Parašė Edd
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Rodyti pranešimą
								
							
						
					
				
				
			
		Skelbimas
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Elektriniai paspirtukai - darnus judumas ar stichinė nelaimė
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Na, o iki to laiko būtų protingiausia uždrausti važinėti šaligatviais.Parašė Lettered Rodyti pranešimą
 Su laiku manau paspirtukininkai prisitaikys ir nebelakstys.If a lion could speak, we could not understand him.
 - 2 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Parašė mantasm Rodyti pranešimąJau buvo pora rimtesnių paspirtįvykių. Laiko klausimas kada bus ir pirmas lavonas.Taip, tie kurie skrodžia šaligatviu kliudydami pėsčiuosius, dar neišvysto užmušančio greičio.Parašė index Rodyti pranešimąNa, su paspirtuko greičiu ir mase tas iš esmės nėra labai įmanoma. Negirdėjau pvz., kad dviratininkas būtų ką nors mirtinai nutrenkęs.
 
 Tačiau paspirtuko (skriedžio) greičio su kaupu pakanka palįsti po mašina, ypač kai atskiri važinėtojai dažnai važiuoja taip, kad jų nesimato:
 1) Perėjose nenulipa nuo paspirtuko - tiesiog skrieja
 2) Nesilaiko jokių pirmumo taisyklių
 3) Važiuoja be liemenių
 4) Važiuoja be šviesų
 5) Norisi pridėti, kad atskiri egzemplioriai skrieja ir be galvos. Čia ir šalmas nepadės.
 
 Prieš mano langus yra pėsčiųjų perėja, kur pakėlus akis nuo kompiuterio kartais yra į ką pasižiūrėti. Pora įdomesnių atvejų:
 1. Paspirtukų (skriedžių) skriejimo lenktynės, nestabdant perėjoje.
 2. Kitas atvejis - mamytė važiavo perėjoje su vaiku, pasistačiusi jį priešais save; ir ji tuo pat metu kažką skaitė ar SMSino telefone.
 
 Šiemet ten buvo apsieta be skriedutininkų / paspirtukininkų aukų - kažkas spėdavo paspausti stabdžius. O kaip bus kitais metais - bus matyti.
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Geriausias būdas nusigauti per perėja paspirtuku yra judėti pėsčiojo greiču (pasispiriant ar labai lėtai važiuojant elektra, nėra taip svarbu), čia vien paties savisauga turėtų liepti taip daryti.Parašė Romas
 Taip, tie kurie skrodžia šaligatviu kliudydami pėsčiuosius, dar neišvysto užmušančio greičio.
 
 Tačiau paspirtuko (skriedžio) greičio su kaupu pakanka palįsti po mašina, ypač kai atskiri važinėtojai dažnai važiuoja taip, kad jų nesimato:
 1) Perėjose nenulipa nuo paspirtuko - tiesiog skrieja
 2) Nesilaiko jokių pirmumo taisyklių
 3) Važiuoja be liemenių
 4) Važiuoja be šviesų
 5) Norisi pridėti, kad atskiri egzemplioriai skrieja ir be galvos. Čia ir šalmas nepadės.
 
 Prieš mano langus yra pėsčiųjų perėja, kur pakėlus akis nuo kompiuterio kartais yra į ką pasižiūrėti. Pora įdomesnių atvejų:
 1. Paspirtukų (skriedežių) skriejimo lenktynės, nestabdant perėjoje.
 2. Kitas atvejis - mamytė perėjoje per perėją su vaiku važiavo, pasistačiusi jį priešais save ir ji tuo pat metu kažką skaitė ar SMSino telefone.
 
 Šiemet ten buvo apsieta be skriedutininkų / paspirtukininkų aukų - kažkas spėdavo paspausti stabdžius. O kaip bus kitais metais - bus matyti.
 
