Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Dviračių takai Europoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #81
    PoDV Danai pasižymi tuom, kad viskas yra gana sistematiška, tad, mano nuomone, jiems gal net nelabai patiktų toks margumynas dvirtakiuose. Olandijoje dviračiu važinėjęs nesu, bet būtų smagu pabandyti.

    John Kiek aš suprantu, tai danai turi aiškius standartus, tiesiog, kai yra neįmanoma jie pasirenka padaryti gal ir nelabai patogią infrastruktūrą, bet kad ji vis tiek kažkokia būtų. Bet visumoje tu esi teisus, dviračių takai yra visur ir tikrai nereikia sukti galvos ar yra įmanoma iš taško A nuvažiuoti į tašką B su dviračiu. Kai kurių dvirtakių kokybė yra šiaip sau, bet visumoje viskas yra labai aukštame lygyje.

    Creatium Bent man, tai tokia danų praktika atrodo labai gerai. Tos trinkelės yra absoliučiai visur.

    P.S. Greitu metu ateityje žadu pratestuoti dvirtakius Švedijoje. Nesu susipažinęs su situacija tenais, bet kažką reikės sugalvoti.

    Comment


      #82
      Teko pagyventi Šiaurės Brabanto regione, Nyderlanduose. Bendras įspūdis toks, jog tvarkingesnėje šalyje dar neteko gyventi. Dviračių infrastruktūra ten naudotis tikrai patogu ir praktiškai viskas prižiūrėta bei tvarkinga. Manau, jog didelis gyventojų tankumas reikšmingai sąlygoja motyvaciją tvarkyti artimiausią urbanistinę aplinką. Palyginus, Skandinavijoje taip pat tvarkinga ir gerai išvystyta infrastruktūra, tačiau jos plėtra, priežiūra ir kondicija labiau priklauso nuo regione vyraujančio klimato ir gyventojų pasisirkistymo. Toliau nuo urbanistinių centrų, Skandinavijoje standartai žemesni ir tai sąlygoja mažiau harmoningą infrastruktūros kondiciją. Žinoma, yra tam tikrų klaidų ir ten, ir ten, tačiau Nyderlandai šioje srityje tikrai geras pavyzdys. Mažesnio tankumo valstybėms galbūt ir nebūtina taip plėtoti kelių tinklą bei galima rasti gerų kompromisinių sprendimų.

      Comment


        #83
        Šį kartą atėjo Švedijos dvirtakių inspekcijos eilė. Pasirinktas maršrutas Helsinborg-Landskrona. Atstumas apie 22 kilometrai.

        Keltu atplaukiame iš Danijos


        Dviračių takai Helsinborg




        Štai taip žymima eismo kryptis







        Didelė kelionės dalis vyksta Baltijos jūros pakrante



        Vėliau situacija gerokai blogėja ir kartais tenka nulipti nuo dviračio. Bet gražūs vaizdai viską atperka


        Kertam įvairius Pietų Švedijos kaimus






        Tolumoje pradeda matytis Landskrona


        Netrukus pasiekta ir pati Landskrona






        Comment


          #84
          Dviračių takai Estijoje, Taline.

          Talino pakrantės alėja.
          Bene pats šviežiausias dviračių takas Taline (schemoje raudonai).



          Dalyje tako pakraščių minkšta išvyniojama danga

          Click image for larger version

Name:	Talino alėja.jpg
Views:	1663
Size:	206,2 kB
ID:	1822691

          Šios atkarpos tipinės pervažos

          Click image for larger version

Name:	Talino alėja pervaža.jpg
Views:	1652
Size:	199,3 kB
ID:	1822692

          Senasis takas (bendras su pėsčiaisias) su vaizdu į Talino centrą. (Schemoje mėlynai "link bokšto")

          Click image for larger version

Name:	Talino alėja sena dalis.jpg
Views:	1655
Size:	184,1 kB
ID:	1822693

          Renovuojamo rajono takas.
          Bendras pėsčiųjų ir dviračių. Gan įdomūs kontrastai.



          Pakrantės dvirtakių schema

          Click image for larger version

Name:	Talino takai.jpg
Views:	1669
Size:	141,0 kB
ID:	1822690

          Bendrai paėmus Taline yra daug dangų patogių minti dviračiu, kadangi pas juos įprasta asfaltuoti šaligatvius. Tačiau tuo pačiu gan mažai takų atskirtų nuo pėsčiųjų eismo.

          P.S. Gaila nepasiėmiau stovo telefonui, tai video kokybė kiek prastesnė ir filmavau tik atkarpose, kur jaučiausi saugiau. 2019m. oficiali dvirtakių schema Tallinn bicycle paths


          Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

          Comment


            #85
            https://www.pilsetacilvekiem.lv/rigas-velocelu-karte/

            Rygos dviračių takų žemėlapis padarytas entuziastų. Iš 60 oficialių kilometrų bent minimalius standartus atitinka tik 26 km. Paskutinis atnaujinimas 2018 metais, galvojau gal nustojo naujinti puslapį bet pasirodo ne, tiesiog 2019 metais nebuvo nutiesta nė vieno metro. Dabar tiktais baigiama tiesti 3km atkarpa palei Krasta gatvę (kelios foto https://twitter.com/Kaspars_Zn/statu...00199977332737 ). Puslapyje yra nuorodos į atskirų rajonų auditus su daugiau nuotraukų, įdomu pasižvalgyti.

            Comment


              #86
              Parašė themanual Rodyti pranešimą
              https://www.pilsetacilvekiem.lv/rigas-velocelu-karte/
              Dabar tiktais baigiama tiesti 3km atkarpa palei Krasta gatvę (kelios foto https://twitter.com/Kaspars_Zn/statu...00199977332737 ). Puslapyje yra nuorodos į atskirų rajonų auditus su daugiau nuotraukų, įdomu pasižvalgyti.
              Tokiu atveju Kaune daugiau dviračių takų tiesia šiuo metu, jei tik vieną Krasta iela per visą Rygą tvarko... beje vyrauja Dainavos rajonas ...su atšakomis į Palemoną ir VI fortą.

              Beje, puikus puslapis

              Parašė Blaze Rodyti pranešimą

              Manau, kad Vilniuje pėsčiųjų šaligatvius taip pat dažniau vertėtų asfaltuoti. Tai būtų patogiau dviračiams, o pėstiesiems jokio skirtumo kokia danga. Vienas geras pavyzdys jau yra - Medeinos gatvė. Dviračių/pėsčiųjų srautai maži, tad visi ten išsitenka. Blogas pavyzdys - Juodojo kelio įkalnė link Pavilnio. Išasfaltuoti būtų buvę pigiau miestui, o dviratininkams patogiau. Deja, panaudotos plytelės.
              Čia turbūt kažkokia Vilniaus tradicija nuo sovietinių laikų. Vilniuje tik užkampiuose pasitaiko asfaltuotų šaligatvių, visur vyrauja trinkelės, kai Kaune nors Centre trinkelės, bet už Centro ribų visur plius minus 50/50 trinkelės ir asfaltas, gal netgi daugiau asfalto.

              Šiemet pirmi metai, kai Kaune taip masiškai panaudojamos trinkelės ir tik kai kuriuose ruožuose asfaltas. Anksčiau visų remontų metu šaligatviai būdavo asfaltuojami, jei sena danga irgi buvo asfaltas. Dabar atsirado trinkelės ten, kur visada buvo asfaltas.
              Paskutinis taisė PoDV; 2020.08.27, 00:33.

              Comment


                #87
                Bicycle Skyway, Xiamen, China

                Bicycle Skyway, Xiamen, China.webp.png

                Ölhafen Bridge, Raunheim, Germany

                Ölhafen Bridge, Raunheim, Germany.jpg

                Ölhafen Bridge, Raunheim, Germany 2.jpg

                Cycling through the trees, Limburg, Belgium

                Cycling through the trees, Limburg, Belgium.jpg

                Bicycle Bridge, Nigtevecht, NL

                Bicycle Bridge, Nigtevecht, NL.jpg

                Bicycle Bridge, Nigtevecht, NL 2.jpg

                Bicycle Bridge, Nigtevecht, NL 3.jpg



                Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL

                Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL.jpg

                Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL 4.jpg

                Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL 3.jpg

                Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL 2.jpg
Views:	894
Size:	234,7 kB
ID:	1855043

                Dafne Schippers Bridge, Utrecht, NL

                Dafne Schippers Bridge, Utrecht, NL.jpg

                Paskutinis taisė dondc; 2021.01.16, 16:14.
                ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                Comment


                  #88
                  Paris by Bike
                  https://www.nytimes.com/2021/01/06/o...aris-bike.html
                  2021-01-06
                  Per pandemiją žmonės pastebėjo, kiek daug vietos yra išskirta autotransportui, todėl ties Luvru išvis uždraudė asmeninį autotransportą, o patys masiškai persėdo ant dviračių ne tik pandemijos metu, bet dar prieš, kai viešojo trasnproto vairuotojai streiko metu nevežė liaudies. Nors Dviračių takų specialusis planas (toks yra ir Vilniuje) buvo įgyvendinamas itin vangiai, teisinantis, kad niekas dviračiais nemina, išaugus dviračių srautams, pastebėtas spaudimas valdininkams sparčiau įgyvendinti suderintą dviračių takų plėtros planą.

