Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Dviračių takai Europoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Pasidalinsiu ir aš. Prieš kelias savaites numyniau nuo Visaginoiki Talino ir paliko labai gerą įspūdį tarpmiestinė infrastruktūra dviračiams Estijoje. Beveik viso mynimo metu buvo arba puikios kokybės atskiras dviračių takas kartais einantis net ne palei pagrindinį kelią (pavyzdžiui atkarpa Elva-Tartu) arba platesnis asfaltuotas kelkraštis už šoninės linijos.

    Taip pat vietomis buvo specialiai dviratininkams atstumo iki miestų ženklai, nors ir šio ženklinimo vietomis trūko ir tekdavo traukti navigaciją.

    Atkreipiau dėmėsį ir į tai, kaip su lenta iš tako pusės pridengti aštrūs kelio atitvaro kampai, labai reikėtų tokio sprendimo take palei S. Batoro g. Vilniuje.

    Apie Talino dviračių takus pilno įspūdžio nesusidariau, vietomis yra ilgi ir nuoseklūs takai, bet kai kur labai trūksta, padėjo tai, kad daug asfaltuotų šaligatvių, tačiau perėjose labai daug kur nuleisti bortai vis tiek pakelti per kelis centimetrus, kartą minant staiga atsidūriau priešais laiptus be jokio apvažiavimo.
    Attached Files

    Comment


      Kuršių Nerijos rusiškoje dalyje pradėjo tiesti dviračių taką. Iš nuotraukos nelabai panašu į dviračių taką saugojamoje teritorijoje.

      Kgd.ru 2022.09.01
      На Куршской косе началось строительство велодорожки

      https://kgd.ru/news/society/item/101...o-velodorozhki

      Comment


        Parašė Romas Rodyti pranešimą
        Kuršių Nerijos rusiškoje dalyje pradėjo tiesti dviračių taką. Iš nuotraukos nelabai panašu į dviračių taką saugojamoje teritorijoje.

        Kgd.ru 2022.09.01
        На Куршской косе началось строительство велодорожки

        https://kgd.ru/news/society/item/101...o-velodorozhki
        Naujas dviračių takas ir Lietuvoje bus normalaus pločio palyginus su dabartiniu siauru senu.
        Flickr

        Comment


          Parašė gerietis Rodyti pranešimą
          3,5 metro automobilius atlaikanti [Neringos] takas žinoma gerai, bet būtų užtekę padaryti tokį koks yra Lenkijos pajūryje, Hel pusiasalyje. Nežinau iš ko jis padarytas, bet dabar apytikriai 100 kartų geriau negu trupantis ir lopomas asfaltas. Tiesa, eksploatuojamas jis panašu dar tik du metus po remonto. (Čia rašo kad 2020 turėjo būti suremontuotas https://www.znajkraj.pl/rowerem-po-p...owa-Hel-Jurata )

          Duobių nėra, tik įkalnėse /nuokalnėse matomos nežymios vandens tekėjimo įstrižai tako pasekmės. Nuotraukos darytos po stipraus lietaus.

          Click image for larger version  Name:	dviračių_takas_Hel_IMG20220928145158.jpg Views:	0 Size:	260,0 kB ID:	1997619
          (...)
          Pacitavau nuotrauką iš temos "Pajūrio dviračių takai"
          Būtų labai gerai pasidalinti įspūdžiais apie Lenkijos Helio nerijos takus plačiau ir šioje temoje
          Ačiū
          Paskutinis taisė Romas; 2022.10.09, 19:43.

          Comment


            Serbija. Belgradas / Novi Beograd
            Foto 2022.05
            Dviračių takas prie gatvės


            Parko gilumoje yra atskiri pėsčiųjų ir dviračių takai
            Įspėjimas apie pėsčiuosius




            Comment


              Parašė Romas Rodyti pranešimą

              Pacitavau nuotrauką iš temos "Pajūrio dviračių takai"
              Būtų labai gerai pasidalinti įspūdžiais apie Lenkijos Helio nerijos takus plačiau ir šioje temoje
              Ačiū

              Atsiliepdamas į dirbančiųjų pageidavimus, dalinuosi įspūdžiais apie Lenkijos Hel pusiasalio dviračių takus.