 Kitas dalykas, kad važiuojant automobiliu ir matant priešais perėją būtina prilėtinti iki tokio greičio, kad bet kokiu atveju spėtum sustoti jei perėjoje atsiras pėstysis, paspirtukininkas ar koks pasimetęs sugalvojęs į ten išbėgti su mama ėjęs keturmetis. Dar gerokai prieš perėją atleidi akseleratorių ir labai atidžiai dairaisi kol perėją pravažiuoji, nėra taip sunku.Post in English - fight censorship!
 - 7 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Per perėjas nemoka eiti ir daug pėsčiųjų - prieina ir nestabtelėję įžengia neįsitikinę, ar juos praleidžia. Nuolat akcentuojamos tik vairuotojų pareigos. Tai jei pėstysis įsigyja paspirtuką, tokius "įgūdžius" persineša ir ant paspirtuko. Manau, kad jei paspirtuką įsigyja vairuojantis, tai važiuoja protingiau ir atsakingiau, nes turi geresnį suvokimą apie eismą ir taisykles.
 - 8 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Ok, tik tuo pačiu reiktų ir gatvėse greitį apriboti iki 30 km/h.Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
 Na, o iki to laiko būtų protingiausia uždrausti važinėti šaligatviais.
 Kol kas nėra, todėl ir riboti nėra tikslo, geriau kovokite su tais, kurie kasdien keliuose žudo, t.y. automobilininkais.Parašė mantasm Rodyti pranešimą
 Jau buvo pora rimtesnių paspirtįvykių. Laiko klausimas kada bus ir pirmas lavonas.
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Įdomus fenomenas, kad eismą ir taisykles suvokia važiuodamas paspirtuku, bet ne mašinaParašė senasnamas Rodyti pranešimąPer perėjas nemoka eiti ir daug pėsčiųjų - prieina ir nestabtelėję įžengia neįsitikinę, ar juos praleidžia. Nuolat akcentuojamos tik vairuotojų pareigos. Tai jei pėstysis įsigyja paspirtuką, tokius "įgūdžius" persineša ir ant paspirtuko. Manau, kad jei paspirtuką įsigyja vairuojantis, tai važiuoja protingiau ir atsakingiau, nes turi geresnį suvokimą apie eismą ir taisykles.  
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Aš manau, kad čia reikia kompromiso, nes dabar taisyklė, kad ir dviratį turi varytis per perėją yra labai nepatogi dviratininkams (automobiliui visiškai sustoti darant posūkį prie žalios rodyklės mažiau diskomforto, bet ten irgi panaši taisyklė didinti saugumui patogumo sąskaita).Parašė index Rodyti pranešimą
 Geriausias būdas nusigauti per perėja paspirtuku yra judėti pėsčiojo greiču (pasispiriant ar labai lėtai važiuojant elektra, nėra taip svarbu), čia vien paties savisauga turėtų liepti taip daryti.
 Manau, kad reiktų leisti važiuoti per perėją, jeigu perėja yra reguliuojama šviesoforu ir dega žalia, o vairuotojai sukdami tiesiog turėtų būti atsargesni (dabar kaip suprantu jau nebeliks tokių situacijų su naujomis taisyklėmis, ar ne?) kaip ir išsukinėjant iš visokių kiemų per dviračių juostas.
 Nereguliuojamose perėjose situacija sudėtingesnė, aš pats nesivarau jeigu matau, kad niekas nevažiuoja, o jei važiuoja, tai stebiu ar praleis, jei ne - nulipu nuo dviračio. Bet čia pavojingos tokios vietos ir sunku būtų sureguliuoti kokiu greičiu dviratininkai ir paspirtukininkai įveikinėja nereguliuojamas perėjas, todėl nežinau ar tokiose perėjose kompromisas įmanomas, turbūt reiktų palikti kaip yra, nes tobulinant infrastruktūrą lėto eismo gatvėse dviračiai judėtų kartu su visu srautu, o greito eismo gatvėse būtų panaikintos nereguliuojamos perėjos.
 
 O dėl visų likusių vietų tai problemos su paspirtukais nebūtų jeigu turėtume normalų dviračių takų tinklą. Dabar būtų žymiai pavojingiau versti paspirtukininkus važiuoti gatvėmis, ypač kur eismas intensyvesnis, kaip ir su tais pačiais dviračiais tikrai daug kam (aišku yra ir tokių, kurie mieliau važinėtų gatvėmis nei dviračių takais, bet jų ženklesnis skaičius tik kol apskritai dviratininkų mažai) nesmagu važiuoti šalia automobilių (net tie patys danai teikia pirmenybę takams bent minimaliai atskirtiems ar pakeltiems nuo automobilių srauto).
 Kitas dalykas net ir uždraudus važinėti šaligatviais pačių paspirtukininkų nesužiūrėsi, o daryti reidus ir bausti būtų šiek tiek absurdas. Nepamirškim kad pagal KET ilgą laiką buvo draudžiama dviračiu važiuoti šaligtaviu, kas su mūsų dviračių takų infrastruktūra irgi buvo absurdas, kai dauguma dviračiais važinėjančių buvo vaikai.
 
