Parašė Romas
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Rodyti pranešimą
								
							
						
					
				
				
			
		Skelbimas
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Kai buvo dubliuojantys šviesoforai sankryžos viduje, kurie veikė atskirai nei šviesoforai prieš sankryžą, būdavo daugybė atvejų, kai vairuotojai, pamatę žalią signalą dubliuojančio šviesoforo, įvažiuodavo į sankryžą, nors jiems dar degdavo raudonas signalas. Būdavo galybė eismo įvykių, šviesoforai sankryžoje griūdavo nuolatos.
- 1 patinka
 
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Kuriose sankryžose buvo tokie šviesoforai? - kažkaip neteko tokių matyti.Parašė dsanto Rodyti pranešimąKai buvo dubliuojantys šviesoforai sankryžos viduje, kurie veikė atskirai nei šviesoforai prieš sankryžą, būdavo daugybė atvejų, kai vairuotojai, pamatę žalią signalą dubliuojančio šviesoforo, įvažiuodavo į sankryžą, nors jiems dar degdavo raudonas signalas. Būdavo galybė eismo įvykių, šviesoforai sankryžoje griūdavo nuolatos.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Kaune, Savanorių pr. - Šiaurės pr. - Pramonės pr.Parašė Aleksio Rodyti pranešimąKuriose sankryžose buvo tokie šviesoforai? - kažkaip neteko tokių matyti.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Vilniuje, A. Vienuolio g. - A. Goštauto g. [Žaliojo tilto mazgas]. Kone kasdien ten būnu ir reguliariai matau, kaip per raudoną A. Goštauto g. važiuoja visi (tiek asmeninis, tiek viešasis transportas), o išsukantys iš Vienuolio į Goštauto g. per žalią lentelę važiuoja sau toliau lyg niekur nieko ir tokiu būdu pravažiuoja net per 2 raudonas.Parašė dsanto Rodyti pranešimą
Kaune, Savanorių pr. - Šiaurės pr. - Pramonės pr.
Google maps: https://goo.gl/maps/23bPv2kX23y
- 1 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Aš irgi kaip tik pagalvojau apie Goštauto gatvę. Ten toje vietoje tiek šviesoforų, kad sunku susigaudyti kuris pagrindinis, kuris dubliuojantis. Nenuostabu, kad atsiranda važiuojančių per raudoną.Parašė Mettal Rodyti pranešimą
Vilniuje, A. Vienuolio g. - A. Goštauto g. [Žaliojo tilto mazgas]. Kone kasdien ten būnu ir reguliariai matau, kaip per raudoną A. Goštauto g. važiuoja visi (tiek asmeninis, tiek viešasis transportas), o išsukantys iš Vienuolio į Goštauto g. per žalią lentelę važiuoja sau toliau lyg niekur nieko ir tokiu būdu pravažiuoja net per 2 raudonas.
Google maps: https://goo.gl/maps/23bPv2kX23y
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
O ten ne dvi atskiros sankryžos?Parašė dsanto Rodyti pranešimąAš irgi kaip tik pagalvojau apie Goštauto gatvę. Ten toje vietoje tiek šviesoforų, kad sunku susigaudyti kuris pagrindinis, kuris dubliuojantis. Nenuostabu, kad atsiranda važiuojančių per raudoną.
1. Goštauto - Vienuolio.
2. Goštauto - Žiedas.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Dvi atskiros. Pėstiesiems A. Vienuolio g. kirtimui ir transportui Goštauto-žiedo sankryžoje žalia užsidega vienu metu. Už keleto sekundžių žalia užsidega Goštauto-Vienuolio sankryžai. Vieni Goštauto-žiedo šviesoforus palaiko dubliuojančiais, o kiti, išvažiuojantys iš Vienuolio g., "nemato", kad iškart už perėjos yra stop linija ir jau kita sankryža.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Akivaizdu, kad arba nežinai ka sten per sankryža, arba nesuvoki skirtumo tarp idealaus pasaulio, kur visi laikosi KEt ir realios situacijos kaip ten vyksta eismas. Ten niekas nelaukia kol ištuštės sankryža prieš įvažiuodami š Šiaurės pr link Pramonės pr. Jei lauktų tai garantuotai sulauktų pypsėjimų iš paskui stovinčių.Parašė alvarito Rodyti pranešimąTai čia tavo bėda kad nesilaikai KET. Palauk kol bus tuščia tada nebus problemų. Įvažiuojant mirgsint žaliai tikrai spėji pravažiuoti, Kol mirgsi žalia, kol dega geltona, o kitiems srautams irgi iškart nejungia žalios kai pas tave geltona, užlaikymai yra net paprastose sankryžose. Važiuoju ir pats per tą sankryžą ir nemaatau jokios problemos. O tie kurie važiuoja per geltoną ar per kamščius užkiša sankryžą (vienas jų kaip supratau esate Jūs), tai ir mažose sankryžose sugeba atsidurti prieš šoninius srautus.
Taigi lengva pasakyt laikykis KET kai 99 iš 100 ten nesilaiko KET šiuo aspektu.
- 1 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Parašė dsanto Rodyti pranešimąNuo lapkričio 1 d. įsigalios KET pakeitimas, leidžiantis sukti į dešinę, jei nedega papildoma sekcija, o dega žalias pagrindinis signalas be rodyklių. Ar Vilniaus gatvėse išvysime tokį eismo reguliavimą? Dabartinis Vilniaus savivaldybės noras reguliuojamose sankryžose apsaugoti pėsčiuosius verčia tuo abejoti. Ir natūralu, kad atskiras pėsčiųjų reguliavimas tik užkemša sankryžas.Nuo lapkričio 1 d. KET nelieka 75 punkto:Parašė Romas Rodyti pranešimąGal būtų galima detaliau apie šį pakeitimą.
