Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Eismo kultūra ir saugumas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Kuo remiantis sprendi, kad trikojai jau išsprendė neišvengiamumo problemą? Apart to, kad 30k yra tikrai gražus skaičius.
    Jeigu šitas trikojų pagalba pasiektas skaičius išsilaikys, tuomet metų gale per capita bus išrašyta beveik dvigubai daugiau baudų už greičio viršijimą nei UK. Žinoma didinant neišvengiamumo procentą tikrai galima numušti pažeidimų skaičių, bet turi būti balansas su pasekmėmis antraip prevencija bus labai brangi ir tik neefektyviai panaudojami finansai.

    Šiuo metu mobilių radarų yra jau pakankamai ir metas grąžinti į kelius stacionarius matuoklius, kurių palaikymui reikia mažiau žmogiškų resursų, bet jie irgi nėra pigus malonumas, todėl racionaliausia būtų jog jų nebūtų būtina žymėti įspėjamais ženklais, taip pat jog jie būtų kilnojami (kaip kad anksčiau buvę) ir galėtų kas kelis mėnesius keisti lokaciją, o dėžių jiems pristatyti būtų galima daug daugiau.

    Bet net ir pristačius dėžių kiekvienoje gatvėje tai vis tiek neišspręs problemos, jog 10kmph viršijimas 40kmph zonoje neužtrauks realios baudos ir jau trečią kartą pasikartosiu jog pėsčiajam tai gali būti gyvybės ir mirties klausimas. Nuo galybės matuoklių ir nerealiai didelio neišvengiamumo tokiose vietose su dabartinėmis baudomis kentėtų tik mažas procentas itin stipriai greitį viršijančių greitį, bet jų mažai jau dabar ir dėl to jie santykinai yra maža problema ir neracionalu mesti tiek resursų vien dėl jų.

    Bet net ir norint tai daryti nereikia kurti savo teorijų, reikia mokytis iš šveicarų, kurie tokius pavienius pažeidėjus linkusius itin stipriai viršyti greitį, kurių neveikia masėms pritaikytas neišvengiamumo procentas, kontroliuoja per tuos pačius (dažnai nežymėtus) radarus kaip ir likusią visuomenę su tuo pačiu procentu, tačiau pritaiko didžiules baudas už ženklius greičio viršijimus susietas su individualiomis pajamomis, jog net ir labai turtingi asmenys patirtų pasekmes.

    Apibendrinant per neišvengiamumą racionalu kontroliuoti ne atsitiktinius pažeidėjus, o visuomenę. Jei yra daug pažeidimų, tuomet reikia vertinti ar lyginant su valstybėmis susitvarkiusiomis greičio problemą ir turinčiomis efektyvią bei racionaliai ekonomišką prevencijos sistemą yra pakankamai nubaudžiama asmenų ir jei taip tuomet peržiūrėti pirmiausiai baudas, kur pas mus akivaizdu jog su tolerancija ir įspėjimais dar didesnis įspėjimų neišvengiamumas visiškai neturėtų jokios įtakos apart mažo procentro ekstremalių pažeidimų. Jeigu problema ne masinis pažeidinėjimas, o neišvengiamumas adekvatus ir problema tampa pavieniai ekstremalūs atvejai, tuomet vėlgi jie sprendžiami ne didinant masinį neišvengiamumą, o gilinamasi į konkrečią problemą ir žiūrima, ar už ekstremalius pažeidimus baudos pakankamai progresyvios ir proporciškos ribojimui, taip pat ar neatsiranda ryšys tarp pažeidimų ir didesnių pajamų, kuriomis disponuoja pažeidėjai leidžiantys sau patirti didesnę finansinę riziką.
    Paskutinis taisė themanual; 2020.10.09, 13:28.

    Comment


      Parašė themanual Rodyti pranešimą
      Jeigu šitas trikojų pagalba pasiektas skaičius išsilaikys, tuomet metų gale per capita bus išrašyta beveik dvigubai daugiau baudų už greičio viršijimą nei UK. Žinoma didinant neišvengiamumo procentą tikrai galima numušti pažeidimų skaičių, bet turi būti balansas su pasekmėmis antraip prevencija bus labai brangi ir tik neefektyviai panaudojami finansai.
      Ar JK nėra viena saugiausių valstybių europoje, jei ne pasaulyje, eismo prasme? Patys britai sako, kad pas juos niekas neviršyje greičio, nes nėra kur spaust Su mūsų ne itin saugiais keliais - nemanau, kad 2x daugiau baudų nei JK yra patenkinama. Tikslas, aišku, turėtų būti dar mažiau nei ten.