 O bandyti atbaidyti nuo alternatyvaus transporto rūšių Vilniuje būtų prabanga, manau kad reiktų leisti važiuoti šaligtaviu, jeigu nėra dviračių tako ir eismas vyksta ne gyvenamojoje zonoje. Savaime aišku paspirtukininkas kaip ir dviratininkas turi šaligatviuose duoti pirmenybę pėstiesiams ir laikytis saugaus greičio/atstumo (kaip ir dabar turėtų viskas būti). Aišku yra nekultūringų žmonių, kurie tų padorumo taisyklių nesilaiko, todėl vienintelis sprendimas yra tiesti dviračių takus, o kol nutiesim - bausti už chuliganišką vairavimą didelėmis baudomis ir paspirtuko/dviračio konfiskavimu (reiktų turbūt reglamentuoti teisiškai) visų incidentų kaltininkus, kur sutrikdyta pėsčiųjų sveikata.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Visiškai pritariu. Tiesiog kartu su reguliuojamomis perėjomis visur turėtų būti įrengiamos dviračių perėjos (kaip ir dabar yra), su atskiru mygtuku dviračiams ir atitinkamu žymėjimu. Nereguliuojamose perėjose esmė yra greitis. Nesvarbu kokia transporto priemone ją įveiki esmė yra, kad negalima judėti didesniu nei pėsčiojo greičiu, nesvarbu ar tu su dviračiu ar ant riedlentės.Post in English - fight censorship!
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Su dviračiu viskas turėtų būti taip pat kaip ir einant pėsčiam: sustoti prie perėjos, įsitikinti, ar praleidžia, tada važiuoti (nenulipus) nesvarbu kokiu greičiu. Nekantraujantiems vairuotojams dar geriau, kai dviratininkas pravažiuoja, o ne lėtai tipena. Esmė, kad neįlėktų į perėją netikėtai.Nereguliuojamose perėjose situacija sudėtingesnė, aš pats nesivarau jeigu matau, kad niekas nevažiuoja, o jei važiuoja, tai stebiu ar praleis, jei ne - nulipu nuo dviračio.
 
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Jei eisi nežiūrėdamas, kur eini ir atsitrenksi į kažkieno merginos krūtinę, tai didesnė tikimybė susilaukti smūgio į kairę ausį ar atsiprašymo, kad tau sutrukdė naudotis tavo laisvėmis? Šaligatvis yra gatvės elementas, tad nesunku suvokti, kad ten gali būti ir kitų eismo dalyvių - ir visai nesvarbu ar ant paspirtuko ar ant vežimėlio ar su ramentais.Parašė Briedis Rodyti pranešimąArba kažko nesupratau, arba gyvenu neteisingai. Tik pasitikslinu. Išeinant iš kiemo ant šaligatvio pirma reikia pasižiūrėti į kairę, po to į dešinę, po to pageidautina darkart į kairę ir tik įsitikinus, kad neatvažiuoja paspirtukas, pradėti manevrą (žengti į šaligatvį)?
 Kaip suprantu pagrindinė problema yra ne KET ir infrastruktūroje, o pačių žmonių galvose. Automobilių mieste jau visi įprato matyti tuščius šaligatvius, tad kai čia ėmė rastis veiksmas - staiga ima vaidentis visokie "neteisingi" eismo dalyviai. Tenka pradėti dairytis, o tai yra pokyčiai. Pokyčiai yra negerai, tad reiktų juos uždrausti... Pradėkime pagaliau mokintis pastebėti kitus, o ne tik savąjį EGO. Darnaus judumo pagrindas yra abipusė pagarba, o ne teisių kačialinimas "čia mano zona, todėl čia galiu eiti (sukti į dešinę) užsimerkęs" stiliuku.Paskutinis taisė Ginthus; 2019.10.30, 09:46.
 - 2 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Ką reiškia "neteisingi dalyviai"? Niekada šaligatviais nebuvo leidžiama važiuoti mopedams, motoroleriams, kinkytiems vežimams, elektromobiliams, velomobiliams ir netgi... dviračiams su kai kurioms išimtim. Velniop tokius šaligatvius, kuriais be jokios tvarkos skrieja net iki keliolikos kW,40-60 km/h siekiančios "ateities" transporto priemonės. Aš kaip užkietėjęs pėstysis jau patyriau vos ne tyčinį išsidarinėjimą. Ypač pastaruoju metu. Tikriausiai čia iš strategijos "dabar čia mes valdovai". Nubausti pažeidėjus yra misija neimanoma ir niekas tuo realiai neužsiima, būkim biedni bet teisingi.Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
 Jei eisi nežiūrėdamas, kur eini ir atsitrenksi į kažkieno merginos krūtinę, tai didesnė tikimybė susilaukti smūgio į kairę ausį ar atsiprašymo, kad tau sutrukdė naudotis tavo laisvėmis? Šaligatvis yra gatvės elementas, tad nesunku suvokti, kad ten gali būti ir kitų eismo dalyvių - ir visai nesvarbu ar ant paspirtuko ar ant vežimėlio ar su ramentais.
 Kaip suprantu pagrindinė problema yra ne KET ir infrastruktūroje, o pačių žmonių galvose. Automobilių mieste jau visi įprato matyti tuščius šaligatvius, tad kai čia ėmė rastis veiksmas - staiga ima vaidentis visokie neteisingi eismo dalyviai. Tenka pradėti dairytis, o tai yra pokyčiai. Pokyčiai yra negerai, tad reiktų juos uždrausti... Pradėkime pagaliau mokintis pastebėti kitus, o ne tik savąjį EGO. Darnaus judumo pagrindas yra abipusė pagarba, o ne teisių kačialinimas "čia mano zona, todėl čia galiu eiti (sukti į dešinę) užsimerkęs" stiliuku.
 - 4 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Šiaip jau tokiose situacijose labai gelbsti smurtas, ar bent jau pagrasinimas smurtu.Parašė Sula Rodyti pranešimąTikriausiai čia iš strategijos "dabar čia mes valdovai". Nubausti pažeidėjus yra misija neimanoma ir niekas tuo realiai neužsiima, būkim biedni bet teisingi.If a lion could speak, we could not understand him.
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Papildant lingvistinius naujadarus:Parašė Ginthus Rodyti pranešimąŠaligatvis yra gatvės elementas (...)
 Darnaus judumo pagrindas yra abipusė pagarba, o ne teisių kačialinimas "čia mano zona, todėl čia galiu eiti (sukti į dešinę) užsimerkęs" stiliuku.
 Skriedis - elektrinis paspirtukas, kuris skrieja nesustodamas per perėją. Transporto priemonės vairuotojas vadintinas skriedutininku
 Skrodis - elektrinis paspirtukas, kuris skrodžia šaligatviais per pėsčiuosius. Transporto priemonės vairuotojas vadintinas skrodiku
 
 Kokia tamstos skrodžio markė?
 
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Būtų mažiau problemų, jei pėstieji šaligatviu eitų prognozuojamai ir išmoktų dairytis. Tiek iš nugaros atvažiuojantis dviratinininkas, tiek paspirtukininkas pėstįjį mato iš toli ir jokių problemų nekyla jį apvažiuoti. Kol šis netikėtai nežengteli į kairę . Pėsčiųjų dairymosi įgūdžius lengva patikrinti stebint kokią nors viešojo tr. stotelę šalia dviračių tako, kur netoli yra, pvz., prekybos centras. Išlipa būrys iš autobuso ir žengia tiesia linija. Jei dviratininkas pravažiuoja pro pat nosį, tik tada nustebę stabteli ir apsidairo. Nes ateina suvokimas, kad gali atvažiuoti ir kitas dviratininkas. Per gatvę irgi eina panašiu principu. . Pėsčiųjų dairymosi įgūdžius lengva patikrinti stebint kokią nors viešojo tr. stotelę šalia dviračių tako, kur netoli yra, pvz., prekybos centras. Išlipa būrys iš autobuso ir žengia tiesia linija. Jei dviratininkas pravažiuoja pro pat nosį, tik tada nustebę stabteli ir apsidairo. Nes ateina suvokimas, kad gali atvažiuoti ir kitas dviratininkas. Per gatvę irgi eina panašiu principu.
 Kartojau ir kartosiu, kad pėstieji yra pati nedrausmingiausia (aišku, ir labiausiai pažeidžiama) eismo dalyvių grupė. Ir dėl to pažeidžiamumo juos populiaru ginti ir saugoti, bet nepopuliaru kritikuoti ir mokyti saugaus eismo pagrindų. Daug nelaimių keliuose įvyksta būtent todėl, kad pėstieji šlitinėja tamsoje važiuojamojoje dalyje, kerta greitkelius neleistinose vietose, įžengia į perėjas nesidairę ir t. t. Dar vienas pėsčiųjų testukas yra pažiūrėti, kiek pėsčiųjų pasidairo kirsdami šviesoforo reguliuojamą sankryžą. Užsidega žalia ir eina. Taip, jų pirmumas, bet skaudės tai ne automobilio vairuotojui. Elementari savisauga. Į šviesoforą nėra ko ilgai žiūrėti, šviesoforas dar nė vieno neužmušė . .
 - 3 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Vairuotojas privalo prilėtinti tik jeigu įtaria, kad į perėją išeis pėstysis. Jeigu tokio įtarimo nėra (pvz negalima matyti pėsčiojo dėl užstatyto automobilio) prilėtinti prievolės nėra. Kas yra "įtaria" yra paliekama teismų interpretacijai, bet yra keli įvikiai kuomet į perėja išlėkė nesidairę telefonų vartotojai ir liko kalti pėstieji, o ne vairuotojas. Pėstysis į perėją teisė eiti turi tik tada, kai įsitikina, jog mašina sustos.Parašė index Rodyti pranešimąKitas dalykas, kad važiuojant automobiliu ir matant priešais perėją būtina prilėtinti iki tokio greičio, kad bet kokiu atveju spėtum sustoti jei perėjoje atsiras pėstysis, paspirtukininkas ar koks pasimetęs sugalvojęs į ten išbėgti su mama ėjęs keturmetis. Dar gerokai prieš perėją atleidi akseleratorių ir labai atidžiai dairaisi kol perėją pravažiuoji, nėra taip sunku.
 