                  PARIS — I used to consider the people who biked around this city to be members of a fearless warrior tribe. Mostly men, they dressed for battle in helmets, chain locks and reflective gear. The city’s few cycling lanes were shared with swerving buses or sandwiched between rows of pitiless drivers and were known as “les couloirs de la mort” — corridors of death.

                  I’m risk averse, and I have three kids. For the first 16 years I lived here, I never got on a bike. But something changed recently, and it’s not just because I fear catching the coronavirus on the Métro. In a feat of urban chutzpah, Paris — though not yet a cyclists’ paradise — is becoming a cycling town.
                  ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                  Comment


                    #89
                    Adminai nesuredagavo, pačiam irgi nepavykus – seną pranešimą talpinu naujai:
                    2020.12.21, 13:50

                    Bicycle Skyway, Xiamen, China

                    Click image for larger version

Name:	Bicycle Skyway, Xiamen, China.webp.png
Views:	1247
Size:	673,8 kB
ID:	1855047

                    Ölhafen Bridge, Raunheim, Germany

                    Click image for larger version

Name:	Ölhafen Bridge, Raunheim, Germany.jpg
Views:	1240
Size:	999,3 kB
ID:	1855048

                    Click image for larger version

Name:	Ölhafen Bridge, Raunheim, Germany 2.jpg
Views:	1236
Size:	1,02 MB
ID:	1855049

                    Cycling through the trees, Limburg, Belgium

                    Click image for larger version

Name:	Cycling through the trees, Limburg, Belgium.jpg
Views:	1231
Size:	402,4 kB
ID:	1855050

                    Bicycle Bridge, Nigtevecht, NL

                    Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Nigtevecht, NL.jpg
Views:	1243
Size:	274,4 kB
ID:	1855051

                    Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Nigtevecht, NL 2.jpg
Views:	1235
Size:	461,3 kB
ID:	1855052

                    Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Nigtevecht, NL 3.jpg
Views:	1236
Size:	480,1 kB
ID:	1855053



                    Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL

                    Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL.jpg
Views:	1238
Size:	398,2 kB
ID:	1855054

                    Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL 4.jpg
Views:	1243
Size:	326,6 kB
ID:	1855055

                    Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL 3.jpg
Views:	1237
Size:	222,8 kB
ID:	1855056

                    Click image for larger version

Name:	Bicycle Bridge, Heerhugowaard, NL 2.jpg
Views:	1239
Size:	234,7 kB
ID:	1855057

                    Dafne Schippers Bridge, Utrecht, NL

                    Click image for larger version

Name:	Dafne Schippers Bridge, Utrecht, NL.jpg
Views:	1245
Size:	587,1 kB
ID:	1855058

                    ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                    Comment


                      #90
                      „Žalioji rodyklė” – iš tikro geltonoji, leidžianti sukti per raudoną:

                      Swiss city Basel says trial allowing cyclists to turn right at red lights a success
                      2014 m. https://road.cc/content/news/131018-...lights-success

                      Basel, the third most populous city in Switzerland, has been conducting a trial that allows cyclists to turn right at a red traffic light – and the results are a resounding success, with no collisions reported and pedestrians said to be in favour of the experiment.
                      Click image for larger version  Name:	Basel red light study (picture credit VDB).jpg Views:	0 Size:	263,9 kB ID:	1855061

                      Sankryžoje atskiri šviesoforai, tiesiog įstrižiniam kirtimui į kairę:

                      Click image for larger version  Name:	Bern_Switzerland.jpeg Views:	0 Size:	210,5 kB ID:	1855062

                      Švaicarijoje draudžiamas dviračių eismas šaligatviais, išskyrus vaikams iki 12 m.
                      Paskutinis taisė dondc; 2021.01.16, 16:35.
                      ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                      Comment


                        #91
                        Dviračių takai Rygoje, Latvijoje

                        Senesnis dvirtakis, tačiau su įdomia infrastruktūra (ženklai virš galvos, pėsčiųjų trinkelių salelės, stop linijos, poilsio atrama)

