Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Šviesoforų įrengimo tvarka Lietuvoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Rekonstruotoje Pramonės/Išradėjų g. sankryžoje Šiauliuose pagaliau perbraižė Stop linijas. Tiksliau reikėtų sakyti, kad Stop liniją, nes man pasirodė, kad linija buvo perbraižyta tik atvažiuojant nuo Baltų g./Išradėjų g. pusės, o kitos linijos nebuvo paliestos. Plius, perbraižė tik antros juostos liniją, pirmosios nelietė. Nemanau, kad šis variantas atitinka taisyklės, nes pirmoji juosta vis tiek lieka absurdiškai arti pėsčiųjų perėjos. Na, bent vairuotojai, kurie sustos antroje juostoje nuo šiol matys šviesoforą, vis geriau nei nieko . Beje, lentelė tebekabo.

    Comment


      Parašė Xedos Rodyti pranešimą
      Rekonstruotoje Pramonės/Išradėjų g. sankryžoje Šiauliuose pagaliau perbraižė Stop linijas. Tiksliau reikėtų sakyti, kad Stop liniją, nes man pasirodė, kad linija buvo perbraižyta tik atvažiuojant nuo Baltų g./Išradėjų g. pusės, o kitos linijos nebuvo paliestos. Plius, perbraižė tik antros juostos liniją, pirmosios nelietė. Nemanau, kad šis variantas atitinka taisyklės, nes pirmoji juosta vis tiek lieka absurdiškai arti pėsčiųjų perėjos. Na, bent vairuotojai, kurie sustos antroje juostoje nuo šiol matys šviesoforą, vis geriau nei nieko . Beje, lentelė tebekabo.
      Jei galėtum padaryti foto, pasakyčiau, ar atitinka naujas taisykles. Kitų privažiavimų "Stop" linijų ir nereikėjo perbraižyti, nes jos atitinka naujas taisykles. Tavo minimame privažiavime iš Išradėjų gatvės atstumo netenkino tik "Stop" linija antroje eismo juostoje. Kelių horizontaliojo ženklinimo taisyklės leidžia atitraukti vieną "Stop" liniją:

      89. Jeigu sankryžos plotis yra mažas ir sukančios transporto priemonės turi užvažiuoti ant priešpriešinių eismo juostų, gali prireikti atitraukti „Stop“ liniją toliau nuo sankryžos. Tačiau atitraukiama turi būti kuo mažiau. Kai yra keletas eismo juostų, galima ženklinti perstumtas „Stop“ linijas.

      Aš ir Šiaulių savivaldybei tai akcentavau. Tai yra normali praktika.

      Kaunas



      Berlynas:

      Comment


        Parašė Romas Rodyti pranešimą
        T formos sankryža, kurioje nėra pėsčiųjų, bet negalima suukti į dešinę.
        Kadangi yra papildoma sekcija į dešinę, tikėjausi, kad ji degs saugiu momentu (kai važiuojama iš Perkėlos g.) kartu su raudonu signalu. Apskritai, ten eismas neintensyvus, galėtų sankryža veikti adaptyviai.

        Parašė Romas Rodyti pranešimą
        Tokiais atvejais dažnai pirmiausiai reikia tam, kas pardavinėja ar įrenginėja tuos šviesoforus...
        Tos dvi papildomos sekcijos turtų nesukrauna. Čia buvo projektuotojų sumanymas, informuoti vairuotojus, kad sukti į dešinę saugu. Jei būtų norėta pasipinigauti, būtų prikabinta šviesoforų virš kiekvienos eismo juostos. Bet taip nėra.

        Parašė Romas Rodyti pranešimą
        Klausimas, ar ten būna pėsčiųjų
        Tikrai ten mažai pėsčiųjų. Kaip minėjau, ten reikėtų pėsčiųjų iškvietimo mygtukų, kad be reikalo nebūtų stabdomas eismas. Klaipėdai sunkiai sekasi persilaužti ir valdyti sankryžas adaptyviai.

        Comment


          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
          Jei galėtum padaryti foto, pasakyčiau, ar atitinka naujas taisykles. Kitų privažiavimų "Stop" linijų ir nereikėjo perbraižyti, nes jos atitinka naujas taisykles. Tavo minimame privažiavime iš Išradėjų gatvės atstumo netenkino tik "Stop" linija antroje eismo juostoje. Kelių horizontaliojo ženklinimo taisyklės leidžia atitraukti vieną "Stop" liniją:

          89. Jeigu sankryžos plotis yra mažas ir sukančios transporto priemonės turi užvažiuoti ant priešpriešinių eismo juostų, gali prireikti atitraukti „Stop“ liniją toliau nuo sankryžos. Tačiau atitraukiama turi būti kuo mažiau. Kai yra keletas eismo juostų, galima ženklinti perstumtas „Stop“ linijas.

