užimtas ar kaip vieną?

      Comment


        Gal laikas prie Seimo tą gėdingą parkavimo aikštelę sutvarkyti pagaliau?? Ar verčiau varyti studijas apie marsiečius?

        Comment


          Parašė Sula Rodyti pranešimą
          Gal laikas prie Seimo tą gėdingą parkavimo aikštelę sutvarkyti pagaliau?? Ar verčiau varyti studijas apie marsiečius?
          Ten laikina aikštelė, ką ten tvarkyti (ne asfaltuoti gi)? Ten galima tik uždaryti ją, tai kai ką nors statys tai ir panaikins ją visiškai toks ir bus sutvarkymas.

          Comment


            Laikina kam? Ji ten beveik nuo Sąjudžio laikų. Greitai bus 30 metų..

            P.S. net ne laikini objektai pas mus kartais trumpiau gyvuoja. Pvz.: Kirtimų g. 2007 m. pastatė viaduką, po 5 metų nugriovė, kai tiesė Pietinį aplinkkelį.
            Paskutinis taisė Sula; 2017.08.18, 10:06.

            Comment


              Parašė Sula Rodyti pranešimą
              Laikina kam? Ji ten beveik nuo Sąjudžio laikų. Greitai bus 30 metų..
              Ši aikštelė įrengta gerokai vėliau: http://foto.vz.lt/index.php?mid=352&...12&p2=1&kel=12

              Comment


                Neatsimenu ar jau buvo čia įmesta... Centro Duetas įmetė vizualizacijas:

                Click image for larger version  Name:	galerija_1280x720-e2.jpg Views:	1 Size:	213,6 kB ID:	1579264
                Click image for larger version  Name:	galerija_1280x720-e1.jpg Views:	1 Size:	351,4 kB ID:	1579265

                Comment


                  Stipriai pasitaisė lyginant su pradiniais planais, netgi komercinės patalpos pirmame aukšte numatytos. Toje vietoje jau visai nemaža naujų daugiabučių namų koncentracija, pastaruoju metu tai jau trečias realizuojamas projektas, dėl ko galima daryti išvadas, kad kuo didesnė koncentracija - tuo didesnis postūmis kitiems vystytojams 'užkurti' savo projektus. Deja kol kas tokių koncentracijų Šnipiškėse beveik nėra, gal tik galima būtų išskirti teritoriją aplink Korius, tačiau jau ir aplink Žalgirio namus ruošiama keletas projektų, kuriuos įgyvendinimus atsirastų dar viena naujų daugiabučių koncentracija, o lūžis ir įžengimas į Šnipiškių gilumą tikriausiai jau irgi ne už kalnų, esminis postūmis turėtų būti Kernavės gatvės rekonstrukcija.

                  Comment


                    Kaip žinia nėra nieko pastovesnio už laikiną, bet dabar yra kažkokios planų užuomazgos toje vietoje sukelti visas ministerijas į vieną pastatą tai kai planai atsirado kišti pinigus į asfaltą nei šis nei tas (sutinku kai tik atidarė reikėjo asfaltuoti, bet dabar atrodo per vėlu).

                    Comment


                      Kad statomi daugiabučiai tai gerai, tik va klausimas kaip bus su parkavimo vietomis. Mano nuomone reiktų netgi įteisinti įstatymiškai parkavimo vietų būtinumą o be tokio dalyko neleisti statyti. Idealiausia būtų jei kiekvienas statomas butas arčiau miesto centro turėtų požeminį parkingą. Būtų brangiau, bet atkristų daug problemų.

                      Comment


                        Istatymiskai ir yra iteisinta. Jei neklistu skaicius priklauso nuo butu kiekio ir vietos mieste.

                        Comment


                          Man rodos toks reguliavimas jau yra numatytas, tik kartais vystytojai išsisukinėja su visokiais 'svečių namais', kuriems reguliavimas yra kiek kitoks. Tačiau aš nesu tikras ar toks pats reguliavimas turėtų būti taikomas visiems vienodai, kažkur miesto pakraštyje nėra nieko blogo, jeigu daugiabutis be požeminio parkingo turi ir erdvę mašinų stovėjimo aikštelę, tačiau centre statomiems daugiabučiams turėtų būti taikomos kiek kitokie reikalavimai - didesnis požeminių parkavimo vietų skaičius ir mažesnis antžeminių. Centre daugiabučiai turi būti statomi perimetriniu pagrindu, su komercinėmis patalpomis pirmame aukšte ir vengti atvirų ir plačių stovėjimo aikštelių (kiemo viduje nieko blogo).

                          Comment


                            Jus matyt lengvai haliucionuojate asfaltbetoninio kulto vaidiluti. Kokios dar erdvės mašinų stovėjimo aikštelėms, kokie dar ''nieko blogo stovėjimui kiemo viduje''?! Gal pamėginkit atsisakyti mongoloklajoklinio požiūrio į erdves su implusyviu jų užliejimu vegetatyviniu asfaltu.
                            Pažvelkite kaip vystoma moderni kvartalinė statyba naujuose Vakarų Europos projektuose - Helsinkio Jätkäsaari:

                            Ar Ežero Miestas - Vienoje.