                        1.
                        Click image for larger version

Name:	1 - Senas.jpg
Views:	1049
Size:	319,7 kB
ID:	1903427

                        2.
                        Click image for larger version

Name:	2 - Senas.jpg
Views:	1048
Size:	542,5 kB
ID:	1903429

                        3.
                        Click image for larger version

Name:	3 - Senas.jpg
Views:	1052
Size:	317,5 kB
ID:	1903421

                        4.
                        Click image for larger version

Name:	4 - Senas.jpg
Views:	1049
Size:	269,6 kB
ID:	1903424

                        Naujutėlaitis dvirtakis

                        1.
                        Click image for larger version

Name:	1 - Naujas.jpg
Views:	1051
Size:	273,7 kB
ID:	1903423

                        2.
                        Click image for larger version

Name:	2 - Naujas.jpg
Views:	1059
Size:	223,0 kB
ID:	1903422

                        3.
                        Click image for larger version

Name:	3 - Naujas.jpg
Views:	1051
Size:	199,4 kB
ID:	1903430

                        4.
                        Click image for larger version

Name:	4 - Naujas.jpg
Views:	1059
Size:	211,9 kB
ID:	1903417

                        Visai įdomus taisyklių priminimas su aktualiu scenarijumi

                        Click image for larger version

Name:	1 - Auka.jpg
Views:	1043
Size:	437,6 kB
ID:	1903418

                        Įdomus grindinio pritaikymas dviratininkams, bandant suderinti su autentiška danga.

                        1.
                        Click image for larger version

Name:	1 - Grindinys.jpg
Views:	1059
Size:	204,2 kB
ID:	1903416

                        2.
                        Click image for larger version

Name:	2 - Grindinys.jpg
Views:	1047
Size:	234,0 kB
ID:	1903420

                        3.
                        Click image for larger version

Name:	3 - Grindinys.jpg
Views:	1063
Size:	337,1 kB
ID:	1903428

                        4. Click image for larger version

Name:	4 - Grindinys.jpg
Views:	1057
Size:	234,6 kB
ID:	1903419

                        Latviškas humanizavimas

                        1.
                        Click image for larger version

Name:	1 - Humanizavimas.jpg
Views:	1052
Size:	441,5 kB
ID:	1903426

                        2.
                        Click image for larger version

Name:	2 - Humanizavimas.jpg
Views:	1055
Size:	380,9 kB
ID:	1903425

                        3.
                        Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	1050
Size:	836,9 kB
ID:	1903431
                        Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                        Comment


                          #92
                          Iliustracija iš Rygos, kodėl dviračių takai geriau už juostas: nes takų taip lengvai nenutrinsi
                          https://twitter.com/AndrejsUrbans/st...81798314139657

                          Kaip suprantu jos buvo labai populiarios bet dėl dviračiais nevažinėjančios visuomenės spaudimo buvo nutarta vieną iš jų paaukoti viešajam transportui. O juk galėjo padaryti gatvę netranzitine su užtvarais pasikeliančiais tik VT arba tarkim įvesti vienpusį eismą kaip kad yra nemažai kitų Rygos gatvių.

                          Blogėja sąlygos ne tik dviratininkams bet ir pėstiesiems, nes dalis dviratininkų sugrįš ant šaligatvių, taip pat nebelieka bent minimalaus atskyrimo nuo automobilių/autobusų eismo taškančio balas po kiekvienos liūties.

                          Click image for larger version  Name:	E-HBkKzWQAcA8CY.jpg Views:	0 Size:	44,7 kB ID:	1910036
                          Paskutinis taisė themanual; 2021.09.06, 16:20.

                          Comment


                            #93
                            Kaip valomi dviračių takai Oulu, Suomijoje:

                            Comment


                              #94
                              Prieš porą metų buvo aršios diskusijos forume, apie nelegalių nuolydžių tiesiamus takus Vilniuje. Video apie naują dviračiams ir pėstiesiems 2020 m. pastatytą tiltą Nyderlanduose su tipiniu pandusiniu užvažiavimu. Charakteristikos: kaina 4,1 mln. €, nuolydžiai 2,6–3,1 %, plotis 4 m.

                              A new bridge in Oirschot (NL)
                              24 Jun 2020 // https://www.youtube.com/watch?v=Pger...l=BicycleDutch

                              ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                              Comment


                                #95
                                Čia yra tos greitį mažinančios priemonės NL, kurių Vilniaus savivaldybės atstovai sakė negaminantys, todėl Lietuvoje tas nenumatoma. Panašu į viso labo betono lygias plokštes sudėtas kampu:
                                The Best Dutch Cycling Infrastructure
                                15 Jun 2020 // https://youtu.be/bMJaMy-0ChA
                                Click image for larger version

Name:	Screenshot (1).png
Views:	1536
Size:	1017,8 kB
ID:	1969928

                                Šioje vietoje tiesiog banguotai kastuvu supylus pagrindus iš elementarios skaldos ir smėlio, užasfaltuota sudarant to paties asfalto bangeles:

                                Click image for larger version

Name:	Screenshot (2).png
Views:	1518
Size:	1,13 MB
ID:	1969929

                                Tai bent raketų mokslas.
                                ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                Comment


                                  #96
                                  Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                  Čia yra tos greitį mažinančios priemonės NL, kurių Vilniaus savivaldybės atstovai sakė negaminantys, todėl Lietuvoje tas nenumatoma. Panašu į viso labo betono lygias plokštes sudėtas kampu:
                                  The Best Dutch Cycling Infrastructure
                                  15 Jun 2020 // https://youtu.be/bMJaMy-0ChA
                                  Click image for larger version

Name:	Screenshot (1).png
Views:	1536
Size:	1017,8 kB
ID:	1969928

                                  Šioje vietoje tiesiog banguotai kastuvu supylus pagrindus iš elementarios skaldos ir smėlio, užasfaltuota sudarant to paties asfalto bangeles:

                                  Click image for larger version

Name:	Screenshot (2).png
Views:	1518
Size:	1,13 MB
ID:	1969929

                                  Tai bent raketų mokslas.
                                  Pilaitės pr. laukite šio sprendimo

                                  Comment


                                    #97
                                    Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                    „Žalioji rodyklė” – iš tikro geltonoji, leidžianti sukti per raudoną:

                                    Swiss city Basel says trial allowing cyclists to turn right at red lights a success
                                    2014 m. https://road.cc/content/news/131018-...lights-success



                                    Click image for larger version Name:	Basel red light study (picture credit VDB).jpg Views:	0 Size:	263,9 kB ID:	1855061

                                    Sankryžoje atskiri šviesoforai, tiesiog įstrižiniam kirtimui į kairę:

                                    Click image for larger version Name:	Bern_Switzerland.jpeg Views:	0 Size:	210,5 kB ID:	1855062

                                    Švaicarijoje draudžiamas dviračių eismas šaligatviais, išskyrus vaikams iki 12 m.
                                    Pratęsiant apie Šveicariją: gera serija iš „Not Just Bikes“. Parodo daug viešojo transporto. Naujiena buvo: bėgiai pritaikyti dviračių eismui, el. pakrovimas parkinguose.

                                    Does Anyone Actually Cycle in Switzerland!?
                                    2022-07-04


                                    ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                    Comment


                                      #98
                                      Buvau tik ką Berlyne. Važiavau traukiniais, taigi pasiėmiau sulankstomą dviratį. Įkvėptas Jon Worth, Suvalkų tarpą įveikiau dviračiu. Prasukau keliasdešimt km Berlyno gatvėmis.

                                      Įspūdžiai: Berlyno dviračių infrastruktūra gana marga. Kai kur tai tiesiog nupieštos dviračių juostos, kitur tai kitokia tekstūra išskirta ~1m pločio šaligatvio dalis. Kartais tai asfaltas, kartais betono trinkelės, kartais granito grindinys. Kai kur juosta pereina į taką šaligatvyje. Su pėsčiųjų takais vertikalaus atskyrimo beveik niekur nėra. Labai malonu tai, kad kur remontai ir eismo tvarkos pakeitimai, visur nupieštos laikinos dviračių juostos, tai per buvusią važiuojamąją dalį, tai per šaligatvius. Nepastebėjau juostų atsirandančių arba vedančių į niekur, viskas yra junglu ir kažkur atveda. "D kategorijos" gatvėse dvirtakių nėra. Vienoj vietoj nusistebėjau, kad ~6 m pločio gatvėj horizontalaus žymėjimo išvis nėra. Dviratininkų labai daug, dienos metu zuja visur ir pastoviai. Automobilių eismas daugiausia lėtas, vairuotojai pratę prie masės dviratininkų. Toliau, tegu kalba vaizdai:

                                      Attached Files

                                      Comment


                                        #99
                                        Dar gan nustebino Suvalkų dviračių infastruktūra. Daugiausia tai šaligatvyję raudonom trinkelėm išklotos zonos, bet važiuot visai smagu, ir gausiai naudojama. Ryte commutina commuteriai, vakare sutemus jaunimas didelėm šaikom mina be šalmų ir be lempučių. Deja, foto nepadariau, va tik viena.

                                        Attached Files

                                        Comment


                                          Jep, Suwalkuose gana nauji tie takai ir, bent iš pažiūros, viskas padaryta daugmaž gerai.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X