          Aš ir Šiaulių savivaldybei tai akcentavau. Tai yra normali praktika.

          Kaunas

          Atvaizdas


          Berlynas:

          Atvaizdas
          Abejose nuotraukose Stop linijos yra toliau, nei Pramonės/Išradėjų g. sankryžoje Šiauliuose. Be to, nemanau, kad Stop linija tenkina ir pirmoje juostoje, jei Šiaulių atvejį palyginsime su Jūsų pateiktu pavyzdžiu iš Berlyno.

          Comment


            Parašė Xedos Rodyti pranešimą
            Abejose nuotraukose Stop linijos yra toliau, nei Pramonės/Išradėjų g. sankryžoje Šiauliuose. Be to, nemanau, kad Stop linija tenkina ir pirmoje juostoje, jei Šiaulių atvejį palyginsime su Jūsų pateiktu pavyzdžiu iš Berlyno.
            Gatvės ženklinamos pagal taisykles. Šviesoforais reguliuojamos sankryžos ženklinamos pagal šį paveikslą:



            Be abejo, "Stop" linijas galima atitraukti ir toliau. Bet tai sprendžia specialistai, įvertinę vietines aplinkybes.

            Comment


              Parašė dsanto Rodyti pranešimą
              Be abejo, "Stop" linijas galima atitraukti ir toliau. Bet tai sprendžia specialistai, įvertinę vietines aplinkybes.
              Vieni "specialistai" jau taisykles sugalvojo ir patvirtino. Rezultatą - kamščius jau matome.

              Comment


                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                Gatvės ženklinamos pagal taisykles. Šviesoforais reguliuojamos sankryžos ženklinamos pagal šį paveikslą:

                Atvaizdas


                Be abejo, "Stop" linijas galima atitraukti ir toliau. Bet tai sprendžia specialistai, įvertinę vietines aplinkybes.
                Tikrai galėjo ir turėjo atitraukti Stop liniją toliau nuo pėsčiųjų perėjos. Net prieš sankryžos rekonstrukcija Stop linija buvo toliau.

                Google Street View peržiūrėjau turbūt visas Šiaulių šviesoforinės sankryžas ir manau, kad tik Aušros al./J. Basanavičiaus g. bei J. Basanavičiaus/Birutės g. sankryžose Stop linijos nubrėžtos taip arti kaip rekonstruotoje Pramonės/Išradėjų g. sankryžoje.

                Įdomu į kokias vietinės aplinkybes atsižvelgė tie specialistai .
                Paskutinis taisė Xedos; 2014.10.25, 15:15.

                Comment


                  Parašė Xedos Rodyti pranešimą
                  Tikrai galėjo ir turėjo atitraukti Stop liniją toliau nuo pėsčiųjų perėjos. Net prieš sankryžos rekonstrukcija Stop linija buvo toliau.

                  Google Street View peržiūrėjau turbūt visas Šiaulių šviesoforinės sankryžas ir manau, kad tik Aušros al./J. Basanavičiaus g. bei J. Basanavičiaus/Birutės g. sankryžose Stop linijos nubrėžtos taip arti kaip rekonstruotoje Pramonės/Išradėjų g. sankryžoje.

                  Įdomu į kokias vietinės aplinkybes atsižvelgė tie specialistai .
                  Pažiūrėkim, į visų šios sankryžų privažiavimų "Stop" linijas.

                  Privažiavimas iš Pramonės g. (nuo "Bruklino"/Tilžės g.). Atstumas tikrai normalus:





                  Privažiavimas iš Pramonės pr. nuo Pabalių turgaus. Tikrai atstumas nuo "Stop" linijos iki šviesoforų didesnis nei 3,5 m:



                  Privažiavimas iš Išradėjų g. (nuo K. Donelaičio kapinių):





                  Išradėjų g. "Stop" linijos. Foto prieš tai. Antroje eismo juostoje paženklinta tikrai netinkamai, bet pirmoje eismo juostoje sustojęs vairuotojas tikrai matys dešinėje esantį šviesoforą, kuris dar ir pasuktas į vairuotojus (aišku, kažkiek patraukti liniją galėjo, juo labiau perbraižė antroje eismo juostoje):





                  Nereikia perlenkti lazdos su atstumais, nes kai jie per dideli, netvarkingi vairuotojai mėgsta jas kirsti:

                  Comment


                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                    Pažiūrėkim, į visų šios sankryžų privažiavimų "Stop" linijas.

                    Privažiavimas iš Pramonės g. (nuo "Bruklino"/Tilžės g.). Atstumas tikrai normalus:

                    Atvaizdas


                    Atvaizdas


                    Privažiavimas iš Pramonės pr. nuo Pabalių turgaus. Tikrai atstumas nuo "Stop" linijos iki šviesoforų didesnis nei 3,5 m:

                    Atvaizdas


                    Privažiavimas iš Išradėjų g. (nuo K. Donelaičio kapinių):

                    Atvaizdas


                    Atvaizdas


                    Išradėjų g. "Stop" linijos. Foto prieš tai. Antroje eismo juostoje paženklinta tikrai netinkamai, bet pirmoje eismo juostoje sustojęs vairuotojas tikrai matys dešinėje esantį šviesoforą, kuris dar ir pasuktas į vairuotojus (aišku, kažkiek patraukti liniją galėjo, juo labiau perbraižė antroje eismo juostoje):

                    Atvaizdas


                    Atvaizdas
                    Taip, matys, bet liniją tikrai galėjo patraukti. Ypač turint omenyje, kad, kaip jau minėjau, prieš rekonstrukciją linija buvo toliau.

                    Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                    Nereikia perlenkti lazdos su atstumais, nes kai jie per dideli, netvarkingi vairuotojai mėgsta jas kirsti:

                    Atvaizdas
                    Nereikia kalbėti apie tokius kraštutinius variantus. Bent kalbant apie Šiaulius ir imant bendrą sankryžų vaizdą, linija yra per arti, (kalbu apie pirmąją juostą). Svarbiausia, kad buvo perbraižyta antros justos linija, užteks ir to.

                    Comment


                      Parašė Xedos Rodyti pranešimą
                      Taip, matys, bet liniją tikrai galėjo patraukti. Ypač turint omenyje, kad, kaip jau minėjau, prieš rekonstrukciją linija buvo toliau.



                      Nereikia kalbėti apie tokius kraštutinius variantus. Bent kalbant apie Šiaulius ir imant bendrą sankryžų vaizdą, linija yra per arti, (kalbu apie pirmąją juostą). Svarbiausia, kad buvo perbraižyta antros justos linija, užteks ir to.
                      Siūlau ramiai kaip vairuotojui pravažiuoti sankryžą pačiam iš visų privažiavimų ir įsitikinti, ar gerai matosi. Aš pats buvau sustojęs pirmas prieš "Stop" liniją iš Išradėjų g. nuo kapinių pusės. Tai viskas puikiausiai matėsi

                      Comment


                        Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                        Siūlau ramiai kaip vairuotojui pravažiuoti sankryžą pačiam iš visų privažiavimų ir įsitikinti, ar gerai matosi. Aš pats buvau sustojęs pirmas prieš "Stop" liniją iš Išradėjų g. nuo kapinių pusės. Tai viskas puikiausiai matėsi
                        Tai, kad aš kalbu apie Stop liniją priešingoje Išradėjų gatvės pusėje (nuo Baltų g.). Šviesoforas nuo K. Donelaičio kapinių ne prie ko.

                        Comment


                          Parašė Xedos Rodyti pranešimą
                          Tai, kad aš kalbu apie Stop liniją priešingoje Išradėjų gatvės pusėje (nuo Baltų g.). Šviesoforas nuo K. Donelaičio kapinių ne prie ko.
                          Aš suprantu Bet "Stop" linijų atstumai visuose privažiavimuose panašūs, tad manau, ir iš priešingos pusės bus panašiai

                          Comment


                            Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                            Aš suprantu Bet "Stop" linijų atstumai visuose privažiavimuose panašūs, tad manau, ir iš priešingos pusės bus panašiai
                            Panašūs ? Siūlau Jums savo paties nuotraukuose dar kartą palyginti visų keturių privažiavimų atstumus nuo Stop linijų iki perėjų. Trijų (Pramonės g. ir nuo K. Donelaičio kapinių) panašūs ir normalūs, o nuo Išradėjų/Baltų g., atstumas ryškiai skiriasi nuo kitų trijų ir yra akivaizdžiai mažesnis.