 
 Keistas požiūris. Uždrausim žudyti, kai jau bus nužudytas. O gal geriau uždrausti, kol dar nėra įvykio?Parašė Lettered Rodyti pranešimąKol kas nėra, todėl ir riboti nėra tikslo, geriau kovokite su tais, kurie kasdien keliuose žudo, t.y. automobilininkais.
 
 O su automobilininkais kovojimo pilnas forumas.
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Dabar teks priprasti dalintis šaligatviais su paspirtukininkais, bent tol, kol atsiras tinkama infrastruktūra. Labai abejoju, ar politiškai kas nors galėtų juos uždrausti ar išgrūsti į nesaugias gatves ir dar labiau skatinti automobilizaciją bei taršą vietoje ribojimo, manau net seni komuniagos nebeišdrįstų to padaryti.Parašė Sula Rodyti pranešimą
 Ką reiškia "neteisingi dalyviai"? Niekada šaligatviais nebuvo leidžiama važiuoti mopedams, motoroleriams, kinkytiems vežimams, elektromobiliams, velomobiliams ir netgi... dviračiams su kai kurioms išimtim. Velniop tokius šaligatvius, kuriais be jokios tvarkos skrieja net iki keliolikos kW,40-60 km/h siekiančios "ateities" transporto priemonės. Aš kaip užkietėjęs pėstysis jau patyriau vos ne tyčinį išsidarinėjimą. Ypač pastaruoju metu. Tikriausiai čia iš strategijos "dabar čia mes valdovai". Nubausti pažeidėjus yra misija neimanoma ir niekas tuo realiai neužsiima, būkim biedni bet teisingi.
 
 Todėl keista ir juokinga, kai bobutės Lietuvoje net mažų ir lėtų paspirtukų bijo ir žiūri į paspirtukininkus kaip į kokius ufonautus.Parašė vaidasp Rodyti pranešimąBeje prieš porą savaičių Frankfurto centre stebėjausi, kaip paspirukininkai nardo tarp pėsčiųjų. Ir ne su Xiaomi, o su min 2 kartus stambesniais - visi jie ten citybee tipo. Dviračių takų irgi nepadaryta. Tikėjausi tvarkos.
 Ši vieta https://www.google.lt/maps/@50.11430...4!8i4352?hl=en Paskutinis taisė Lettered; 2019.10.30, 09:51. Paskutinis taisė Lettered; 2019.10.30, 09:51.
 - 1 patinka
 Comment
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Šiaip pilna tuščių šaligatvių palei rekonstruotas (naujas) gatves, kuriais niekas nevaikšto. Tai reiktų džiaugtis, kad juos bent kažkas naudoja. Paspirtukininkai, savo ruožtu, turėtų vengti šaligatvių, kuriuose pėsčiųjų yra daug.Dabar teks priprasti dalintis šaligatviais su paspirtukininkais, bent tol, kol atsiras tinkama infrastruktūra.
 Comment











Comment