Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] Krypčių ženklinimas Lietuvos keliuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Kai kurios kryptys eina per kelis kelius, tuomet nuorodos iki galutinio punkto būna labai retai. Pvz.,
    Iš Vilniaus ik sienos Lazdijuose reikia važiuoti keliais:
    A4 iki Valkininkų kryžkelės;
    128 iki Alytaus;
    131 iki kryžkelės ties Alytumi;
    132 iki Lazdijų;
    135 iki LT/PL sienos

    Iš Kauno į Šiaulius reikia važiuoti keliais:
    A1 iki Sitkūnų
    A8 iki Kėdainių
    144 iki Šeduvos
    A9 iki Šiaulių

    Dar blogiau, kai nuorodos išvis dingsta
    Pvz., kelias iš Marijampolės į Jurbarką (beje, sovietmečiu ir iki 1992 m. turėjęs vieną numerį Nr.97)
    A7 iki Gižų
    187 iki Pilviškių
    136 iki Pilviškių miestelio
    137 iki Jurbarko

    Šaltinis: Maršrutinio orientavimo taisyklių schema http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpai...das?p_id=23563

    Pilviškiuose racionalios nuorodos išvis dingsta.
    Nežinia, kur sukti 136 keliu - į Vilkaviškį ar į Pilviškių - Vinčų pusę

    Žemėlapis iš www.maps.lt

    Comment


      #62
      Pilviškių sankryžos rekonstrukcija

      Kad toks ydingas ženklinimas bus ilgam, rodo ir nauji projektai
      Pvz. paskelbtas viešas pirkimas 136 ir 137 kelių sankryžos rekonstravimui Pilviškiuose.

      Pilviškių prieigose numatyta pateikti nuorodas:
      136 kelyje - nuorodą į Pilviškius, bet nėra numatyta nuorodos į Vinčus ar Kauną
      187 kelyje - nuorodą į Pilviškius, bet nėra nuorodos į Šakius - Jurbarką.
      Turbūt ir važiuojant nuo Šakių iki Pilviškių kitoje sankryžoje bus nuorodos tik į Vinčus ir Vilkaviškį, bet jokių užuominų, kur tas 187 kelias į Marijampolę.

      Šaltinis: Pirkimas 29286 Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas, II etapas. Sutartis Nr.2. https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...7974&LID=38462


      Juk visai nesunku užrašyti visas reikiamas kryptis, pvz.
      136 kelyje važiuojant nuo Vilkaviškio:


      187 kelyje važiuojant nuo Marijampolės

      Kas trukdo sujungti 137 ir 187 kelius - negi tik ta 1 km atkarpa Pilviškiuose?
      Paskutinis taisė Romas; 2010.12.11, 17:21.

      Comment


        #63
        Jusu minetuoju atveju nepasitenkinimas pilnai suprantamas, taciau problema yra ne paciame zenklinime, o pasenosioje keliu sistemoje, kuri nebeatitinka siuolakiniu transporto krypciu poreikiu. Blogai ir tai, kad dazniausiai uz europos pinigus rekonstruojami kokreciu esamu keliu konkretus ruozai, o ne bendras keliu tinklas pagal eismo krypciu poreikius. Sis jusu paminetas atvejis kaip tik labai geras to pavyzdys. Sios sankryzos rekonstrukcija, gal net prarastu savo prasme, jei pats keliu tiklas ties Pilviskiais butu pertvarkytas pagal tranzitinio eismo poreikius, aplenkiant sukinejimasi per vietines reiksmes (bent jau taptu vietines reiksmes po pertarkymo) kelius bei gatves. Tuomet ir zenklai nurodytu kryptis link marsruto tikslo, o ne visai salia esancios gyvenvietes.
        Prisiminiau beveik analogiska situacija ties Seirijais vaziuojant nuo Druskininku link Simno. Tokios pat kategorijos keliai isdestyti visiskai tokia pat tvarka, kai reikia pasukti i Seirijus, kad rastum kelia link Simno. Be zemelapio ne kiekvienas susiorientuotu. Skirtumas tik tas, kad link Simno faktiskai nera eismo...
        P.S. Tiesa tai tik teoriniai pasamprotavimai, nes nesame tokie turtingi, kad is esmes pertvarkyti keliu tinkla, juolab, kad net ir esant krypciu poreikiams, daznai nera pakankamo eismo intensyvumo.
        Paskutinis taisė Ginthus; 2010.12.11, 18:26.