      Parašė themanual Rodyti pranešimą
      Bet net ir pristačius dėžių kiekvienoje gatvėje tai vis tiek neišspręs problemos, jog 10kmph viršijimas 40kmph zonoje neužtrauks realios baudos ir jau trečią kartą pasikartosiu jog pėsčiajam tai gali būti gyvybės ir mirties klausimas.
      Na tai naikinam 10km/h toleranciją mieste. Ir pristatom trikojų vidinėse rajonų gatvėse. Vien panaikinus toleranciją, jei nebus realios tikimybės nusifotkinti, naudos bus minimaliai.

      Parašė themanual Rodyti pranešimą
      Apibendrinant per neišvengiamumą racionalu kontroliuoti ne atsitiktinius pažeidėjus, o visuomenę.
      Čia turbūt ir yra pagrindinis mūsų nesutarimas. Pagal tai ką matau keliuose - mūsuose problema ir yra visuomenė. Pavieniai džigitai sakyčiau kaip tik apraminti.

      Comment


        Parašė mantasm Rodyti pranešimą

        Ar JK nėra viena saugiausių valstybių europoje, jei ne pasaulyje, eismo prasme? Patys britai sako, kad pas juos niekas neviršyje greičio, nes nėra kur spaust Su mūsų ne itin saugiais keliais - nemanau, kad 2x daugiau baudų nei JK yra patenkinama. Tikslas, aišku, turėtų būti dar mažiau nei ten.



        Na tai naikinam 10km/h toleranciją mieste. Ir pristatom trikojų vidinėse rajonų gatvėse. Vien panaikinus toleranciją, jei nebus realios tikimybės nusifotkinti, naudos bus minimaliai.



        Čia turbūt ir yra pagrindinis mūsų nesutarimas. Pagal tai ką matau keliuose - mūsuose problema ir yra visuomenė. Pavieniai džigitai sakyčiau kaip tik apraminti.
        Problema nėra nesutarimas, manau jog akivaizdu, kad daugumoje atveju kaip pavyzdžiui absoliučiai visi 10-15kmph greitį viršijantys prie mokyklų yra ženkliai didesnė problema nei keli pažeidėjai viršijantys greitį dvigubai viduryje nakties, kai aplinkui nėra vaikų. Apie juos prakalbau tik dėl to, jog juos bandyti sugaudyti neracionalu per priemones, kurios turėtų būti optimizuotos ir orientuotos į mases, bet tuo klausimu irgi nėra idealu pas mus ir būtų galima pasimokyti iš šveicarų ar suomių, nors tai tikrai ne prioritetas.

        Taip, naikinti toleranciją mieste būtų teisingas žingsnis, nors mano nuomone tai reiktų daryti visur, jog būtų išlaikytas vientisumas, aiškumas ir pati prevencijos filosofija, jog ženklai ir taisyklės nustato maksimalų leidžiamą greitį, o ne vairuotojas. Jeigu saugaus eismo specialistai nuspręstų, jog dabartinė tolerancija magistralėje nemažina saugumo, tuomet tiesiog visur naikinant toleranciją galima pakelti greičio limitą magistralėse. Aišku neracionalu rašyti baudą dėl greičio viršijimo per 1kmph, todėl įspėjimai turėtų likti, bet surinksu tam tikrą jų skaičių juos pakeistų piniginė bauda ir jokia tolerancija neapsaugotų nuo piktybinio ar tiesiog įprotinio greičio nesilaikymo. Antru žingsniu vis tiek reiktų sutvarkyti baudas, jog jos būtų nebūtinai arkliškos bet santykinai adekvačios, jog mieste bauda už tokį patį absoliutų greičio viršijimą kaip magistralėje būtų bent tris kart didesnė.

        Kai tai bus padaryta, tuomet bus racionalu kišti trikojus į lėtesnio eismo gatves ir jie ten bus naudingi. Iki tol tokiose vietose jie galės tik užfiksuoti atsitiktinius ekstremalius pažeidėjus, visi kiti prilėtins tik tai progai ir tai labiau apimti momento būsenos, o kitą dieną važiuos įprastu greičiu (nebent trikojis ten stovės kasdien), nes tiesiog įpročio nepakeisi be padarinių, o padarinių su įspėjimais nesukelsi.

        Comment


          themanual dėl tolerancijos - turbūt idealu būtų naudoti procentinę toleranciją, pvz 10%. Gyvenamoji zona 3km/h ar kiek ten techninė paklaida. Autostradoje 13km/h. Tas pats ir baudoms. +20km/h gyvenamojoje zonoje ir autostradoje ne tas pats, bet abiejuose dvigubas viršyjimas yra negražu.