                            Auto stovėjimas, išimtinai, tik gatvėje (laikinas) arba į triūmą.

                            Beje, pravartu būtų ten komandiruoti ne vieną Lt projektuotoją, vystytoją ar savivaldos atstovą.
                            Paskutinis taisė akila nebula; 2017.08.18, 22:16.

                            Comment


                              Parašė akila nebula Rodyti pranešimą
                              Beje, pravartu būtų ten komandiruoti ne vieną Lt projektuotoją, vystytoją ar savivaldos atstovą.
                              O pirkėjų, kurie užsako muziką, komandiruoti nereikia? Vystykit tokius projektus, niekas juk nedraudžia.
                              Flickr

                              Comment


                                Prie Vilniaus Pranciškaus Skorinos gimnazijos, Sietyno g. 21, baigiama stovėjimo aikštelė:



                                Comment


                                  Kaip ir reikėjo tikėtis P&R sistemos parodija Vilniaus mieste nesuveikė (apie ką iš anksto įspėjo net paprasti vilniečiai bent kiek besidomintys susisiekimo problemomis).
                                  Ar su tokiu požiūriu įmanoma Lietuvoje įgyvendinti "Idėją Lietuvai"?

                                  Po trijų dienų eksperimentų hipotezę, iškeltą vos pristačius „Statyk ir važiuok“ sistemą Vilniuje, galima patvirtinti. Faktai kalba už save: visas tris dienas kelionė naudojantis „Statyk ir važiuok“ (angl. – „P+R“) sistema buvo lėtesnė, nei naudojantis tik viešuoju transportu. Visas tris dienas ji buvo dar ir brangesnė. Žodžiu, neracionali.

                                  Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...dos-787-856030

                                  Comment


                                    Parašė Sula Rodyti pranešimą
                                    Kaip ir reikėjo tikėtis P&R sistemos parodija Vilniaus mieste nesuveikė (apie ką iš anksto įspėjo net paprasti vilniečiai bent kiek besidomintys susisiekimo problemomis).
                                    Ar su tokiu požiūriu įmanoma Lietuvoje įgyvendinti "Idėją Lietuvai"?

                                    Po trijų dienų eksperimentų hipotezę, iškeltą vos pristačius „Statyk ir važiuok“ sistemą Vilniuje, galima patvirtinti. Faktai kalba už save: visas tris dienas kelionė naudojantis „Statyk ir važiuok“ (angl. – „P+R“) sistema buvo lėtesnė, nei naudojantis tik viešuoju transportu. Visas tris dienas ji buvo dar ir brangesnė. Žodžiu, neracionali.

                                    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/gazas/naujiena/...dos-787-856030
                                    Šiaip jau turėtų būti lyginama su kelione tik automobiliu, o ne tik viešuoju transportu, nes P&R sistemos tikslas ir yra persodinti nuo automobilių į viešąjį transportą. Ir tikslinė auditorija tikrai ne tie, kuriems po buto langu greitojo autobuso stotelė.
                                    Paskutinis taisė Ginthus; 2017.09.29, 09:19.

                                    Comment


                                      Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                                      Šiaip jau turėtų būti lyginama su kelione tik automobiliu, o ne tik viešuoju transportu, nes P&R sistemos tikslas ir yra persodinti nuo automobilių į viešąjį transportą. Ir tikslinė auditorija tikrai ne tie, kuriems po buto langu greitojo autobuso stotelė.
                                      Lyginimas ne esmė, esmė yra faktas kad jomis niekas nesinaudoja ir kaip kažkas rašė komentaruose: tie kas anksčiau tose aikštelėse buvo pratę statytis nemokamai dabar kiša į aplinkinius kiemus. Visam pasaulyje P&R yra prie miestų ribų, čia tik pas mus sugalvojo prie centro ribų jas įrengti.

                                      Comment


                                        Parašė Gladiator Rodyti pranešimą

                                        Lyginimas ne esmė, esmė yra faktas kad jomis niekas nesinaudoja ir kaip kažkas rašė komentaruose: tie kas anksčiau tose aikštelėse buvo pratę statytis nemokamai dabar kiša į aplinkinius kiemus. Visam pasaulyje P&R yra prie miestų ribų, čia tik pas mus sugalvojo prie centro ribų jas įrengti.
                                        Ne tik prie miesto ribų, bet ir prie transporto mazgų, periferinių cantrų. Deja Vilniuje dėl planavimo ypatybių tokių nelabai yra. Galėtų būti pvz.: Fabijoniškių žiedas, "Santaros slėnis".
                                        O štai Geležinkelio stotis netinka dėl suprantamų priežasčių.
                                        Tam net reiktų pertvarkyti VT maršrutus.

                                        Comment


                                          Mašinos norma aikštelėje apie 25m2. Vienam klientui reikia daug vietos, kas išeina santykinai brangu. Ir jei žmogus pamato, kad gali palikti už panašią kainą prie pat darbo, tai iki ten ir važiuoja

                                          Comment

                                          Working...
                                          X