        Comment


          #64
          /\ Ačiū už pavyzdį su perstumta 180 ir 181 kelių sankryža Seirijuose.

          Mes nesame labai turtingi. Norimi aplinkkeliai bus nutiesti negreit.
          Bet negi projektuotojams ir kelininkų valdininkams iki to laiko kas nors uždraudžia šiek tiek daugiau pagalvoti?

          Juk iš tos ES pinigų sumos, kuri skirta būsimai Pilviškių sankryžos rekonstrukcijai, sąmata nepasikeistų prirašius nuorodą iki Šakių ar Jurbarko.
          Visiškas absurdas, kai iš visų krypčių laukia sukiojimasis, bet krypčių nuorodų nėra, tik paaiškinimas su nuoroda į tuos Pilviškius.

          Comment


            #65
            137. Griškabūdžio kryžkelė su keliu Nr.1912

            Dar vienas pavyzdys, kai netinkamai ženklinamos nuorodos
            137 kelias Pilviškiai-Jurbarkas


            Kitais metais 137 kelyje bus rekonstruojama:
            - sankryža ties Šakiais su 140 keliu Kaunas - Šakai;
            - Griškabūdžio sankryža su keliu 1912 Rupiniai - Kudirkos Naumiestis.

            Pažiūrėkime, kaip krypčių nuorodos padės orientuotis erdvėje:
            - abejotina, ar yra bent vienas žmogus kratytųsi žvyrkeliais per miškus nuo šios sankryžos 31 km iki Zapyškio (neskaitant grybautojų)
            - abejotina, ar yra bent vienas žmogus kratytųsi žvyrkeliais nuo šios sankryžos 24 km iki pat Kudirkos Naumiesčio;
            - abejotina, ar kas nors iš Šakių važiuoja į K.Naumiestį ar iš Marijampolės į Kauną per šią kryžkelę
            - tiesa, kažkada buvo autobusas, kuris iš Kauno į Vilkaviškį važiavo per Griškabūdį ir K.Naumiestį

            Jei visam 55 km keliui suteiktas vienas numeris Nr.1912, tai realios eismo kryptys yra šiek tiek kitokios
            - važiuojantiems pagrindiniu 137 keliu labiau reikalingos nuorodos į Paluobius, Žvirgždaičius ar Griškabūdį



            Planuojamoje sankryžoje nėra posūkio nuorodos net į Griškabūdį, kuris yra visai šalia

            Šaltinis: Pirkimas 27974. Eismo saugos ir aplinkosaugos priemonių diegimas, II etapas. Sutartis Nr.2
            https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...7974&LID=38462



            Nieko nekainuotų užrašyti ir vietines kryptis, pvz.:

            Comment


              #66
              Parašė Romas Rodyti pranešimą
              Bet negi projektuotojams ir kelininkų valdininkams iki to laiko kas nors uždraudžia šiek tiek daugiau pagalvoti?
              Galvoti yra pernelyg sunkus darbas. Zymiai lengviau yra nukopijuoti taisykles pagal vakaru pavyzdi, kur keliu tinklas jau senai sutvarkytas, ir po to aklai jomis vadovautis.

              Parašė Romas Rodyti pranešimą
              Dar vienas pavyzdys, kai netinkamai ženklinamos nuorodos
              - Griškabūdžio sankryža su keliu 1912 Rupiniai - Kudirkos Naumiestis.
              Jei visam 55 km keliui suteiktas vienas numeris Nr.1912, tai realios eismo kryptys yra šiek tiek kitokios
              Jei su krasto keliai viskas daugmaz aisku, tai rajoniniuose keliuose yra nemazai painiavos. Jei jau visam keliui suteiktas vienas numeris ir jis is esmes dubliuoja 140 ir 138 keliu masruta, tai nelabai logiska ji vadinti rajoniniu keliu ir labiau tiktu perkelti i krasto kelio kategorija. Ale gal nesigilinsiu i sia tema.

              Parašė Romas Rodyti pranešimą
              - važiuojantiems pagrindiniu 137 keliu labiau reikalingos nuorodos į Paluobius, Žvirgždaičius ar Griškabūdį
              O cia jau imi pats sau priestarauti ir ivesti prancuziskos painiavos. I Paluobius sis kelias neveda. Juk neimsime vardinti visu galimu variantu i kur galima ta kryptimi patekti. Kelio pabaiga yra Rupinai, tad ir krypties nuoroda turetu ta byloti.

              Parašė Romas Rodyti pranešimą
              Planuojamoje sankryžoje nėra posūkio nuorodos net į Griškabūdį, kuris yra visai šalia
              O cia visiskai sutinku, ba gausis, kad pasukes link Kudirkos Naumiescio staiga isibedu i zenkla Griskabudis... WT...? Net kelio pavadinime yra paminetas Grsikabudis, o krypciu nuorodose nera. Netvarka.

              Comment


                #67
                Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                Kitas lietuviškų ženklų trūkumas - tekstai rašomi vien didžiosiomis raidėmis, nors tyrimai rodo, kad lengviau skaitomas yra tekstas mažosiomis raidėmis.
                Kodėl tekstas mažosiomis raidėmis geriau skaitomas? Man kaip tik didžiosomis greičiau perskaityti. Pvz. ženklinimas A2 kelyje, pagrindinė kryptis viena spalva, šalutinės - kita. Pirma stovi dideli ženklai su nuorodomis kur nusukti ar važiuoti tiesiai, vėliau mažesni, kur iki kokio miesto kiek km. ir pan. Viskas gana aišku ir paprasta:







                Paskutinis taisė Lettered; 2011.01.19, 18:37.
                Flickr

                Comment


                  #68
                  Paskutinėse 2 nuotraukose akivaizdžiai pažeista kompozicija. Ir būtent dėl to, kad panaudotos didžiosios raidės:
                  1. Rodyklei neužtenka vietos prie DŪKŠTO
                  2. Nėra tarpo tarp kelio numerių ir UTENOS bei UKMERGĖS

                  Bet koks geras dizaineris tą pasakytų.

                  Comment


                    #69
                    Parašė oranger Rodyti pranešimą
                    O antra, matyt jie patys gali daryti visuomeninius monitoringus, tam ir lėšos, jei neklystų, būna skiriamos - sužinoti žmonių nuomonę. Bet tikriausiai nesvarbu jiems tai yra.
                    Juokauji gal, kaip - žmonių gatvėje klausinėti, samdyti apklausų firmas? Čia pakankamai specifinis dalykas, reikia turėti kažkokių žinių (bent jau šią forumo temą būti paskaičius ).

                    Comment


                      #70
                      Parašė digital Rodyti pranešimą
                      Juokauji gal, kaip - žmonių gatvėje klausinėti, samdyti apklausų firmas? Čia pakankamai specifinis dalykas, reikia turėti kažkokių žinių (bent jau šią forumo temą būti paskaičius ).
                      O kodėl ne, jei tai daroma vairuotojų patogumui? Ar tai daroma tik specialistams, turintiems kažkokių mistinių žinių?

                      Comment


                        #71
                        Parašė oranger Rodyti pranešimą
                        Paskutinėse 2 nuotraukose akivaizdžiai pažeista kompozicija. Ir būtent dėl to, kad panaudotos didžiosios raidės:
                        1. Rodyklei neužtenka vietos prie DŪKŠTO
                        2. Nėra tarpo tarp kelio numerių ir UTENOS bei UKMERGĖS

                        Bet koks geras dizaineris tą pasakytų.
                        Tarpai turi būti. Deja, šie ženklai įrengti pažeidžiant ženklų įrengimo taisykles.

                        Comment


                          #72
                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                          Tarpai turi būti. Deja, šie ženklai įrengti pažeidžiant ženklų įrengimo taisykles.
                          Tai tik parodo, kad matomumas ir ženklo teisingas suvokimas priklauso ne nuo raidžių stambumo.

                          Comment


                            #73
                            Parašė oranger Rodyti pranešimą
                            Tai tik parodo, kad matomumas ir ženklo teisingas suvokimas priklauso ne nuo raidžių stambumo.
                            Nesupratau?

                            Comment


                              #74
                              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                              Nesupratau?
                              Vokiškas arba lenkiškas vietovardžių rašymo variantas geresnis. Nebūtina viską rašyti didžiosiomis raidėmis.

                              Comment


                                #75
                                Parašė oranger Rodyti pranešimą
                                Vokiškas arba lenkiškas vietovardžių rašymo variantas geresnis. Nebūtina viską rašyti didžiosiomis raidėmis.
                                Aš parašiau, kad tarpai turi būti, o šie ženklai įrengti nesilaikant taisyklių, o tu iš to padarei išvadą - kad matomumas ir ženklo teisingas suvokimas priklauso ne nuo raidžių stambumo... Keista logika.

                                Comment


                                  #76
                                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                  Aš parašiau, kad tarpai turi būti, o šie ženklai įrengti nesilaikant taisyklių, o tu iš to padarei išvadą - kad matomumas ir ženklo teisingas suvokimas priklauso ne nuo raidžių stambumo... Keista logika.
                                  Logika normali. Juk būtent tas šriftas ir perkrauna skydą iki tiek, kad jame sunku sutalpinti likusią informaciją.

                                  Comment


                                    #77
                                    Parašė oranger Rodyti pranešimą
                                    Logika normali. Juk būtent tas šriftas ir perkrauna skydą iki tiek, kad jame sunku sutalpinti likusią informaciją.
                                    Bet tai netrukdo ženklą įrengti teisingo dydžio su tarpais tarp žodžių ir skaičių.

                                    Comment


                                      #78
                                      Parašė oranger Rodyti pranešimą
                                      O kodėl ne, jei tai daroma vairuotojų patogumui? Ar tai daroma tik specialistams, turintiems kažkokių mistinių žinių?
                                      Tai ir klausiu - kaip? Gatvėse stabdyti vairuotojus ir rodyti jiems ženklų pavyzdžius? Ar praeinant techninę apžiūrą? Abiem atvejais manau tave vairuotojai pasiųs.

                                      Comment


                                        #79
                                        Parašė digital Rodyti pranešimą
                                        Tai ir klausiu - kaip? Gatvėse stabdyti vairuotojus ir rodyti jiems ženklų pavyzdžius? Ar praeinant techninę apžiūrą? Abiem atvejais manau tave vairuotojai pasiųs.
                                        Galima tiesiog internete sukurti apklausą, palyginimui pateikti įvairių ženklų pavyzdžių. Tarkim tokią apklausą patalpinti susisiekimo ministerijos arba kelių direkcijos puslapyje, nebūtina gatvėje vairuotojų trukdyti, kai yra kitų informacijos apsikeitimo priemonių. Be to, yra ženklų skirtų visiems eismo dalyviams, kai kurie išskirtinai pėstiesiems, todėl nebūtina išskirtinai vairuotojų teirautis.

                                        Prie tokios apklausos "prikabinus" ir formą skirtą pasiūlymams, įmanoma ir nemažai gerų pasiūlymų/pastabų sulaukti.
                                        Paskutinis taisė sleader; 2011.01.19, 19:31.

                                        Comment


                                          #80
                                          Taip, bet tada reikėtų tas apklausas kažkaip išpopuliarinti per žiniasklaidą. Na gal tam tuos pinigus ir reikėtų panaudoti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X