          Suomija įdomus pavyzdys. Prieš kelis metus skersai ir išilgai išvažinėjau Suomiją. Helsinkyje ir apylinkėse visi stereotipai apie suomius už vairo teisingi. Bet šiaurėje... Laksto ne mažiau nei mūsų džigitai. Baudos visur vienodos. Bet tikimybė sutikt pareigūnus skirtinga.

          Comment


            TRŪKSTA ŽODŽIŲ: TROLEIBUSAS SANKRYŽĄ KIRTO DEGANT RAUDONAI, VOS NEKLIUDĖ DVIRATININKO

            Kaune užfiksuota Kelių eismo taisykles (KET) grubiai pažeidžianti troleibuso vairuotoja. Lyg šviesos greičiu važiuojamąja kelio dalimi lekiantis troleibusas tik per plauką išvengė susidūrimo su gatvę kirtusiu dviratininku. Viešojo transporto vairuotojos laukia rimti nemalonumai.
            https://kauno.diena.lt/naujienos/kau...ne-alga-989540

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
              TRŪKSTA ŽODŽIŲ: TROLEIBUSAS SANKRYŽĄ KIRTO DEGANT RAUDONAI, VOS NEKLIUDĖ DVIRATININKO



              https://kauno.diena.lt/naujienos/kau...ne-alga-989540
              Per daug buvo užtikrinta šviesoforų ciklų išmanymu Užsidegė raudona į dešinę, bet žalia tiesiai neužsidegė, bet "ai, v p***u"

              Comment


                Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                Per daug buvo užtikrinta šviesoforų ciklų išmanymu Užsidegė raudona į dešinę, bet žalia tiesiai neužsidegė, bet "ai, v p***u"
                Taip. Mane pastoviai piktina, kai visuomeninio transporto vairuotojai dar degant raudonam pradeda važiuoti, nes žino, kad "tuoj" užsidegs žalias. Profesionalūs vairuotojai tsakant.

                Comment


                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                  Taip. Mane pastoviai piktina, kai visuomeninio transporto vairuotojai dar degant raudonam pradeda važiuoti, nes žino, kad "tuoj" užsidegs žalias. Profesionalūs vairuotojai tsakant.
                  Kai važinėdavau vos ne kasdien Savanorių pr. su VT tai atkreipiau dėmesį, kad prie daugelio šviesoforų turi pilną ciklą atstovėti, nes nespėja su žalia banga. Labai varginanti kelionė gaunas, kad vos ne pusė laiko stovi ir 5 km atkarpą įveikia per maždaug 20 min, nors gatvė tiesi kaip styga ir dar plati.

                  Comment


                    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                    Kai važinėdavau vos ne kasdien Savanorių pr. su VT tai atkreipiau dėmesį, kad prie daugelio šviesoforų turi pilną ciklą atstovėti, nes nespėja su žalia banga. Labai varginanti kelionė gaunas, kad vos ne pusė laiko stovi ir 5 km atkarpą įveikia per maždaug 20 min, nors gatvė tiesi kaip styga ir dar plati.
                    Butent, dėl žalios bangos VT praktiškai po kiekvienos stotelės turi sustoti prie kiekvieno šviesaforo. Dėl to 29G ir vėluoja pastoviai, nes tiesiog nespėja dėl per greitu grafiku, o pvz koks 11 iš paskos važiuoja, sustoja visose stotelėse, bet vėluoja mažiau, o atvažiuoja į paskutine Savanoriu stotele kartu.

                    Comment


                      Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                      Kai važinėdavau vos ne kasdien Savanorių pr. su VT tai atkreipiau dėmesį, kad prie daugelio šviesoforų turi pilną ciklą atstovėti, nes nespėja su žalia banga. Labai varginanti kelionė gaunas, kad vos ne pusė laiko stovi ir 5 km atkarpą įveikia per maždaug 20 min, nors gatvė tiesi kaip styga ir dar plati.
                      O jei žalios bangos nebūtų, tai jau važiuotų tik pro žalią. Nesąmonė.

                      Comment


                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                        O jei žalios bangos nebūtų, tai jau važiuotų tik pro žalią. Nesąmonė.
                        Nieks taip ir nesako. Bet atkreipiamas dėmesys, kad bandymas imituoti greitą VT stojant ne visose stotelėse neveikia, nes ne toje vietoje sudėlioti prioritetai. Problema pataisoma, bet reikia užklausos iš visuomenės, kad bent būtų pastebėta pati problema.

                        Comment


                          Jei būtų atskiri VT šviesoforai, tada dar galima taikyti prie VT. Ši idėja po truputį skinasi kelią į priekį.