                            Comment


                              Parašė Xedos Rodyti pranešimą
                              Panašūs ? Siūlau Jums savo paties nuotraukuose dar kartą palyginti visų keturių privažiavimų atstumus nuo Stop linijų iki perėjų. Trijų (Pramonės g. ir nuo K. Donelaičio kapinių) panašūs ir normalūs, o nuo Išradėjų/Baltų g., atstumas ryškiai skiriasi nuo kitų trijų ir yra akivaizdžiai mažesnis.
                              Nufotografuok atnaujintas "Stop" linijas iš šono, bus galima palyginti. O šiaip siūlau pravažiuoti ir įsitikinti, ar tikrai matomumas blogas. Kiek matau, jis turėtų būti normalus.

                              Comment


                                Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                Nufotografuok atnaujintas "Stop" linijas iš šono, bus galima palyginti. O šiaip siūlau pravažiuoti ir įsitikinti, ar tikrai matomumas blogas. Kiek matau, jis turėtų būti normalus.
                                Man atrodo, kad kažkodėl mes sunkiai susišnekame .

                                Perbaižyta tik viena Stop linija ir tik antrosios juostos, nuo Baltų/Išradėjų g. Bent mano nuomone, dabar ji visai tinka. Kaip ir prie kitų trijų privažiavimų. Iš konteksto iškrenta tik pirmoji juosta nuo Išradėjų/Baltų g., bet, kaip ir sakiau, ji nebuvo perbraižyta, palikta tokia kaip ir anksčiau. Tai ir nėra tragedija, svarbiausia, kad buvo perbraižyta antroji, nes prieš tai vairuotojai negalėjo matyti šviesoforo esančio kairėje.

                                O Stop liniją nufotografuosiu .
                                Paskutinis taisė Xedos; 2014.10.25, 19:03.

                                Comment


                                  Manau, kad šis klausimas labiau tinka šiai temai. Taigi...

                                  Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                  Kadangi lentelės su žaliomis rodyklėmis bus naudojamos iki 2020 m., reikalingi sprendimai pralaidžiam dešiniojo posūkio reguliavimui tose vietose, kur yra nemažas srautas, sukantis į dešinę. Absoliučioje daugumoje sankryžų lentelės su žaliomis rodyklėmis išvis nereikalingos, nebent tam, kad naktį pasuktum nelaukdamas žalio signalo. Tačiau dabar diegiamos išmaniosios sankryžos, kaip pvz.: naujai įrengta Pramonės g. - Išradėjų g. sankryža Šiauliuose - naktį visiems dega raudonas, o tik privažiavus prie sankryžos, šviesoforas įsijungia žaliai. Taigi lentelių pranašumai panašu blėsta.

                                  Grįžtant prie sankryžų, kuriose dešinysis posūkis turėtų būti leidžiamas ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, realiausias variantas - papildoma sekcija prie raudono šviesoforo signalo. Dega žalias, o papildoma sekcija išjungta - sukama į dešinę praleidžiant pėsčiuosius (ir dviratininkus). Dega raudonas su papildoma sekcija į dešinę, sukama nesusikertant su kitomis kryptimis (vairuotojui sukti saugu, nereikia nieko praleisti). Užsidega raudonas be papildomos sekcijos - stovima, nes eismas vyksta skersine kryptimi.

                                  Atvaizdas
                                  Klausimas: kodėl posukį į dešinę reguliuoti papildoma sekcija galima, bet posukio į kairę reguliuojamo papildoma sekcija bijoma kaip velnio ?

                                  Comment


                                    Parašė Xedos Rodyti pranešimą
                                    Manau, kad šis klausimas labiau tinka šiai temai. Taigi...

                                    Klausimas: kodėl posukį į dešinę reguliuoti papildoma sekcija galima, bet posukio į kairę reguliuojamo papildoma sekcija bijoma kaip velnio ?
                                    Nelabai supratau klausimo. Mano siūlomas variantas yra naujas Lietuvos eismo reguliavimo istorijoje. Papildoma sekcija prie raudono signalo nedraudžia sukti į dešinę, jei ji nedega, bet dega žalias signalas. Ką turi omeny su kairiuoju posūkiu?

                                    Comment


                                      Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                      Nelabai supratau klausimo. Mano siūlomas variantas yra naujas Lietuvos eismo reguliavimo istorijoje. Papildoma sekcija prie raudono signalo nedraudžia sukti į dešinę, jei ji nedega, bet dega žalias signalas. Ką turi omeny su kairiuoju posūkiu?