              Šių (2022) metų rugsėjo gale šovė mintis aplankyti Lenkijos pajūrį, susikrovėm dviračius ir išvažiavom į Juratą, iš kurios vėliau važinėjomės dviračiais po Helio (Hel) pusiasalį. Išilgai viso pusiasalio yra nutiesti dvračių takai, pažymėti ženklu R10.
              Reikia pastebėti kad Google nėra gerai informuotas apie dviračių takus čia, todėl maršrutus geriau žiūrėti mapy.cz ar maps.me.
              Takai trasoje R10 ne visur vienodi, galima būtų išskirti ruožus:

              Wladyslavovo - Chalupy - Kužnica - Jastarnia, takas eina palei plentą, nuo Chalupy prie vandens (Pucko įlankos), prieš Jastarnia vėl grįžta prie plento. Beveik visur trinkelės, gan lygu.

              Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_3.jpg Views:	0 Size:	252,3 kB ID:	1999619
              Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_3a.jpg Views:	0 Size:	136,3 kB ID:	1999620

              Jastarnia - Jurata prasčiausias ruožas, danga iš betono plokščių su kiaurymėm, jei nepataikai į kiaurymę, tai tikrai pajausi plokščių sudūrimą. Nuotraukoje tokiom plokštėm grįsta vietinės reikšmės gatvė, dviračių take tokios pačios. Todėl gali būti maloniau už miesto sukti į mišką ir važiuoti miško takeliu.

              Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_2.jpg Views:	0 Size:	224,1 kB ID:	1999621

              Jurata - Hel, mieste trinkelės, užmiestyje gerai sutrambuotos atsijos, be stambių akmenų, beveik visur lygu, tik reikia žiūrėti kertant įvažiavimus.
              Juratoje takas praeina palei įlanką, buvo mintis pakrante važiuoti ir toliau mišku, bet už poros kilometrų atsirėmėm į tvorą, kuri leidosi net į vandenį - pasirodo čia Lenkijos prezidento vila.
              Juratoje:

              Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_Jurata.jpg Views:	0 Size:	77,4 kB ID:	1999626

              Link Hel:

              Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_1.jpg Views:	0 Size:	247,5 kB ID:	1999622

              Be šios pažymėtos trasos R10 , yra pažintinės karinės-istorinės trasos jūros pusėje tarp Hel ir Jurata. Stovis įvairus, keliose vietose smelis, kitur palygintas miško keliukas ir tiek.

              Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_5.jpg Views:	0 Size:	460,4 kB ID:	1999623

              Kai kur senos plytelės.

              Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_4.jpg Views:	0 Size:	283,3 kB ID:	1999624

              Toliau taip pat yra išlikęs senasis plentas nuo Jastarnia iki Kužnica, einantis mišku netoli jūros.

              Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_6.jpg Views:	0 Size:	265,0 kB ID:	1999625

              Ne visi miško keliukai tinkami pasiekti jūrą - daugumoje privažiavus geležinkelio bėgius rasite užrašus "Praėjimo nėra". Iš tiesų, bėgius perlipti su dviračiu ir kuprinėm gali būti nekomfortiška ir pavojinga. Geras pravažiavimas link jūros būna miesteliuose arba pvz. čia: https://goo.gl/maps/ZaFSjJRF1mm2tAnp8 .

              Keli svarbūs momentai: reikia žiūrėti į žymėjimus ant šaligatvio trinkelių, nes kai kur dviračių takas pilkas, o kai kur raudonas. Įvažiavimų susikirtimuose su dviračių taku praktiškai nėra pirmumo ženklų, tipo "važiuokit kaip išmanot".

              Bendras įspūdis - Liepojos, Šventosios, Palangos ir Nidos kokteilis. Prie miško keliukų praktiškai nėra šiukšlių dėžių, tik vienoje vietoje radome kažkieno padėtą kibirą. Todėl miškas gerokai prišiukšlintas.

              Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_siuksles.jpg Views:	0 Size:	349,2 kB ID:	1999627

              Ai dar užkliuvo kad prieš porą metų remontuojant dviračių taką "gruzas" papiltas ir paliktas šalia.

              Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_1a.jpg Views:	0 Size:	280,6 kB ID:	1999628


              Visumoj patiko, gal kada nors grįšime. Nenorėčiau tik sezono metu, kai visos būdelės ir kemperių laukai užsipildys poilsiautojais.


              Click image for larger version  Name:	hel_dviračių_takas_mazaž.jpg Views:	0 Size:	337,8 kB ID:	1999629


              Paskutinis taisė gerietis; 2022.10.17, 20:12. Priežastis: gramatika
              -

              Comment


                Parašė gerietis Rodyti pranešimą
                Reikia pastebėti kad Google nėra gerai informuotas apie dviračių takus čia, todėl maršrutus geriau žiūrėti mapy.cz ar maps.me.
                O, geras, yra ir daugiau besinaudojančių tais žemėlapiais

                Ačiū už išsamų pasakojimą. Nežinojau, kad yra tokia dangų įvairovė
                Helio nerijoje atrodo važinėja traukinys. Ar nebandėte nuvažiuoti į vieną pusę traukiniu, o paskui grįžti dviračiais?

