
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose
Collapse
X
-
Šiaip vokiečių DIN1451 šriftas atsirado kaip Reichsbahn'o vidinio naudojimo šriftas. Reikalavimas jam buvo paprastas - visi ženklai nubraižomi liniuotes ir skriestuvo pagalba, kad bele koks geležinkelietis galėtų išsipjauti trafaretą ir dažais paišyt užrašus ant vagonų ir pan.
-
Parašė Carnifex Rodyti pranešimąGerbiamieji, nustokite rietis, pradėkite diskutuoti. Va kažkam kilo klausimas, kodėl žodžiai ne visomis didžiosiomis rašytini, ir buvo pateiktas puikus argumentas, jog silpnesnio regėjimo žmonės tada gali atpažinti žodį ne pagal atskiras raides, o tiesiog pagal žodžio formą. Negi negalima panašiame lygyje pagrįsti, kodėl linijos turi būti storesnės, rodyklės riebesnės ar kitaip išlenktos? Nepamirškite, kad „akivaizdu“ ir „aš daugiau Lietuvai padariau“ nėra argumentas.
http://en.wikipedia.org/wiki/Transport_%28typeface%29
http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_1451
Lenkiškas ženklų šriftas -- senesnės epochos, kai kelio ženklus paišė inžinieriai, o ne dizaineriai, palikimas. Ten figūruoja skrėstuvo ir liniuotės geometrija, nustatytos proporcijos.
http://en.wikipedia.org/wiki/Drogowskaz
O mes... Tiek šriftas, tiek ženklų stilius didžiąja dalimi paveldėtas iš TSRS: štai dabartinis rusų GOST R 52290.
Komentuoti:
-
Parašė oranger Rodyti pranešimąSavaitgalį dar kartą įsitikinau, kad ženklinimo vientisumo dar ilgai teks laukti:
pravažiavęs aplink Kauną mačiau tokius variantus (gaila neturėjau laiko nufotografuoti): Po riboženklio KAUNAS (važiuojant nuo Vilniaus) matome rodyklė KAUNAS 11 mėlyname fone, nors visai netoli jos jau PETRAŠIŪNAI baltame fone. Tada eina rodyklė CENTRAS baltame fone (nauja), tačiau jau netoli Megos parašyta - KAUNO CENTRAS.
Ir jau Vilijampolėje prie atšakos į Jurbarką visiškai kitokią - KAUNO centras mėlyname fone.
Nėra bendros sistemos.
Apie Vilnių jau nekalbu: jei Grigiškės jau yra Vilnius, tai kodėl rodyklės VILNIUS baltame fone nematome prieš Grigiškes? O jei yra rodyklė GRIGIŠKĖS baltame fone, kodėl nėra tokios pat NAUJOJI VILNIA ar NAUJININKAI ?
Komentuoti:
-
Savaitgalį dar kartą įsitikinau, kad ženklinimo vientisumo dar ilgai teks laukti:
pravažiavęs aplink Kauną mačiau tokius variantus (gaila neturėjau laiko nufotografuoti): Po riboženklio KAUNAS (važiuojant nuo Vilniaus) matome rodyklė KAUNAS 11 mėlyname fone, nors visai netoli jos jau PETRAŠIŪNAI baltame fone. Tada eina rodyklė CENTRAS baltame fone (nauja), tačiau jau netoli Megos parašyta - KAUNO CENTRAS.
Ir jau Vilijampolėje prie atšakos į Jurbarką visiškai kitokią - KAUNO centras mėlyname fone.
Nėra bendros sistemos.
Apie Vilnių jau nekalbu: jei Grigiškės jau yra Vilnius, tai kodėl rodyklės VILNIUS baltame fone nematome prieš Grigiškes? O jei yra rodyklė GRIGIŠKĖS baltame fone, kodėl nėra tokios pat NAUJOJI VILNIA ar NAUJININKAI ?Paskutinis taisė oranger; 2011.02.08, 15:33.
Komentuoti:
-
Parašė blitz Rodyti pranešimąO kodėl Gardinas parašytas tik lietuviškai? Ar nėra tam kažkokių standartų/reikalavimų?
Kelių, kurie kerta valstybinę sieną, informaciniuose ženkluose nurodomas kitos
valstybės administracinio vieneto centro pavadinimas rašomas lietuviu kalba, o šalia, atskyrus įžambiuoju brūkšniu, ar kitoje eilutėje – Valstybinės lietuvių kalbos komisijos suderinta originalia (ar transliteruota) užsienio vietovardžio forma. Taip pat nurodomas ir valstybės, kurioje yra šis administracinis vienetas, skiriamasis ženklas.