75. [Netenka galios nuo 2019-11-01] Jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui.
Tai reiškia, kad jeigu degs pagrindinis žalias signalas be rodyklių, o papildoma sekcija bus išjungta, bus galima važiuoti visomis kryptimis pagal žalią signalą. Šis variantas galios tik dešiniajam posūkiui. Senose sankryžose šviesoforuose su papildomomis sekcijomis į kairę pagrindiniuose žaliuose signaluose rodyklės liks, tad nedegant papildomai sekcijai, sukti į kairę nebus galima. Senose sankryžose šviesoforuose su papildomomis sekcijomis į dešinę kelių savininkai galės patys nuspręsti, ar palikti rodykles pagrindiniuose žaliuose signaluose, ar išimti.
Tad bet kuriuo atveju KET 75 punkto panaikinimas pasitarnaus tik dešiniajam posūkiui. Degant pagrindiniam žaliam signalui be rodyklių, kai papildoma sekcija išjungta, bus galima sukti į dešinę praleidžiant pėsčiuosius. Įsijungus raudonam signalui ir užsidegus papildomai sekcijai, bus galima sukti į dešinę kartu su apsaugotu kairiuoju posūkiu iš dešinės sankryžos pusės. Pavyzdys iš Vokietijos:
- 1 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ar tikrai galios tik dešiniajam posūkiui? O jeigu senose sankryžose šviesoforuose su papildomomis sekcijomis į kairę pagrindiniuose žaliuose signaluose rodyklių nėra, nedegant papildomai sekcijai sukti kairėn bus galima?Parašė dsanto Rodyti pranešimąŠis variantas galios tik dešiniajam posūkiui. Senose sankryžose šviesoforuose su papildomomis sekcijomis į kairę pagrindiniuose žaliuose signaluose rodyklės liks, tad nedegant papildomai sekcijai, sukti į kairę nebus galima.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Teoriškai taip neturi būti. Šviesoforai su papildomomis sekcijomis į kairę yra įrengti pagal iki 2012 m. birželio mėnesio galiojusį Lietuvos standartą LST 1405:1995 „Kelio ženklų ir šviesoforų naudojimas“. Šiame standarte buvo nurodyta, kad pagrindinis žalias signalas būtų su rodyklėmis, jeigu šviesoforas turi papildomą sekciją. Praktikoje gali pasitaikyti tokių atvejų, jeigu savivaldybė neužtikrina, kad šviesoforai atitiktų standartą. Esu matęs tokių dalykų Klaipėdoje - ar jų vis dar yra? Iš principo vadovaujantis KET tokiose sankryžose bus galima sukti į kairę degant žaliam signalui, bet nedegant papildomai sekcijai. Bet pasikartosiu, už pasekmes atsakomybę neš savivaldybė.Parašė Briedis Rodyti pranešimąAr tikrai galios tik dešiniajam posūkiui? O jeigu senose sankryžose šviesoforuose su papildomomis sekcijomis į kairę pagrindiniuose žaliuose signaluose rodyklių nėra, nedegant papildomai sekcijai sukti kairėn bus galima?Paskutinis taisė dsanto; 2019.05.17, 14:34.
- 1 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Nepastebėjau forume kad būtų pasidalinta, tačiau prieš keletą dienų paskelbtas pirkimas šviesoforinių sankryžų pertvarkymui, būtent pagal įsigaliojančius pokyčius nuimant žalias rodykles. Yra pateiktos naujų šviesoforų įrengimo schemos ir fazių sekų planavimai sankryžose: https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...asp?PID=457719
- 1 patinka
 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Ačiū už paaiškinimą.
Taip, Klaipėdoje tikrai yra bent 2 sankryžose, o gal ir daugiau. Ir, esu įsitikinęs, tokių sankryžų yra ir kituose Lietuvos miestuose, gal net ir Vilniuje.Parašė dsanto Rodyti pranešimąEsu matęs tokių dalykų Klaipėdoje - at jų vis dar yra? Iš principo vadovaujantis KET tokiose sankryžose bus galima sukti į kairę degant žaliam signalui, bet nedegant papildomai sekcijai. Bet pasikartosiu, už pasekmes atsakomybę neš savivaldybė.
Elementariausias šios problemos sprendimas ko gero yra sekcijos keitimas į kairiojo posūkio šviesoforą (t.y. geltonos ir raudonos lempų sumontavimas virš esančios žalios
) 
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Vilniuje ir Kaune tikrai nėra. Dėl mažesnių miestų garantuoti negaliuParašė Briedis Rodyti pranešimąAčiū už paaiškinimą.
Taip, Klaipėdoje tikrai yra bent 2 sankryžose, o gal ir daugiau. Ir, esu įsitikinęs, tokių sankryžų yra ir kituose Lietuvos miestuose, gal net ir Vilniuje.
Elementariausias šios problemos sprendimas ko gero yra sekcijos keitimas į kairiojo posūkio šviesoforą (t.y. geltonos ir raudonos lempų sumontavimas virš esančios žalios
)
							