                Comment


                  Parašė Romas Rodyti pranešimą
                  O, geras, yra ir daugiau besinaudojančių tais žemėlapiais
                  Šeip beveik nesinaudojau kitais žemėlapiais išskyrus Waze automobiliui ir Google bendrai orientacijai. Bet kai Google parodė kad stoviu plynam miške, nors buvau prie rimto miško keliuko, grįžęs prie WiFi parsisiunčiau Maps.me.
                  Aplamai ten būnant man sutriko orientacija (ne ta apie kurią pagalvojote). Pripratęs kad saulė leidžiasi į jūrą, o ten leidžiasi į "marias". Kaip taip gali būti ???

                  Parašė Romas
                  Helio nerijoje atrodo važinėja traukinys. Ar nebandėte nuvažiuoti į vieną pusę traukiniu, o paskui grįžti dviračiais?
                  Buvo tokia mintis bet pritrūko laiko. Kaip supratau ten yra galimybė vežtis dviračius.
                  Paskutinis taisė gerietis; 2022.10.17, 20:15.
                  -

                  Comment


                    Click image for larger version  Name:	w:null_6cdpmfn6ulsa1.jpg Views:	0 Size:	1,13 MB ID:	2042511
                    Kylyje prie dviračių tako įrengė oro filtrus azoto oksidams filtruoti. Komentaruose rašo, kad ši vieta yra viena labiausiai azoto oksidais užterštų vietų Vokietijoje ir kad oro filtrai įrengti tam, kad nereikėtų kelyje drausti dyzelinio transporto.

                    Atkreipkite dėmesį į ženklus.

                    Šaltinis: https://teddit.net/r/fuckcars/commen...n_a_bike_path/

                    Pirminis šaltinis (2021-06-16): https://invidious.slipfox.xyz/watch?v=UmTJn3JSipA
                    Paskutinis taisė kuk; 2023.04.09, 00:24.

                    Comment


                      Dviračių ir pėsčiųjų tunelis Bergen, Norvegija. Leidžia sutaupyti 15min važiuojant tuneliu per kalną.
                      https://www.euronews.com/green/2023/...norwegian-city

                      Comment


                        Norway just opened Europe's longest cycle tunnel

                        https://fb.watch/lyGqATZbVp/
                        Paskutinis taisė Sklansky; 2023.07.03, 20:26.

                        Comment


                          Kelios foto su Varšuvos dvriačių takais. Važinėti dviračiu ten nebandžiau, tai verdikto, kiek tie takai realiai geri, negaliu, bet atrodo kaip ir neblogai. Dviračiais ir paspirtukais važinėjančių vizualiai irgi gana daug. Takų plotis dažnai atrodo siaurokas, nuo šaligatvio atskirtas kitokios tekstūros ir dydžio trinkelėmis

                          Towarowa


                          Towarowa netoli sankryžos su Kolejowa



                          Prosta/Towarowa sankryža




                          Prosta. Gana siauras dviračių takas


                          Prosta


                          Świętokrzyska. Papaišyta dviračių juosta ant anksčiau buvusios 5 eismo juostų gatvės. Dabar 2-3 automobiliams, įskaitant posūkių juostas+po dviračių juostą abiejose pusėse


                          Oboźna, netoli senamiesčio


                          Mordechaja Anielewicza






                          Mordechaja Anielewicza/Karmelicka žiedas. Gaistrinės ir autobusai tikriausiai neapsisuka



                          Comment


                            Tai ten kur siauri takai, matyt, kitoj gatvės pusėj yra irgi tokie pat? Tikriausiai su mintim, kad ten „vienkrypčiai“.
                            ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                            Comment


                              Parašė dondc Rodyti pranešimą
                              Tai ten kur siauri takai, matyt, kitoj gatvės pusėj yra irgi tokie pat? Tikriausiai su mintim, kad ten „vienkrypčiai“.
                              Bent man toks įspūdis nesusidarė. Gal kai kur ir yra abiejose gatvės pusėse, bet visuose tuose takuose eismas yra abikryptis, išskyrus kai kuriuos atvejus, kaip kad tie papaišyti ant važiuojamosios dalies.