Taip kad originalo kalba miestas rašomas tik keliuose, kurie kerta sieną.
Komentuoti:
-
Parašė blitz Rodyti pranešimąO kodėl Gardinas parašytas tik lietuviškai? Ar nėra tam kažkokių standartų/reikalavimų?
Gal paklausk geriau, kodėl "CENTRAS" ne dubliuotas lenkiškai?
Komentuoti:
-
O kodėl Gardinas parašytas tik lietuviškai? Ar nėra tam kažkokių standartų/reikalavimų?
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Dar vienas man asmeniškai suprantamo ženklinimo pavyzdys:
Dar puiku, kad uždėjo "centro ženkliuką" prie užrašo Centras.
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Parašė sleader Rodyti pranešimąGalima tiesiog internete sukurti apklausą, palyginimui pateikti įvairių ženklų pavyzdžių. Tarkim tokią apklausą patalpinti susisiekimo ministerijos arba kelių direkcijos puslapyje, nebūtina gatvėje vairuotojų trukdyti, kai yra kitų informacijos apsikeitimo priemonių. Be to, yra ženklų skirtų visiems eismo dalyviams, kai kurie išskirtinai pėstiesiems, todėl nebūtina išskirtinai vairuotojų teirautis.
Prie tokios apklausos "prikabinus" ir formą skirtą pasiūlymams, įmanoma ir nemažai gerų pasiūlymų/pastabų sulaukti.
Pasikartosiu. Šiuo metu Susisiekimo ministerija laukia KET keitimo pasiūlymų iš visuomenės (tokia proga pasitaiko ne dažnai). Teikite savo pastabas, nes KET keitimai apima ir kelio ženklus (pvz.: dėl šviesoforų aš jau pateikiau).
http://www.transp.lt/lt/veikla/ket_pakeitimaiPaskutinis taisė dsanto; 2011.01.19, 18:48.
Komentuoti:
-
Taip, bet tada reikėtų tas apklausas kažkaip išpopuliarinti per žiniasklaidą. Na gal tam tuos pinigus ir reikėtų panaudoti.
Komentuoti:
-
Parašė digital Rodyti pranešimąTai ir klausiu - kaip? Gatvėse stabdyti vairuotojus ir rodyti jiems ženklų pavyzdžius? Ar praeinant techninę apžiūrą? Abiem atvejais manau tave vairuotojai pasiųs.
Prie tokios apklausos "prikabinus" ir formą skirtą pasiūlymams, įmanoma ir nemažai gerų pasiūlymų/pastabų sulaukti.Paskutinis taisė sleader; 2011.01.19, 18:31.
Komentuoti:
-
Parašė oranger Rodyti pranešimąO kodėl ne, jei tai daroma vairuotojų patogumui? Ar tai daroma tik specialistams, turintiems kažkokių mistinių žinių?
Komentuoti:
-
Parašė oranger Rodyti pranešimąLogika normali. Juk būtent tas šriftas ir perkrauna skydą iki tiek, kad jame sunku sutalpinti likusią informaciją.
Komentuoti:
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąAš parašiau, kad tarpai turi būti, o šie ženklai įrengti nesilaikant taisyklių, o tu iš to padarei išvadą - kad matomumas ir ženklo teisingas suvokimas priklauso ne nuo raidžių stambumo... Keista logika.
Komentuoti:
-
Parašė oranger Rodyti pranešimąVokiškas arba lenkiškas vietovardžių rašymo variantas geresnis. Nebūtina viską rašyti didžiosiomis raidėmis.
Komentuoti:
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąNesupratau?
Komentuoti:
-
Parašė oranger Rodyti pranešimąTai tik parodo, kad matomumas ir ženklo teisingas suvokimas priklauso ne nuo raidžių stambumo.
Komentuoti:
-
Parašė dsanto Rodyti pranešimąTarpai turi būti. Deja, šie ženklai įrengti pažeidžiant ženklų įrengimo taisykles.
Komentuoti:
-
Parašė oranger Rodyti pranešimąPaskutinėse 2 nuotraukose akivaizdžiai pažeista kompozicija. Ir būtent dėl to, kad panaudotos didžiosios raidės:
1. Rodyklei neužtenka vietos prie DŪKŠTO
2. Nėra tarpo tarp kelio numerių ir UTENOS bei UKMERGĖS
Bet koks geras dizaineris tą pasakytų.
Komentuoti:
Komentuoti: