Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus šaligatviai ir pėsčiųjų takai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė dondc Rodyti pranešimą
    Dėl įvažiavimų
    ...
    4) Šaligatvio dangą pratęsčiau tom sovietinėm plytelėm vietoj daromų smulkių trinkelių. Vairuotojas-marozas gal ir galvoja, jog pakitusi šaligatvio danga reiškia marozo pirmenybę.
    Kiek žinau, trinkelės egzistuoja todėl, kad šaligatvio plytelės neišlaiko sunkaus transporto.

    Comment


      Čia maždaug 30 m. senumo didesnės plytelės nesiskiriančios nuo šaligatvio (statyta apie 1985 m., foto 2012 m.):

      Click image for larger version  Name:	Screenshot (1).png Views:	0 Size:	1,37 MB ID:	1968973
      https://www.google.com/maps/@54.7176...7i13312!8i6656

      Čia truputį mažesnės, bet irgi nesiskiria nuo šaligatvio (didesnės šaligatvio tik kiemo ribose). Statyta dar kokiais 10 m. anksčiau, foto 2012 m.:

      Click image for larger version  Name:	Screenshot (2).png Views:	0 Size:	1,52 MB ID:	1968972
      https://www.google.com/maps/@54.6968...7i13312!8i6656

      Jei reikia, tai gali dar ir mišinį sustiprint, kokiais granitiniais trupiniais. Aišku, dabartinių laikų Šimašines plyteles galima pamiršt.
      ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

      Comment


        Tai vat panašu, jog stipresnės būdavo klojamos. Kiek teko matyti senuose įvažiavimuose, tai net vizualiai gan stambūs akmenys matomi. Kažin ar kas begamina tokias

        Comment


          Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
          Tai vat panašu, jog stipresnės būdavo klojamos. Kiek teko matyti senuose įvažiavimuose, tai net vizualiai gan stambūs akmenys matomi. Kažin ar kas begamina tokias
          Teko matyti Lenkijoje (gal ir Klaipėdoje yra) 100+ metų senumo vokiškų betoninių plytelių, kurios visiškai sveikos. Dabartinės šimašinės suskilinėja praėjus porai savaičių po paklojimo. Kauno Laisvės alėjoje, beje, irgi belenkiek tų rombinių granito plytelių suskilinėjo dar net neužbaigus visų kloti. Gedimino pr. tas pats. Nors kitose vietose 60+ metų senumo plytelės sveikutėlės. Tas pats, beje, galiojo ir Gedimino pr. iki rekonstrukcijų. Ne plytelių dydyje esmė, bet jų kokybėje ir medžiagose, iš kurių jos pagamintos. Jeigu perkamas pats pigiausias mėšlas, kuris šiuo metu naudojamas Vilniuje, tai neverta kažkur kitur ieškoti paaiškinimų, kodėl viskas lūžta.

          Comment


            Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
            Gedimino prospektas turėtų būti be šviesoforų apskritai - jeigu Vilniaus-Jogailos sankryža gali būti nešviesoforinė, laisvai gali ir kitos. Vasario 16-osios ir Jakšto/Stulginskio gatves ties Gedimino prospektu būtų galima siaurinti iki vienos juostos su iškilumu kertant prospektą, O Vasario 16-osios sankryžus, palikčiau šviesoforus kirsti Vasario 16-osios gatvę pėstiesiems judantiems prospektu, bet uždaryčiau įvažiavimus tiek į, tiek iš Gedimino prospekto į abi puses (būtų panašiai kaip Šventaragio gatvė ties Katedros perėja).
            Gedimino prospekte reikėtu uždrausti eismą, palikti ten nebent galimybę VT ir tada nereikės šviesaforų. Ketančios gatvės turės praleisti pėsčiuosius kaip per perėją.
            Parašė Creatium Rodyti pranešimą
            Šiaip įdomu pastebėjimas dėl tų paaukštėjančių klombų. Jos potencialiai spręstų ir tą problemą, kad kai kurie vairuotojai nesugeba įtilpti į norminčius įvažiavimų pločius ir važiuoja per bortus ir vejas. Vienas toks pavyzdžių žemiau:
            Ne tik važiuoja bet tiesiai ant jų ir parkuoja. Ypač visokie kurjeriai po to visą purvą išvežantys į gatvę.

            Comment


              Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
              Tai vat panašu, jog stipresnės būdavo klojamos. Kiek teko matyti senuose įvažiavimuose, tai net vizualiai gan stambūs akmenys matomi. Kažin ar kas begamina tokias
              Dviratinių bortų irgi negamino, kol nepradėjo gaminti. Šiaip akmenukus senuose šaligatviuose irgi aiškiai matau, tai gali būti, jog įvažiavimuose nieko papildomo nebūrė nieks. Neišmanau, bet dar jei prabetonuoti vidinį pagrindų sluoksnį, tai tos plytelės nesibanguodamos ir 100 m. atlaikytų.

              Va kokį pavyzdį siųsdavo Justas Lietuvos dviračių bendrijos vardu, nuo Karoliniškių iki Konstitucijos pr. projektų. Bent vieną taip įrengtą pavyzdį matėt? Siūntė labai daug kartų, labai daug metų tą patį per tą patį. Prie nuotraukos rašo tokį siūlymą:
              Siūlome ties visais įvažiavimais remtis gerąja užsienio šalių patirtimi bei STR 2.03.01:2001 „Statiniai ir teritorijos. Reikalavimai žmonių su negalia reikmėms“ 36 punktu ir projektuoti visiškai nenutrūkstančią dviračių tako ir pėsčiųjų šaligatvio dangą. Be jokių bortelių skersai dviračių tako ir šaligatvio.


              Siūlo visiškai nenutrūkstančią, t. y. lieka tos pačios plytelės, kaip sovietmečio keliuose įvažiavimuose, kaip Klaipėdoj, kaip Olandijoj. Panašu, kad takas nužemėtų, kaip Lietuvoj daro „nenužeminamus vieno lygio takus”? Olandija, kur nei kiek nenužemėja:

              Click image for larger version  Name:	Untitled-1.png Views:	40 Size:	711,4 kB ID:	1969030
              Paskutinis taisė dondc; 2022.05.18, 12:12. Priežastis: Gramatika
              ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

              Comment


                Pažiūrėjau oficialias VMS rekomendacijas, tai jos yra visiškas šūdas, nes taip įrengiant peraukštėjimą jis visiškai nejuntamas važiuojant 20 km/h leistinu greičiu kieme. Siūloma neįrengti skersinių vejos bortų šaligavtyje, bet schemoje jie pavaizduoti. Trinkelės pakeičia plyteles, kad įspėti pėsčiajį apie pavojingą mašiną, o žioplesnis vairuotojas gali suprasti, jog trinkelės įspėja pėsčiajį dėl to, jog pėsčiasis ir praranda pirmumą, tad mašinos nelėtina. Mano nuorodose įvažiavimai su 45° bortais, bet rekomendacijose jau įleisti bortai (tik su užapvalinimu, kuris beveik nieko nelemia). Reiktų išmest tas rekomendacijas, nes jos tik klaidina dar kokį protingesnį projektuotoją-nesugadintą studentą.

                Click image for larger version

Name:	Untitled-2.png
Views:	630
Size:	26,4 kB
ID:	1969035
                ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                Comment


                  Parašė dondc Rodyti pranešimą
                  Dviratinių bortų irgi negamino, kol nepradėjo gaminti. Šiaip akmenukus senuose šaligatviuose irgi aiškiai matau, tai gali būti, jog įvažiavimuose nieko papildomo nebūrė nieks. Neišmanau, bet dar jei prabetonuoti vidinį pagrindų sluoksnį, tai tos plytelės nesibanguodamos ir 100 m. atlaikytų.
                  <...>
                  Olandija, kur nei kiek nenužemėja:
                  Tada maišydavo žvyro "kad pigiau būtų" ir dėl to ten pasitaikydavo akmenų. O jeigu cemento neišvogdavo darbininkai tai ir laikydavo tvirtai. Dabar matyt gamina kažkokį prastą mišinį ir tiek. Šiaip įvažiavimuose manau svarbiuasia būtų pagrindas - t.y. dėti gatvini pagrindą kad taip lengvai neišstumdytu pirmas pasitaikęs kurjeris.

                  <...>

                  Tokį pamatęs galvočiai kad aklagatvis (gatvė baigiasi) ir išvis negalima važiuoti.

                  Comment


                    Šiaip jau pati tako danga ar jos raštas neturi tiek daug įtakos, kaip gali pasirodyti. Kur kas svarbiau yra pristabdymas, o tam reikia arba gerai išdėliot pandusą arba įkalbėti gamintojus pradėt gaminti tuos įvažiavimo bortus kaip matosi. Rygoje, beje, tokius jau deda.

                    Comment


                      Parašė alga Rodyti pranešimą

                      Kiek žinau, trinkelės egzistuoja todėl, kad šaligatvio plytelės neišlaiko sunkaus transporto.
                      Nesusilaikiau ir šiandien nufotografavau kaliasdešimties metų senumo standartines 375 mm plyteles. Būklė, panašu geresnė nei suskilusio asfaltuoto dvirtakio tiesto 2018 m. Matos VMS net nebuvo mėginusi žymėti pervažos, nors visur kitur žymėjo. Dabartinis miesto vyr. inžinierius čia kuravo. Dažai ten nuo Zuoko laikų išsukiojus plyteles. Įtariu asfaltas pačių blogiausių parametrų kokie tik įmanomi, panašiai, kaip dabartinės plytelės. Tiesiog to niekas garsiai nesako.

                      Laisvės pr.:
                      Click image for larger version

Name:	IMG_20220518_165609.jpg
Views:	549
Size:	1,29 MB
ID:	1969189

                      Click image for larger version

Name:	IMG_20220518_165638.jpg
Views:	539
Size:	1,30 MB
ID:	1969190

                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                      <...>

                      Tokį pamatęs galvočiai kad aklagatvis (gatvė baigiasi) ir išvis negalima važiuoti.
                      Esami ženklai įneša daugiau aiškumo, o Jonui ir kitiems naudotis dvirtakiu saugiau.

                      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                      Šiaip jau pati tako danga ar jos raštas neturi tiek daug įtakos, kaip gali pasirodyti. Kur kas svarbiau yra pristabdymas, o tam reikia arba gerai išdėliot pandusą arba įkalbėti gamintojus pradėt gaminti tuos įvažiavimo bortus kaip matosi. Rygoje, beje, tokius jau deda.
                      Tai Jonas skundžiasi, jog vairuotojams iš ties atrodo, jog jų pirmumas. Aš ir sakau, jog tie marozai taip ir galvoja, kad šaligatvio plytelės kitokios būtent tam, kad pėstysis būtų pasiruošęs praleisti mašinas „važiuojamojoje dalyje”.

                      O kuom blogi esami 45° bortai pusėje miesto nuo seno bei naujai įrengti Gedimino pr.? Anksčiau problemų daug nebūdavo. Rekonstravus įvažiavimą prie namų pilnai pagal tas rekomendacijas („pakilimas” iš kiemo pusės, trinkelės ir įleistas bortas pakeitė buvusį sovietinį 45°) – sukonfliktavau su vairuotoju. Nepraleido, sustojo užbokuoti šaligatvį matydamas, kad per agresyviai ėjau, tada apėjęs iš priekio grasinau jam ant stiklo užmest mašinos akumą, kurį vos pajėgiau nešti iš parduotuvės per pusę rajono bei išvkiesti policiją, pasiskųsti, jog mane partrenkė. Rekonstravo pagal rekomendacijas.
                      ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                      Comment


                        Parašė dondc Rodyti pranešimą
                        Nesusilaikiau ir šiandien nufotografavau kaliasdešimties metų senumo standartines 375 mm plyteles.
                        Ar tikrai kaliasdešimties?

                        Comment


                          Parašė John Rodyti pranešimą
                          Teko matyti Lenkijoje (gal ir Klaipėdoje yra) 100+ metų senumo vokiškų betoninių plytelių, kurios visiškai sveikos. Dabartinės šimašinės suskilinėja praėjus porai savaičių po paklojimo.
                          Teko girdėt apie "survivorship bias"? Tik kokybiškiausios 100+ metų senumo plytelės išgyveno, šūdinos, kurios suskilinėjo pora savaičių po paklojimo jau keletą kartų pakeistos. Iš mūsų eros irgi kažkas išgyvens ir mūsų palikuonys radę tuos 3% sakys "va tada tai dėjo plyteles, ne tai kad dabar".
                          Paskutinis taisė alga; 2022.05.19, 02:56.

                          Comment


                            Parašė dondc Rodyti pranešimą
                            Nesusilaikiau ir šiandien nufotografavau kaliasdešimties metų senumo standartines 375 mm plyteles. Būklė, panašu geresnė nei suskilusio asfaltuoto dvirtakio tiesto 2018 m.
                            O negali būti, kad čia iš plytelių likusių išardžius seną šaligatvį išrinko gyviausias ir jomis išklojo įvažiavimą? Kažkaip nuo 2012 metų jos atjaunėjo: https://goo.gl/maps/CuQfT4r3xd6x84JPA

                            Comment


                              Parašė alga Rodyti pranešimą

                              Teko girdėt apie "survivorship bias"? Tik kokybiškiausios 100+ metų senumo plytelės išgyveno, šūdinos, kurios suskilinėjo pora savaičių po paklojimo jau keletą kartų pakeistos. Iš mūsų eros irgi kažkas išgyvens ir mūsų palikuonys radę tuos 3% sakys "va tada tai dėjo plyteles, ne tai kad dabar".
                              Vargu ar iš mūsų eros kažkas išgyvens, turint omeny, kad trupa ne individualios plytelės, o ištisi naujo šaligatvio ruožai. Pavyzdžiui, Linkmenų g. atkarpoje nuo Utenos g. link Kompensos nuo 2018 jau 2 kartus keitė šaligatvį, nes viskas tiesiog sutrupėjo į gabalus. Pagal vaizdą jau reiktų vėl keisti.

                              Comment


                                Parašė digital Rodyti pranešimą
                                Ar tikrai kaliasdešimties?
                                Čia tai tikrai:
                                Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                Čia maždaug 30 m. senumo didesnės plytelės nesiskiriančios nuo šaligatvio (statyta apie 1985 m., foto 2012 m.):

                                Click image for larger version Name:	Screenshot (1).png Views:	0 Size:	1,37 MB ID:	1968973
                                https://www.google.com/maps/@54.7176...7i13312!8i6656
                                Parašė alga Rodyti pranešimą

                                O negali būti, kad čia iš plytelių likusių išardžius seną šaligatvį išrinko gyviausias ir jomis išklojo įvažiavimą? Kažkaip nuo 2012 metų jos atjaunėjo: https://goo.gl/maps/CuQfT4r3xd6x84JPA
                                Juk pats parašiau, kad plytelės „išsukiotos”, nes atitinkamai matosi defragmentuoti Zuoko dažai. Visgi įtariu jas anksčiau ten perklojo nei tiesiant taką (kitaip takas nebūtų nutrūkęs), bet net jeigu ir 2018 m. perklojo tik sveikomis, tai kažkodėl įvažiavimas (kuriuo naudojasi automobiliai ir dar paliekami ten priparkuoti) su dvejomis aptrupėjusiomis plytelėmis atrodo mažiau sudrožtas, nei dviračių sudrožtas 2018 m. asfaltas su 3 skylimais. O dar žinant, kad anksčiau gi visi viską vogdavo, tai dabar nevagiant būtų dar geriau:

                                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                Tada maišydavo žvyro "kad pigiau būtų" ir dėl to ten pasitaikydavo akmenų. O jeigu cemento neišvogdavo darbininkai tai ir laikydavo tvirtai.
                                Nesuprantu, žmogus iškėlė rimtą ploblemą, kad kiemai yra labai pavojingi, tai jūs bandot aklai ginti trinkeles ir tuom džiaugtis? O kaip neskyla Katedros aikštėje žymiai didesnės plokštės, ant kurių prieš porą dienų eilinį kartą buvo priparkuoti gaistrininkų sunkvežimiai skirti renginiui? VVT ten iš savo triašių autobusų labirintą buvo darę ir t. t. ir labai daug kartų. Ką jum sako pateiktas pavyzdys iš Olandijos su panašiomis į mūsų dydžio plytelėmis? Vienintelė replika buvo, kad:

                                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                Tokį pamatęs galvočiai kad aklagatvis (gatvė baigiasi) ir išvis negalima važiuoti.
                                Tai gal toks tikslas ir yra? Šalies, iš kurios ir bandoma perimti gerąją patirtį.

                                Dar parašykit, kaip gerai trinkelės, o plytelės blogai, tai bent bus proga pasijuokt.
                                ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                Comment


                                  Parašė alga Rodyti pranešimą

                                  O negali būti, kad čia iš plytelių likusių išardžius seną šaligatvį išrinko gyviausias ir jomis išklojo įvažiavimą? Kažkaip nuo 2012 metų jos atjaunėjo: https://goo.gl/maps/CuQfT4r3xd6x84JPA
                                  Tavo pateiktoje nuorodoje įvažiavimas atrodo tikrai ne blogiau nei vėlesniu laikotarpiu statytas trinkelių įvažiavimas Pašilaičiuose (vėliau vystytame rajone):
                                  https://www.google.com/maps/@54.7281245,25.2307684,3a,24.9y,23.54h,72.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sELxRFH-A7tm6IuJyMUVNnQ!2e0!7i13312!8i6656
                                  Paskutinis taisė dondc; 2022.05.19, 09:19.
                                  ♚ streetskins.eu/vilnius-city-cycling-map-by-road-surface ♚

                                  Comment


                                    Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                    Čia tai tikrai:
                                    Tai čia matyt išimtis, nes Justiniškėse pilna tokių ištrupėjusių.

                                    Comment


                                      Tokius lipdukus bordiūrų gamintojas klijuoja su eksploatacinėmis savybėmis. Kas studijavo medžiagų atsparumą, gali pakomentuoti ką tie kodai reiškia ir kaip jie koreliuoja su mūsų gamtinėmis sąlygomis. Šie bordiūrai taip pat pakankamai sėkmingai trupa.

                                      Click image for larger version

Name:	20220518_205208.jpg
Views:	383
Size:	1,49 MB
ID:	1969335

                                      Comment


                                        Parašė John Rodyti pranešimą

                                        Vargu ar iš mūsų eros kažkas išgyvens, turint omeny, kad trupa ne individualios plytelės, o ištisi naujo šaligatvio ruožai. Pavyzdžiui, Linkmenų g. atkarpoje nuo Utenos g. link Kompensos nuo 2018 jau 2 kartus keitė šaligatvį, nes viskas tiesiog sutrupėjo į gabalus. Pagal vaizdą jau reiktų vėl keisti.
                                        Norint tai spėti, ieškot reikia ne prastų pavyzdžių, o gerų. Jei tikrai 100% naujų šaligatvių yra prasti – tada tu teisus. Jei yra, pvz, 10 metų senumo, kurie atrodo kaip nauji, gal jie padoriai atrodys ir po amžiaus?

                                        Comment


                                          Parašė alga Rodyti pranešimą

                                          Norint tai spėti, ieškot reikia ne prastų pavyzdžių, o gerų. Jei tikrai 100% naujų šaligatvių yra prasti – tada tu teisus. Jei yra, pvz, 10 metų senumo, kurie atrodo kaip nauji, gal jie padoriai atrodys ir po amžiaus?
                                          Eurovelo dar senesnis ir neblogai laikosi Kaip ir panašaus laikmečio plytelės jo dalyje ties Petro/Povilo tiltu.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X