                              Comment


                                O nėra biški čia žolė žalesnė ir, kad už tokius dvirtakius, koks Kedas Antoną aukštielnyką prie kryžiaus prikaltų? Pločiai, neatskirtos juostos, perėjos, vienam lygyje su šaligatviu, nesilaikoma vertikalios apsaugos zonos, bortas ties važiuojamosios dalies eksfalto sujungimu, trinkelės.

                                Comment


                                  Parašė rmss Rodyti pranešimą
                                  O nėra biški čia žolė žalesnė ir, kad už tokius dvirtakius, koks Kedas Antoną aukštielnyką prie kryžiaus prikaltų? Pločiai, neatskirtos juostos, perėjos, vienam lygyje su šaligatviu, nesilaikoma vertikalios apsaugos zonos, bortas ties važiuojamosios dalies eksfalto sujungimu, trinkelės.
                                  Pagal standartus tai net nėra ką kalbėti, iki geriausių Vilniaus takų Varšuvos standartai tikrai netraukia.

                                  Comment


                                    Bet čia pvz. matosi, kad dviračius daug labiau nori įtraukti į bendrą eismą nekuriant atskiros infrastruktūros (kas turbūt labiau būdinga tiems "dviratininkų" miestams kaip Kopenhaga nei atskiri takai kiekvienoje gatvėje), kuriai reikalingi atskiri projektai ir derinimai. Pvz. Swietokrzyska gatvėje; Vilniuje, Kaune tokių sprendimų nedaug, o įgyvendinti jie prastai (pvz. Naugarduko g.), nors daugelyje gatvių Naujamiestyje nėra vietos atskiriems takams. Tai gal ir ne top notch infrastruktūra saugumo atžvilgiu, bet šioje vietoje yra galbūt toks didesnis pripažinimas kad dviratis yra lygiavertis eismo dalyvis.

                                    Comment


                                      Dviračių takų tinklas Varšuvoje, ir kiek tenka pastebėti, Lenkijoje, yra šiaip geras.

                                      ...bet kaip pėsčiajam pro juos manevruoti nėra patogu, juos dažnai reikia kirsti, neretai net visokiais kampais.

                                      Berlyne, Kopenhagoje patiko sprendimas labiau traukt dviračius arti prie gatvės, o pėstiesiems palikti erdvę per daug nesusiduriant su dviračiais.

                                      Lietuvos miestai turėtų mokytis dvirtakius tiesti taip, kad jie netrukdytų pėstiesiems (kaip ir dviratininkams netrukdytų pėstieji), visi savo juostuose.
                                      Tiesa, dar neteko vaikščiot po kokius nors vidutinius Olandijos miestus, į kuriuos Lietuvos miestai lygiuojasi. Įdomu palygint dviračių juostos ir dviračių tako patirtis.

                                      Comment


                                        Dviračių takai Varoshoje, Turkijos okupuotoje Kipro dalyje. Miestas-vaiduoklis yra negyvenamas nuo1974-ųjų, gamta baigia pasiglemžti pastatus, ardo ir griauna sienas ir stogus. Bet dviračių takai, nutiesti prieš daugiau nei 50 metų ir dabar atrodo geriau nei Lietuvos dviračių infrastruktūra.

                                        Click image for larger version

Name:	20230724_113425.jpg
Views:	266
Size:	1,40 MB
ID:	2065933

                                        Click image for larger version  Name:	20230724_111434.jpg Views:	1 Size:	1,97 MB ID:	2065932

                                        Click image for larger version  Name:	20230724_113459.jpg Views:	1 Size:	2,09 MB ID:	2065931
                                        If a lion could speak, we could not understand him.

                                        Comment


                                          Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
                                          Dviračių takai Varoshoje, Turkijos okupuotoje Kipro dalyje. Miestas-vaiduoklis yra negyvenamas nuo1974-ųjų, gamta baigia pasiglemžti pastatus, ardo ir griauna sienas ir stogus. Bet dviračių takai, nutiesti prieš daugiau nei 50 metų ir dabar atrodo geriau nei Lietuvos dviračių infrastruktūra.
                                          Čia pabūsiu tuo, kas sako kad pas mus "klimatas kitoks". Nes iš tiesų absurdiška lygintis su šalimi, kurioje nebūna šalnų. Net vargingiausiuose Afrikos šalyse asfaltas, jeigu jis yra, dažniausiai po 50 metų atrodys geriau negu mūsiškis. Be jokios priežiūros.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X