						
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Kodėl juodos rodyklės ant žalios šviesos, ar neturėtų būti atvirkščiai?Parašė Bernex Rodyti pranešimąNepastebėjau forume kad būtų pasidalinta, tačiau prieš keletą dienų paskelbtas pirkimas šviesoforinių sankryžų pertvarkymui, būtent pagal įsigaliojančius pokyčius nuimant žalias rodykles. Yra pateiktos naujų šviesoforų įrengimo schemos ir fazių sekų planavimai sankryžose: https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...asp?PID=457719
Taip pat nesupratau sprendimo įrenginėti sekcijas dešiniam posūkiui, visuose pagrindiniuose signaluose paliekant rodykles.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Tai ir norėjau pasakyti - KLAIKU. Nuo lapkričio 1 d. suteikiama galimybė pralaidžiau reguliuoti dešinįjį posūkį, o Vilniaus savivaldybė, turinti daugiausiai sankryžų Lietuvoje, planuoja senoviškai įrenginėti papildomas sekcijas.Parašė Briedis Rodyti pranešimąKodėl juodos rodyklės ant žalios šviesos, ar neturėtų būti atvirkščiai?
Taip pat nesupratau sprendimo įrenginėti sekcijas dešiniam posūkiui, visuose pagrindiniuose signaluose paliekant rodykles.
Dėl rodyklių - tai tuščiavidurės rodyklės keičiamos pilnaviduriėmis, kad vairuotojai pastebėtų pagrindinio žalio signalo rodykles, jei papildoma sekcija nedega.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Bet pagal taisykles turi būti žalios rodyklės juodame fone, ar ne? O planuojama įrengti juodas pilnavidures rodykles žaliame fone.Parašė dsanto Rodyti pranešimąDėl rodyklių - tai tuščiavidurės rodyklės keičiamos pilnaviduriėmis, kad vairuotojai pastebėtų pagrindinio žalio signalo rodykles, jei papildoma sekcija nedega.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Šviesoforai su papildomomis sekcijomis, kurių pagrindiniame signale yra rodyklės, yra sovietų išmislas. Tiek sovietiniame, tiek dabartiniame rusiškame GOSTe, tiek Lietuvos standarte LST 1405, kuris galiojo iki 2012 m., buvo numatyta, kad tokių šviesoforų žalias signalas turi būti su juodo kontūro rodykle.Parašė Briedis Rodyti pranešimąBet pagal taisykles turi būti žalios rodyklės juodame fone, ar ne? O planuojama įrengti juodas pilnavidures rodykles žaliame fone.
Comment
 - 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
Pilnavidurės juodos reiškia tą patį kaip ir tuščiavidurės juodo kontūro, neapsaugotą posūkį.Parašė PoDV Rodyti pranešimąPilnavidurės "tiesiai ir į kairę" reikš apsaugotą kairįjį posūkį? Bet jei nedega papildoma sekcija į dešinę, tai vis tiek reikės stot prieš posūkį į dešinę? Ar čia skaitosi pilnavidurės kitokio dizaino rodyklės, kurios reiškia tą patį ką tuščiavidurės?
Comment
 
Comment