                                      Atvaizdas
                                      Tą ir turiu, kodėl atsisakoma sekcijų reguliuojančių posukį į kairę, kurių nesupranta vakariečiai (kas forume rašė, kad vairuotojai iš Vakarų Europos nesupranta kaip naudotis papildomomis sekcijomis ?), bet siūlote "pusiau veikiančią" sekciją į dešinę ? Ar pagalvojate apie tai ar mūsų tautiečiai supratų jų veikimo principą ? Situacija šiek tiek skiriasi, bet ar ne geriau būtų įrengti pilnavertį šviesoforą į dešinę ?

                                      Man atrodo, kad Jūsų siūlomas variantas įneštų tik daugiau painiavos. Pagalvokite, jei atsirado žmonių, kurie po KET pasikeitimų pradėjo sustoti prieš sukdami į dešinę per žalią, ką atneštų ši naujovė.
                                      Paskutinis taisė Xedos; 2014.10.27, 09:30.

                                      Comment


                                        Parašė Xedos Rodyti pranešimą
                                        Tą ir turiu, kodėl atsisakoma sekcijų reguliuojančių posukį į kairę, kurių nesupranta vakariečiai (kas forume rašė, kad vairuotojai iš Vakarų Europos nesupranta kaip naudotis papildomomis sekcijomis ?), bet siūlote "pusiau veikiančią" sekciją į dešinę ? Ar pagalvote apie tai ar mūsų tautiečiai supratų jų veikimo principą ? Situacija šiek tiek skiriasi, bet ar ne geriau būtų įrengti pilnavertį šviesoforą į dešinę ? Man atrodo, kad Jūsų siūlomas variantas įneštų tik daugiau painiavos. Pagalvokite, jei atsirado žmonių, kurie po KET pasikeitimų pradėjo sustoti prieš sukdami į dešinę per žalią, ką atneštų ši naujovė.
                                        Esmė ta, kad vakariečiai, jei nedega papildoma sekcija, į ją ir nereaguoja, o vadovaujasi pilnaverčiu šviesoforu. Dėl to jie suka į kairę, kai dega žalias, bet nedega papildoma sekcija.

                                        Lietuvoje yra 21 šviesoforas - visi jie Vilniuje - su papildomomis sekcijomis į dešinę. Gal kažkaip būtų laikas bent dešinįjį posūkį reguliuoti su papildomomis sekcijomis kaip visame pasaulyje, o ne kaip USSR? Taip, gal bus paniavos pradžioje. Bet visos naujovės pradžioje ne visiems aiškios.

                                        Papildoma sekcija prie raudono turi privalumą - nedegant jai, bet degant žaliam signalui, tu suki į dešinę praleisdamas pėsčiuosius (padidėja pralaidumas), o degant papildomai sekcijai su raudonu suki apsaugotai. Trijų sekcijų šviesoforai ir toliau bus naudojami, bet tik ten, kur dešinysis posūkis dėl eismo saugumo negali kirstis su pėsčiaisiais:

                                        Paskutinis taisė dsanto; 2014.10.25, 23:11.

                                        Comment


                                          Parašė dsanto Rodyti pranešimą
                                          Esmė ta, kad vakariečiai, jei nedega papildoma sekcija, į ją ir nereaguoja, o vadovaujasi pilnaverčių šviesoforu. Dėl to jie suka į kairę, kai dega žalias, bet nedega papildoma sekcija.

                                          Lietuvoje yra 21 šviesoforas - visi jie Vilniuje - su papildomomis sekcijomis į dešinę. Gal kažkaip būtų laikas bent dešinįjį posūkį reguliuoti su papildomomis sekcijomis kaip visame pasaulyje, o ne kaip USSR? Taip, gal bus paniavos pradžioje. Bet visos naujovės pradžioje ne visiems aiškios.

                                          Papildoma sekcija prie raudono turi privalumą - nedegant jai, bet degant žaliam signalui, tu suki į dešinę praleisdamas pėsčiuosius (padidėja pralaidumas), o degant papildomai sekcijai su raudonu suki apsaugotai. Trijų sekcijų šviesoforai ir toliau bus naudojami, bet tik ten, kur dešinysis posūkis dėl eismo saugumo negali kirstis su pėsčiaisiais:

                                          Youtube video
                                          Ši filmuota medžiaga puikiai iliustruoja, kad elementarus atskiras šviesoforas reguliuojantis posukį į dešinę yra geriausias variantas. Jokių neaiškumų, užtikrinamas saugumas tiek pėstiesiems, tiek automobiliams.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X