                          Comment


                            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                            Jei būtų atskiri VT šviesoforai, tada dar galima taikyti prie VT. Ši idėja po truputį skinasi kelią į priekį.
                            Darau asmeninę prielaidą, kad avarinę situaciją būtent ir lėmė VT šviesoforų trūkumas, nes susiakumuliavo tam žingsniui ilgi stovėjimai prie šviesoforo.

                            ---
                            Kažkada buvau truputį nerimtai pareiškęs nuogastavimą, kad VT šviesoforų turbūt reiks laukt 10 metų, minėjot, kad 10 metų laukti nereiks, bet jų vis tiek nėra. Tikiuosi artimiausiu metu bus, norėtųsi, kad pirmi VT šviesoforai atsirastų, kad ir 2022 m. (nesvarbu kur, svarbu kur nors Lietuvoje).
                            Paskutinis taisė PoDV; 2020.10.10, 16:50.

                            Comment


                              Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                              Darau asmeninę prielaidą, kad avarinę situaciją būtent ir lėmė VT šviesoforų trūkumas, nes susiakumuliavo tam žingsniui ilgi stovėjimai prie šviesoforo.
                              Nereikia galvoti, kad jei nebūtų žalios bangos, VT važiuotų sklandžiau. Jei nebūtų koordinavimo, pačios sankryžos pradėtų kimštis, o VT juk neturi atskiros juostos, tai sėkmingai stovėtų tuose pačiuose kamščiuose.

                              Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                              Kažkada buvau truputį nerimtai pareiškęs nuogastavimą, kad VT šviesoforų turbūt reiks laukt 10 metų, minėjot, kad 10 metų laukti nereiks, bet jų vis tiek nėra. Tikiuosi artimiausiu metu bus, norėtųsi, kad pirmi VT šviesoforai atsirastų, kad ir 2022 m. (nesvarbu kur, svarbu kur nors Lietuvoje).
                              Dar nė poros metų nepraėjo, nereikia nuogąstauti

                              Comment


                                Parašė dsanto Rodyti pranešimą

                                Nereikia galvoti, kad jei nebūtų žalios bangos, VT važiuotų sklandžiau. Jei nebūtų koordinavimo, pačios sankryžos pradėtų kimštis, o VT juk neturi atskiros juostos, tai sėkmingai stovėtų tuose pačiuose kamščiuose.
                                Taip. Nevažiuotų sklandžiau, nes tada daug kas nevažiuotų sklandžiau.
                                Trūksta A juostų, o su A juostomis reikia ir VT šviesoforų (kaip ir dviračiams reikia dviračių šviesoforų).

                                VT šviesoforai + VT juostos.

                                Comment


                                  Parašė themanual Rodyti pranešimą
                                  Pasikartosiu, čia yra ne kas kita kaip žaidimų teoriją ir kliedėti užsiciklinant vien apie neišvengiamumą yra nesąmonė, kai jau dabar per mėnesį užfiksuojama arti 30k pažeidimų vien su turima įranga.
                                  Jei per mėnesį padaroma 30m pažeidimų, o užfiksuojama tik 30k, tai vėlgi baudos dydis bus nesvarbus.
                                  Jeigu žiūrint rimtai ir fiksuojant visus pažeidimus tai vien vilniuje turbūt per dieną daugiau nei tie 30k pažeidimų. Neišvengiamumo 100% niekas realiai ir nežada pasiekti. Bet gerai būtų bent kokie 2-5%, o ne 0,01%.

                                  Parašė themanual Rodyti pranešimą
                                  Bet net ir pristačius dėžių kiekvienoje gatvėje tai vis tiek neišspręs problemos, jog 10kmph viršijimas 40kmph zonoje neužtrauks realios baudos ir jau trečią kartą pasikartosiu jog pėsčiajam tai gali būti gyvybės ir mirties klausimas
                                  Tai tolerancijos panaikinimą (aaudos neišvengiamumą) dabar jau vertinate?




                                  Comment


                                    Pagal vairavimą kultūrą panašu greit "aplenksim" Rusiją.

                                    https://www.facebook.com/justasgaven...24165571864752
                                    Paskutinis taisė Lettered; 2020.11.05, 21:50.
                                    Flickr

                                    Comment


                                      Man labiausiai "patinka" kai tokius (ar kitus nusižengimus kurie būna kažkur paviešinami) daugelis komentatorių pateisina.

                                      Comment


                                        Jeigu gerai matau video, tai pačiame žiede automobiliai stovi. Kodėl, čia avarija? Gal tai buvo vienintelis įmanomas būdas pravažiuoti?

                                        Comment


                                          Už žiedo kelio remontas, eismas vyksta viena juosta ir reguliuojamas, rodos, šviesoforu. Labai prasto eismo organizavimo kelio remonto metu pavyzdys.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X